Als de eigenaar zijn hypotheek niet betaald moet het huis verkocht worden MET huurder omdat deze er niet uitgezet mag worden. Dat is het probleem.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:11 schreef gekstehenkie het volgende:
Hmm..de hypotheek is veel lager dan de waarde en de huuropbrengst is veel hoger dan de te betalen rente..wat is hun belang?
dat ik denk dat je al een account hier hebt maar niet onder die naam de vraag hier witl stellen dus maak je nog een account aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:12 schreef gekstehenkie het volgende:
TS weet het antwoord waarschijnlijk al want hij maakt er waarschijnlijk speciaal een kloon voor aan.
?? wat betekent dit??
betalen doe je toch wel, anders ben je je huis kwijt. Jij wilt winst maken waar zij niets van teruzien en tegelijkertijd verhoog je het risico dat de bank loopt en daar hebben zij geen zin in.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:13 schreef gekstehenkie het volgende:
Dat klopt shorsie, maar de huuropbrengst is hoger (dubbel oid) dan de rente..dus de kans op niet betalen is nihil..
hangt ervanaf of de eigenaar met de huur de hypotheek betaald...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:13 schreef gekstehenkie het volgende:
Dat klopt shorsie, maar de huuropbrengst is hoger (dubbel oid) dan de rente..dus de kans op niet betalen is nihil..
Nee hoor. Dat kan een verstrekker wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als de eigenaar zijn hypotheek niet betaald moet het huis verkocht worden MET huurder omdat deze er niet uitgezet mag worden. Dat is het probleem.
ok dat is nieuw voor mij. Hoeveel tijd gaat dat kosten en hoeveel geld?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat kan een verstrekker wel.
Voor de zekerheid: die toestemming krijgt een verstrekker waarschijnlijk niet als de opbrengst hoger is dan de uitstaande schuld. (hoelang dat duurt, weet ik niet)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok dat is nieuw voor mij. Hoeveel tijd gaat dat kosten en hoeveel geld?
Naar mijn vermoeden heel lang en heel veel geld zoals alle uitzettingen kosten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Voor de zekerheid: die toestemming krijgt een verstrekker waarschijnlijk niet als de opbrengst hoger is dan de uitstaande schuld. (hoelang dat duurt, weet ik niet)
Nooit gehoord van huurders die niet betalen? Dat is een lasitge weg die je dan moet bewandelen om die eruit te krijgen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:13 schreef gekstehenkie het volgende:
Sommige gemeenten denken er aan om aan hypotheekverstrekkers te melden als iemand ergens kamers verhuurt, en dit niet via een gemeentelijke ontheffing/vergunning heeft afgedekt, zo laat een gemeente het vuile werk door een hypotheekverstrekker doen. Tenminste, dat vertelde een ambtenaar op een conferentie me laatst, of dat stoer praat was of niet kan ik niet helemaal inschatten, maar zoals al aangegeven hierboven, wordt het dus wel degelijk gedaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:55 schreef gekstehenkie het volgende:
Iemand hier ervaring mee?
Als ik mijn huis verhuur kan de bank mijn hypotheek opeisen. Ik hou me nl niet aan de afspraak die in de verkoopakte staat, mbt niet verhuren huis.
Gaat de bank dit daadwerkelijk doen als ze er achter komen..?
Dit buiten zaken als geen hypotheekrente-aftrek, duurdere verzekeringen, problemen met verhuurders etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |