Dat kan ook, of een beschadiging in de hersenen.quote:Op zondag 4 september 2011 22:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Of het kan door een beschadiging van de ogen ontstaan.
Inderdaad ik vind dat ik zelf niet lijd onder mij ASS. Ja mijn leven is soms klote. Maar lijden kom op zeg. Genoeg mensen die het erger hebben. Leer te relativerenquote:Op zondag 4 september 2011 22:29 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
O jawel, kanker is echt wel anders. Daar ga je namelijk dood aan. Of je komt er vanaf. En het is lichamelijk.
ASS heb je je hele leven lang, is niet zichtbaar, en je gaat er niet dood aan. Toch wel een paar essentiele verschillen hoor.
Ja, het heeft allebei vérstrekkende gevolgen. Dat klopt. Maar daar houden de overeenkomsten op. En als jij jezelf wilt klassificeren als "kankerlijer" (ik krijg het woord haast mijn toetsenbord niet uit) moet je dat zelf weten, maar hou het dan bij jezelf. En gooi ONS daar niet mee op een hoop. In ieder geval mij niet.
Gek he, een autist die dingen letterlijk neemt!quote:Op zondag 4 september 2011 22:31 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Nogmaals, je neemt het te letterlijk - Te ontwetend - Ik ga met jou niet meer in discussie
Dat ben JIJ. Er zijn genoeg mensen die alles geprobeert hebben en een ondragelijke 'geestelijke' pijn hebben en een enkeltje boeken. Leer te relativeren indd.quote:Op zondag 4 september 2011 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad ik vind dat ik zelf niet lijd onder mij ASS. Ja mijn leven is soms klote. Maar lijden kom op zeg. Genoeg mensen die het erger hebben. Leer te relativeren
Dat lijkt mijn verschrikkelijk.quote:Op zondag 4 september 2011 22:31 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dat kan ook, of een beschadiging in de hersenen.
Ik heb nog het boek "An anthropologist on Mars" van Oliver Sacks liggen. Over een man die opeens geen enkele kleur meer kon zien. Alleen maar grijstinten. Zijn hele leven was kapot, zijn eten smaakte niet meer, hij kon zijn beroep (kunstschilder) niet meer doen... Tragisch!
Autisten zijn beelddenkersquote:Op zondag 4 september 2011 22:33 schreef Pandora73 het volgende:
* Pandora73 heeft het gevoel weer in een trol te zijn getrapt...
Nee, want ASS is een pervasieve stoornis die al op jonge leeftijd aanwezig is.quote:Op zondag 4 september 2011 22:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lijkt mijn verschrikkelijk.Zou ASS ook kunnen ontstaan op latere leeftijd door een hersenbeschadiging?
Ik weet het. Daarom heb ik het er expres ook zo neergezet...quote:Op zondag 4 september 2011 22:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Autisten zijn beelddenkersIk zie jou al in een troll staan en daar in trappen
Mijn broertje heeft NAH(niet aangeboren hersenletsel) Gelukkig maar heel licht maar genoeg om het te merken als je met hem praat of met hem omgaatquote:Op zondag 4 september 2011 22:35 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Nee, want ASS is een pervasieve stoornis die al op jonge leeftijd aanwezig is.
Wel kun je door een hersenbeschadiging bepaalde vaardigheden verleren, of een gedragsverandering ondergaan. En hoe zich dat uit, zou - als diegene dat als kind al zou hebben gehad - misschien wel ASS genoemd zijn. Maar, omdat het niet vanaf knds af aan is, is het per definitie geen ASS.
Maar, de verschijnselen kunnen dus theoretisch ook later ontstaan. Alleen noemen ze het dan anders.
Die reden om "een enkeltje te boeken" komt door depressie. NIET door autisme.quote:Op zondag 4 september 2011 22:33 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Dat ben JIJ. Er zijn genoeg mensen die alles geprobeert hebben en een ondragelijke 'geestelijke' pijn hebben en een enkeltje boeken. Leer te relativeren indd.
Ja precies, daardoor kunnen best dingen verstoord raken. Net als mensen die dement worden, daar veranderen ook vaak bepaalde karaktereigenschappen. Heel pijnlijk (vooral voor de omgeving) als iemand niet alleen steeds minder zelfstandig wordt en je steeds minder vaak herkent, maar ook nog eens eerst heel aardig en vriendelijk was, en steeds lomper en chagrijniger wordt...quote:Op zondag 4 september 2011 22:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft NAH(niet aangeboren hersenletsel) Gelukkig maar heel licht maar genoeg om het te merken als je met hem praat of met hem omgaat
Dat zijn vreselijke dingen om iemand te zien aftakelenquote:Op zondag 4 september 2011 22:59 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ja precies, daardoor kunnen best dingen verstoord raken. Net als mensen die dement worden, daar veranderen ook vaak bepaalde karaktereigenschappen. Heel pijnlijk (vooral voor de omgeving) als iemand niet alleen steeds minder zelfstandig wordt en je steeds minder vaak herkent, maar ook nog eens eerst heel aardig en vriendelijk was, en steeds lomper en chagrijniger wordt...
Yep. Erg triest.quote:Op zondag 4 september 2011 23:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat zijn vreselijke dingen om iemand te zien aftakelen
Ik ben in stressvolle situatie's totaal niet te genieten en enorm chagrijnig, dan is het beste om mij gewoon even met rust te laten. Helaas snappen veel mensen, ondanks dat ik herhaaldelijk vraag om mij even met rust te laten, niet waardoor ze dan van mij soms een nare reactie krijgen. Wat mij dan het meeste ergert is als die mensen dan verbolgen zijn over mijn reactie, terwijl ik heb gevraagd om mij met rust te laten.quote:Op zondag 4 september 2011 23:42 schreef cafpow het volgende:
trouwens hoe gaan jullie eigenlijk om met stressvolle situaties..ik merk bij mezelf dat ik me dan heel erg op bepaalde "obsessies" ga richten..of ik bedenk weer een "computer(accesoire)" die ik goed kan gebruiken en kan daar dan niet mee stoppen tot ik een andere "obsessie" heb.
Of ik krijg soms de neiging om stress via woede te uiten..zo heb ik al een muis, mobiel, horloge enz. weten stuk te gooien![]()
Maar ik vroeg me dus af hoe dit bij andere ass'ers is?
Het apparaat opsturen werkt niet - je krijgt dan enkel een SSD terug van hetzelfde type.quote:Op maandag 5 september 2011 14:34 schreef Auti het volgende:
Ik loop dus alweer een paar dagen te hikken.. Te veel stress'jes en dingetjes die tegenzitten allemaal bij elkaar op een hoop en ik kan maar weinig rust vinden, er in krijgen. En ik slaap slecht en ik eet slecht en dat heeft natuurlijk ook impact op je lichaam en geest of algehele gesteldheid en nu ben ik dus een soort van vermoeide gefrustreerde geirriteerde zombie met stevige trek maar bijna nergens fut voor en moeilijk tot iets toe te bewegen.
Naar nu blijkt heb ik ook nog toch wat probleempjes met mijn nieuwe SSD schijf, en dat vind ik kut. Het is op te lossen maar ik heb weinig zin in en ik stoor mij er aan, want het werkt dus nog steeds niet goed.. waarom verkopen ze het dan?? Mag dat? Voor een normale computer gebruiker is het zwaar lastig dan wel niet onmogelijk, dan kan je zoiets toch niet uitleveren?
Ik ga denk ik even proberen een beetje te slapen en dan ga ik maar eens dat ding flashen en een regfix doen. Of ik wacht er mee tot s'nachts.. op de 1 of andere manier ben ik dan veel scherper en meer geconcentreerd met dat soort dingen en dan heb ik verder nergens last meer van. Ook als iets dan niet wilt lukken dan ga ik door met uitzoeken en proberen zonder al te veel irritatie.
Mijn hoofd is nu heel druk met tig kanalen.
O, vreselijk... sterkte mister! ’s-Nachts is het lekker rustig, ben je nog tot een oplossing gekomen voor de SSD-schijf? Het zal je computer flink versnellen, waaronder ook opstarttijden. Ik heb de luxe niet om ’s-nachts te puzzelen, moet overdag gewoon weer werken. Het brood komt bij mij niet uit de hemel vallen ;-)quote:Op maandag 5 september 2011 14:34 schreef Auti het volgende:
Ik loop dus alweer een paar dagen te hikken.. Te veel stress'jes en dingetjes die tegenzitten allemaal bij elkaar op een hoop en ik kan maar weinig rust vinden, er in krijgen. En ik slaap slecht en ik eet slecht en dat heeft natuurlijk ook impact op je lichaam en geest of algehele gesteldheid en nu ben ik dus een soort van vermoeide gefrustreerde geirriteerde zombie met stevige trek maar bijna nergens fut voor en moeilijk tot iets toe te bewegen.
Naar nu blijkt heb ik ook nog toch wat probleempjes met mijn nieuwe SSD schijf, en dat vind ik kut. Het is op te lossen maar ik heb weinig zin in en ik stoor mij er aan, want het werkt dus nog steeds niet goed.. waarom verkopen ze het dan?? Mag dat? Voor een normale computer gebruiker is het zwaar lastig dan wel niet onmogelijk, dan kan je zoiets toch niet uitleveren?
Ik ga denk ik even proberen een beetje te slapen en dan ga ik maar eens dat ding flashen en een regfix doen. Of ik wacht er mee tot s'nachts.. op de 1 of andere manier ben ik dan veel scherper en meer geconcentreerd met dat soort dingen en dan heb ik verder nergens last meer van. Ook als iets dan niet wilt lukken dan ga ik door met uitzoeken en proberen zonder al te veel irritatie.
Mijn hoofd is nu heel druk met tig kanalen.
Opsturen heeft ook geen zin, hij is niet kapot. Komt wel weer goed, vind het alleen heel erg vervelend. Ik heb nu al weer een tijdje geen problemen, ik draai 2.08 maar er is ook 2.11.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:52 schreef Suncatcher het volgende:
Het apparaat opsturen werkt niet - je krijgt dan enkel een SSD terug van hetzelfde type.
Corsair had soortgelijke problemen maar daar hielp flashen niet bij dus die hielden een grote terugroep actie. Overigens schijnt de nieuwste firmware bij sommige - een klein deel - het probleem niet op te lossen, hopelijk behoor jij net zoals ik tot de 'gelukkige'. Sterkte, ik weet hoe je je voelt
De snelheid is het probleem niet, als hij werkt dan doet hij zijn werk goed. Hij wil echter nog wel eens vastlopen en dan een BSOD geven. Ik heb vanacht gewoon geslapen, vandaag maar eens wat testen en rommelen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:53 schreef schaal_9 het volgende:
O, vreselijk... sterkte mister! ’s-Nachts is het lekker rustig, ben je nog tot een oplossing gekomen voor de SSD-schijf? Het zal je computer flink versnellen, waaronder ook opstarttijden. Ik heb de luxe niet om ’s-nachts te puzzelen, moet overdag gewoon weer werken. Het brood komt bij mij niet uit de hemel vallen ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |