abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102153112
Na 2 weken van feest vandaag weer een uur gelopen. Ging best goed. Nog 20 dagen totaan de halve marathon. Al mocht ik hem niet uitlopen vind ik van (nagenoeg) 0 naar een poging tot 21km best behoorlijk! En dat in een maand of 7.
  maandag 19 september 2011 @ 20:35:13 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102153672
Morgenochtend ga ik weer, zo is het plan. Als ik mezelf iig uit bed kan krijgen om 6:15. Maar ik gooi nu weer de snelheid erin én heb nu een shirt met lange mouwen en ledlichtjes en dat zijn wel weer nieuwe leuke dingen om me te motiveren :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 19 september 2011 @ 20:38:39 #178
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102153881
Ik heb zelf ook altijd een hesje plus een lelijk geel jasje, maar die led-armbandjes blijven bij mij nooit goed zitten. Het liefst zou ik ledjes in mijn hesje hebben. Die bestaan wel, maar ik ben er nog nooit tegenaan gelopen.
Life is what you make it.
  maandag 19 september 2011 @ 21:09:15 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102155823
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 20:38 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een hesje plus een lelijk geel jasje, maar die led-armbandjes blijven bij mij nooit goed zitten. Het liefst zou ik ledjes in mijn hesje hebben. Die bestaan wel, maar ik ben er nog nooit tegenaan gelopen.
Hesje heb ik ook nog, bedenk ik net. Maar ik denk dat ledlichtjes wel voldoende zijn in mijn geval. Ik loop namelijk grotendeels op de stoep.
Niet meer actief op Fok!
pi_102157110
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:25 schreef lunko1979 het volgende:
Na 2 weken van feest vandaag weer een uur gelopen. Ging best goed. Nog 20 dagen totaan de halve marathon. Al mocht ik hem niet uitlopen vind ik van (nagenoeg) 0 naar een poging tot 21km best behoorlijk! En dat in een maand of 7.
Welke ga je lopen? Ik loop over 20 dagen ook een halve. :)
quote:
Die bestaan wel, heb ze wel eens gezien iig. :) Ik zou een paar hardloopwinkels afbellen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 19 september 2011 @ 23:43:12 #181
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102165301
quote:
Je moet niet al te veel verwachten van een paar leds. In de praktijk ben je met een reflecterend vest veel beter zichtbaar voor automobilisten.
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:11:36 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102168856
Zo, ik heb weer gelopen. Snelheid viel een beetje tegen vergeleken met vorige week, maar soit. Ik vergeet iedere keer een intervalschema uit te zoeken voor ik ga lopen. Lange mouwen waren nog niet nodig geweest en de ledjes bleven goed zitten :).
Niet meer actief op Fok!
pi_102170571
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In het donker heb ik altijd braaf een hesje aan. Heb net ook een wintershirt in neongeel besteld. Walgelijke kleur, maar ik merk zelf ook dat ik hardlopers snel over het hoofd zie in de auto of op de fiets als ze hun best niet doen om op te vallen. Daarnaast zit er ook wat volk tussen wat iets heeft van "ik sport dus ik heb voorrang", een beetje wielrenners op pootjes zeg maar.

Ik loop sowieso liever op rustige en lichte tijdstippen en niet graag op die autowegen bij mij in de buurt, al is het maar omdat ik liever niet in de bosjes getrokken word met dat goddelijke hardlooplichaam van me :P
Oh er is imho wel een verschil tussen hardlopers en wielrenners. Ik heb bij hardlopers het idee dat veel mensen echt niet doorhebben hoe slecht zichtbaar ze zijn, hoe snel je elkaar nadert, en hoe 'instabiel' ze zijn (dat laatste is bij wielrenners ook het geval, die hebben het idee dat ze zelf in keurig perfect rechte lijnen gaan en normale fietsers wiebelen, terwijl ze zelf ook niet al te stabiel zijn), en hoe de verkeersregels in elkaar steken (dat het lopen op het fietspad niet betekend dat je de voorrangsregels van een fietser 'krijgt', dat je niet op het fietspad 'mag' lopen als er ook een stoep is, etc).

Wielrenners hebben prima door dat ze gevaarlijk en vaak zelfs ronduit asociaal bezig zijn, maar hebben schijt aan de wereld ;)

Overigens ben ik blijer met verkeersdeelnemers met lampjes dan met reflectiehesjes. In een bocht zie je een reflectiehesje alsnog pas heel laat ;)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_102170667
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:43 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

Je moet niet al te veel verwachten van een paar leds. In de praktijk ben je met een reflecterend vest veel beter zichtbaar voor automobilisten.
Vol van achter of vol van voren wel. Op een bochtig, struikig fietspad waar mijn lamp niet door de bocht heen kan schijnen wil een led aardig helpen ;)

Gister geen hardloper, maar wel een wandelaar in zwarte broek, zwarte leren jas, en een duitse herder op een matig verlicht fietspad (op dezelfde plek vaak in dezelfde stijl geklede hardlopers). Dan vraag ik mij wel eens af, of die mensen het er om doen ofzo 8)7 (Doe op zn minst een lampje op de hond...)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_102175489
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Welke ga je lopen? Ik loop over 20 dagen ook een halve. :)

Eindhoven!
pi_102176090
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:22 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Eindhoven!
Leuk! Ook op de 9e?
Ik doe er een in Londen. Als ik het doe, dan doe ik het goed. :)
inclusief kansloze blessures
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:05:07 #187
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102192860
Nou jongens ik moet mezelf echt een paar schoppen onder mijn kont geven en weer aan de gang gaan. Heb veel te weinig gesport de laatste weken. Heb in de vakantie nog twee keer op de loopband gestaan en vorige week en de week daarvoor 1 keer gebokst, maar dat is ook echt alles.

Morgenochtend dus maar weer hardlopen en dan donderdag weer boksen om deze week toch maar weer even goed van start te gaan! Het is uit met het geluier .... ;)
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:25:59 #188
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102193827
Les 14 gelopen.

Ik ben zeer tevreden met de 3 x 6 minuten (na 2 en 3 min. warmlopen). In les 13 moest ik voor de 3 x 5 minuten echt diep gaan, maar nu had ik gewoon het gevoel dat ik het echt kon. In het laatste stuk had ik echt een fijn ritme. Natuurlijk ging het niet vanzelf, maar toch :D

De ene keer gaat het wat soepeler dan de andere keer, blijkbaar.

Volgende les zelfs 7 minuten hardlopen.

edit: wat wel jammer was, was dat endomondo geen satelietverbinding had gevonden. Halverwege endomondo opnieuw gestart en dus pas vanaf daar gemeten :{
heitieh
  woensdag 21 september 2011 @ 09:58:57 #189
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102210009
Heb ik dat ... was serieus van plan om vanochtend te gaan hardlopen. Ben ik ziek: koorts, overgeven, buikloop, de hele mikmak .... :(

Dus toch maar weer even uitstellen .... grmbl*
  woensdag 21 september 2011 @ 11:48:31 #190
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_102213053
Over schoppen onder je kont gesproken, ik moet ook maar weer eens gaan lopen.
De laatste keer is alweer anderhalve week geleden met een 5k-wedstrijdje. Wel leuk om eens een keer mee te maken, met startnummers en medailles enzo. :D
Was daarna wel even gesloopt (je loopt onbewust toch harder) en eigenlijk gelijk in een drukke week terecht gekomen. Nouja, hopelijk kom ik er morgen aan toe.

@ Joooo-pi: Mooi he? Je bouwt het allemaal vrij snel op. En de ene keer loopt je inderdaad makkelijker dan de andere.

@ Vlindertjelief: Beterschap. En neem de tijd om te herstellen! ;)
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:33:18 #191
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102226071
Straks ook nog even hardlopen met dit mooie weer. Heb me zojuist ingeschreven voor de Posbankloop 6 KM wedstrijd zondag. Ik voel me al weer een stuk beter na de vorige training en dit is de wedstrijd waar ik al het hele seizoen naar toe aan het trainen ben.
  donderdag 22 september 2011 @ 21:57:50 #192
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102278236
Nou het is bar en boos hier. Ben vanavond trouw naar boksles gegaan en moest halverwege afhaken ;( omdat ik stond te duizelen op mijn benen. Ik dacht "ik sport het er wel uit". Dat werkte dus niet, das nu duidelijk. Ga dus maar even uitzieken en dan zondag of maandag een nieuwe start maken denk ik.
pi_102320923
En weer gelopen vandaag, gister krachttraining gedaan en zondag ook weer krachttraining. vandaag was het intervaltraining en het ging best wel lekker. De kuit vond alleen het opstarten na een rustmoment toch wat minder, maar hij gedroeg zich prima voor de rest. Dus ben zeer zeer zeer tevreden over hoe het gegaan is. Loop nu ook met HRM, maar moet toch eens m'n HFmax uit zien te vogelen zodat ik daadwerkelijk op m'n hartslag kan trainen. Nu is het vooral een beetje kijken hoe hoog m'n hartslag is (leuk om naar te kijken he, maar je moet er ook wat mee gaan doen).

PT heeft een dodelijk schema opgezet, ik ben zoooo blij dat ik geen werk heb de komende tijd zodat ik al m'n aandacht op trainen kan gooien anders zou het suicide zijn...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 25 september 2011 @ 12:06:18 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102355846
12 km gedaan in iets minder dan 1 uur en 20 min. Had gehoopt op een iets snellere eindtijd, aangezien ik halverwege heel erg lekker liep, maar de laatste kilometers waren weer zwaar :'). Water mee was fijn!

En heerlijk weer! Niet te warm, af en toe nog een briesje... Dus iedereen die twijfelt: gaan! :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 september 2011 @ 12:33:10 #195
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102356601
Ik ben vanochtend ook weer even wezen lopen, het weer viel ontzettend mee, het is echt heel fijn :)

Lopen zelf ging alleen niet zo best, beetje te hard van start gegaan en daarna niet meer goed in het ritme gekomen. Misschien dat ik toch maar weer eens wat schema's ga opzoeken om te trainen, want gewoon maar wat aanklooien gaat niet zo best.
  zondag 25 september 2011 @ 17:04:54 #196
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102365445
En weer terug van de Posbankloop *O*

Geweldig om eens zo'n grote wedstrijd mee te maken, en ondanks de drukte kon ik redelijk vooraan starten. Had het parcours niet verkend, maar wist wel dat er een flinke heuvel in het parcours was opgenomen. De eerste kilometers liep ik erg goed en ook in de aanloop naar de Emmapyramide kon ik goed het tempo vasthouden. Toen kwam de beklimming van "de muur van Aalbers", en dit stuk had ik toch onderschat. Ben op een gegeven moment maar gaan wandelen om niet te veel in de reserves te moeten lopen. De laatste 200 meter kon ik gelukkig wel aan.
De laatste kilometers waren grotendeels omlaag en hier kon ik veel tijd terug pakken. Ik had gehoopt in de laatste kilometer nog een hoger tempo te lopen, maar door de warmte en de tegenvallende beklimming had ik geen energie meer over. In de laatste 100 meter nog wel een eindsprint ingezet om zo nog een aantal posities te kunnen terugpakken :)

Heb bij thuiskomst mijn tijd opgezocht en deze is me 100% meegevallen: 33:28 oftewel 11,0 km/u gemiddeld _O_
  zondag 25 september 2011 @ 18:54:46 #197
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102368940
Wow! Leuk om te horen dat het zo'n goede ervaring was Arch30n!
Je mag trots op jezelf zijn :)
  zondag 25 september 2011 @ 19:20:22 #198
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102369918
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 12:06 schreef Viking84 het volgende:
12 km gedaan in iets minder dan 1 uur en 20 min. Had gehoopt op een iets snellere eindtijd, aangezien ik halverwege heel erg lekker liep, maar de laatste kilometers waren weer zwaar :'). Water mee was fijn!

En heerlijk weer! Niet te warm, af en toe nog een briesje... Dus iedereen die twijfelt: gaan! :P.
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 12:33 schreef Neelix het volgende:
Ik ben vanochtend ook weer even wezen lopen, het weer viel ontzettend mee, het is echt heel fijn :)

Lopen zelf ging alleen niet zo best, beetje te hard van start gegaan en daarna niet meer goed in het ritme gekomen. Misschien dat ik toch maar weer eens wat schema's ga opzoeken om te trainen, want gewoon maar wat aanklooien gaat niet zo best.
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:04 schreef Ach3r0n het volgende:
En weer terug van de Posbankloop *O*

Geweldig om eens zo'n grote wedstrijd mee te maken, en ondanks de drukte kon ik redelijk vooraan starten. Had het parcours niet verkend, maar wist wel dat er een flinke heuvel in het parcours was opgenomen. De eerste kilometers liep ik erg goed en ook in de aanloop naar de Emmapyramide kon ik goed het tempo vasthouden. Toen kwam de beklimming van "de muur van Aalbers", en dit stuk had ik toch onderschat. Ben op een gegeven moment maar gaan wandelen om niet te veel in de reserves te moeten lopen. De laatste 200 meter kon ik gelukkig wel aan.
De laatste kilometers waren grotendeels omlaag en hier kon ik veel tijd terug pakken. Ik had gehoopt in de laatste kilometer nog een hoger tempo te lopen, maar door de warmte en de tegenvallende beklimming had ik geen energie meer over. In de laatste 100 meter nog wel een eindsprint ingezet om zo nog een aantal posities te kunnen terugpakken :)

Heb bij thuiskomst mijn tijd opgezocht en deze is me 100% meegevallen: 33:28 oftewel 11,0 km/u gemiddeld _O_
zo te zien een goed loopweekend geweest voor iedereen!!
Moest zelf gister 12.8m lopen @11km/h, ging goed maar het schema wat ik volg is pittig, dus na thuiskomst redelijk af...maar ja dat wist ik voordat ik er aan begon ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 25 september 2011 @ 19:39:12 #199
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102370759
Goed bezig mensen, heel goed!!!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 25 september 2011 @ 21:02:56 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102375130
Ik had vandaag het onzalige idee om na de Dam tot Dam toch te starten voor de halve van Haarlem. Niet het gemakkelijkste parcours voor een halve marathon, kan ik wel zeggen. Helaas vond ik alleen de eerste 12 km leuk, daarna was het worstelen en traag. Gelukkig had ik op voorhand geen tijd in mijn hoofd en gezien mijn slechte voorbereiding was ik blij binnen te komen op 2:25. Mijn eerste halve marathon zit erop, volgend jaar kom ik hier een betere prestatie neerzetten.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')