Bedankt voor je hulp! De formule op deze manier lijkt inderdaad beter dan wat ik deed. Alleen... hij werkt nog niet helemaal. Ik heb hem nu wat aangepast tot: =100%-(Invulblad!F5/Invulblad!F4) Aangezien F4 geen variabele is maar een vooraf ingegeven aantal lijkt dat me geen probleem. Maar, het eindantwoord is nu 0,8. Flink in de juiste richting, maar het liefst zou ik het op 80 hebben. Wat mist?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor educatie help ik graag.
In F5 van resultaten:
=100%-(Invulblad!F5/Invulblad'!F$4)
In deze simpele formule maakt het niet uit of je een 0 invoert of niet. Je krijgt nu het percentage goede antwoorden te zien.
Of er wel of geen 0 staat (bij de fouten) maakt niets uit. Voor 0,8 (80%) tot 80 zet je *100 achter de formule. Die $ in F$4 zorgt ervoor dat je de formule naar beneden kan kopieren en altijd naar de aantal vragen verwijst.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bedankt voor je hulp! De formule op deze manier lijkt inderdaad beter dan wat ik deed. Alleen... hij werkt nog niet helemaal. Ik heb hem nu wat aangepast tot: =100%-(Invulblad!F5/Invulblad!F4) Aangezien F4 geen variabele is maar een vooraf ingegeven aantal lijkt dat me geen probleem. Maar, het eindantwoord is nu 0,8. Flink in de juiste richting, maar het liefst zou ik het op 80 hebben. Wat mist?
Ah, nu is het ook nodig om wel een 0 in te vullen...
In het NL weet ik niet maar met Data-Advanced Filter kan je een unieke lijst maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:50 schreef svennekens het volgende:
[Excel 2007 - NL-editie]
Ik heb een kolom met daarin allemaal afkortingen/codes (bijv: DIV, OBL, GZD), deze komen in in de kolom allemaal meerdere keren voor. Nu wil ik in een ander werkblad een overzicht van alle verschillende afkortingen/codes. Zodat ik dus een lijst krijg waar deze allemaal één keer voorkomen. Welke code moet/kan ik hiervoor gebruiken?
Superbedankt! Dit is helemaal geworden zoals ik wou, nadat ik er nog een voorwardelijke opmaak aan heb gekoppeld. Nu kan ik in 1 oogopslag zien wie herhalingswerk en wie verdiepingswerk moet gaan doen. Top!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Of er wel of geen 0 staat (bij de fouten) maakt niets uit. Voor 0,8 (80%) tot 80 zet je *100 achter de formule. Die $ in F$4 zorgt ervoor dat je de formule naar beneden kan kopieren en altijd naar de aantal vragen verwijst.
Bedankt, zo simpel had ik niet gedacht. Ik zat de hele tijd te denken aan iets met countif.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:52 schreef Individual het volgende:
Als dat eerste cijfer in A1 zou staan, dan zet je in B2: =IF(A2<=0,B1+1,1) en sleep/kopieer je de formule naar beneden.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:02 schreef ManAtWork het volgende:
Het zal wel aan mij liggen,... maar waarom niet kolommen met een berekening verbergen als je ze niet wilt zien?
(Los van het feit dat ik de OP nogal onduidelijk vind.)
Ik zou een voorbeeld posten van wat je hebt en wat je wilt. Want eerlijk gezegd,... ik begrijp niet wat je hebt en wat je wilt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:19 schreef Oneironaut het volgende:
Ik wil ze wel zien. Wil alleen een lijst van mogelijke inputs met daarnaast de uitkomsten (die gemiddeldes)
Dank. Ik ga het proberen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:41 schreef Individual het volgende:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(E4,$B$4:$C$8,2,0)),0,VLOOKUP(E4,$B$4:$C$8,2,0))
waarbij
E4 de waarde is die je zoekt
$B$4:$C$8 de tabel waarin je zoekt
2 de colomn van de tabel waarvan je de waarde wilt zien
0 om FALSE te zeggen om de precieze waarde te krijgen.
de tussen=0 voor als de waarde niet bestaat.
Dan maak je number format alles in percentage.
IFERROR kan ook, maar dan moet iedereen wel Excel 2007 of hoger hebben.
Maak er: IF(ISERROR(VLOOKUP($H4,$A$6:$E$17,2,0)),0,VLOOKUP($H4;$A$6:$E$17,2,0)) van. De tabel is A t/m E. Ook staat de eerste 'H' nu vast met een '$'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:16 schreef Z het volgende:
Er gaat iets niet goed:
IF(ISERROR(VLOOKUP(H4,$A$6:$A$17,2,0)),0,VLOOKUP(H4;$A$6:$A$17,2,0))
Hij lijkt te vallen over 'H4,'?
[ afbeelding ]
Het eerste deel zoekt in de 2e colomn en de tweede in de 3e colomn. Die twee moeten gelijk zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:50 schreef Z het volgende:
Deze doet het:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($H4;$A$6:$E$17;3;0));0;VERT.ZOEKEN($H4;$A$6:$E$17;2;0))
Hij zet alleen geen 0 in de cellen die missen in de split tabellen ...?
=SOM(INDIRECT(ADRES(10+B1;1)):B30)quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef dynamiet het volgende:
Nog een vraagje: In column A heb ik vanaf rij 10 tot en met 30 getallen staan. Nu wil ik de getallen optellen vanaf rij 10 + het getal in B1 tot en met rij 30.
Dus iets als =sum(A(10+B1):A30). Dit klopt natuurlijk helemaal niet, maar hoe moet het wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |