quote:
quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:36 schreef Gellius het volgende:
[..]
... (en te verdwijnen natuulijk).
Welnee, Gellius. Niks mis mee. Al jaren mijn favoriet. Vlekt niet, droogt snel, trekt soepele ragfijne lijnen. Een subliem tekenpennetje.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:10 schreef Gellius het volgende:
Dat is eengel-pen
, Ringo. Die zijn vreselijk.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:22 schreef Gellius het volgende:
Oh okee. Ik dacht even dat je taalkundig iets te zeuren had.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:38 schreef Gellius het volgende:
Het valt me overigens tegen dat zodiakk - een Rotterdammer - niet inziet dat er een grootse schoonheid in het utilitaire en het lelijke schuil kan gaan.
Het zijn verrassend vaak pennen die je krijgt bij wijze van bedrijfspromotie.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:28 schreef Gellius het volgende:
Maar soms tref je een wegwerpballpoint die verrassend lekker schrijft. Het is onwaarschijnlijk, het zou niet zo behoren te zijn, het is zelfs een beetje ergerlijk: maar hij schrijft heerlijk. Zo'n pen wil ik dan graag op voorraad hebben. Ik raak namelijk pennen kwijt. Ik ben verstrooid.
quote:Op maandag 12 september 2011 23:39 schreef zodiakk het volgende:
Vroeger, toen ik nog op de HTS een opleiding volgde, heb ik nog geleerd hoe je met de hand een technische tekening moest maken. Zeer secuur werk. Alles stond of viel met de dikte van de lijnen en vastheid van de hand. Onze leraar was zeer strikt in het materiaalgebruik. Iemand heeft het toen wel eens gewaagd om met zo'n cheap ass ballpoint binnen te komen en een tekening te maken. Die kreeg dus de wind van voren, hè! Was voor de rest van het jaar ook de schande onder de eerstejaars. Bespuugd, beschimpt, vernederd. Het signaal was duidelijk: op tekenmateriaal mag niet beknibbeld worden.
Die opvatting heeft bij mij postgevat. Ik ben ook van mening dat het gebruik van een goedkope ballpoint in alle situaties sloeberig, derderangs, onacceptabel is. Waarom? Ink matters. Als kinderen hun ouders zien schrijven met een goedkope plastic ballpoint, hoe kunnen ze dan ooit opgroeien tot stabiele volwassenen met gevoel voor traditie? Het materiaal waar je mee schrijft moet de traditie van het op schrift stellen niet beschamen. De gehele Westerse beschaving had niet kunnen bestaan zonder fatsoenlijk en sierlijk schrijfmateriaal waar met de grootste zorgvuldigheid de geschiedenis mee is vormgegeven: het Concordaat van Worms, de vrede van Westfalen, de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring, het Handvest van de Verenigde Naties! To name but a few. En dan ga jij... -echt, het gore lèf- dan ga jij, hier, in dit topic, zonder gene, zomaar vragen naar een verkooppunt van een of andere plastic ballpointje.Dat gaat me gewoon te ver, Gellius. Ik stuur de opvoedpolitie op je af!
Dat zal me een rel worden!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:16 schreef Mainport het volgende:
Het is tijd om een trolltopic in klb te posten met bovenstaande tekst
Welnee, niks voor mij. Ooit vijf minuten op gekeken, maar ik vond 't veel te chaotisch. De leukste memes krijg ik hier op Fok wel mee en anders maar niet.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:18 schreef Gellius het volgende:
Frollo is wel een 4chan-lezer, volgens mij.
Nog zo'n gelpenschrijver. De wereld is er veel ernstiger aan toe dan ik dacht.quote:Lyreco Medium, blauw of zwart.
quote:The G-Tec-C4 is an ultra-fine rollerball pen ideal for any application where fine, precise writing is required. Also suitable for detailed illustration, graphs and drawings. The 0.4mm rollerball writes a 0.2mm line of pure vivid gel colour without spreading - thanks to the high-tech bio-polymer ink.
http://www.cultpens.com/acatalog/Pilot_GTecC4_Rollerball.html
Neenee, deze:quote:Op woensdag 14 september 2011 07:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nog zo'n gelpenschrijver. De wereld is er veel ernstiger aan toe dan ik dacht.
Wat is het?quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:15 schreef Z het volgende:
Och
Ik vraag me af hoeveel lkpttkltpkkp-ers weten wat dat is?
Ze hebben een prima online winkel.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:44 schreef Gellius het volgende:
Overigens bedenk ik me dat we maar één V&D hebben in Amsterdam. Een idiote situatie.
Wibra, Linnaeusstraat.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:53 schreef Gellius het volgende:
Dan ben jij nog nooit in het Kruidvat op de Ferdinand Bol geweest: hands down de meest verwarrende winkel van de stad.
Er zit er ook nog een op het Buikslotermeerplein. In Noord.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:44 schreef Gellius het volgende:
Overigens bedenk ik me dat we maar één V&D hebben in Amsterdam. Een idiote situatie.
Hater.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef Gellius het volgende:
Da's geen Amsterdam natuurlijk, Batuwu.
"[ afbeelding ]"
True, true. De V&D is non-descript, het is een soort grijze mist waarin je dan een winkelformule moet ontwaren. Ze hebben ook een hele drukke zwartwit styling met het silhouet van een boom waar allerlei shit aan hangt. De HEMA vermijd ik ook want dat is voor zwanger RTL4-volk. T. prijst de wijnselectie, maar ik heb die hoek van de winkel nooit kunnen bereiken omdat zwangere moekes met hun kinderwagens altijd de weg versperren.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:12 schreef Ringo het volgende:
Wees blij! V&D is de thuiswinkel van het hobbysjoppende provincievolk. Zelfs in Rotterdam is het niet chic om daar gezien te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |