Catch22- | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:03 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. http://www.autoblog.nl/ar(...)-polizei-van-beieren | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:05 |
Haha en ze kunnen met de iDrive knop hun sirenes bedienen ![]() | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:05 |
Ik heb geen 5 serie meer, kan die uit de OP? ![]() en kan er dan een E36 325i bij? ![]() toch jammer.... | |
Catch22- | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:09 |
GEMACHT | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:09 |
die auto van je tante was trouwens in een goede staat! | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:10 |
ik heb er een 5 voor in moeten ruilen voor een 3 maar ik heb weer de langste regel! ![]() compensatiegedrag ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:10 |
Ja wacht maar tot je hem over 2 jaar weer ziet haar kennende. Maar viel het aan de onderkant ook mee qua roest enzo? Leek inderdaad niet rot. Ze heeft nog een E30 316 die wel wegenbelastingvrij is maar die is echt helemaal verrot nu. Kon nog net wat lassen voor nog een jaartje APK maar dan houdt het op. | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:18 |
nee zag er goed uit van onderen. heb alleen de wielkasten niet goed bekeken maar dat kanze zelf wel zien... | |
Catch22- | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:28 |
turk doet dat voor 200 euro wel ff joh | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:31 |
Heeft turk al gedaan voor 400 ![]() ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:34 |
Wat zou je toch zonder turken moeten ![]() | |
Maharbal | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:43 |
Hoezo de 5 weg rival? Ik heb nog wel een E46 voor je ![]() | |
Mikkie | woensdag 31 augustus 2011 @ 11:12 |
De Duitse politie met nieuwe Fünfers, dat wordt leuk. Waren het niet de Fünfers van het vorige model die ze op een gegeven moment in Berlijn hebben weggedaan, omdat ze te veel vermogen hadden en de agenten daar niet mee overweg konden? Met als gevolg meer schadegevallen dan ooit? ![]() | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 11:44 |
kreeg een bod, 3x wat ik zelf heb betaald. (en hij was gekocht met oog op doorverkopen) Ik baal alleen dat het zo snel ging... wilde er nog wel een paar weken in rijden ![]() ik gok boven mijn budget ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 31 augustus 2011 @ 11:51 |
![]() Faal | |
Maharbal | woensdag 31 augustus 2011 @ 12:16 |
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken ![]() | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 12:57 |
ik meen te hebben gelezen dat de prijs ergens rond of boven de 10k zit... | |
Maharbal | woensdag 31 augustus 2011 @ 13:03 |
Daar zal het wel op uitdraaien, joah. | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 13:51 |
Hoop het voor je, volgens mij is de E46 markt een beetje in een dipje ![]() | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 15:11 |
ik vind het ook een hoop geld. ik zou dan veel eerder voor een E39 gaan. Meer auto voor minder geld. die weegt 1450 ofzo... ik weet niet hoeveel lichter een E46 is? maar kwa lasten zullen die niet al teveel schelen denk ik? | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 15:32 |
Klopt wel, de E39 is gemiddeld zo'n 100 kg zwaarder, de E46 4-cilinders zijn wel wat lichter mijne is 1285 kg, ik ben 52 per maand kwijt. De E39 is wel al wat ouder he, als je een nette facelift wilt dan zitten de prijzen wel redelijk gelijk met een E46 maar het is zeker meer auto voor minder geld alleen is de 3-serie nou eenmaal veel geliefder ![]() Ik heb verder geen idee wat het onderhoud kost van een E39. Zo'n M5 (of 540i) lijkt me echt gruwelijk en de aankoopprijs valt best mee. | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 15:44 |
Ja heb je ook wel een punt.. ik zat bij de E39 alleen naar de vanaf prijs te kijken.... | |
Maharbal | woensdag 31 augustus 2011 @ 15:56 |
Er is een bodemprijs die ik in gedachten heb, en daaronder doe ik 'm niet weg. Of de markt in een dipje zit weet ik niet, voor de coupes (met onderhoudshistorie) valt het altijd nog mee. Een E39 is ook gewoon een oudere auto (en zwaardere) auto. Persoonlijk zou ik weer geen E39 willen, maar dat is allemaal persoonlijk. Meer auto is een onjuiste term hier. Het is een compleet andere klasse, en de wegligging en rijbeleveing is dus ook gewoon anders. Het trekt ook andere kopers aan. Daarbij komt dat een E39 duurder in verzekering is, een beetje fatsoenlijk gemotoriseerde net zo veel dan wel meer zuipt dan m'n E46 en m'n E46 ik geloof 1385 weegt. Ik betaal iig 62 euro p/m wegenbelasting in Groningen. Er is ook nog een verschil in onderhoudskosten. Die lijn doortrekkend kun je ook voor een full options Astra gaan, het is immers meer auto (qua opties). | |
Mikkie | woensdag 31 augustus 2011 @ 15:59 |
Een E46 coupé is in elk geval niet lichter. Mijn sedan doet precies 1.350kg. Ik heb indertijd ook zitten kijken naar een E39, maar als je dan een beetje vooruit wil kom je op een 525d of een 530d. Helaas liggen de vaste laste daarvan ook wel weer een stuk hoger dan een E46. Het scheelt bij m'n diesel alleen al 100 euro per kwartaal aan mrb. Verzekering zal ook duurder uitvallen en het onderhoud en verbruik ook... kan zomaar oplopen tot 1k per jaar wat een E39 meer kost. Natuurlijk rij je geen BMW omdat het zo goedkoop is, maar er zit wel een drempel aan, lijkt me ![]() ![]() En een leuke facelift (want die wil je ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Mikkie op 31-08-2011 16:04:21 ] | |
Maharbal | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:09 |
Ach, en als ik 'm niet verkocht krijg kan ik 'm altijd nog inruilen voor iets ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:20 |
http://link.marktplaats.nl/471350031 Deze is ook wel mooi, met standkachel ![]() | |
Maharbal | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:22 |
Dat is dan ook weer een puike bak inderdaad! Alleen het op de weg houden is weer andere koek. | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:27 |
Ja i know ![]() ![]() Mooie bumper spoiler staat nu te koop en die wil ik eigenlijk wel. Ik heb nu zo'n lelijke ongespoten originele en als ik ergens een hekel aan heb is het niet meegespoten bumpers. http://link.marktplaats.nl/478739185 Dit staat meteen echt stukken sportiever, maar dan moet het toch weer gespoten worden en ben je weer een paar 100 verder. Voor het goede mag de auto ook wat lager en eigenlijk moet die nog eens goed getectyleerd worden zodat ie weer jaaaren mee kan. Hmmm, ik denk dat ik nog een baan moet gaan zoeken ![]() | |
Mikkie | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:34 |
In het weekend bijbeunen als taxichauffeur? Maak je die E23 meteen rendabel ![]() Overigens is die Fünfer van Marktplaats best ok. Alleen jammer dat ie bij A&D staat, die staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid. | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:56 |
Haha ja taxi met een oldtimer. Ik zou instappen als ik ooit een E23 als taxi zie ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 22:09 |
Ik heb deze vandaag gekregen:![]() Alpina B7 S Turbo Coupe 1985. Schaal 1:43 ![]() Dikke wagen ![]() | |
Mikkie | woensdag 31 augustus 2011 @ 23:48 |
Leuke bak om belastingvrij te rijden ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 1 september 2011 @ 00:10 |
Hij staat hier belastingvrij op m'n bureau ![]() | |
Maharbal | donderdag 1 september 2011 @ 08:32 |
Ik durf te wedden dat er BTW over is betaald ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 1 september 2011 @ 09:02 |
Kwam uit Duitsland ![]() ![]() | |
Maharbal | donderdag 1 september 2011 @ 09:16 |
Waarom zou je aan dieven betalen? Je moet gewoon aan de belastingdienst betalen ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 1 september 2011 @ 09:25 |
![]() | |
rival | donderdag 1 september 2011 @ 09:25 |
tot die woorden was ik toch wel een beetje jaloers ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 1 september 2011 @ 09:41 |
![]() Blijft een garpige afbeelding ![]() | |
Mikkie | donderdag 1 september 2011 @ 18:42 |
Wel snotverju. Vandaag wat OBD-voorkeuren aangepast met m'n gekochte scanner. Raak je al je oude data kwijt (gemiddelde snelheid en gemiddeld verbruik)... en ik was nog wel zo vakkundig aan het proberen mooie waardes op lange termijn te scoren ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 1 september 2011 @ 18:50 |
http://www.nu.nl/economie/2604722/bmw-roept-autos-terug.html![]() | |
Gokhan03 | donderdag 1 september 2011 @ 20:44 |
Liever de remlichten dan de remmen zelf | |
Gokhan03 | zaterdag 3 september 2011 @ 23:10 |
Nog niets nieuws gebeurd hier? De action is echt mijn favo leverancier qua reinigingsmiddelen ![]() ![]() ![]() Dit is toch iets waar je op trots kan zijn ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 3 september 2011 @ 23:13 |
Haha cockpitspray idd gebruikte m'n broertje laatst ook voor z'n E36. Mij interesseert het eerlijk gezegd vrij weinig hoe het onder de motorkap eruit ziet, maar bij een E46 is het ook meer plastic kappen dan dat je echt onderdelen ziet. | |
Gokhan03 | zaterdag 3 september 2011 @ 23:16 |
Heheh ik vind het gewoon super als het er gelikt uitziet hahah. Zelfs nadat ik mijn wagen heb gewassen dan spuit ik tire shine (ook 1,20) op mn banden waardoor het een week blijft glimmen alsof hij net uit de showroom komt hahah. Me and my bmw ![]() | |
Mikkie | zondag 4 september 2011 @ 00:59 |
Serieus? Bij mij onder de kap is het ook gewoon stof en bagger. Wat schoon moet zijn is schoon, maar de rest maakt me echt niet uit als het vies is... | |
YoshiBignose | zondag 4 september 2011 @ 10:28 |
Staat wel mooi als je geen kappen enzo hebt, bij de E46 is het toch allemaal plastic dat hoeft niet te glimmen van mij ![]() | |
Mikkie | zondag 4 september 2011 @ 10:42 |
Da's waar, maar inderdaad: één grote plastic unit. Dat geloof ik wel ![]() | |
YoshiBignose | maandag 5 september 2011 @ 16:25 |
http://link.marktplaats.nl/480802162 Deze E36 mag best voor me rijden... in de winter om het sneeuw weg te schuiven ![]() Ooh en hij heeft ook elektriese ramen en het blok is gerenuveerd ![]() | |
rival | maandag 5 september 2011 @ 17:02 |
wat een blok ![]() Heb ik ook ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 5 september 2011 @ 22:10 |
Had jij geen 2.8? | |
rival | dinsdag 6 september 2011 @ 08:08 |
ach details ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 6 september 2011 @ 10:36 |
Mooie M50 manifold swap ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 september 2011 @ 19:31 |
Pfff ja, wat stellen zuigers/drijfstangen nou weer voor he..? ![]()
| |
YoshiBignose | woensdag 7 september 2011 @ 22:30 |
![]() ![]() ![]() | |
Tarado | woensdag 7 september 2011 @ 22:33 |
Dat valt inderdaad tegen | |
mark_dabomb | donderdag 8 september 2011 @ 09:42 |
Nou zeg, doe mij dan maar de oude generatie... | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 september 2011 @ 09:46 |
Die voorkant klopt ook echt van geen kant. | |
YoshiBignose | donderdag 8 september 2011 @ 09:54 |
De achterkant is wel schattig, maar lijkt erg veel op een polo.![]() Nou vond ik de 1-serie nooit een mooie auto, maar ik had niet verwacht van BMW dat ze het nog lelijker konden maken ![]() | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 09:58 |
Hey onze fotos! Die hebben we gemaakt tijdens een persmomentje dinsdag. We hebben een stuk gereden met deze auto http://www.bmwme.nl/fotov(...)sie-bmw-1-serie-f20/ Het was een 118i met een zesbak en Sportpakket. Reed erg fijn en ik vind hem in het echt wel een mooie auto. Qua rij-eigenschappen in interieur is het sowieso een sublieme wagen. | |
YoshiBignose | donderdag 8 september 2011 @ 10:02 |
Oh ja zal voortaan linkje erbij plaatsen ![]() Ik geloof heus wel dat de rij-eigenschappen goed zijn trouwens, het blijft immers een BMW ![]() | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 10:04 |
Ik vind hem van buiten ook gewoon echt heel tof. | |
YoshiBignose | donderdag 8 september 2011 @ 10:05 |
Als ik jullie site mag geloven vinden jullie de i30 zelfs tof ![]() | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 10:06 |
? waaruit maak je dat op?![]() Zo is hij echt wel heel mooi | |
YoshiBignose | donderdag 8 september 2011 @ 10:07 |
Omdat ik zelden iets negatiefs lees? | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 10:07 |
Er staat niets op die site dat niet over BMW gaat. En ja, degene die de site onderhoudt is een grote BMW fan, net als ik. | |
Mikkie | donderdag 8 september 2011 @ 10:09 |
Zo is ie beter ja, maar die grijze heeft echter van die jankende Down-ogen. | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 10:10 |
Je moet hem echt in het echt zien... Ik vond hem op de foto's ook maar zo-zo, maar als je hem ziet rijden is het een ander verhaal. | |
YoshiBignose | donderdag 8 september 2011 @ 10:13 |
Laten we het hopen ![]() ![]() ![]() | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 10:26 |
De nieuwe 6 wordt echt heel geil inderdaad ![]() | |
rival | donderdag 8 september 2011 @ 13:24 |
hij is zo lelijk dat ik mij niet eens voor kan stellen dat ik die irl misschien wel mooi zou vinden ![]() | |
rival | donderdag 8 september 2011 @ 13:25 |
kijk, dat is porno ![]() | |
Mikkie | donderdag 8 september 2011 @ 13:33 |
Ik ben cabrioliefhebber, die is echt geniaal! | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 13:41 |
![]() ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 8 september 2011 @ 13:42 |
Ik ben alleen niet zo'n fan van kerstverlichting, maar daardoor kan je het wel meteen herkennen aangezien het de enige BMW is daarmee ![]() ![]() Nog leuker was dat zij nog meer naar mijn auto aan het staren waren dan ik naar die van hen ![]() Maar M6 is natuurlijk nog eens 10x gruwelijker dan normale 6. [ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 08-09-2011 13:54:56 (hun/hen :D) ] | |
Catch22- | donderdag 8 september 2011 @ 13:43 |
die carbio's ook altijd he | |
YoshiBignose | donderdag 8 september 2011 @ 17:44 |
![]() ![]() 118i, 170 pk, 0-100 7,4 sec, 1 op 17. Pff dat is toch niet leuk meer, zo snel en zo zuinig en dan is het maar een simpele 1.6 motor zucht. Binnenkort moeten ze de groene golven etc. in heel NL aanpassen omdat iedereen wegscheurt bij het stoplicht. | |
Hoogheid | donderdag 8 september 2011 @ 17:45 |
Lelijk zeg.. de voorkant van die 1 ![]() | |
Mikkie | donderdag 8 september 2011 @ 17:49 |
Dat is zeker waar. Al zal het praktijkverbruik een stuk lager uitvallen natuurlijk, dan nog is er menig doorsnee diesel die 1:17 als fabrieksopgave heeft... | |
daNpy | donderdag 8 september 2011 @ 17:51 |
Iemand interesse in een E46 318i sedan, 167dkm gelopen? | |
Turquaz52 | donderdag 8 september 2011 @ 18:11 |
Het is alsof iemand met paint willekeurige koplampen er op heeft geplakt.. GodDamn dat ding is afschuwelijk.. babah.. | |
Catch22- | vrijdag 9 september 2011 @ 01:17 |
En dat op een zesbak he... Was echt een fijne motor. En bmw haalt fabrieksopgaves qua verbruik (en ook acceleratie) altijd wel. | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 08:30 |
En dat is volgens mij zonder je auto af te raggen(niet in zijn rood optrekken). net op dezelfde toeren als een automatenbak die ook schakelt wanneer hij net niet in het rood komt. Maar correct me if I m wrong ![]() Mijn neef heeft dus sinds kort de E60 530D maar hij heeft last van inhouden van vermogen. Hij is erachter gekomen dat de lmm stuk was en die heeft hij vervangen + vacuumslang was gescheurd. Nu heeft hij zijn vermogen terug maar wanneer hij op de snelweg gas los laat, dan pingelt de motor zegt hij. Waar kan dit aan liggen? ![]() Had ook gister ff nieuwe startkabels gekocht. De vorige die ik had daarvan waren de klemmen van plastic en was half kapot. Dit keer heb ik redelijke 35mm dikke kabels gekocht met metalen klemmen. Waren 65 euro maar met korting 50 euro. ![]() Wat mij ook opviel, ik heb bij mijn koplampen fittingen van Philips en daarop staat H5. Al sinds de aanschaf van mijn auto had ik een bakje met daarin lampjes erin maar ik dacht dat het reservelampjes waren. Het waren de originele fittingen. Wie kan mij meer vertellen over wat ik in mijn auto dan heb zitten? Mijn originele: ![]() | |
Mikkie | vrijdag 9 september 2011 @ 08:58 |
H5? Misschien ben ik een idioot, maar dat type ken ik helemaal niet ![]() Startkabels heb ik gewoon inferieure units achterin liggen, vast niet zo dik en duur als die van jou, maar ze voldoen al vier jaar prima ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 09:10 |
Idd gewoon van die action startkabels van 2 tientjes werkt bij mij meestal prima, niet dat ik ze zo vaak nodig heb ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 09:12 |
Dat dacht ik ook maar er stond letterlijk Philips H5 op. Ik zal er vandaag wel een foto van maken als ik thuis ben, Deze startkabels heb ik gekocht omdat ze toch lang mee gaan en ik het in een keer goed wilde doen. De vorige konden toen mijn oude e39 amper starten. | |
Mikkie | vrijdag 9 september 2011 @ 09:12 |
Ik heb ze één keer gebruikt voor mezelf; alle andere keren voor anderen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 9 september 2011 @ 09:13 |
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor motor je wilt starten. Een dikke diesel vergt een veul dikker snoer dan een Pinda En pingelen in een diesel ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 09:14 |
Ja ik heb tot nu toe 3 keer stilgestaan(met de vorige E39) en ik heb ook niet echt behulpzame buren. Laats was mijn buurman bezig met zijn ratel en die wilde ik lenen(ik stond 10 meter verderop met mijn auto) Kreeg ik die niet eens mee. Dus ik probeer gewoon mijn eigen gereedschap te regelen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 09:14 |
Volgens mij was dat een soort nieuwere versie van H4 maar dan slechter, je ziet ze idd niet vaak. | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 09:15 |
Naar zijn zeggen schommelt de toerental wanneer hij zijn gas loslaat. Dat is toch pingelen? Tevens is het een automaat | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 09:17 |
There are several differences between the H-4 European and H-5 US headlamps. The greatest single difference, is that the H-4 headlamps are MUCH more expensive. They are worth the difference in money if the use of the car is largely in rural areas where municipal road illumination is one bulb every five hundred feet. The H-4 Euro has a flat low beam that rises 15 degrees on the right side for side road illumination. the H-5, is merely a poorly focused flat band of light that sort of lights up the road in front of the car. This is not a function of bulb type or of bulb wattage. It is a function of lens design. The H-5 lamp throws a substantial amount of light down the road in the form of a big blob. While the H4 Euro lamps do the same thing, they have a more focused beam of light extending directly in front of the car. Regardless of wattage, either lamps high beam is for most use adequate, although for rural driving the H4 beam is stronger and better.. Hoezo niet? Die pingelen toch altijd ![]() Dat je toerental schommelt bij gas loslaten klinkt meer iets van het motor management. M'n broertje had ook zoiets bij z'n E36. Of stationair regelaar, brandstofdruk regelaar??? [ Bericht 4% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2011 09:22:25 ] | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 09:37 |
Thx voor de info. Ik merk niet echt dat er weinig licht uit mijn koplampen komen. Dat pingelen heeft de E60 van mijn neef he, niet mijn E36 ![]() Ik zal je tips doorgeven aan hem | |
Catch22- | vrijdag 9 september 2011 @ 09:55 |
Hierbij corrigeer ik je. Het is gewoon een handbak dus hij gaat echt niet zelf schakelen ![]() Er is wel een automaat die je ook handmatig kan bedienen; die heeft echter geen zes, maar maar liefst 8 (!) trappen. Over verbruik trouwens; de nieuwe 535d is ECHT ZIEK. http://www.autoweek.nl/auto/62684/bmw-535d Gemiddeld 1:18,5 met 313pk en 630nm. Moet je natuurlijk wel normaal rijden. Dus óf normaal rijden en heel zuinig rijden, of je trapt door en je houdt een M5 bij in alle tussensprints (0-100 leg je het wel af, maar zoveel scheelt dat ook weer niet) | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 10:03 |
Nee maar ik vergelijk het schakelen met de hand op dezelfde toerental als wanneer je meteen automaat kickdown zou doen. Die gaat ook niet helemaal door tot de revlimit. 8 trap automaat omg. Ik weet nog dat ik een 5 traps had ![]() Ik vraag me af waar je werkelijk die 313 pk kan gebruiken in Nederland | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 10:04 |
Die kan je overal gebruiken, gewoon je gaspedaal vol intrappen bij elk stoplicht ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 10:05 |
Kom je elke dag thuis net alsof je een dagje walibi hebt gehad ![]() | |
rival | vrijdag 9 september 2011 @ 10:05 |
Ik had gisteren startkabels nodig, had ze zelf niet in de auto liggen ![]() Mijn collega gelukkig wel! Vreemde is alleen, ik weet niet wat er mis was/is.... ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 10:06 |
Het is een 5-serie ja, geen E21. Zelfs geen gepruttel, gewoon helemaal dood ![]() | |
Catch22- | vrijdag 9 september 2011 @ 10:08 |
Die 313pk is opzich al nice, maar dat koppel is helemaal verschrikkelijk, daar staat compleet geen maat meer op... In principe heb je het niet nodig, maar het is wel lekker | |
rival | vrijdag 9 september 2011 @ 10:09 |
Jij was het dus ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 10:11 |
Heb jij toevallig nog een 205/45/17 liggen, of 205/40/17 rival? | |
rival | vrijdag 9 september 2011 @ 10:13 |
een losse band? ik denk het wel. heb helaas alleen de lijstje van setjes 2 en 4 bij me.. niet losse banden, ligt thuis... | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 10:19 |
2 stuks mag ook bij 205/45. band van e36 heeft het begeven, vreemd genoeg lag er 205/40 voor en 225/45 maar daardoor lijkt die voorste band kleiner en grotere ruimte in de wielkast. lijkt me dat het gewoon 205/45 voor moet zijn dan toch. | |
rival | vrijdag 9 september 2011 @ 10:21 |
ik zal zo even bij mijne kijken ik heb ook 17 inch... setje van 2 heb ik niet in die maat. | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 10:23 |
oke, hij was opeens helemaal leeg stomme filipov | |
rival | vrijdag 9 september 2011 @ 10:30 |
je vermaakt je wel op je nieuwe bandjes? ![]() | |
Catch22- | vrijdag 9 september 2011 @ 10:33 |
ventiel kapot? | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 10:33 |
Ja mijne rijden prima ik vlieg niet bijna de vangrail in bij dat stuk op de A7 bij de Esso en het stuurt zelfs iets lichter. | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 10:33 |
dat zou ook best eens kunnen ik ga nog ff kijken | |
Maharbal | vrijdag 9 september 2011 @ 11:28 |
Ja, 600nm is echt idioot, rijdt ook zwaar relax. Heb 's in een gechipte 3 (ik geloof dat 't een 330d was) gereden met 600nm, dat ging nergens meer over. Elke keer het gaspedaal vol intrappen stond bijna gegarandeerd voor sluiptrekkingen in je maag. | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 11:31 |
Hmm de band is wel lek, het blaast eruit ergens aan de zijkant bij de velgrand. TROEP. | |
Turquaz52 | vrijdag 9 september 2011 @ 11:51 |
Pingelen is heel wat anders dan wat jij beschrijft..: Hoe schommelt hij dan met de toerental als ie de gas los laat? Remt hij niet gewoon op de motor af als ie nog door rolt? | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 11:54 |
Als ik hem morgen zie dan rij ik er wel in en maak ik wel een filmpje. Hij beschreef het ook vaag. Ik denk dat t ook kan komen doordat hij ergens valse lucht krijgt. Hij is erachter gekomen dat er wat gekloot is aan de auto maar het probleem niet hebben kunnen oplossen. | |
Turquaz52 | vrijdag 9 september 2011 @ 13:01 |
Valse lucht bij een diesel maakt eigenlijk niks uit ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 13:18 |
Ja maarja bij oudere auto's misschien maar de nieuwere type auto's hebben overal sensoren en alles zit volgebouwd. Als 1 sensor iets fout uitleest dan loopt je blok opeens niet meer goed. | |
Turquaz52 | vrijdag 9 september 2011 @ 13:25 |
Vertel mij wat, paps rijd een 2005 Grand Scenic.. Renault ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 13:32 |
Turken en renault ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 13:33 |
Hebben die gasten dan altijd grote families of moeten ze veel shit vervoeren? Al die turken rijden grote auto's of transporters. Wij krijgen ook best wel vaak bij de Toyota Picnic zo'n briefje onder de ruit dat ze de auto willen kopen en het is altijd een Achmed of Hassan. | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 13:38 |
Turken/marokanen kopen meestal grote auto's om op vakantie te gaan ermee. Dan nemen ze veel shit mee maar ook veel shit terug. Aangezien het feit dat ze meestal tussen de 3 en 6 weken op vakantie gaan, is het gaan met hun eigen auto een verstandige keus want het is eenmaal goedkoper. | |
YoshiBignose | vrijdag 9 september 2011 @ 13:40 |
Waarom gaan ze dan niet met het vliegtuig, valt echt wel mee qua kosten als je vergelijkt wat zo'n bak kost aan verzekering / wegenbelasting / benzine / onderhoud. | |
Catch22- | vrijdag 9 september 2011 @ 13:41 |
omdat ze allemaal een strafblad hebben, is vliegen een beetje lastig * Catch22- rent | |
Gokhan03 | vrijdag 9 september 2011 @ 13:46 |
Weetje wat het kost om 3-6 weken een auto te huren tijdens hoogseizoen? Ze gaan ook langs familie en het komt voor dat families vaak ver van elkaar wonen waardoor er bijvoorbeeld een verschil van 400 km kan zitten. Qua onderhoud zal er weinig verschil zijn want je maakt meestal snelwegkilometers. In Nederland zal je auto sneller slijten doordat de meeste mensen korte ritten maken ![]() Brandstof is daar duur en dat klopt. Maar wanneer je met zn 4en in 1 auto gaat dan kost het net zo veel als 1 retourtje met de bus voor een plek wat 400km verder zit. | |
Turquaz52 | vrijdag 9 september 2011 @ 16:33 |
Paps Grand Scenic (ook niet eens de 5 pers. maar gelijk de 7 ![]() ![]() Tja grote auto's rijden gewoon lekkerder dan kleine auto's... Het is dat ik het niet bij mij zelf vind passen, anders had ik allang een 7 serie E32/E38 gereden.. Mijn vader is tegen BMW, houdt er niet van omdat het volgens hem auto's zijn voor drugsdealers en jongeren.. (:')) Mercedes daarentegen vind hij een bejaardenbak en te duur.. En ook een drugsdealers bak (ja ja mijn paps is tegen drugs..) En tja, renault, ik zou liegen als ik zei dat ik er fel tegen was bij aanschaf.. Ik reed er in, trapte het lekker af om te lachen als ie bij proefrit al kapot zou gaan.. Gebeurde niet dus gauw gekocht.. ![]() Hij rijd uber fijn, zeeeer zuinig voor zijn omvang/vermogen/gewicht en best vlot. Luxe en comfort vollop aanwezig van Climatronic tot Cruise Control, van Keyless Entry tot Electrische/automatische handrem. Op Panorama, ESP en Leer na is ie vol optie.. Valt reuze mee, paps is al in de 50 en geen schades dus verzekering is el cheapo. Wegenbelasting is misschien wel 400 euro de kwartaal, maar dat compenseren we met een gemiddeld verbruik van 1 op 18-19.. Onderhoud tot nu toe is 0,- euro.. Zal ook niet veel kunnen kosten want is een vrij veel voorkomend blok (Megane, Scenic, Espace, Clio).. * Turquaz52 en zijn famillie + de schapen rennen achter Catch22 aan.. ![]() | |
rival | vrijdag 9 september 2011 @ 16:35 |
drugs vervoer je toch minder makkelijk via een luchthaven he ![]() *rent met Catch mee ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 9 september 2011 @ 16:36 |
* Turquaz52 Stapt toch maar in de auto om achter jullie aan te rijden, turken houden niet zo van rennen.. | |
Mikkie | vrijdag 9 september 2011 @ 18:17 |
Ah, mooi, shoarma met weinig vet! ![]() | |
Matty___ | vrijdag 9 september 2011 @ 22:53 |
bmw van boven de 50k en leeftijd onder de 25 = geen legaal geld ![]() ohja auto van de oom ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 9 september 2011 @ 23:21 |
Hoezo geen legaal geld? Iedereen met een 2000 euro inkomen kan met alle gemak van de wereld ff 50k lenen.. ![]() | |
Matty___ | vrijdag 9 september 2011 @ 23:55 |
schat het type berijder waar ik het over heb niet in dat die 2k per maand legaal verdiend. en hoe en waar wil je zoveel geld lenen? | |
Turquaz52 | zaterdag 10 september 2011 @ 00:19 |
Interwebz... En echt sorry, ik weet dat het hier niet past.. en dat het niet een filmdump topic is, maar echt deze wil ik jullie echt niet ophouden.. Kijk asjeblieft.. ![]() ![]() | |
Mikkie | zaterdag 10 september 2011 @ 01:21 |
Typisch die russen weer ![]() ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 10 september 2011 @ 02:10 |
Tuurlijk kan dat. Je hebt iets als: -Ouders die tot je 18e kinderbijslag voor je hebben gespaard -Erfenis -Je werkt hard Als ik kijk naar mezelf dan zou ik 50k wel kunnen sparen van mijn 17e tm 22e. Maargoed het is maar wat je graag wilt. Ik hou ook niet van misgunnerij. Op mijn 19e reed ik in een E39 van destijds 7000 euro terwijl ik nog fulltime mbo student was ![]() | |
ayumu | zaterdag 10 september 2011 @ 02:14 |
Niet zo haten op russen... ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 09:51 |
Dat kan inderdaad makkelijk als je verder niet heel veel geld uitgeeft en gewoon nog bij je ouders woont. Ik denk dat Nederlanders liever sparen voor een huis terwijl veel buitenlanders gewoon nog bij hun ouders wonen en dus wel een grote auto kunnen kopen. Uiteindelijk draait het allemaal om prioriteiten stellen. Wat heb je over voor een auto... de meeste mensen hoeven geen BMW of Mercedes op hun 19e ![]() | |
thumbnail | zaterdag 10 september 2011 @ 09:55 |
Ik zat op de site van BMW te kijken en ik schrok van de prijzen. Die auto's zijn al duur en dan blijken ze vrijwel geen opties te hebben zoals bijvoorbeeld airco. Ik zag ook dat metalic lak bij BMW 1250 euro moet kosten. Is het nou pure kwaliteit wat je moet betalen of alleen de naam? | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 10:09 |
Beide, zoals meestal het geval is ![]() | |
Mikkie | zaterdag 10 september 2011 @ 10:32 |
Wat Yoshi zegt. Je betaalt deels voor een stukje degelijkheid, al zijn de recente modellen wel voorbeelden van het feit dat de degelijkheid echt niet altijd optimaal is. Maar je betaalt ook extra voor bijvoorbeeld de kwaliteit van het interieur e.d. En de naam BMW is nou eenmaal niet goedkoop. | |
thumbnail | zaterdag 10 september 2011 @ 12:06 |
Maar zal die lak dan 2,5 keer beter zijn? | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 12:23 |
2,5 keer mooi in ieder geval zeker ![]() | |
thumbnail | zaterdag 10 september 2011 @ 13:24 |
Gelul. | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 13:43 |
Je kan niet zomaar kwaliteit omrekenen naar prijs dat snap je toch zelf ook wel. BMW kost nou eenmaal geld ja, als je dat niet kan betalen ga dan zoeken naar een auto in een lager prijsklasse, maar kom hier niet met bullshit vragen of lak 2.5x zo goed is omdat het 2.5x zo duur is want je snapt met je eigen bolle kop toch ook wel dat dat gewoon gelul is. En als jij het niet eens bent met mijn mening dat metallic lak veel mooier is hoeft het nog niet meteen gelul te zijn hoor. Coca Cola is ook 3x zo duur als Freeway, maar ik kan niet omschrijven hoeveel keer lekkerder het is. Ook al was Freeway gratis dronk ik het nog niet. | |
Matty___ | zaterdag 10 september 2011 @ 13:49 |
rij een tijdje door rotterdam en vergelijk dan zelf auto met bestuurder en je snap wat ik bedoel. het is nou niet type harde werker OT: in november komt mijn E90 320D kan bijna niet wachten ![]() | |
thumbnail | zaterdag 10 september 2011 @ 13:52 |
Lul dan niet zo dom denk ik dan. | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 13:54 |
Aan de bestuurder kan je echt niet zien of iemand hard werkt of niet hoor, dus dat zegt helemaal niets. Maar je kan natuurlijk wel vragen stellen of het legaal of illegaal verdiend is, maar werken is werken toch? Je krijgt niet zomaar geld, tenzij je rijke ouders hebt. Ja nu lul ik dom ![]() | |
Matty___ | zaterdag 10 september 2011 @ 13:55 |
illegaal verdien je meestal meer in minder tijd met minder hard werken | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 13:56 |
En met meer risico. | |
thumbnail | zaterdag 10 september 2011 @ 13:58 |
Ach ja, mijn vraag was of het nou kwaliteit was of de naam en daar gaf jij als antwoord beide op. Als je het dan over kwaliteit hebt dan denk ik dus dat het dan 2,5 keer zoveel kwaliteit zou moeten bieden. De vraag is dan waar je dat dan aan afmeet? Als jij dan gaat brabbelen over dat ik het niet kan betalen en dus maar een andere auto moet gaan zoeken dan heb ik toch echt de indruk dat je erg dom bent. Het kan natuurlijk ook dat je geen enkele kritiek op het merk BMW kunt verdragen en dat is ook nogal dom. Kortom, bekijk het verder maar. | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 14:01 |
Doei ![]() | |
Mikkie | zaterdag 10 september 2011 @ 14:06 |
De tering wat kunnen die inbusschroeven van de remblokken vast zitten zeg! Heb echt maximaal moeten sleuren om ze los te krijgen... Opvallend ook dat de blokken helemaal niet gelijkmatig afgesleten zijn... linksvoor waren ze nagenoeg op terwijl ze rechtsvoor misschien net halverwege waren! Hoe dan ook, ik weet wanneer deze eronder zijn gegaan en ga het geheel wel in de gaten houden. Mochten ze over 10 à 20k weer ontzettend scheef afgesleten zijn, dan laat ik linksvoor wel even goed nakijken. Nu eerst even F1 kwalificatie kijken en dan een goede ringsleutel halen om m'n oliefilter te kunnen vervangen, want daarvoor heb ik net niet de goede sleutel en is m'n bahco ook te klein ![]() ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 10 september 2011 @ 20:25 |
Jaa die dingen worden flink warm waardoor ze goed vastzitten ![]() | |
Mikkie | zaterdag 10 september 2011 @ 20:42 |
Ach ja, nieuwe blokken zitten eronder. Altijd leuk als je wegrijdt, dat je dan eerst door de rem heen lijkt te trappen. Paar keer goed remmen en de pistons zitten weer zoals ze horen ![]() Eigenlijk alleen nog even een luchtfilter vervangen, maar daarvoor is het nu te donker dus dat komt ergens deze week wel. | |
Turquaz52 | zaterdag 10 september 2011 @ 21:22 |
ff serieuze vraag: Hoeveel kost een gemiddeld M73B54 blok? Ik kan mijn 2.5L inruilen voor een V12 blok, maar ik weet niet hoeveel ik moet/kan bijleggen, ik weet totaal niet wat zo'n blok kost?? Nergens staan prijzen bij..?? Bijv. de goedkoopste 2.5 24v M50 wat je kunt vinden is +/- 200 to 250 euro, dan heb je eentje met hoge km stand, mijne heeft me +/- 500 gekost, en je kunt er ook vinden voor 1000 euro.. Hoe zit het met de 12 pitters? Hoeveel zijn zij waard met een km stand van (pak em beet) 2 ton met alle toebehoren? (2x Ecu's, kabelboom en alle aanbouwdelen).. Dit is serieus.. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 10 september 2011 @ 21:43 |
WTF ga je doen met zo'n blok man. Weegt gruwelijk veel, zuipt benzine als de tering en bouw je echt niet zomaar ergens in. Ik denk niet dat zo'n blok heel veel kost, 750i's zijn best wel voor spotprijzen te vinden, maar idd vrijwel altijd boven de 2 ton. | |
Turquaz52 | zaterdag 10 september 2011 @ 21:58 |
![]() Blok weeg 30KG meer dan mijn 6 pitter.. heeft 326PK, 490nm koppel meer dan een M3 blok (5PK, 170nm koppel).. En zuipen valt reuze mee in een E36, zal het zelfde blijven als nu denk ik.. En die bouw je dus wel overal zo in.. Typ eens voor de gein op Google E36 of E30 V12.. ![]() Maargoed, dat was niet mijn vraag Yoshi, wat mogen die blokken kosten? Hoeveel zal ik bij betalen bovenop mijn blok? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 10 september 2011 @ 22:26 |
In Duitsland heb je al vanaf 700 euro een complete 750i.. wel de 300PK versie, een 5.0.. Dan komt het er op neer dat ik mijn blok eigenlijk kop tegen kop kan ruilen tegen een V12 blok met misschien 50-100 euro bovenop? | |
Mikkie | zaterdag 10 september 2011 @ 22:39 |
Zo gek... ik zit even te kijken en er komen gewoon van die V12-blokken voorbij met meer dan vier of vijf ton gelopen. Dan moet je wel een echte liefhebber zijn, wil je zoveel km's maken en onderhoud hebben tegen die kosten ![]() Ik zou proberen gewoon 1:1 te ruilen. Krijg je wel echt een brute bak als je die V12 erin lepelt zeg! Al blijft het bizar... 'maar' 300pk uit een V12. Da's relatief gezien net zoveel als 100pk uit een vierpitter. | |
Turquaz52 | zaterdag 10 september 2011 @ 23:29 |
'maar' 326PK, 'maar' 490nm koppel.. MAAR dat geluid, dat gevoel, dat motorkarakter en het look wanneer je de kap opent, daar gaat het om.. ![]() | |
Gokhan03 | zondag 11 september 2011 @ 13:36 |
Dit zou mooier zijn ![]() | |
Turquaz52 | zondag 11 september 2011 @ 15:17 |
Ja maar ik ga mijn sedan niet inruilen voor een compact, ik ruil haar nooit in.. ![]() ![]() | |
Matty___ | zondag 11 september 2011 @ 15:51 |
haar? je gaat me toch niet vertellen dat je auto een naam heeft | |
Turquaz52 | zondag 11 september 2011 @ 17:43 |
Sibel ![]() Vernoemd naar Sibel Kekilli
| |
Matty___ | zondag 11 september 2011 @ 18:47 |
een porno sletje? | |
Turquaz52 | zondag 11 september 2011 @ 20:26 |
Ja een Turks porno sletje die eerst een goede actrice was en nu een porno actrice en weer wilt terug keren naar normale films.. net zoals mijn auto dus eigenlijk, alles ging goed totdat ze werd verkocht aan Jet Cars rotterdam, daarna ging het bergafwaarts, ze werdt verkracht door drugsdealers (2 vorige eigenaren waren dealers), aangerand/aangereden van voor/achter, ze werd verkracht door mij, levenverwoest/motor opgeblazen door mij, en in afschuwelijke toestand gebracht door die bumper, deur, motorkap etc.. en nu is ze weer schoon, deuken weg, deur vernieuwd, motorkap wit en front super, mooie velgen er onder, schroefset etc.. ![]() | |
Gokhan03 | zondag 11 september 2011 @ 20:32 |
Ben je nooit een zakje tegengekomen bij het vervangen van de platen ofzo of ergens een wapen? ![]() | |
Matty___ | zondag 11 september 2011 @ 20:42 |
was het niet makkelijker en goedkoper geweest een nieuwe te kopen? | |
Turquaz52 | zondag 11 september 2011 @ 20:43 |
Je weet wel die plastic kappen achter in je kofferbak onder de bekleding? Daarvan missen alle schroeven op 2 of 1 na.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 11 september 2011 @ 20:43 |
Ja. | |
Gokhan03 | zondag 11 september 2011 @ 20:46 |
Turq probeer zoiets eens:![]() | |
Matty___ | zondag 11 september 2011 @ 20:55 |
wtf... lijkt me niet heel erg verstandig om steeds maar gas te geven tot die begrenzer zijn werkt doet. | |
Turquaz52 | zondag 11 september 2011 @ 20:59 |
Why not? Daarom noemen ze het toch ook begrenzer? | |
Gokhan03 | zondag 11 september 2011 @ 21:05 |
Denk ook dat ie een stevige koppeling erin heeft. Als ik dit doe dan ruik ik een tosti met koppelingsplaat ![]() | |
Sounddragon | zondag 11 september 2011 @ 21:08 |
Omdat die begrenzer nogal lomp je gas afhakt en weer eropgooit, iets met zwevende kleppen enzo, techneut-van-likmevessie ![]() Die rev limiter is voor mongolen die geen controle over hun rechtervoetje hebben, zodat de boel dan tóch nog een beetje heel blijft ![]() | |
Gokhan03 | zondag 11 september 2011 @ 21:51 |
De revlimit is gewoon een garantie dat je tot die toerental kan bereiken zonder schade aan het blok te geven. Dan heb ik het niet over onbelast revven. Dit niet zo zou zijn dan zou je met een automaat met kickdown ook niet tot in het rood kunnen doortrekken. Dat het voor mogolen is slaat nergens op | |
Matty___ | zondag 11 september 2011 @ 21:56 |
nahja je kunt ook 500 rpm eerder schakelen | |
Gokhan03 | zondag 11 september 2011 @ 21:58 |
Precies | |
YoshiBignose | zondag 11 september 2011 @ 21:58 |
Joh, je kan ook 4000 eerder gaan schakelen dat is het punt hier helemaal niet. De toerenbegrenzer is zo ingesteld dat je motor daardoor niet meer toeren maakt dan die aan kan (redline). Je kan feitelijk dus niks slopen als je die begrenzer raakt. Dat je motor sneller zal slijten is logisch en het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je telkens tot de begrenzer erin schiet doorschakelt, maar dat systeem zit er niet voor niks en je sloopt er echt niet je motor mee. | |
FalleNk810i | zondag 11 september 2011 @ 22:37 |
Bij 1:21 ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 september 2011 @ 07:07 |
mijne trekt hem anders vrij ver het rood in hoor.. Ipv 6500rpm staat na een chip mijn begrenzer op 7000, hij schakelt dan rond de 6600 en soms net voor de begrenzer waardoor ie tijdens het schakelen fftjes de begrenzer in schiet.. :p | |
Gokhan03 | maandag 12 september 2011 @ 09:51 |
Ja maar dan noem je ook wat op he. Als je chipt dan wordt de begrenzer hoger gelegd en als het ook goed is dan wordt je automaat ook meteen geprogrammeerd zodat hij deze toeren kan bereiken. Dit heet nou op zn staart trappen ![]() | |
Catch22- | maandag 12 september 2011 @ 09:53 |
Valt wel mee hoor... Als je normaal doet met die blokken hebben ze niet veel meer dan regulier onderhoud nodig. Het is niet alsof je ze elke 2 ton moet reviseren. | |
dester_martijn | maandag 12 september 2011 @ 13:45 |
Zo de 116i is eindelijk de deur uit. Ik wil een 318i kopen, maar ben eigenlijk aan het twijfelen tussen automaat en schakel. Ik heb vaker automaten gereden, alleen niet van een bmw. Je kunt dan ook handmatig schakelen heb ik gelezen, maar is dit op het stuur of moet je de pook lichtjes naar onderen of boven duwen? | |
Maharbal | maandag 12 september 2011 @ 13:50 |
In dat soort modellen: vrijwel altijd pook lichtjes naar beneden of boven duwen. | |
Turquaz52 | maandag 12 september 2011 @ 17:14 |
Haal dan op z'n minst een 6 cilinder als je een echte BMW wilt rijden ![]() En een 4 pitter met automaat is zowiezoo een no-go.. ![]() | |
rycemasta | maandag 12 september 2011 @ 17:23 |
Haal dan minstens een M3 als je een echte BMW wilt rijden. Al die mindere 6-cilinders zijn gewoon proletenbakken. ![]() Dat hoeft dus niet representatief te zijn voor andere vierpitters. | |
Catch22- | maandag 12 september 2011 @ 17:27 |
Ik neem aan dat je naar een e90 oid zit te kijken? Dan is een automaat in een 318i/320i (de e90 320i is ook een 4 cil) nog wel te doen hoor. En Turquaz: niet iedereen wil bakken met geld aan zijn auto uitgeven, of moet per sé 150+ pk. | |
YoshiBignose | maandag 12 september 2011 @ 17:50 |
Als hij een E46 bedoelt tja dan kom je niet echt snel vooruit, maar de E90 318i automaat valt nog wel mee met 136 pk (9.9 sec naar 100) of de 320i automaat 170 pk (8.9 sec naar 100) en beide 4-cilinder. Turq niet janken ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 september 2011 @ 18:09 |
maaar 4 pitter is kut ![]() en vooral onder de kap van een BMW ![]() ![]() V12 rules ![]() ![]() heb btw mijn bod uitgebracht en wacht op het reactie van de beste man, eenmaal akkoord is de blok er in de komende paar daagjes uitlepelen.. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 12 september 2011 @ 18:12 |
4 pitter is niet kut, het is hoogstens cheap ![]() hoeveel moet je nou neertellen voor zo'n V12? hoe snel ben je bij de 100 met zo'n blok in de E36? | |
Turquaz52 | maandag 12 september 2011 @ 18:18 |
Niet echt super super snel, maar iets sneller dan een M3 in iedergeval, heb dan 5PK en 140nm koppel meer ofzo.. | |
Hyperdude | maandag 12 september 2011 @ 18:18 |
In een rechte lijn redelijk snel. ![]() | |
Mikkie | maandag 12 september 2011 @ 18:20 |
Mja, als het blok maar 50kg zwaarder is dan dat blok van nu, dan valt het nog mee met de scheve gewichtsverdeling, al zal het niet heel gunstig zijn natuurlijk ![]() En inderdaad, een zespitter in een BMW is heerlijk. Maar voor de veelrijder is het inderdaad niet meer grappig en zeer rendabel om toch een vierpitter te nemen, hoe saai ook ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 september 2011 @ 18:21 |
30kg zwaarder.. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 12 september 2011 @ 18:36 |
30 kg coke in de kofferbak voor de gewichtsverdeling. bij wegmisbruikers: "we volgen hier een witte 318i, hij gaat wel erg hard." of ging je nog een 316i badge erop doen? ![]() | |
gewoontjes2k | maandag 12 september 2011 @ 20:04 |
Iemand ervaring met de brembo schijfjes en remblokjes. Mijn originele set is van vervanging toe, en ik zit erover na te denken om er brembo spul onder te gooien (tis in de aanbieding ![]() | |
Hyperdude | maandag 12 september 2011 @ 20:14 |
"gewone" Brembo is OEM Niets mis mee. | |
Gokhan03 | maandag 12 september 2011 @ 20:17 |
Parkeer ik mn auto op het gras en ging ik wandelen met mn vriendin 10 min daarna begon het heel erg te regenen en na de regen liepen we terug naar de auto. Ik stond zo n 1 meter van het asfalt vandaan dus met gassen is mijn auto helemaal naar beneden gegleden en zat ik begraven hier ![]() ![]() Neef kwam met de auto van de zaak(renault traffic) en trok me eruit. | |
YoshiBignose | maandag 12 september 2011 @ 21:09 |
E36 offroad ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 12 september 2011 @ 21:11 |
Klote is dat hè... in eerste instantie al dat je er niet uit komt natuurlijk. Maar geloof me, als je ooit nog eens aan de binnenkant van je achterbumper moet werken vergaat je de lol. Ik was bij het vervangen van een PDC-sensor al een kilo zand aan het vreten doordat ik al eens zo met modder had gestrooid... | |
dester_martijn | maandag 12 september 2011 @ 21:33 |
Is het heel erg dat ik me van jouw mening helemaal niets aantrek? Dat ik jouw auto ook geen echte bmw vind (door zijn tjoening) is immers ook niet relevant. Ik vroeg een mening over de automaat, niet dat een 4-pitter automaat een no-go is. Lepel jij er maar een v12 erin, laat ik 'm orgineel, even goede vrienden.. Het gaat om een facelift e90. Iemand die nog iets kan vertellen over de automaat? [ Bericht 0% gewijzigd door dester_martijn op 12-09-2011 22:01:24 ] | |
Gokhan03 | maandag 12 september 2011 @ 22:26 |
Zitten 4 Michelin Primacy 205/60/15 op. Het kutte is dat het al een beetje nat was maar het was nog hard. Door de hevige regen werd het in no time modder en het was een helling waar ik op zat. Dus als ik gas gaf, gleed ik richting het water ![]() Ik heb mijn vriendin achter het stuur gezet en geduwd maar dat mocht niet baten. Ik kon hem daarna in zijn 1 zetten en uitstappen en kijken hoe de achterbanden stationair slippen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 12 september 2011 @ 22:48 |
Ja haha bij een helling houdt het snel op. M'n vader had het eens in een leasebak dus gewoon automatten onder de banden gedaan haha maar zou jij niet doen denk ik ![]() | |
Gokhan03 | maandag 12 september 2011 @ 22:52 |
Ik zou het doen als ik weet dat ik eruit zou komen maar je ziet aan de foto al hoe modderig het was. Dan zou ik mijn (net 3 maanden oude) matten verneuken en 1 meter verderop vastzitten. Ik had van de bosjes een groot tak meegenomen en in stukjes gebroken en onder mn banden gedaan maar ik zat muurvast. Ik was dus 10 meter ver van het asfalt dus ik dacht als ik nog verder kom dan is er echt een 4x4 of een traktor nodig om mij eruit te halen. Mijn neef had 2 sleeptouwen aan elkaar gebonden en zo mij eruit gereden ![]() Edit: Dat met de matten heb ik destijds met mijn E39 geprobeerd toen ik niet meer uit de parkeerplek kwam door al het ijs/sneeuw. Ik zag beide matten zo n 4/5 meter de lucht in vliegen toen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 12 september 2011 @ 23:40 |
Haha je moet ook niet vol gas dan ![]() ![]() Ik heb nu wel net nieuwe banden, maar ik denk dat ik beter voor de winter maar winterbanden neem want het is anders echt niet te doen. Ik zou het OV pakken als het niet zo koud was geweest op de stations ![]() | |
Mikkie | maandag 12 september 2011 @ 23:44 |
Juist proberen alleen op de koppeling weg te rijden. Je ziet het met gladheid e.d. zo vaak dat mensen niet weg komen...maar is vaak gewoon een gebrek aan beheersing. Vorig jaar nog iemand met een Fox echt een mini-hellinkje op moeten rijden. Je mocht het net een glooiing in het wegdek noemen, maar ze kwam niet van de parkeerplaats af. Hopeloos. Leve de winterbanden waarmee ik makkelijk weg reed ![]() En dan even ASC uit, dwars gooien, en vervolgens weer doorrijden ![]() ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 13 september 2011 @ 01:24 |
Soms gaat het gewoon simpelweg niet ![]() Koppelling beheersen? Zelfs volgas met ASC stond ik gewoon stil. De banden draaiden nauwelijks doordat de ASC constant werd geactiveerd ![]() Het is kut als je met een automaat op het ijs moet rijden. 2 jaar terug reed ik met oud en nieuw terug naar huis en reed ik een woonwijk in maar de straat was niet glad en je kon er normaal op rijden. Dus ik reed daar met 20 of hooguit 30 ivm drempels. Einde van de straat had je een bocht naar rechts en dat was langs het water maar de hele straat was spiegelglad en ik reed stationair de bocht in en net na de bocht was er een drempel dus ik remde heel licht en mijn voorwielen blokkeerden en achterkant brak uit doordat ze stationair verder gingen draaien en boem...daar lag ik dan in de voortuin ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 07:15 |
jong niet huilen mr. 316i automaat, noem mij eens op wat er zgn tjoening is aan mijn auto en wat aftermarket is op mijn schroefset na.. Alles is OEM BMW nerd... ![]() | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 09:16 |
Je moet je ook niets aantrekken van Turq; hij koopt brakke schadeBMW's en legt er te dikke motoren in zonder fatsoenlijke ombouw van remmen e.d. Volgens mij is dat een prettige automaat. Ik zou even wat reviews zoeken als ik je was, ik heb daar zelf geen ervaring mee. | |
Mikkie | dinsdag 13 september 2011 @ 09:17 |
Kijk, alweer een goede reden om geen automaat te rijden ![]() | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 09:24 |
je kan een automaat ook gewoon in een trap vastzetten. Autobeheersing is een vak. | |
Matty___ | dinsdag 13 september 2011 @ 09:43 |
nou wordt dan nog leuk. krijg in nov mijn eerst bmw. wist al wel dat het in de winter wat lastig was maar niet dat het zo erg kan zijn ![]() heeft het puur met het gewicht op de aangedreven wielen te maken? want hoeveel scheelt dat nou 100kg? | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 09:45 |
Ah joh, 95% van de mensen die vastzitten kunnen er prima uit als ze in godsnaam weten waar ze mee bezig zijn. Zelfs ik kon de vorige winter prima doorkomen in mijn RWD E30 van een paar kg, zonder electronische hulpsystemen en 170pk op het gewicht van een mug. Mensen gaan vaak roekeloos idioot veel gas geven, waardoor ze zich nogmeer ingraven. Een beetje beheersing van de koppeling en de rem. Gewoon met de koppeling spelen, als de auto op het hoogste punt is voordat 'ie terugvalt door de gladheid: de rem intrappen, en dat constant doen totdat je met de rem en koppeling tegelijkertijd de auto aan het schommelen hebt gekregen. Dat even herhalen totdat je van je plek komt, en let wel dit is alleen met extreem weer. Zelfs de 318i (1.9) E46 automaat van m'n moeder met 255 achterop kon gewoon nog aardig wegkomen afgelopen winter. Het scheelt natuurlijk het gewicht van de motor, wel iets meer dan 100kg. Als het je echt niet lukt - wat best onwaarschijnlijk is - , dan doe je wat gewicht in de achterbak. O, en anders monteer je winterbanden en ga je niet op 225+ rijden in de winter. Ik blijf waarschijnlijk gewoon op m'n 18" doortuffen. | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 09:48 |
Goede banden en beheersing. Die 100kg op je aangedreven wielen scheelt veel. Daarbij scheelt het echt HEEL ERG hoe breed je banden zijn. Als je op zomerbanden van 225 breed rijdt in de winter heb je een probleem. Heb je goede winterbanden op 205, dan heb je geen probleem zolang je het beheerst doet. | |
Matty___ | dinsdag 13 september 2011 @ 09:49 |
Heb wel winterbanden in mijn leasecontract. dus hoop dat ik maar geen mac zakjes onder me banden hoef te leggen ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 13 september 2011 @ 09:50 |
Kan me niet voorstellen. Ja, oke gewone wegen zijn wel te doen als je gewoon rustig rijdt. Maar als je op parkeerplaatsen of andere behoorlijk besneeuwde wegen komt is het gewoon geen doen hoor met 255 achter. Ik zat een paar keer zo vast als maar kon en ik probeer echt niet vol gas eruit te komen ofzo hoor ![]() | |
Mikkie | dinsdag 13 september 2011 @ 09:56 |
Dat zou ik doen. Met een voorwielaandrijver is het nog iets anders, maar je wil gewoon niet met een constant glibberende kont rijden in de winter. Heb voldoende Bimmerrijders zien stranden de afgelopen winters, gewoon omdat ze zonder winterbanden niet van de plek kwamen. Die ergernis alleen zou voor mij de investering in winterbanden al waard zijn. | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 09:59 |
M'n moeder rijdt in haar auto he, en ze kwam meestal gewoon weg van de parkeerplaatsen en zulks. Misschien scheelt het dat de automaat ook beter te doseren is, ik heb geen idee. Je kunt dat ding van P afhalen en hij begint al minimaal te rollen immers. Gewoon gedaan in de E30, en ga het waarschijnlijk gewoon doen in de E46. Vorige winter was m.i. een uitzondering qua sneeuw etc, maar we zullen zien. | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 10:04 |
ik vond het een ramp om met zomerbanden te rijden vorig jaar met al die sneeuw. moet dit jaar eigenlijk wel even winterbanden fiksen. Heb gelukkig nog 14" kroonkurkvelgen liggen, scheelt weer. | |
Mikkie | dinsdag 13 september 2011 @ 10:06 |
Ik heb het in m'n oude Nissan wel altijd gedaan...zelfs op zomerbanden die bijna kaal waren en het ging prima, als je je maar voldoende aanpast. Zo zal het met een BMW vast ook wel zijn... als je maar rustig genoeg doet. Maar hier in de buurt heb je wat plekken met heuveltjes e.d., daar kan ik het risico sowieso niet nemen. | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 10:15 |
Ik kwam simpelweg gewoon vast te staan... Klooien met vloermatten en behulpzame voetgangers moesten me eruit krijgen. | |
Bowny | dinsdag 13 september 2011 @ 10:27 |
Ben er weer niggaaaaz!!! ![]() ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 10:30 |
Ik ga volgend jaar 3 maanden door Azië reizen (jaja, staat in m'n arbeidsovereenkomst. Is m'n baas blij mee..:P). I'll be sure to make a picture! ![]() | |
Bowny | dinsdag 13 september 2011 @ 10:32 |
Voor tips weet je me te vinden! ![]() | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 10:57 |
Ik zal 't onthouden! ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 11:42 |
lieve schat, mijn achter as komt compleet van een 325i af en remmerij rondom van een 328i incl schroefset rondom.. En oh ja, schade.. Waar ook alweer? ![]() | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 11:42 |
Srsly? | |
Gokhan03 | dinsdag 13 september 2011 @ 11:48 |
Tis ook nooit goed he ![]() Als je je auto helemaal ombouwt zodat het een superwagen is dan ben je een dealer en wanneer je je auto gaat opknappen dan heb je een schade bak ![]() Gisteren had ik een vriend opgehaald van schiphol. Hij was 5 weken op vakantie en wilde zijn auto starten. Accu was leeg. Kon mijn startkabels ff uitproberen ![]() | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 11:51 |
dat dus. En het was toch een schroefset van 120 euro? | |
Matty___ | dinsdag 13 september 2011 @ 11:52 |
helemaal zelf gedaan? | |
rival | dinsdag 13 september 2011 @ 13:19 |
ik heb er nu 1 van 220 onder de E36 coupe... moet zeggen dat het best prima rijdt ![]() | |
rival | dinsdag 13 september 2011 @ 13:20 |
Banden vooral! hier te vinden he mannen ![]() | |
rival | dinsdag 13 september 2011 @ 13:28 |
zonde van de moeite, zonde van het werk... ga op zoek naar een 8 cilinder M blok dan oid... Het past echt niet zomaar, je moet veel aanpassen... blok zuipt als een bezetene... | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 13:30 |
c-c-c-combobreaker! | |
YoshiBignose | dinsdag 13 september 2011 @ 13:32 |
Heeft geen zin om tegen Turq te discussiëren, hij luistert toch niet. | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 13:34 |
![]() | |
Catch22- | dinsdag 13 september 2011 @ 13:38 |
misschien moet je het in het turks proberen sagbia | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 14:58 |
O, ziet er naar uit dat ik m'n coupé toch ga houden. Noodzaak om 40.000 km te rijden is nu weggevallen.. | |
YoshiBignose | dinsdag 13 september 2011 @ 16:39 |
Ontslagen? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 16:43 |
Nop. | |
YoshiBignose | dinsdag 13 september 2011 @ 16:45 |
![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 13 september 2011 @ 17:55 |
Helemaal waar. Heb de vorige winter meerdere malen vastgezeten door de zomerbandjes, en dat is knap lullig elke keer. | |
Hyperdude | dinsdag 13 september 2011 @ 18:43 |
Promotie tot Maat? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 20:17 |
Yessir.. Waar vind jij een schroefset voor 120 euro..? ![]() ![]() Dat dus. Maar niemand weet nou dus een richtprijs voor zo'n blokken? | |
Gokhan03 | dinsdag 13 september 2011 @ 20:27 |
Dunno maar die V12 blokken die vind je ook niet zo gauw in Nederland denk ik ivm wegenbelasting en verzekering. Ik zou echt voor de E39 m5 blok gaan als je het toch wilt ombouwen. Dan heb je pas een gruwelijke bak. Ik weet nog dat ik voor een klant van mijn neef zo n blok moest zoeken en ze waren 2500 euro met bak | |
YoshiBignose | dinsdag 13 september 2011 @ 20:44 |
Daar heeft Turqo het geld niet vooRR!!! | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 20:47 |
750 excl. mijn blok 500 incl. mijn blok + aanbouwdelen & bak etc.. pfff mijn blok maar 250 euro waard.. heb nog 1 vriend waarvan zijn broer net een 750iL blok binnen heeft met 168.000km incl. kmteller, morgen weet ik hoeveel die kost.. E39///M5 blokken zijn duur man, voor alleen dat prijs van de blok heb ik mijn blok er uit gelepeld en de V12 professioneel er in gelepeld... + al het electronica etc.. wat een E39///M5 heeft is een stuk ingewikkelder dan een plain old 2xM20 blokken aan elkaar gebakken V12.. | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 20:47 |
Bitch.. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 13 september 2011 @ 20:51 |
Ik heb wel van mensen gehoord dat je 1 op 3 kan rijden met die V12! | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 20:56 |
Ja mijn gaspedaal heeft ook alleen een aan en uit knop he? ![]() | |
cofi | dinsdag 13 september 2011 @ 21:21 |
Dan wordt het 3 op 1 ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 21:41 |
Dan is shell wel heel erg blij met mij.. ![]() | |
Maharbal | dinsdag 13 september 2011 @ 22:44 |
Nee, niks werkgerelateerd. Ik ga gewoon een hoop minder kilometers maken dan aanvankelijk de bedoeling was ![]() | |
Mikkie | woensdag 14 september 2011 @ 00:17 |
Had dat niet iets te maken met een vrouwmensch? Daar gaan al m'n goed bedoelde adviezen en PM's! ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 14 september 2011 @ 08:34 |
Als ik zo kijk he, stiekem domineert BMW in PTA met zijn 60 delen ![]() | |
Maharbal | woensdag 14 september 2011 @ 08:35 |
Ach, dan heb ik die informatie maar he ![]() Maar dat klopt. M'n nu inmiddels ex woont in Amsterdam. | |
rival | woensdag 14 september 2011 @ 09:01 |
niks stiekems aan ![]() | |
Mikkie | woensdag 14 september 2011 @ 09:12 |
Dommer word je er niet van inderdaad. Maar wel klote voor je man! | |
Maharbal | woensdag 14 september 2011 @ 09:18 |
Shit happens, hoort er allemaal bij. Geluk bij een ongeluk dan maar dat de ci nog niet verkocht was ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 14 september 2011 @ 09:19 |
Waar in Amsterdam woont ze? ![]() | |
Catch22- | woensdag 14 september 2011 @ 09:31 |
![]() | |
Maharbal | woensdag 14 september 2011 @ 09:34 |
Tussen Alkmaar en Rotterdam in. O, en minder dan een E46 6cyl hoeft van haar niet. | |
Mikkie | woensdag 14 september 2011 @ 09:37 |
![]() Dat verklaart wel waarom die 320d er niet gekomen is! | |
rival | woensdag 14 september 2011 @ 10:45 |
tot ze een ritje meemaakt in mijn E30 ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 14 september 2011 @ 10:51 |
Vandaag rijden er opeens veel BMW's in Amsterdam dus? ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 14 september 2011 @ 11:00 |
Krikt de kwaliteit van 020 wel een stuk omhoog. | |
Maharbal | woensdag 14 september 2011 @ 11:03 |
Ik heb er ook één gehad, remember ![]()
| |
Catch22- | woensdag 14 september 2011 @ 11:06 |
überhaupt geen echte bmw dus | |
Maharbal | woensdag 14 september 2011 @ 11:12 |
Hoe durft 'ie ![]() | |
Catch22- | woensdag 14 september 2011 @ 11:15 |
Kan je net zo goed een Opel kopen | |
YoshiBignose | woensdag 14 september 2011 @ 11:50 |
![]() ![]() Ik weet niet of je ooit in a'dam komt, maar waar ik woon zie ik alleen maar BMW en Mercedes ![]() ![]() | |
rival | woensdag 14 september 2011 @ 16:52 |
Maar niet zo snel ![]()
| |
YoshiBignose | woensdag 14 september 2011 @ 16:57 |
Laatst regende het een beetje en ik hoekte even wat bochten in zonder ENIGE moeite. Met m'n vorige banden greep de ASC al snel in. | |
rival | donderdag 15 september 2011 @ 14:17 |
graag gedaan ![]() | |
rival | donderdag 15 september 2011 @ 15:24 |
" natuurlijk mag je met mijn BMW naar de stad schatje ![]() ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 15 september 2011 @ 15:55 |
Ach, als ze toch al een cabrio wilde | |
Matty___ | donderdag 15 september 2011 @ 16:48 |
laat me raden: automaat | |
YoshiBignose | donderdag 15 september 2011 @ 16:48 |
Is ze dood? | |
rival | donderdag 15 september 2011 @ 16:49 |
het goede antwoord dat je zoekt is: Vrouw ![]() nee. stond alleen gewond in het artikel. | |
Gokhan03 | vrijdag 16 september 2011 @ 19:12 |
Vandaag een wintersetje gescoord voor ¤150,- :![]() ![]() Merk is Vredestein snowtrac2 met 2x4mm en 2x3mm waarvan een van de 3mm aan de buitenkant een beetje versleten is. Ik kwam thuis van school en ging ff kijken naar marktplaats naar wintersetjes. Al een week doe ik dit en opeens zag ik de advertentie: "Winterset van een E36". Er stond nog 0 keer bekeken bij. Dus ik had ze meteen gebeld en ging dus van Haarlem naar Flevoland achter Walibi ![]() Nu ben ik net thuis en ik had een volle tank waarvan de kwart nu weg is(250 km gereden) en bc zegt dat ik nog 522 km kan rijden. Nou weet ik niet in hoeverre dat klopt maar het klinkt goed ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 16 september 2011 @ 19:13 |
Is wel weinig profiel hé voor een winterband, ga je er nog nieuwe banden onder zetten dan? Rival, heb jij niet wat winterbanden voor m'n E46? ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 16 september 2011 @ 19:22 |
Naah ik vind het wel goed zo. Deze zullen deze winter wel doorstaan. Misschien volgend winter nieuwe banden. | |
YoshiBignose | vrijdag 16 september 2011 @ 19:29 |
Dat is waar, altijd beter dan zomerbanden (bij sneeuw dan). | |
Gokhan03 | vrijdag 16 september 2011 @ 19:48 |
Ja ik ga voor het eerst met winterbanden in de winter rijden omdat ik ook wil weten of het echt nut heeft. Had ooit op mijn oude E34 aan de voorwielen winterbanden maar daar reed ik in de zomer mee omdat ik even geen geld had voor andere banden ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 16 september 2011 @ 20:26 |
He bij een e46 318i m43 motor. Aan de rechterkant van het blok ongeveer onder/naast de inlaat buizen een zwart plastic ding wat nu dus ratelt.. Was dat ? | |
Gokhan03 | vrijdag 16 september 2011 @ 20:45 |
Meer details is handiger. Wordt het geluid harder wanneer je gas geeft? Komt het geluid constant? Komt het geluid bij het sturen? Heb je nog onlangs dingen vervangen? Alle vloeistoffen op pijl? | |
Mikkie | zaterdag 17 september 2011 @ 10:09 |
True, al nemen de prestaties wel af bij lagere profieldieptes... | |
YoshiBignose | zaterdag 17 september 2011 @ 10:56 |
Dat lijkt me logisch ![]() ![]() ![]() WB 200 km = nieuwe winterband (ingereden) WB 16800 km = winterband 4 mm profieldiepte heeft ZB 200 km = nieuwe zomerband (ingereden) | |
Mikkie | zaterdag 17 september 2011 @ 11:00 |
Wtf... dan zou het profiel van een winterband na krap 20k al niet meer goed zijn? Dat hoop ik toch wel te verbeteren ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 17 september 2011 @ 11:02 |
16.800 km op winterbanden rijden is best wat hoor ![]() ![]() Vind je dat zo raar dan? Zomerbanden kan je soms toch ook al na 30k vervangen? En dan heb ik het over 2mm. | |
Mikkie | zaterdag 17 september 2011 @ 11:08 |
Nah... ik heb op m'n huidige zomerbanden 20k gereden en ze zijn nu wel echt op (bij de APK twee maanden terug was het al een aandachtspunt ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 17 september 2011 @ 11:33 |
40-50K is wel erg veel voor 1 set ik doe ongeveer 60K met een 8 banden: 4 x zomer, 4 x winter. Waarvan 70% zomerbanden kms. (schat ik) | |
Gokhan03 | zaterdag 17 september 2011 @ 11:38 |
Wanneer gooien jullie ze eronder? Ik ga ook die 2 winterbanden met minder profiel achter gooien. Die zijn toch al deze winter wel op zodat ik volgend winter wel 2 nieuwe koop en de 2 met wat profiel achterin gooi ![]() [ Bericht 81% gewijzigd door Gokhan03 op 17-09-2011 11:48:34 ] | |
Mikkie | zaterdag 17 september 2011 @ 11:56 |
Ligt ook een beetje aan je banden natuurlijk. M'n pa heeft van die plastic Hankook banden onder z'n Tucson en die zijn na 80k nog steeds goed ![]() ![]() Misschien ben ik wel optimistisch, maar gezien de slijtage over de afgelopen 20k, moet 40k met een nieuw setje Pirelli's toch zeker wel haalbaar zijn. En afhankelijk van m'n km's wil ik met de winterbanden nog zeker wel twee of drie seizoenen doen (afgelopen winter weinig gereden... zo'n 6k in vier maanden ofzo). Ze gaan er bij mij op als de temperaturen echt rond het vriespunt komen. Die zeven graden hou ik niet aan, maar als ik zie dat de nachttemperaturen steeds lager worden, dan komen ze eronder. En ze blijven eronder zo lang de kans op gladheid blijft bestaan. | |
YoshiBignose | zaterdag 17 september 2011 @ 11:59 |
Je rijdt vrij rustig dus :p ik heb soms het gevoel dat als je met piepende banden door de bocht gaat, je al een mm kwijt bent :p | |
Mikkie | zaterdag 17 september 2011 @ 12:01 |
Mwoah, ik geef zo af en toe zeker wel gas, maar rij regelmatig in de spits en stadsverkeer, dan heeft scheuren gewoon echt geen zin. Ik heb het jaren gedaan maar het afgelopen jaar begin ik steeds meer te merken dat het geen zak uithaalt en je na 200m of soms zelfs na 5km alsnog voor hetzelfde stoplicht staat. Dus doorrijden doe ik zeker, maar dan op rustige momenten. Eén voordeel: je merkt het ook wel met je bandenslijtage en je brandstofverbruik ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 17 september 2011 @ 12:24 |
Dat had ik toen ik net mijn koppelling had laten vervangen. Ik was bang bij het optrekken dat hij zou slijten ![]() ![]() Edit: Belt mijn moeder me op: " Ja een van je ruitenwisbladen is afgebroken op de snelweg" ![]() Hoe zijn bosch ruitenwisbladen? Ik las er negatieve dingen over maar hoe denken jullie ervan? Ik had er flat blade van de action al een jaar op ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Gokhan03 op 17-09-2011 12:34:55 ] | |
Gokhan03 | zaterdag 17 september 2011 @ 13:45 |
Heb net gekeken naar de oorzaak waardoor de ruitenwisser afgebroken is. Het kwam doordat het gaatje van de wisarm is doorgedraaid waardoor er geen tandwielgroeven meer in zaten. Moet dus nieuwe armen kopen -.- Tevens heb ik de Bosch twin spoiler 500mm gekocht. Bleek dat er een vriend van me daar werkte dus mooi 40% korting meegenomen ![]() Ik had dus hiervoor flatblades van de action maar ze maakten een irritant klap geluid. Ik dacht dat het normaal was bij de E36 maar met deze bosch hoor ik nauwelijks wat. | |
gebrokenglas | zondag 18 september 2011 @ 00:39 |
Heb je een mooie BMW, en doe je er bladen van de Action op? ![]() En een vrouw parkeert haar BMW 8 meter de diepte in... " Die Fahrerin erlitt schwere Verletzungen am Kopf". Zund, van die mooie BMW. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 september 2011 @ 00:57 |
Als je iets naar boven scrolled kwam je dat plaatje al tegen ![]() | |
gebrokenglas | zondag 18 september 2011 @ 02:36 |
Owja. Ik ben al tijden niet in dit topic geweest en klik altijd op de last poster om direct onderaan te beginnen. ![]() | |
gebrokenglas | zondag 18 september 2011 @ 02:37 |
en vol |