abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101404494
Iemand hier ervaring mee?

Als ik mijn huis verhuur kan de bank mijn hypotheek opeisen. Ik hou me nl niet aan de afspraak die in de verkoopakte staat, mbt niet verhuren huis.
Gaat de bank dit daadwerkelijk doen als ze er achter komen..?

Dit buiten zaken als geen hypotheekrente-aftrek, duurdere verzekeringen, problemen met verhuurders etc
gekkie
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:57:33 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_101404552
Dat kunnen ze doen ja. Daarom ook altijd overleggen met de bank bij verhuur.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_101404563
Ze kunnen dit inderdaad wel degelijk doen (en doen dat, afhankelijk van de waarde van het onderpand, ook daadwerkelijk).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101404583
:Y en ik ken iemand uit mijn omgeving waar ze dat gedaan hebben
  Moderator woensdag 31 augustus 2011 @ 11:59:07 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_101404601
Dus een hele hoop trammelant die het oplevert als men er achter komt...en dan tóch willen doen?

:')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_101404944
Hmm..de hypotheek is veel lager dan de waarde en de huuropbrengst is veel hoger dan de te betalen rente..wat is hun belang?
gekkie
pi_101404958
TS weet het antwoord waarschijnlijk al want hij maakt er waarschijnlijk speciaal een kloon voor aan.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_101404990
TS weet het antwoord waarschijnlijk al want hij maakt er waarschijnlijk speciaal een kloon voor aan.

?? wat betekent dit??
gekkie
pi_101404992
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:11 schreef gekstehenkie het volgende:
Hmm..de hypotheek is veel lager dan de waarde en de huuropbrengst is veel hoger dan de te betalen rente..wat is hun belang?
Als de eigenaar zijn hypotheek niet betaald moet het huis verkocht worden MET huurder omdat deze er niet uitgezet mag worden. Dat is het probleem.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_101405028
Dat klopt shorsie, maar de huuropbrengst is hoger (dubbel oid) dan de rente..dus de kans op niet betalen is nihil..
gekkie
pi_101405030
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:12 schreef gekstehenkie het volgende:

?? wat betekent dit??
dat ik denk dat je al een account hier hebt maar niet onder die naam de vraag hier witl stellen dus maak je nog een account aan.
pi_101405060
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:13 schreef gekstehenkie het volgende:
Dat klopt shorsie, maar de huuropbrengst is hoger (dubbel oid) dan de rente..dus de kans op niet betalen is nihil..
betalen doe je toch wel, anders ben je je huis kwijt. Jij wilt winst maken waar zij niets van teruzien en tegelijkertijd verhoog je het risico dat de bank loopt en daar hebben zij geen zin in.
pi_101405084
quote:
hangt ervanaf of de eigenaar met de huur de hypotheek betaald...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_101405090
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als de eigenaar zijn hypotheek niet betaald moet het huis verkocht worden MET huurder omdat deze er niet uitgezet mag worden. Dat is het probleem.
Nee hoor. Dat kan een verstrekker wel.
pi_101405110
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat kan een verstrekker wel.
ok dat is nieuw voor mij. Hoeveel tijd gaat dat kosten en hoeveel geld?
pi_101405142
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ok dat is nieuw voor mij. Hoeveel tijd gaat dat kosten en hoeveel geld?
Voor de zekerheid: die toestemming krijgt een verstrekker waarschijnlijk niet als de opbrengst hoger is dan de uitstaande schuld. (hoelang dat duurt, weet ik niet)
pi_101405206
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Voor de zekerheid: die toestemming krijgt een verstrekker waarschijnlijk niet als de opbrengst hoger is dan de uitstaande schuld. (hoelang dat duurt, weet ik niet)
Naar mijn vermoeden heel lang en heel veel geld zoals alle uitzettingen kosten.
pi_101405252
Op woensdag 31 augustus 2011 12:12 schreef gekstehenkie het volgende:

?? wat betekent dit??
dat ik denk dat je al een account hier hebt maar niet onder die naam de vraag hier witl stellen dus maak je nog een account aan.

ok, dat mag je denken, maar is niet zo. ik ben nieuw hier.

ik wil idd winst maken, en das lullig voor de bank dat ze hier nix voor vangen..wellicht dat ze wel akkoord gaan als ik een andere hypotheek, met meer rente..afsluit
gekkie
pi_101405318
Een verhuurd huis heeft direkt een veel lagere boekwaarde... bij executieverkoop krijgt de bank er veel minder geld voor, omdat die huurder zij er niet direkt uit kunnen zetten (die heeft immers huurbescherming, een huurder kan er hooguit uitgezet worden wegens 'eigen benutting' van de woning maar dat kan een kredietinstelling of makelaar niet doen, hooguit iemand die zelf ook in dat huis gaat wonen, en dat maakt dat het aantal potentiele kopers veel lager is)...

Dat is zéker genoeg grond voor onteigening, mits de hypotheek ook een groot deel van de waarde van het huis beslaat, iemand die al een aardig deel van de hypotheek afgelost heeft zal niet zo snel hoeven te vrezen, maar juist degenen met dikke tophypotheken zonder veel echte aflossingen hebben dan een flink probleem...

Banken interesseren zich overigens niet eens zozeer of jij je rente wel of niet kunnen voldoen, maar vooral in de mate waarin een hypotheek een 'risico' voor hen betekent bij eventuele executie...
Voor banken is het belangrijk dat zulk een excutie niet een té groot verlies oplevert, en die kijken vooral naar wat de executiewaarde zal zijn en welke 'lening' daar tegenover staat...

daarom zijn bv huizenmarkt-prijsdalingen ook voor banken gevaarlijk, in amerika was dé reden van de subprime crisis niet eens dat veel huiseigenaren hun aflossingen niet meer konden betalen (integendeel zelfs, genoeg huizen die netjes afgelost werden en waarvan de bewoners ook hun aflossingen kónden betalen) werden wel onteigend omdat de banken risico's moesten kwijtraken, en vooral een probleem hadden met dalende huizenprijzen en daardoor een lagere dekkingsgraad van hun hypotheekportfolio...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:22:31 #20
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_101405325
quote:
Nooit gehoord van huurders die niet betalen? Dat is een lasitge weg die je dan moet bewandelen om die eruit te krijgen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_101405375
Vergeet ff niet dat je de huuropbrengst aan de belastibgdienst moet opgeven!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_101405402
de huuropbrengst hoef ik zover ik weet niet op te geven..ik heb wel geen rentaftrek meer
gekkie
pi_101405426
niet-betalende huurders is idd een risico..maar ik ben best potig..zitten ze ook niet op te wachten ;)
gekkie
pi_101405471
@ rm-rf..

het feit dat ik bij de bewuste bank nog een aardig bedrag op de rekening heb staan, maakt het risico voor de bank wellicht indirect kleiner..
gekkie
pi_101405480
quote:
5s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:55 schreef gekstehenkie het volgende:
Iemand hier ervaring mee?

Als ik mijn huis verhuur kan de bank mijn hypotheek opeisen. Ik hou me nl niet aan de afspraak die in de verkoopakte staat, mbt niet verhuren huis.
Gaat de bank dit daadwerkelijk doen als ze er achter komen..?

Dit buiten zaken als geen hypotheekrente-aftrek, duurdere verzekeringen, problemen met verhuurders etc
Sommige gemeenten denken er aan om aan hypotheekverstrekkers te melden als iemand ergens kamers verhuurt, en dit niet via een gemeentelijke ontheffing/vergunning heeft afgedekt, zo laat een gemeente het vuile werk door een hypotheekverstrekker doen. Tenminste, dat vertelde een ambtenaar op een conferentie me laatst, of dat stoer praat was of niet kan ik niet helemaal inschatten, maar zoals al aangegeven hierboven, wordt het dus wel degelijk gedaan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')