abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101329783
Met haar 19 jaar, grote bruine ogen en welgevormde lippen zou je haar gemakkelijk voor een model kunnen aanzien. Achter het glamoureuze uiterlijk van de Libische Nisreen Mansour al Forgani, gaat echter een meedogenloze moordenares schuil. De bloedmooie Nisreen werkte als beull voor kolonel Kaddafi en heeft naar eigen zeggen elf Libische rebellen in koelen bloede geëxecuteerd.

Nisreen Mansour in het midden

Nisreen deed die bekentenis in een ziekenhuis in Tripoli aan de Daily Mail. Ze wordt daar behandeld aan de verwondingen die ze opliep toen ze ontsnapte aan de Kaddafi-getrouwen die haar de opdracht voor de moorden gaven. “Nadat ik de eerste rebel had doodgeschoten, brachten ze de tweede binnen. Ook hem schoot ik dood. Vanaf een meter afstand”, zo vertelt de jonge vrouw.

Vrouwenleger
Nisreen is een van de duizenden meisjes die onder Kaddafi’s bewind zijn gerekruteerd voor zijn vrouwenmilitie. Tot februari werkte ze naar eigen zeggen op de verschillende checkpoints in Tripoli. Maar nadat de volksopstand was losgebarsten, werd ze ook gedwongen het vuile werk op te knappen. Gewapend met een AK 47 kreeg ze de opdracht om geboeide rebellen te executeren. Als ze zou weigeren, zou ze zelf worden gedood.

Volgens Nisreen was haar bestaan als lid van de militie een ware hel. “Als ik ook maar iets verkeerd zei over Kaddafi werd ik geslagen en opgesloten in mijn kamer.” Ook zou ze meermalen zijn verkracht door haar mannelijke superieuren.

Gevangen
Uiteindelijk wist ze te ontsnappen door van twee hoog uit het raam te springen van het gebouw waar ze werd vastgehouden. Op straat werd ze vervolgens ook nog aangereden door een pick-uptruck.
Hoe het nu verder moet met Nisreen is onduidelijk. De gewonde vrouw is in gevangenschap genomen door de rebellen en het is nu aan hen om te beslissen over haar lot.
Bron
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_101329877
Tja, triest.
Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf kiest.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_101329944
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:14 schreef minkuukel het volgende:
Tja, triest.
Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf kiest.
Het is maar net welke kant je kiest.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_101330027
Laten we nu Libie ff bij Libie laten.
Revolutie in Libië #111: Waar Khadaffi nog steeds niet is gevonden.
Zet het anders daar ff in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')