quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeerd we voelen ons niet anders we zijn andersBovendien kotst deze maatschappij je sowieso al heel snel uit omdat je iets hebt of bent dat afwijkt van de norm
Inderdaadquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk om te gissen hoe miserabel leven zo iemand dan moet hebben he.
Haha inderdaad... denkt verstand van zaken te hebben, is het gewoon iemand die nog uit de luiers moet komenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk om te gissen hoe miserabel leven zo iemand dan moet hebben he.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:55 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Haha inderdaad... denkt verstand van zaken te hebben, is het gewoon iemand die nog uit de luiers moet komen
Ik erger mij soms echt kapot aan kinderachtige zieltjes. Ook de zogenaamde humor van tegenwoordig of idiote trolls e.d. Soms ook erg verontrustend hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:55 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Haha inderdaad... denkt verstand van zaken te hebben, is het gewoon iemand die nog uit de luiers moet komen
True.quote:Op zondag 4 september 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
Wat mij af en toe stoort is als mensen zeggen dat je je niet zo moet aanstellen en moet doorpakken.......erg makkelijk om te zeggen als je niet met de last wordt geconfronteerd die je mee moet dragen. Wil echt niet zielig doen of medelijden opwekken, maar er zijn gewoon dingen die ik moeilijker kan of die meer tijd kosten.
Inlevingsvermorgen is 0,0 tegenwoordig.
Die mensen weten niet hoe het is om constant ermee geconfronteerd te worden dat je je nooit ergens bij aan zal kunnen sluiten - ook al heb je het al 1000x geprobeerd. Dat je gewoon een 'prototype' mens bent en dat altijd zal blijven. Ik heb er inmiddels al de perfecte verwoording voor gevonden : Geestelijke kankerquote:Op zondag 4 september 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
Wat mij af en toe stoort is als mensen zeggen dat je je niet zo moet aanstellen en moet doorpakken.......erg makkelijk om te zeggen als je niet met de last wordt geconfronteerd die je mee moet dragen. Wil echt niet zielig doen of medelijden opwekken, maar er zijn gewoon dingen die ik moeilijker kan of die meer tijd kosten.
Inlevingsvermorgen is 0,0 tegenwoordig.
Sociaal gehandicapt is beter vind ik en verder niets aan toe te voegen.quote:Op zondag 4 september 2011 22:07 schreef Pandora73 het volgende:
He nee, geen kanker zeg, alsjeblieft. Hoewel voor sommige mensen ASS erg invalidiserend kan zijn, en er ongetwijfeld best gevallen zijn van ASS-ers die zo wanhopig werden dat ze er een eind aan maakten, is er een fors verschil tussen kanker en ASS.
Sowieso: van kanker kun je weer afkomen (of je gaat eraan dood natuurlijk) maar van ASS niet. Bovendien is kanker een fysiek verschijnsel, daadwerkelijk zichtbaar, en ASS wederom niet.
Plus ik vind het een belediging. Voor zowel de kankerpatiënten als voor ASS-ers. Die dingen kun je écht niet vergelijken.
Vind het voor mezelf anders aardig verlichtend, want zo voelt het voor mijquote:Op zondag 4 september 2011 22:07 schreef Pandora73 het volgende:
He nee, geen kanker zeg, alsjeblieft. Hoewel voor sommige mensen ASS erg invalidiserend kan zijn, en er ongetwijfeld best gevallen zijn van ASS-ers die zo wanhopig werden dat ze er een eind aan maakten, is er een fors verschil tussen kanker en ASS.
Sowieso: van kanker kun je weer afkomen (of je gaat eraan dood natuurlijk) maar van ASS niet. Bovendien is kanker een fysiek verschijnsel, daadwerkelijk zichtbaar, en ASS wederom niet.
Plus ik vind het een belediging. Voor zowel de kankerpatiënten als voor ASS-ers. Die dingen kun je écht niet vergelijken.
Dan ben ik erg benieuwd of jij weet hoe het voelt om kanker te hebben.quote:Op zondag 4 september 2011 22:11 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Vind het voor mezelf anders aardig verlichtend, want zo voelt het voor mij
Geestelijke pijn kan net zo erg zijn als lichamelijke pijn. Hou die praatjes maar voor je; zeg die ontwetendheid van je maar tegen iemand die al voor de trein is gesprongen.quote:Op zondag 4 september 2011 22:17 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd of jij weet hoe het voelt om kanker te hebben.
(P.S. Als je dat wel weet, uit ervaring, dan mijn respect, maar juist dán zou je het verschil moeten weten.)
Vooralsnog voel ik me bijzonder onprettig bij het idee dat jij mij als een kankerpatiënt ziet. Als ik niet al depressief was, zou ik het daar wel van worden.
Op die manier klopt het misschien wel. Alleen dan nog is het totaal niet te vergelijkenquote:Op zondag 4 september 2011 22:18 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Geestelijke pijn kan net zo erg zijn als lichamelijke pijn.
Ik zeg zelf altijd "Sociaal kleurenblind". Net zoals een kleurenblind iemand zich moet aanleren om niet op de kleur van het verkeerslicht te letten (want het verschil tussen rood en groen ziet hij toch niet) maar op de plaats (bovenste = stoppen, onderste = doorrijden), leren ASS-ers zich ook aan om bepaalde reacties te geven of juist te onderdrukken.quote:Op zondag 4 september 2011 22:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sociaal gehandicapt is beter vind ik en verder niets aan toe te voegen.
Kleurenblind is overigens iets wat alleen mannen kunnen krijgen.quote:Op zondag 4 september 2011 22:20 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik zeg zelf altijd "Sociaal kleurenblind". Net zoals een kleurenblind iemand zich moet aanleren om niet op de kleur van het verkeerslicht te letten (want het verschil tussen rood en groen ziet hij toch niet) maar op de plaats (bovenste = stoppen, onderste = doorrijden), leren ASS-ers zich ook aan om bepaalde reacties te geven of juist te onderdrukken.
Zoals kleurenblinden moeten nadenken over dingen die met kleuren te maken hebben, en maar moeten aanleren dat de kleur van het gras "groen" is en de kleur van een tomaat "rood", en zij dus als iemand vraag welke kleur iets is, in hun hoofd moeten vergelijken met gras of tomaat, zo moeten wij nadenken over sociale dingen: hoe kijkt iemand, welke toon wordt er gebruikt, wat zegt hij eigenlijk, hoe is onze verhouding (baas/ondergeschikte, vrienden, ouder/kind), enzovoorts.
Mensen die al voor de trein gesprongen zijn luisteren helaas niet meer zo goed.quote:Op zondag 4 september 2011 22:18 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Geestelijke pijn kan net zo erg zijn als lichamelijke pijn. Hou die praatjes maar voor je; zeg die ontwetendheid van je maar tegen iemand die al voor de trein is gesprongen.
Moeilijk... het ligt er aan hoe het zich manifesteert. Maar je echt nergens bij aan kunnen sluiten is in feite een vorm van armoede. Ik heb zelf financieel slechte tijden gekend, maar in die periode ook iemand ontmoet die echt nergens aansluiting bij vond, ook niet in speciale groepen voor mensen met autisme. Dat laatste vond ik toch net iets schrijnender.quote:Op zondag 4 september 2011 22:18 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Geestelijke pijn kan net zo erg zijn als lichamelijke pijn.
Praat dan aub niet erover dat je 'cancer of the mind' zo schrikbarend erg vindquote:Op zondag 4 september 2011 22:24 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Mensen die al voor de trein gesprongen zijn luisteren helaas niet meer zo goed.
En welke onwetendheid heb je het in vredesnaam over?
En vertel mij in hemelsnaam niets over geestelijke pijn zeg.Ik ben hier nota bene ooit de discussie opgestart waarom euthanasie alleen mag bij lichamelijk lijden, en een andere over waarom zelfmoord altijd als zwak en laf wordt beschouwd omdat er juist enorm veel moed voor nodig is. Ik ben ver genoeg heen geweest om me in te schrijven voor een experiment met Deep Brain Stimulation. Helaas doen ze daar in Nederland bij depressies nog niet aan. Dus doe alsjeblieft niet alsof je het alleenrecht hebt op geestelijk lijden zeg.
Da's niet waar, ook vrouwen kunnen kleurenblind zijn. Het komt alleen veel minder vaak voor. Het is een afwijking op het X-chromosoom, en als je er daar eentje van hebt (mannen dus) ben je het, maar als je ook een goede X hebt ben je het niet (de goede overrulet de foute dan zeg maar). Om als vrouw kleurenblind te zijn, moet je dus twee afwijkende X-en hebben. En de kans daarop is erg klein: dan moet zowel je vader kleurenblind zijn als dat je moeder minstens 1 "kleurenblinde X" heeft.quote:Op zondag 4 september 2011 22:24 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Kleurenblind is overigens iets wat alleen mannen kunnen krijgen.![]()
Wel een goeie omschrijving. Sociaal kleurenblind.
Of het kan door een beschadiging van de ogen ontstaan.quote:Op zondag 4 september 2011 22:26 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Da's niet waar, ook vrouwen kunnen kleurenblind zijn. Het komt alleen veel minder vaak voor. Het is een afwijking op het X-chromosoom, en als je er daar eentje van hebt (mannen dus) ben je het, maar als je ook een goede X hebt ben je het niet (de goede overrulet de foute dan zeg maar). Om als vrouw kleurenblind te zijn, moet je dus twee afwijkende X-en hebben. En de kans daarop is erg klein: dan moet zowel je vader kleurenblind zijn als dat je moeder minstens 1 "kleurenblinde X" heeft.
O jawel, kanker is echt wel anders. Daar ga je namelijk dood aan. Of je komt er vanaf. En het is lichamelijk.quote:Op zondag 4 september 2011 22:26 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Praat dan aub niet erover dat je 'cancer of the mind' zo schrikbarend erg vind
Nogmaals, je neemt het te letterlijk - Te ontwetend - Ik ga met jou niet meer in discussiequote:Op zondag 4 september 2011 22:29 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
O jawel, kanker is echt wel anders. Daar ga je namelijk dood aan. Of je komt er vanaf. En het is lichamelijk.
ASS heb je je hele leven lang, is niet zichtbaar, en je gaat er niet dood aan. Toch wel een paar essentiele verschillen hoor.
Ja, het heeft allebei vérstrekkende gevolgen. Dat klopt. Maar daar houden de overeenkomsten op. En als jij jezelf wilt klassificeren als "kankerlijer" (ik krijg het woord haast mijn toetsenbord niet uit) moet je dat zelf weten, maar hou het dan bij jezelf. En gooi ONS daar niet mee op een hoop. In ieder geval mij niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |