Ik snap wat je bedoelt en de losse onderdelen liegen er inderdaad niet om. Bossanova, intertekstualiteit en veel gastzangeressen: what could go wrong? Toch vind ik het concept te bedacht en voor hooguit een paar nummers leuk.quote:Op donderdag 1 september 2011 00:17 schreef k_man het volgende:
Ik luister nu naar Nouvelle Vague. Lijkt me typisch iets dat Frollo leuk vindt.
Neeee, MP moet hier blijven!quote:Op donderdag 1 september 2011 08:59 schreef Lienekien het volgende:
Is er geen leuk braltopic voor MP in SES?
quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef Lienekien het volgende:
Ja, jij bent wel van het leedvermaak.
Ik ga het niet uitleggen, hoor.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:26 schreef Gellius het volgende:
Dat idee schijnt bij jou te hebben postgevat, Liene.
Ja. Dat ken ik.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik moest ook googelen. Ken je dat, Google?
Het is haar schuld.quote:Op donderdag 1 september 2011 05:28 schreef Mainport het volgende:
Wat een ellende zeg, als je zo'n sjaars scoort tijdens de intro. De ene avond zit je met je hand in haar broekje en de volgende heeft ze spijt omdat ze een vriendje heeft. Dan vraagt ze hoe het dan zit tussen ons en een 'niks' later staan de tranen in haar ogen. Ben ik nou hard of is het haar schuld.
Begin
Echt gebeurd is geen excuus, schreef de grote Volksschrijver al.quote:Op vrijdag 2 september 2011 05:06 schreef Mainport het volgende:
Het leuke is dat de over de top-berichten gewoon waar zijn, zoals dat van gisteren en het onderweg aftrekken. Die anekdotes zijn alleen maar leuk omdat ze waargebeurd zijn; anders zou het te simpel zijn. De positieve verhalen laat ik nooit horen... wat is daar nou interessant aan. Enfin, de introductie is afgelopen, in mineur, zoals gewoonlijk wanneer je iets serieus met iemand opbouwt gedurende zo'n week en het door je eigen tekortkomingen verpest. Aan de andere kant is zelfmedelijden ook wel een lekker gevoel. Morgen is er een nieuwe dag, met nieuwe avonturen, jullie zien vast wel weer een berichtje verschijnen
Oh wat erg. Alleen toenadering met een meisje durven te zoeken wanneer ze zich tijdens de introductieperiode in een afhankelijke positie bevindt. Van 'scoren' kun je dan niet echt spreken denk ik. Dat is nog gemakkelijker dan tegen San Marino.quote:Op donderdag 1 september 2011 05:28 schreef Mainport het volgende:
Wat een ellende zeg, als je zo'n sjaars scoort tijdens de intro. De ene avond zit je met je hand in haar broekje en de volgende heeft ze spijt omdat ze een vriendje heeft. Dan vraagt ze hoe het dan zit tussen ons en een 'niks' later staan de tranen in haar ogen. Ben ik nou hard of is het haar schuld.
Begin
Het beeld dat je probeert te schetsen van een vervreemde figuur die langzaam zijn grip op de werkelijkheid en de mensen op hem heen kwijtraakt is op niets gebaseerd. Zo kan ik ook wel van alles verzinnen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 01:19 schreef Mainport het volgende:
Jij bent een interessant romanpersonage... ik vraag me af of je in het dagelijks leven ook zulke dingen zegt. Waarschijnlijk wel. Je bent redelijk geradicaliseerd. Ik heb zelfs mensen in deze reeks zich horen schamen over je opmerkingen. Hoeveel mensen zouden nog uit beleefdheid met je omgaan? In ieder geval denk je zelf dat het allemaal nog in orde is. Ik denk dat je goed slaapt 's nachts. Ik gun het je
Dat ging over een anderquote:Op zaterdag 3 september 2011 10:52 schreef mane het volgende:
Je hebt toch niets serieus opgebouwd tijdens die introductieweek? Je hebt een jong meisje een beetje in de war gebracht. Wel erg Giph-achtig hoor.
Dit is wel interessant:quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:13 schreef zodiakk het volgende:
Even een taalkundige vraag aan Frollo. T en ik hadden een discussie over de juiste vorm van het voltooid verleden tijd van het werkwoord 'stofzuigen'. Is het 'ik heb stof gezogen' of is het 'ik heb gestofzuigd'. Ik ben van het eerste (je zegt ook niet 'ik heb gehardloopt') zij van het tweede. Wie heeft gelijk?
Gelet op de willeurige oekazes in de toelichting ("er komen geen nieuwe sterke werkwoorden meer bij"), klinkt dit heel aannemelijkquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is wel interessant:
"Nieuwe werkwoorden zoals spuitgieten worden altijd zwak vervoegd: in de verleden tijd komt er -te(n) of -de(n) achter de stam (het hele werkwoord zonder de uitgang -en). De voltooide tijd wordt gevormd met het voorvoegsel ge- en de uitgang t of d.
Er komen geen nieuwe sterke werkwoorden meer bij. Zuigen is een sterk werkwoord (zoog - gezogen), maar het ervan afgeleide, jongere werkwoord stofzuigen wordt zwak vervoegd (stofzuigde - gestofzuigd). Hetzelfde geldt voor zweefvliegen (gezweefvliegd), beeldhouwen (gebeeldhouwd), stuiptrekken (gestuiptrekt), glimlachen (geglimlacht) en voor spuitgieten (gespuitgiet)."
En ook:
De volgende twee gevallen zijn dan ook uitzonderlijk, we verwachten hier een zwakke vervoeging:
infinitief verleden tijd voltooid deelwoord commentaar
aderlaten aderliet adergelaten Wdl., GVD
hardlopen liep hard hardgelopen Wdl., GVD
Houwen en lachen zijn toch geen sterke werkwoorden?quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Er komen geen nieuwe sterke werkwoorden meer bij. Zuigen is een sterk werkwoord (zoog - gezogen), maar het ervan afgeleide, jongere werkwoord stofzuigen wordt zwak vervoegd (stofzuigde - gestofzuigd). Hetzelfde geldt voor zweefvliegen (gezweefvliegd), beeldhouwen (gebeeldhouwd), stuiptrekken (gestuiptrekt), glimlachen (geglimlacht) en voor spuitgieten (gespuitgiet)."
Hmm.quote:A. Gedeprimeerde stemming (1) of verlies van belangstelling of genoegen (2).
Bij deze twee criteria moet worden uitgesloten dat ze zijn veroorzaakt door een lichamelijke aandoening of stemmingsincongruente wanen of hallucinaties. Het volstaat om één van deze symptomen te hebben indien het gepaard gaat met minstens vier van de volgende symptomen:
- Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
- Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
- Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
- Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
- Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
- Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
- Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
- Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
- Suïcidale gedachten.
De eerste valt af.quote:Op maandag 5 september 2011 13:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat is de meeste correcte zin?
Daar is niks grappig aan.
Daar is niks grappigs aan.
Daar is niets grappig aan.
Daar is niets grappigs aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |