quote:
Op zondag 4 september 2011 13:54 schreef Chooselife het volgende:[..]
Ik ben niet radicale of destructieve acties. Je zou ook kunnen stellen, tezamen met de EU-leden, om de relatie en afhankelijkheid met de VS af te zwakken en je te richten op de BRIC-landen. Puur als gevolg van de immorele en leugenachtige buitenland (geo) politiek. De VS zullen hier ongetwijfeld ernstige economische en hierarchische schade (we raken onze macht en aanzien kwijt) van oplopen. Wellicht kun je met dit signaal de inwoners van de VS motiveren om hervormingen te eisen, en wellicht zelfs de straat op te gaan, als in Egypte en Tunesië gezien is. Hervorming dient van binnenuit te geschieden. De mensen moeten het willen (power of the people principe), dat maakt het houdbaar en onomkeerbaar. En zodra dat een feit is, denk ik dat de VS tot een prima bondgenoot kan groeien. Onder regie van de VN, EU en BRIC. Ik zie geen toekomst in de NAVO.
Isoleren is totaal geen oplossing. Ik vrees dat bij een isolement of boycot een land als de VS de verhoudingen via militair machtsvertoon (politionele acties) geforceerd gaan corrigeren.
Ik denk dat geen enkel land zo toe is aan een "Arabische Lente" als de VS.
Mooi stuk hoor.
Is het jou opgevallen dat Ron Paul steeds meer gehoor krijgt? Zoals ik het zie is hij momenteel presidentskandidaat nummer 1. Je hebt Michelle Bachmann, Rick Perry en Mitt Romney die in debat volkomen kansloos staan tegenover deze beleefde man. Obama heeft sowieso al al zijn populariteit verloren met zijn kiezersbedrog.(de troepen
niet uit Iraq halen, Guantanamo bay
niet sluiten en de onconstitutionele oorlog/interventie in Lybie)
Persoonlijk kan ik me niet enorm vinden in de Libertarian ideologie, maar het lijkt me beter dan wat er nu is. Maar boven alles, Ron Paul is een integer mens. Al 30 jaar lang is hij bij zijn stuk gebleven.
Zijn scherpe kritiek op onder andere de war on drugs, het interventie beleid, de internationale politiek, het monetair beleid, de te grote overheid en het corporatisme krijgen bij een continue groeiende groep burgers sterke aanhang. Is dit de arabische lente in de VS?