abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101703453
http://www.manbijthond.nl/rubrieken/frans-anders

O+
Ik zag het op TV, wat een leven.. Mooi.
-weg-
pi_101706528
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:31 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik denk dat dat afhankelijk is van waar je genoegen mee neemt en of je in staat bent om jezelf te vermaken met weinig.
Dat is waar. Het went ook, vanwege de beperkte mogelijkheden, past je wereldbeeld zich vanzelf wel aan, tenminste zo ervaarde ik het. Ik had in 2007 al een voldaan gevoel als ik kon rondkomen, nam toen ook genoegen met minder.

Het leven als werkende betekent: verantwoorde keuzes maken, een ander referentiekader. Op mijn afdeling gaat iedereen naar het buitenland op vakantie. Ik zou het dan wel als een gemis voelen als ik thuis zou blijven. De voorpret is voor mij ook al vakantie!

Wat ik in 2012 ga doen weet ik nog niet. Ligt er ook aan hoeveel vakantiedagen ik heb. Misschien wel een paar weken Franse les gaan volgen in Frankrijk: op die manier leer je de taal het best.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_101714965
Hoe bedoel je verantwoorde keuzes maken? Want ik kan ook goede of foute keuzes maken.

En mijn wereldbeeld is niet zozeer veranderd maar misschien wel hoe de wereld naar mij kijkt.
Ik heb wel mijn toekomstbeeld flink moeten bijstellen. Maar ik denk ook dat het vaak voor veel mensen nooit genoeg is als je begrijpt wat ik bedoel. Mensen willen altijd meer en beter, dan hebben ze een mooi huis en een mooie auto maar denken gelukkiger te worden met een villa en een dure exclusieve auto. En een stapje terug doen is helemaal uit den boze.
Ik heb dat niet zo.
-weg-
pi_101716239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:38 schreef Auti het volgende:

O+
Doet mij een beetje aan onderstaande man denken, ook een kleurrijk figuur:

http://www.twolefthands.nl/
pi_101729338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:13 schreef Auti het volgende:
Hoe bedoel je verantwoorde keuzes maken? Want ik kan ook goede of foute keuzes maken.

En mijn wereldbeeld is niet zozeer veranderd maar misschien wel hoe de wereld naar mij kijkt.
Ik heb wel mijn toekomstbeeld flink moeten bijstellen. Maar ik denk ook dat het vaak voor veel mensen nooit genoeg is als je begrijpt wat ik bedoel. Mensen willen altijd meer en beter, dan hebben ze een mooi huis en een mooie auto maar denken gelukkiger te worden met een villa en een dure exclusieve auto. En een stapje terug doen is helemaal uit den boze.
Ik heb dat niet zo.
Dat heb je helemaal juist: het toekomstbeeld bijstellen. Nog maar een jaar of vier geleden, dacht ik daar niet echt aan. De toekomst bestond voor mij als het ware niet. Het was leven bij de dag. Heb je het gevoel dat je in de toekomst verbetering kan boeken?

Het is een gegeven dat mensen altijd meer en beter willen. Mensen kijken naar carrièreperspectief, of er doorstroom mogelijk is. De vraag is: wat is een aanvaardbaar welvaartsniveau, en wanneer kun een stapje terug doen? Dat 75 procent van het minimumloon niet genoeg is, behoeft geen uitleg. Als je laat bent beginnen werken, is een stapje terug niet echt een optie. Steeds meer en beter willen terwijl je al een prima salaris hebt, is voor discussie vatbaar.
pi_101730427
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:04 schreef schaal_9 het volgende:

Heb je het gevoel dat je in de toekomst verbetering kan boeken?

Wel de hoop en ambitie maar ik zie het ook wel somber in.
Ik hoop iig wel over 10 jaar op mijzelf te wonen en ik wil proberen zo veel mogelijk certificaten te halen, dat geeft geen baangarantie maar het is ook meer voor mijzelf.
-weg-
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:07:38 #182
297051 schaal_9
Caissière B
pi_101747440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Auti het volgende:

[..]

Wel de hoop en ambitie maar ik zie het ook wel somber in.
Ik hoop iig wel over 10 jaar op mijzelf te wonen en ik wil proberen zo veel mogelijk certificaten te halen, dat geeft geen baangarantie maar het is ook meer voor mijzelf.
Hoop en enige ambitie zijn altijd positief. 10 jaar is een lange horizon, dan mag je zeker wel vooruitgang verwachten. Woon je op dit moment weer bij je ouders? Je schreef maanden geleden wel dat je op jezelf woonde, maar dat je toen tegen dingen aanliep.

Ik woon zelf in een wijk met benedenmodale inkomens, maar daar helemaal geen last van overlast, buren die herrie maken e.d.
pi_101748462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:07 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Hoop en enige ambitie zijn altijd positief. 10 jaar is een lange horizon, dan mag je zeker wel vooruitgang verwachten. Woon je op dit moment weer bij je ouders? Je schreef maanden geleden wel dat je op jezelf woonde, maar dat je toen tegen dingen aanliep.

Ik woon zelf in een wijk met benedenmodale inkomens, maar daar helemaal geen last van overlast, buren die herrie maken e.d.
Ja ik had die zwaar geflipte bovenbuurman heh en nu heb ik geen recht meer op urgentie, de wachttijd voor een woning is hier meer dan 10 jaar. De 5 dgn dat ik op mijzelf woonde hebben iets meer dan 1300 euro totaal gekost, ik heb er alleen een mooie eettafel (125 euro kringloop) aan overgehouden. Ik zie het maar als een hele dure helse vakantie in een karig kuthotel.

Mijn buurt begint een tokkiebuurt te worden, er komt steeds meer overlast en het broeit ook hier. Het was eerst een hele grijze buurt maar die mensen gaan dood of naar een verzorgingshuis, mijn directe buurvrouw is sinds vorige week ook in zo'n tehuis en ik kan alleen maar hopen dat er goede mensen komen wonen maar ik ben bang dat het echt over is met de rust. En al zou het meevallen dan zijn de achterburen altijd nog meer dan overduidelijk aanwezig ;(
-weg-
pi_101777692
Hoe zou het met EchtGaaf zijn? :)
pi_101781765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 10:02 schreef schaal_9 het volgende:
Hoe zou het met EchtGaaf zijn? :)
Hoi :)

Ja goed, zo z'n gangetje.
Ik heb even niet zoveel te melden, vandaar de rust aan mijn kant. Ik ben wel blij dat we even een warme dag hebben en buiten kunnen zitten. We hebben het gewoon niet zo getroffen deze zomer :N

Maar, maak jij je ook zorgen om het gedoe met de euro? :{

En heb je al zin in je vakantie volgende maand? :)
pi_101792180
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoi :)

Ja goed, zo z'n gangetje.
Ik heb even niet zoveel te melden, vandaar de rust aan mijn kant. Ik ben wel blij dat we even een warme dag hebben en buiten kunnen zitten. We hebben het gewoon niet zo getroffen deze zomer :N

Maar, maak jij je ook zorgen om het gedoe met de euro? :{

En heb je al zin in je vakantie volgende maand? :)
Vakantie? Eerst de begroting, de openbaarmaking van de kabinetsplannen 2012.
Gezien het sociale zekerheidsgebruik van mensen met autisme levert het met wat geluk weer een boeiende discussie op.

Ik heb zeker zin in mijn vakantie! Alleen zijn er nog steeds onvoldoende inschrijvingen. Vanwege de onrust in Egypte verwacht ik weinig boekingen. Het is mogelijk dat ik een plan B moet opstellen. Maar de voorpret is ook wat waard *O*

De zomer was niet best. Ik zou enerzijds wel in Parijs of zo willen wonen. Zou niet eens zo’n gek idee zijn mochten mijn ouders zich voorgoed in Frankrijk gaan vestigen. Maar verder leven we in een prima land. Ik geniet ruim voldoende welvaart en in de supermarkt werken vrolijke cassières.

Ik hoop dat het goed met je gaat, 365 vrije dagen per jaar lijkt mij erg veel als je ook geen vrijwilligerswerk doet.
pi_101803068
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:39 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Vakantie? Eerst de begroting, de openbaarmaking van de kabinetsplannen 2012.
Gezien het sociale zekerheidsgebruik van mensen met autisme levert het met wat geluk weer een boeiende discussie op.

Ik heb zeker zin in mijn vakantie! Alleen zijn er nog steeds onvoldoende inschrijvingen. Vanwege de onrust in Egypte verwacht ik weinig boekingen. Het is mogelijk dat ik een plan B moet opstellen. Maar de voorpret is ook wat waard *O*

De zomer was niet best. Ik zou enerzijds wel in Parijs of zo willen wonen. Zou niet eens zo’n gek idee zijn mochten mijn ouders zich voorgoed in Frankrijk gaan vestigen. Maar verder leven we in een prima land. Ik geniet ruim voldoende welvaart en in de supermarkt werken vrolijke cassières.

Ik hoop dat het goed met je gaat, 365 vrije dagen per jaar lijkt mij erg veel als je ook geen vrijwilligerswerk doet.
Ik ben ook wel benieuwd naar Prinsjesdag. De opening van het parlementair jaar. Altijd weer leuk om te zien. Maar ook benieuwd naar e.v.t. tegenvallers. En niet te vergeten de euro-ellende en alles wat dit met zich meebrengt. :{

Wel jammer voor je dat er nog geen genoeg inschrijvingen zijn. Zeker als je er zo naar toeleeft. Ik denk ook wel dat sommigen de bestemming Egypte nog niet goed aandurven, i.v.m. de Arabische Lente en alles wat dit met zich meebrengt. Goed is dat je alvast wat rekening houdt dat de reis onverhoopt niet door kan gaan en dat je een plan B hebt. Het zou erg tegenvallen als het niet doorgaat en je zolang op voorbereid hebt.

Ben je ook wel eens in je geboorteland terug geweest? (bijvoorbeeld op vakantie) :) Ik moet wel regelmatig aan je denken op dit punt. Het is zo moeilijk voor te stellen voor een buitenstaander hoe je leven gelopen is. Mooi is te zien hoe succesvol je hier tot bloei bent gekomen :)

Je ouders en jij zijn echte Frankrijk-fanaten. Dat hebben je ouders jou vast sterk meegegeven. Tja, ik kan mij dan goed voorstellen dat je dan zo nu en dan wel de kriebels krijgt om daar te vestigen. De Provence lijkt mij dan weer een stuk leuker dan Parijs, en liggen toch aardig ver uit de buurt :{

Het zou nogal een stap zijn als je ouders daadwerkelijk daarheen gaan. Ik hoop het eigenlijk niet voor je, want je hebt hier zo'n leuke baan. Het zou toch ook jammer zijn als je hen maar een paar keer per jaar kan bezoeken. Al denk ik dat je behoorlijk "los" van hen bent omdat je zelfstandig woont, het is toch altijd leuker dat je je familie niet al te ver weg hebt. :)

Je bent tevreden met het welvaartniveau dat je nu geniet. Erg mooi als je ziet waarvan je gekomen bent. Nog belangrijker is dit als je broer(s)/zus(sen) ook behoorlijk zijn opgeleid en stevige banen hebben. Een stuk welvaart bepaalt ook een groot deel van je levensgeluk immers.

De werkweken zijn natuurlijk goed voor je ingevuld en dan heb je veel contacten. Maar ik hoop dat je weekenden ook goed kan doorkomen. Ik kan mij voorstellen dat de zondagen niet altijd de makkelijkste zullen zijn. (veel dicht en zo en daarom saai). Ik hoop dat je ouders en verder familie niet ver van je vandaan zitten en dat je hen regelmatig kan zien als je daar de behoefte aan zou hebben.

Dat gaat wel steeds beter met die cassières merk ik ;) Je overduidelijk wel sterk de behoefte aan contact en dat ook duidelijk ook aangaat. :Y

Of 365 dagen veel of weinig is... Het is betrekkelijk. Een jaar,maand een week..het zijn cycli. Het maakt mij dan niet zozeer uit of een jaar 500, 200 of 365 dagen heeft net zo goed of een dag 15, 24 of 30 uren heeft.. :) Je gaat als het ware er naar staan. Tijdbeleving (of iets lang of kort duurt) is nogal subjectief. Sommige dingen weet je niet beter, ze zijn zoals ze zijn. :)
pi_101860287
Wie heeft er hier allemaal zo'n autipas? Is zo'n ding nou handig?
pi_101863324
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:21 schreef Riddler86 het volgende:
Wie heeft er hier allemaal zo'n autipas? Is zo'n ding nou handig?
Ik heb hem vooral voor als er iets met mij gebeurt. Voor de andere dingen zoals pretparken weet ik het niet want ik hou niet zo van pretparken, te druk, maar misschien als ik ooit eens naar Disneyland ga dat hij dan wel uitkomst gaat bieden.
-weg-
pi_101864427
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat staat voor Blue Screen Of Death, wereldberoemde afkorting en omschrijving van het bekende blauwe errorscherm met foutmeldcodes wanneer Windows vastloopt en crashed.

[ afbeelding ]

:D
Children of the night. What music they make.
  maandag 12 september 2011 @ 20:45:52 #191
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_101872983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:38 schreef Auti het volgende:

O+
Hij is stoer, ik zag hem ook eens!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_101874203
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:45 schreef Atmosphere82 het volgende:

Hij is stoer, ik zag hem ook eens!
Zo'n simpel leven, en zo geweldig nuchter en "normaal". Ik kan er van genieten, ik heb nog niet alle filmpjes gezien maar wel veel. Alsof de tijd stil staat voor die man, hij leeft.. wij wórden geleeft.

Hij ging ook eens een keertje op vakantie (moest hij zijn vee achterlaten e.d., dus lang niet zo makkelijk) .. Ging ie op de boerenfiets van Friesland naar de Ardennen! _O_ Met bijna niets :D slapen in het bos e.d., baden in een meertje met zijn kleren aan, vraagt die cameraman; "moet je niet opdrogen dan?" .. "ik ben nu aan het opdrogen!" _O- Geweldig!

Of zijn vakantiegroet aan de mensen, wenst hij ons allemaal een fijne vakantie toe.. zo lekker met de caravan in de file, snikheet met schreeuwende kinderen e.d... veel plezier maar ik blijf lekker hier bij mijn vee _O-
-weg-
  maandag 12 september 2011 @ 21:30:10 #193
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_101876045
Autisten kunnen stoer zijn.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_101883393
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:35 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb hem vooral voor als er iets met mij gebeurt. Voor de andere dingen zoals pretparken weet ik het niet want ik hou niet zo van pretparken, te druk, maar misschien als ik ooit eens naar Disneyland ga dat hij dan wel uitkomst gaat bieden.
Oke, nou, dan ga ik 'm ook maar eens bestellen. :)

Eens zien hoe ik dat met die diagnosebevestiging ga aanpakken.
pi_101885906
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:27 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Oke, nou, dan ga ik 'm ook maar eens bestellen. :)

Eens zien hoe ik dat met die diagnosebevestiging ga aanpakken.
Zonder diagnose geen autipas, je moet een medische verklaring van je psychiater meesturen.
-weg-
pi_101886155
-weg-
pi_101890187
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar Prinsjesdag. De opening van het parlementair jaar. Altijd weer leuk om te zien. Maar ook benieuwd naar e.v.t. tegenvallers. En niet te vergeten de euro-ellende en alles wat dit met zich meebrengt. :{

Wel jammer voor je dat er nog geen genoeg inschrijvingen zijn. Zeker als je er zo naar toeleeft. Ik denk ook wel dat sommigen de bestemming Egypte nog niet goed aandurven, i.v.m. de Arabische Lente en alles wat dit met zich meebrengt. Goed is dat je alvast wat rekening houdt dat de reis onverhoopt niet door kan gaan en dat je een plan B hebt. Het zou erg tegenvallen als het niet doorgaat en je zolang op voorbereid hebt.
...
Dat gaat wel steeds beter met die cassières merk ik ;) Je overduidelijk wel sterk de behoefte aan contact en dat ook duidelijk ook aangaat. :Y

Of 365 dagen veel of weinig is... Het is betrekkelijk. Een jaar,maand een week..het zijn cycli. Het maakt mij dan niet zozeer uit of een jaar 500, 200 of 365 dagen heeft net zo goed of een dag 15, 24 of 30 uren heeft.. :) Je gaat als het ware er naar staan. Tijdbeleving (of iets lang of kort duurt) is nogal subjectief. Sommige dingen weet je niet beter, ze zijn zoals ze zijn. :)
Het lijkt een een stukje berusting te zijn. Onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau heeft wel aangetoond dat mensen gelukkiger worden als zij werken of een andere vorm van maatschappelijke participatie hebben. Maar voor sommige mensen met Asperger gaan de natuurwetten niet op: ze zijn weer graag alleen. De overheid heeft ook een visie: We willen dat in 2020 iedereen die tot de (potentiële) beroepsbevolking behoort, werkt en leert naar vermogen. De maatschappij legt de lat op zijn buurt nog een stuk hoger: denk aan drie keer per week aan sport doen en op vakantie gaan.

Caissière is denk ik een van de betere ongeschoolde beroepen. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat zo’n beroep na 20 arbeidsjaren een beetje gaat vervelen. Maar bij de jongere medewerksters speelt dit dus niet of veel minder.
pi_101909093
weer een werkdag voorbij!
pi_101909290
Kwam net een Duitse gepensioneerde tegen, die op zoek was naar een hostel. Omdat ik toch die kant op moest heb ik het adres (hij had een boekje) in m'n navi ingetikt en hij heeft me daarheen gevolgd. Helaas was het gesloten en ging hij daarop maar verder naar Duitsland, maar we hebben voor het gesloten hostel nog wel een half uur staan praten.

Prachtig, hij was mij heel dankbaar dat ik hem heb geholpen en een leuke gesprekspartner bleek te zijn.

Dat geeft mij een goed gevoel over mezelf, dat je iemand blij kan maken zonder dat het je wat kost. :)
pi_101914787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:08 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het lijkt een een stukje berusting te zijn. Onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau heeft wel aangetoond dat mensen gelukkiger worden als zij werken of een andere vorm van maatschappelijke participatie hebben. Maar voor sommige mensen met Asperger gaan de natuurwetten niet op: ze zijn weer graag alleen. De overheid heeft ook een visie: We willen dat in 2020 iedereen die tot de (potentiële) beroepsbevolking behoort, werkt en leert naar vermogen. De maatschappij legt de lat op zijn buurt nog een stuk hoger: denk aan drie keer per week aan sport doen en op vakantie gaan.

Caissière is denk ik een van de betere ongeschoolde beroepen. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat zo’n beroep na 20 arbeidsjaren een beetje gaat vervelen. Maar bij de jongere medewerksters speelt dit dus niet of veel minder.
Het probleem is: je kan de wereld/maatschappij in je eentje niet veranderen. De maatschappij zal zich nooit aanpassen aan die 1 op de 100 mensen die ASS hebben. Dus maatschappij verlangt dat ASS-ers maar zich aan de meute moeten aanpassen. En dat kunnen ze dus niet...

Het is zo iets als je tegen een vis zegt: ga maar aan land en presteer net zoals al die landdieren. :')

Het is ook zoals Tijn dit hier ook al mooi verwoordde in de trant dat mensen al gauw worden uitgekotst als ze ook maar iets anders zijn. En het Nederlandse verstikkende conformisme maakt het ook nog een veel erger. :{

Deze maatschappij stelt zelfs voor NT-ers absurde eisen, die ook voor hen amper te voldoen zijn. Het uiterste wordt van mens gevergd, alleen als je 110 % conformistisch bent dan red je het. Je zei het al: minstens 3 x per week sporten. Minsten 4 keer per jaar op vakantie en natuurlijk moet je na het weekend met spannende verhalen terugkomen. Voldoe je daar niet aan: buitenbeentje en je valt direct uit de groep :')!

Dit tijdslot, waarin we leven stelt eisen aan mensen die haaks staan op de eigenschappen van mensen met een vorm van ASS.

Mensen met ASS die nu leven zijn zo maximaal het apezuur gezien de tijdgeest. 50 of 100 jaar terug zouden ze het wellicht makkelijker hebben gehad. :{

SzW voert denk ik tegen beter in een achterhoede gevecht, hoe goed de bedoeling ook is. Ook zij kan deze zeer vluchtige, onzekere en bovenal prestatiegerichte maatschappij never nooit veranderen. Ook zij dient te beseffen dat je van mensen met 1 been niet kan verlangen om de marathon uit te lopen, laat staan binnen 2 uur en een kwartier!

Natuurlijk zal arbeid, mits de eisen aan werknemers redelijk te noemen zijn, grosso mode meer geluk en welbevinden geven. Voor iemand voor wie de lat (sociale druk en werkdruk!) constant te hoog ligt, zal dat geluk al snel omslaan in ongeluk, stress en uitputting en uiteindelijk uitval leiden. Daar heeft helaas niemand wat aan.

De politiek moet maar eens inzien dat niemand ijzer met handen kan breken. Toveren kan niemand. Zolang dit bestel van markt als heilig wordt beschouwd is het simpel: mensen die mee kunnen doen en mensen die dat niet kunnen. Het is simpelweg een keuze van een volk bij de gratie van de democratie, idg de verheiliging van een hardcore marktbestel dat alle ruimte geeft voor de sterken maar de zwakkeren genadeloos marginaliseren. Ik hekel de naïviteit van allen die dit niet onder ogen willen of kunnen zien. De waarheid is ongenadig.

Tja, natuurlijk kan ik mij daar iedere dag over boos maken. Het helpt alleen niet dus ik probeer maar niet om iedere dag boos te zijn. Of dat je dit berusting kan noemen, het woord zelf durf ik niet in de mond te nemen in de angst dat anderen je daarmee je weer een schuldgevoel proberen aan te praten. Maar van dat laatste verdenk ik jou niet van hoor :)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 13-09-2011 21:33:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')