Je respecteert die grenzen in eerste instantie dus al niet door iemand ongevraagd op die manier aan te raken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:
Ik snap wel dat het aanranding is dat als een meisje er niet van gediend is en je nog doorgaat. Volgens mij moet het toch echt onder dwang gebeuren of met dreiging cq agressieve intenties, wil het als aanranding worden bestempeld. Als je de grenzen van iemand respecteert vind ik het geen aanranding.
Niet iedereen is zo stoer.quote:Maar voor de eerder genoemde “eenmalige” aanrakingen vind ik het bijzonder zwak van een vrouw/meisje om gelijk aangifte te doen van aanranding ipv een knietje te geven of een pets in het gezicht of iets dergelijks.
Precies wat ik dacht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:50 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Je respecteert die grenzen in eerste instantie dus al niet door iemand ongevraagd op die manier aan te raken.
Dat dus inderdaad...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:49 schreef Stupide het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.
Verder begrijp ik uit het stukje op Wikipedia dat er inderdaad sprake moet zijn van dwang voordat je van aanranding kunt spreken. Ik zou er echter maar vanuit gaan dat daar in jouw gevallen sprake van is, omdat door jouw handelingssnelheid het slachtoffer niet in de gelegenheid is de ongewenste aanraking te voorkomen.
Dan is het zelfs verkrachting. Dat iets vaak voorkomt en vele vrouwen geen aangifte doen betekent niet dat het allemaal niet zo erg is natuurlijk. Diefstal, bedreiging, huiselijk geweld...allemaal zaken die ontzettend vaak voorkomen, maar waarvan lang niet altijd aangifte wordt gedaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
dan zouden er dus wetstechnisch gezien 10 tallen vrouwen per dag worden aangerand....
als een ongevraagd tikje op de billen, billen knijpen of een andere (eenmalige) handtastelijkheid al meteen aanranding moet zijn vind ik het wel erg triest gesteld met de maatschappij. Als je nou je tong meteen naar binnen drukt bij een meisje of meteen of langdurig gaat grijpen enz vind ik wat anders.
Als er geen aangifte van gedaan wordt, is komt het strafrecht er natuurlijk niet aan te pas. Dat sluit ook aan bij een opmerking hierboven over knappe mannen enz.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
dan zouden er dus wetstechnisch gezien 10 tallen vrouwen per dag worden aangerand....
Dat is jouw persoonlijke mening.quote:als een ongevraagd tikje op de billen, billen knijpen of een andere (eenmalige) handtastelijkheid al meteen aanranding moet zijn vind ik het wel erg triest gesteld met de maatschappij.
Vanwaar je bezwaren dan?quote:ok het kan zeer vervelend zijn voor vrouwen en het zijn kansloze acties, die ik nu ook niet meer in mijn hoofd haal
Dat is nog steeds jouw persoonlijke mening en daar heeft het strafrecht natuurlijk niets mee te maken.quote:maar als een vrouw zich al door 1 aanraking "aangetast in haar eerbaarheid" voelt of haar "seksuele integriteit beschadigd is" of hoe mooi het allemaal mag heten, kan ik het niet echt serieus nemen.
Waar wil je nou heen met dit topic? In de meeste gevallen zal het allemaal wel meevallen, want de meeste mensen doen om uiteenlopende redenen van dit soort zaken geen aangifte. Maar als je er eentje treft die dat wel doet, zeg je tegen de rechter dan ook 'komop zeg?'quote:Maar lijkt me sterk dat er na 1 ongevraagde en onverwachte aanraking al meteen sprake is van dwang. Dan neem je het wel heel letterlijk. Oke het slachtoffer kon de aanraking niet voorkomen, maar komop zeg.....
Met je eens, alleen wel onrechtvaardig voor lelijke mannen....quote:Als er geen aangifte van gedaan wordt, is komt het strafrecht er natuurlijk niet aan te pas. Dat sluit ook aan bij een opmerking hierboven over knappe mannen enz.
Mijn bezwaar is dat ongewenste (eenmalige) aanrakingen hoe dom ze ook zijn, die bijv vaak voorkomen in de kroeg e.d. meteen kunnen worden bestempeld als aanranding. En dus een zwaar zedenmisdrijf. Iemand die verdacht of veroordeeld wordt voor aanranding krijgt meteen een stempel op zich gedrukt waar ie de rest van zijn leven last van heeft, alleen maar om een lullige aanraking. Een slachtoffer mag naar mijn mening zulke dingen niet bestempelen als aanranding.quote:Vanwaar je bezwaren dan?
Ok als iemand aangifte zou doen van bijv de veel voorkomende zaken in de kroeg of op een feestje e.d. (billenknijpen of andere aanrakingen) waarbij sprake is van een eenmalige aanraking, en dan bedoel ik niet meteen het vasthouden of onder een kledingstuk graaien of meteen zoenen e.d. maar 1 betasting in het kruis/borsten/billen enzquote:Waar wil je nou heen met dit topic? In de meeste gevallen zal het allemaal wel meevallen, want de meeste mensen doen om uiteenlopende redenen van dit soort zaken geen aangifte. Maar als je er eentje treft die dat wel doet, zeg je tegen de rechter dan ook 'komop zeg?'
o dus jij vindt dat je een vrouw altijd 1 keer mag grijpen in d'r tieten/kont/kruis.... pas daarna, als je doorgaat tegen haar zin, vind jij het wettelijk strafbare aanranding. Maar die eerste keer moeten vrouwen zich dus maar laten welgevallen, altijd en door iedereen...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
ok het kan zeer vervelend zijn voor vrouwen en het zijn kansloze acties, die ik nu ook niet meer in mijn hoofd haal , maar als een vrouw zich al door 1 aanraking "aangetast in haar eerbaarheid" voelt of haar "seksuele integriteit beschadigd is" of hoe mooi het allemaal mag heten, kan ik het niet echt serieus nemen.
...
Maar lijkt me sterk dat er na 1 ongevraagde en onverwachte aanraking al meteen sprake is van dwang. Dan neem je het wel heel letterlijk. Oke het slachtoffer kon de aanraking niet voorkomen, maar komop zeg.....
Dat worden er dus ook, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
Goed, laten we er eens een twist aan geven.quote:Op donderdag 1 september 2011 01:49 schreef harry1989 het volgende:
Tegen de rechter zou ik dan zeggen: er is geen enkele vorm van agressie, dwang of bedreiging in het spel en de grenzen van de ander worden gerespecteerd want je stopt nadat iemand kenbaar heeft gemaakt dat de aanraking ongewenst is. Zo begrijp ik het.
(anders kun je immers niks ontdekken/experimenteren. Dan moet je steeds vragen: mag ik je aanraken? >weg romantiek/lol/geilheid
Ja dan vind ik het wettelijk strafbare aanranding als je doorgaat. De eerste keer vind ik ongewenste seksuele intimiteiten, waar wel onterecht geen straf op staat.quote:o dus jij vindt dat je een vrouw altijd 1 keer mag grijpen in d'r tieten/kont/kruis.... pas daarna, als je doorgaat tegen haar zin, vind jij het wettelijk strafbare aanranding. Maar die eerste keer moeten vrouwen zich dus maar laten welgevallen, altijd en door iedereen...
Dus jij wilt strafbaarstelling laten afhangen van het aantal handelingen?quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het wettelijk strafbare aanranding als je doorgaat. De eerste keer vind ik ongewenste seksuele intimiteiten, waar wel onterecht geen straf op staat.
Je bedoelt 'waar terecht geen straf op staat', neem ik aan.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het wettelijk strafbare aanranding als je doorgaat. De eerste keer vind ik ongewenste seksuele intimiteiten, waar wel onterecht geen straf op staat.
Schopje ONZ graag. Wat een hersenloze trollquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:57 schreef Fendy het volgende:
Wat dit in UVT moet snap ik niet goed. Ik schop hem even naar WGR
Jij geeft natuurlijk met je mening niet automatisch invulling aan wettekst.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat niet kunnen, het hangt er vanaf om wat voor soort aanraking het gaat. En ik heb het dus over de meest voorkomende aanrakingen die veelal in de kroeg gebeuren e.d. (zie eerder genoemde voorbeelden) dat vind ik dus onder ongewenste intimiteiten vallen ipv een zwaar zedenmisdrijf (aanranding) En ik vind natuurlijk ook dat je dan flink geweld mag gebruiken als iemand ongevraagd aan je zit. Maar het gaat om de manier waarop natuurlijk. Probleem is ook dat je geen aangifte kan doen van ongewenste intimiteiten. miss zou dat wel moeten kunnen om dat grote grijze gebied tussen aanranding en ongewenste intimiteiten duidelijker te maken.quote:Strafbaar in de wet is alleen verkrachting en aanranding. 'Ongewenste intimiteiten' is niet strafbaar, al is het in veel situaties zoals werk, school, verenigingen en uitgaansgelegenheden wel een reden voor maatregelen (schorsing, eruit gegooid worden). De grens tussen ongewenste intimiteiten en aanranding is overigens een grijs gebied.
Maar jij vindt dus serieus dat elke man elke vrouw die hij tegen komt zo maar in haar tieten/kont/kruis moet kunnen grijpen, zo lang hij na de 1e keer stopt als de vrouw dat niet wil? Wat jou betreft kunnen vrouwen daar geen aangifte van doen en hebben ze geen bescherming van de wet tegen de grijpgrage handen van mannen.
Stel je eens voor dat je zelf een lekker wijf bent, zou je dan nog relaxed in een disco rondlopen of waar dan ook waar mannen zijn?
Als je iemand met een bierfles in het gezicht slaat, dan heeft dit direct letsel en/of pijn tot gevolg. Dan is dit mishandeling of zelfs zware mishandeling. (tenzij het slachtoffer het natuurlijk leuk vindquote:Goed, laten we er eens een twist aan geven.
Ik stap in de kroeg op jou af en sla je vol in je gezicht met een bierfles, gewoon puur uit lolligheid want hey, een grapje moet kunnen. Er is geen enkele vorm van agressie want ik heb niet de directe intentie om jou in elkaar te rossen, ik ben een beetje aangeschoten en wel in voor een lolletje. Ik bedreig je ook nergens mee, en hey meneer de rechter wat doet u nou moeilijk, toen hij met één oog, een gebroken neus en een bloedende lip vroeg om te stoppen deed ik dat meteen en ging ik door met dansen op die funky elektrobeat. Ik was aan het experimenteren.
Sorry dit was even een verkeerde zin. Ik bedoelde dus dat je niet iemand 1 x mag grijpen in dr tieten/kont kruis, maar dat dit niet meteen aanranding hoeft te zijn.quote:o dus jij vindt dat je een vrouw altijd 1 keer mag grijpen in d'r tieten/kont/kruis.... pas daarna, als je doorgaat tegen haar zin, vind jij het wettelijk strafbare aanranding. Maar die eerste keer moeten vrouwen zich dus maar laten welgevallen, altijd en door iedereen...
Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:47 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Als je iemand met een bierfles in het gezicht slaat, dan heeft dit direct letsel en/of pijn tot gevolg. Dan is dit mishandeling of zelfs zware mishandeling. (tenzij het slachtoffer het natuurlijk leuk vind)
1 billenknijpje vind ik geen zwaar zedendelict, als je dat wel vind heb je in mijn ogen geen ruggengraat. Hele andere impact dus dan een bierfles....
Wat valt er aan te relativeren dan? Het is een ongewenste sexuele handeling...quote:Blijkt wel dat de meesten hier mijn punt niet snappen of niet kunnen relativeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |