Ik heb er 25 opstaan, dus dat zal het wel niet zijnquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:23 schreef Etsu het volgende:
volgens mij moest je 10 euro erop zetten voordat je mee kon reizen
"Ø", "ø" is een klinker en een letter die gebruikt wordt in het Deens, Faeröers en Noors.quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:37 schreef xCore het volgende:
[..]
"Ø", "ø" is een klinker en een letter die gebruikt wordt in het Deens, Faeröers en Noors.
De uitspraak van de klinker is ongeveer als het Nederlandse "eu" (fonetisch symbool: [ø]) in het woord "deur" (of in "leuk", maar dan niet als een diftong uitgesproken).
De oorsprong van de letter is een ligatuur voor de tweeklank "oe", waarbij de horizontale/diagonale lijn van de "e" door de "o" heen wordt geschreven, zodat de ø ontstond.
In modern Deens, Faeröers en Noors is de Ø een aparte letter, en geen ligatuur of variant van de "O". Het symbool "ø" wordt ook in het Internationaal Fonetisch Alfabet gebruikt om de eu-klank van verschillende talen aan te duiden.
De equivalente letter in het Duits, Estisch, Fins, Hongaars, IJslands, Turks en Zweeds is de "Ö". Het cyrillische alfabet gebruikt "Ө" als equivalente letter.
In het Deens en het Noors (alleen Riksmål) is ø ook het woord voor "eiland".
Hoe dat zo in eens?quote:
EN WEER GELIJK DIE TYFUS SMILEY WAT HEB IK JOU OOIT AANGEDAANquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:47 schreef Etsu het volgende:
wie zegt dat ik ga stoppen met vwo
gewoon ernaast jeweet, paar (kleine) vakken die een aansluiting hebben met criminologie zodat ik vrijstelling kan krijgen volgend jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mandy & Lisa
en dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:52 schreef Joosterd het volgende:
Koop dan gewoon wat boeken die je op de UNI krijgt en bestudeer ze in je vrij tijd.
lezen lezen en lezen maar zodat je straks minder hoeft te doen.quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:53 schreef Etsu het volgende:
ik weet niet eens of ik word toegelaten tot criminologie hé, het is loting. maar het is sowieso een brede studie, dus ik wil bepaalde vakken volgen die aansluiting hebben tot criminologie (en meerdere studies, het is een brede studie namelijk) én gelijkwaardig zijn van niveau.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |