abonnement Unibet Coolblue
pi_101372225
Je mailbox is trouwens vol, Claudje.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:07:56 #27
189216 netolk
maar dan andersom
pi_101375908
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:12 schreef Gellius het volgende:
Zijn dat stierenkloten, netolk?
Ja
Beware of the Raping Zebra's
pi_101381884
'navond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101382095
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:34 schreef Gellius het volgende:
Je mailbox is trouwens vol, Claudje.
Ah, vandaar dat het zo rustig was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101382117
Ik heb een carrièrecrisis. Misschien moest ik ook maar 'de IT' in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101382903
Och.

Waarom eigenlijk?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101383028
Vandaag zat ik aanpassingen te maken aan een artikel en ik had het ineens helemaal gehad. Ik ben me in details aan het verliezen om een publicatie voor elkaar te krijgen, want publicaties zijn heilig in wetenschapsland. En ik mis praktische relevantie in mijn werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101383171
Als de orderstatus verandert van 'wordt zsm verzonden' naar 'verstuurd', betekent dat dat je 'm al binnen zou moeten hebben?
pi_101384608
1 Gij zult onderscheiden wat kunst is en wat niet.
2 Gij zult oprecht zijn, nooit iets schrijven wat u niet meent, nooit voorwenden dat u iets heeft gelezen wat u eigenlijk heeft overgeslagen. Met de schrijvers die u recenseert laat u zich niet in, u mijdt hun feestjes en betreedt bepaalde cafés niet.
3Gij zult trachten bloot te leggen wat het plan van de schrijver was met zijn boek en oordelen of de schrijver daarin geslaagd is, maar dat nooit verwarren met het literaire oordeel. Een perfect uitgevoerd slecht plan levert een slecht boek op. Wat interessant is aan een boek, moet worden genoemd, ook als dat niet strikt literair is. Wat wel literair is, is trouwens altijd interessant.
4Gij zult de lezer deelgenoot maken van uw leeservaring en niet alleen vormkritiek geven, maar ook laten zien hoe een boek u heeft beroerd, wat het u heeft geleerd over uzelf of de wereld, waar het u aan heeft doen denken en hoe het zich verhoudt tot wat u eerder heeft gelezen.
5 Gij zult oordelen met taal en met argumenten, niet met ballen of sterren.
6 Gij schrijft voor de lezer van uw stuk, niet voor de schrijver van het boek. Intussen probeert u wel zo diep in het boek door te dringen dat uw stuk ook voor de schrijver van waarde is.
7 Gij behandelt de schrijver met respect, hij heeft aanmerkelijk meer energie in de onderneming gestoken dan u. Een krantenkolom is geen cafétafel.
8 Gij zult uw lezers bij de kladden grijpen door creatieve analyses, originele kwinkslagen, bondigheid (vertel nooit de plot na!) maar in de eerste plaats door zelf goed te schrijven. Anders gelooft niemand dat u kunt lezen.
9 Gij zult zich niet laten leiden door gemakzucht en u laten misleiden door genres, door pretenties of door de afwezigheid daarvan. Ook een thriller, kinderboek of nieuwe Kluun moet gelezen worden voordat er een literair oordeel over geveld kan worden.
10 Gij zult schrijven alsof gij de enige criticus op aarde bent.

(De geboden zijn ook voorgelezen op een bijeenkomst van de Stichting Literaire Activiteiten Amsterdam. In de SLAA-krant staat een uitgebreidere versie van de geboden.)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:05:19 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101386179
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:05 schreef Mainport het volgende:
Als de orderstatus verandert van 'wordt zsm verzonden' naar 'verstuurd', betekent dat dat je 'm al binnen zou moeten hebben?
Nee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101388406
Je hoeft niet ruim te wonen om groots te leven.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:26:02 #37
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101394286
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:37 schreef Mainport het volgende:
1 Gij zult onderscheiden wat kunst is en wat niet.
2 Gij zult oprecht zijn, nooit iets schrijven wat u niet meent, nooit voorwenden dat u iets heeft gelezen wat u eigenlijk heeft overgeslagen. Met de schrijvers die u recenseert laat u zich niet in, u mijdt hun feestjes en betreedt bepaalde cafés niet.
3Gij zult trachten bloot te leggen wat het plan van de schrijver was met zijn boek en oordelen of de schrijver daarin geslaagd is, maar dat nooit verwarren met het literaire oordeel. Een perfect uitgevoerd slecht plan levert een slecht boek op. Wat interessant is aan een boek, moet worden genoemd, ook als dat niet strikt literair is. Wat wel literair is, is trouwens altijd interessant.
4Gij zult de lezer deelgenoot maken van uw leeservaring en niet alleen vormkritiek geven, maar ook laten zien hoe een boek u heeft beroerd, wat het u heeft geleerd over uzelf of de wereld, waar het u aan heeft doen denken en hoe het zich verhoudt tot wat u eerder heeft gelezen.
5 Gij zult oordelen met taal en met argumenten, niet met ballen of sterren.
6 Gij schrijft voor de lezer van uw stuk, niet voor de schrijver van het boek. Intussen probeert u wel zo diep in het boek door te dringen dat uw stuk ook voor de schrijver van waarde is.
7 Gij behandelt de schrijver met respect, hij heeft aanmerkelijk meer energie in de onderneming gestoken dan u. Een krantenkolom is geen cafétafel.
8 Gij zult uw lezers bij de kladden grijpen door creatieve analyses, originele kwinkslagen, bondigheid (vertel nooit de plot na!) maar in de eerste plaats door zelf goed te schrijven. Anders gelooft niemand dat u kunt lezen.
9 Gij zult zich niet laten leiden door gemakzucht en u laten misleiden door genres, door pretenties of door de afwezigheid daarvan. Ook een thriller, kinderboek of nieuwe Kluun moet gelezen worden voordat er een literair oordeel over geveld kan worden.
10 Gij zult schrijven alsof gij de enige criticus op aarde bent.

(De geboden zijn ook voorgelezen op een bijeenkomst van de Stichting Literaire Activiteiten Amsterdam. In de SLAA-krant staat een uitgebreidere versie van de geboden.)
Wat een pretentieuze nonsens zeg. Alleen in Amsterdam lachen ze je niet vierkant in je bek uit als je daar mee aan komt zetten. Jammer toch dat men er nog steeds intrapt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:31:47 #38
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101394588
Er zijn meer van dat soort manifesten. Ik heb er voor het moment drie in de aanbieding die ik toch stukken interessanter vond.

1.
The artist is the creator of beautiful things. To reveal art and conceal the artist is art's aim. The critic is he who can translate into another manner or a new material his impression of beautiful things.
The highest as the lowest form of criticism is a mode of autobiography. Those who find ugly meanings in beautiful things are corrupt without being charming. This is a fault.

Those who find beautiful meanings in beautiful things are the cultivated. For these there is hope. They are the elect to whom beautiful things mean only beauty.

There is no such thing as a moral or an immoral book. Books are well written, or badly written. That is all.

The nineteenth century dislike of realism is the rage of Caliban seeing his own face in a glass.

The nineteenth century dislike of romanticism is the rage of Caliban not seeing his own face in a glass. The moral life of man forms part of the subject-matter of the artist, but the morality of art consists in the perfect use of an imperfect medium. No artist desires to prove anything. Even things that are true can be proved. No artist has ethical sympathies. An ethical sympathy in an artist is an unpardonable mannerism of style. No artist is ever morbid. The artist can express everything. Thought and language are to the artist instruments of an art. Vice and virtue are to the artist materials for an art. From the point of view of form, the type of all the arts is the art of the musician. From the point of view of feeling, the actor's craft is the type. All art is at once surface and symbol. Those who go beneath the surface do so at their peril. Those who read the symbol do so at their peril. It is the spectator, and not life, that art really mirrors. Diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital. When critics disagree, the artist is in accord with himself. We can forgive a man for making a useful thing as long as he does not admire it. The only excuse for making a useless thing is that one admires it intensely.

All art is quite useless.

2.

Filming must be done on location. Props and sets must not be brought in. If a particular prop is necessary for the story, a location must be chosen where this prop is to be found.
The sound must never be produced apart from the images or vice versa. Music must not be used unless it occurs within the scene being filmed, i.e., diegetic.
The camera must be a hand-held camera. Any movement or immobility attainable in the hand is permitted. The film must not take place where the camera is standing; filming must take place where the action takes place.
The film must be in colour. Special lighting is not acceptable (if there is too little light for exposure the scene must be cut or a single lamp be attached to the camera).
Optical work and filters are forbidden.
The film must not contain superficial action (murders, weapons, etc. must not occur.)
Temporal and geographical alienation are forbidden (that is to say that the film takes place here and now).
Genre movies are not acceptable.
The film format must be Academy 35 mm.
The director must not be credited.

3.

Het ontwerp wordt specifiek voor de locatie gemaakt.
Gevels worden nooit los van plattegrond(en) ontworpen en visa versa.
Tekeningen en modellen worden met de hand gemaakt. Dat wil zeggen: computerprogramma's kunnen geen architectuur genereren.
Materialen worden gebruikt zoals ze zijn.
Afbeeldingen in tekeningen en referentiebeelden zijn verboden.
Het gebouw mag geen verwijzende of onnodige ornamenten bevatten.
De architectuur vindt hier en nu plaats.
Gestijlde ontwerpen worden niet geaccepteerd.
Alle tekeningen worden getekend door de architect.
De architect wordt niet als zodanig benoemd


Uiteindelijk kan ik daar ook niet zoveel mee.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:29:45 #39
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_101396933
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:18 schreef Frollo het volgende:

[..]

Leg 'm nou niet ui-huit! :'(
Sorry, ik probeerde er een Grunbergverwijzing in te stoppen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:30:45 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_101396962
Het is allemaal kut, Claudia. Maar dat is het altijd al geweest, en jouw ervaringen van vandaag veranderen er niks aan. Laat je daardoor dus niet weerhouden, maar doe wat je had willen doen - of juist niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_101399077
Waar hebben jullie het over. Fietsen, dat is pas kut. Wees blij dat jullie een auto hebben.

Ik denk dat mijn boek over vriendschap zal gaan. Veel interessanter en belangrijker dan liefde. Moeilijker ook, denk ik. Dr. House en Wilson, dat is het beste aan die serie
pi_101399310
Mensen zonder beste vriend(en), want dat kunnen er meer zijn dan een, daar heb ik oneindig medelijden mee. Maar de meeste mensen die ik ken hebben geen beste vriend.
pi_101399554
Daarmee had ik die kerel aan het huilen gebracht, voor de duidelijkheid. Nog steeds bizar
pi_101400158
Oscar Wilde. O+ Uit een van mijn lievelingsboeken. Wat staan daar goede dialogen in, JAM.

Ik heb erg leuke klassen dit jaar bij maatschappijleer. *; .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101400181
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 00:29 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Sorry, ik probeerde er een Grunbergverwijzing in te stoppen.
Je probeerde een Grunbergverwijzing in mijn Grunbergverwijzing te stoppen?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:48:11 #46
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101401531
pi_101402103
Ja. Die meme pobeerde ik te vermijden, Frollo.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:45:26 #48
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101402637
Sorry, ik had begrepen dat 't de week van de uitgelegde grap was .
pi_101402660
Strikt genomen zitten we nog in de krakersprozamaand, meen ik. Heb jij nog wat krakersproza?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:14:16 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101403207
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')