Ik ben in stressvolle situatie's totaal niet te genieten en enorm chagrijnig, dan is het beste om mij gewoon even met rust te laten. Helaas snappen veel mensen, ondanks dat ik herhaaldelijk vraag om mij even met rust te laten, niet waardoor ze dan van mij soms een nare reactie krijgen. Wat mij dan het meeste ergert is als die mensen dan verbolgen zijn over mijn reactie, terwijl ik heb gevraagd om mij met rust te laten.quote:Op zondag 4 september 2011 23:42 schreef cafpow het volgende:
trouwens hoe gaan jullie eigenlijk om met stressvolle situaties..ik merk bij mezelf dat ik me dan heel erg op bepaalde "obsessies" ga richten..of ik bedenk weer een "computer(accesoire)" die ik goed kan gebruiken en kan daar dan niet mee stoppen tot ik een andere "obsessie" heb.
Of ik krijg soms de neiging om stress via woede te uiten..zo heb ik al een muis, mobiel, horloge enz. weten stuk te gooien![]()
Maar ik vroeg me dus af hoe dit bij andere ass'ers is?
Het apparaat opsturen werkt niet - je krijgt dan enkel een SSD terug van hetzelfde type.quote:Op maandag 5 september 2011 14:34 schreef Auti het volgende:
Ik loop dus alweer een paar dagen te hikken.. Te veel stress'jes en dingetjes die tegenzitten allemaal bij elkaar op een hoop en ik kan maar weinig rust vinden, er in krijgen. En ik slaap slecht en ik eet slecht en dat heeft natuurlijk ook impact op je lichaam en geest of algehele gesteldheid en nu ben ik dus een soort van vermoeide gefrustreerde geirriteerde zombie met stevige trek maar bijna nergens fut voor en moeilijk tot iets toe te bewegen.
Naar nu blijkt heb ik ook nog toch wat probleempjes met mijn nieuwe SSD schijf, en dat vind ik kut. Het is op te lossen maar ik heb weinig zin in en ik stoor mij er aan, want het werkt dus nog steeds niet goed.. waarom verkopen ze het dan?? Mag dat? Voor een normale computer gebruiker is het zwaar lastig dan wel niet onmogelijk, dan kan je zoiets toch niet uitleveren?
Ik ga denk ik even proberen een beetje te slapen en dan ga ik maar eens dat ding flashen en een regfix doen. Of ik wacht er mee tot s'nachts.. op de 1 of andere manier ben ik dan veel scherper en meer geconcentreerd met dat soort dingen en dan heb ik verder nergens last meer van. Ook als iets dan niet wilt lukken dan ga ik door met uitzoeken en proberen zonder al te veel irritatie.
Mijn hoofd is nu heel druk met tig kanalen.
O, vreselijk... sterkte mister! ’s-Nachts is het lekker rustig, ben je nog tot een oplossing gekomen voor de SSD-schijf? Het zal je computer flink versnellen, waaronder ook opstarttijden. Ik heb de luxe niet om ’s-nachts te puzzelen, moet overdag gewoon weer werken. Het brood komt bij mij niet uit de hemel vallen ;-)quote:Op maandag 5 september 2011 14:34 schreef Auti het volgende:
Ik loop dus alweer een paar dagen te hikken.. Te veel stress'jes en dingetjes die tegenzitten allemaal bij elkaar op een hoop en ik kan maar weinig rust vinden, er in krijgen. En ik slaap slecht en ik eet slecht en dat heeft natuurlijk ook impact op je lichaam en geest of algehele gesteldheid en nu ben ik dus een soort van vermoeide gefrustreerde geirriteerde zombie met stevige trek maar bijna nergens fut voor en moeilijk tot iets toe te bewegen.
Naar nu blijkt heb ik ook nog toch wat probleempjes met mijn nieuwe SSD schijf, en dat vind ik kut. Het is op te lossen maar ik heb weinig zin in en ik stoor mij er aan, want het werkt dus nog steeds niet goed.. waarom verkopen ze het dan?? Mag dat? Voor een normale computer gebruiker is het zwaar lastig dan wel niet onmogelijk, dan kan je zoiets toch niet uitleveren?
Ik ga denk ik even proberen een beetje te slapen en dan ga ik maar eens dat ding flashen en een regfix doen. Of ik wacht er mee tot s'nachts.. op de 1 of andere manier ben ik dan veel scherper en meer geconcentreerd met dat soort dingen en dan heb ik verder nergens last meer van. Ook als iets dan niet wilt lukken dan ga ik door met uitzoeken en proberen zonder al te veel irritatie.
Mijn hoofd is nu heel druk met tig kanalen.
Opsturen heeft ook geen zin, hij is niet kapot. Komt wel weer goed, vind het alleen heel erg vervelend. Ik heb nu al weer een tijdje geen problemen, ik draai 2.08 maar er is ook 2.11.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:52 schreef Suncatcher het volgende:
Het apparaat opsturen werkt niet - je krijgt dan enkel een SSD terug van hetzelfde type.
Corsair had soortgelijke problemen maar daar hielp flashen niet bij dus die hielden een grote terugroep actie. Overigens schijnt de nieuwste firmware bij sommige - een klein deel - het probleem niet op te lossen, hopelijk behoor jij net zoals ik tot de 'gelukkige'. Sterkte, ik weet hoe je je voelt
De snelheid is het probleem niet, als hij werkt dan doet hij zijn werk goed. Hij wil echter nog wel eens vastlopen en dan een BSOD geven. Ik heb vanacht gewoon geslapen, vandaag maar eens wat testen en rommelen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:53 schreef schaal_9 het volgende:
O, vreselijk... sterkte mister! ’s-Nachts is het lekker rustig, ben je nog tot een oplossing gekomen voor de SSD-schijf? Het zal je computer flink versnellen, waaronder ook opstarttijden. Ik heb de luxe niet om ’s-nachts te puzzelen, moet overdag gewoon weer werken. Het brood komt bij mij niet uit de hemel vallen ;-)
BSOD'squote:Op dinsdag 6 september 2011 11:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Firmware updaten van die Vertex helpt doorgaands wel... bij mij stond ook een oude firmware erop die erom bekend stond BSOD's te veroorzaken.
Dat staat voor Blue Screen Of Death, wereldberoemde afkorting en omschrijving van het bekende blauwe errorscherm met foutmeldcodes wanneer Windows vastloopt en crashed.quote:
Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat staat voor Blue Screen Of Death, wereldberoemde afkorting en omschrijving van het bekende blauwe errorscherm met foutmeldcodes wanneer Windows vastloopt en crashed.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat alles zich op den duur vanzelf weer recht trekt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe gevierd mensen daarna grosso modo zullen zijn...
Ik wil eigenlijk niet te veel offtopic gaan, dus we moeten er niet te veel op door borduren maar ik ben mijzelf niet als ik niet zoveel mogelijk wil onderzoekenquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:18 schreef Suncatcher het volgende:
versie .11 heeft het bij mij gefixed
1. De marvell controller schijnt langzamer te zijn. Exacte cijfers heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk niet te veel offtopic gaan, dus we moeten er niet te veel op door borduren maar ik ben mijzelf niet als ik niet zoveel mogelijk wil onderzoeken![]()
Maar had jij problemen met sleepmode of kon je een andere oorzaak/routine vinden in het vastlopen? En heb je misschien voor mij jouw bron van info waarom ik de Marvell controller niet moet gebruiken?
Veel mensen zullen inderdaad moeten inleveren, Maar als je de kabinetsplannen een beetje hebt gevolgd, kun je misschien wel een gat in de lucht springen. Als ik jouw situatie even inschat, denk ik dat je door geen enkele maatregel wordt geraakt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe gevierd mensen daarna grosso modo zullen zijn...
Ik denk dat het ook meevalt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:20 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Veel mensen zullen inderdaad moeten inleveren, Maar als je de kabinetsplannen een beetje hebt gevolgd, kun je misschien wel een gat in de lucht springen. Als ik jouw situatie even inschat, denk ik dat je door geen enkele maatregel wordt geraakt.
Hihi, als burger in uniform en met wapen (FN-FAL, voor de kenners). Deze week al exercitieoefeningen gedaan op de kazerne, o.l.v. onze adjudant.quote:
Mooiquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hihi, als burger in uniform en met wapen (FN-FAL, voor de kenners). Deze week al exercitieoefeningen gedaan op de kazerne, o.l.v. onze adjudant.
Premies gaan wel omhoog, dat voelt iedereen.. dus ook de werkeloze wajonger. Daarnaast denk ik dat er echt nog wel wat dingetjes gaan komen waardoor ook "wij" niet buiten schot komen te staan. Ik zie nog wel een motie komen om vakantiegeld weg te bezuinigen, om maar een voorbeeld te noemen. Maar ik zie geen beren op de weg, voor niemand niet trouwens.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:20 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Veel mensen zullen inderdaad moeten inleveren, Maar als je de kabinetsplannen een beetje hebt gevolgd, kun je misschien wel een gat in de lucht springen. Als ik jouw situatie even inschat, denk ik dat je door geen enkele maatregel wordt geraakt.
Reservist?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hihi, als burger in uniform en met wapen (FN-FAL, voor de kenners). Deze week al exercitieoefeningen gedaan op de kazerne, o.l.v. onze adjudant.
Nee, gaat vanuit de studentenweerbaarheid:quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenweerbaarheidquote:Verder vormt een aantal weerbaarheden tijdens evenementen als Prinsjesdag, de dodenherdenking op de Dam in Amsterdam, staatsbegrafenissen en in 2002 het huwelijk van prinses Maxima en prins Willem-Alexander een afzetting, gekleed in ceremoniële uniformen, veelal uit de 19de eeuw.
Oh netjes, een soort van reenactment? Ik snap je wel hoor, die ceremonies doen mij ook wel wat.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, gaat vanuit de studentenweerbaarheid:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenweerbaarheid
Tis gewoon prachtig om i.p.v. naar een dergelijke, militair evenement, er gewoonweg deel van uit te kunnen maken. Geeft een heel bijzonder gevoel, om in ceremonieel tunue en met een geweer door de straten van Den Haag te marcheren, terwijl aan weerszijden het volk staat toe te kijken.
Maar reservist zou ik eigenlijk wel willen worden, alleen momenteel speelt m'n gebrek aan conditie de parten (weerhoudt het me ervan om me aan te melden).
Poeh, mij gaat het minder om evenementen, mij lijkt het eerder leuk om deel te nemen aan oefeningen etc., eventueel met andere legeronderdelen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Oh netjes, een soort van reenactment? Ik snap je wel hoor, die ceremonies doen mij ook wel wat.
Als reservist kan je ook meedoen aan heel veel van dat soort evenementen, al is dat dan meer dat je er bent om te werken. Ik vind de Natres ook echt geweldig maar ik denk niet dat ik toegelaten wordt met mijn diagnoses.
De hogere zorgpremies inderdaad, die niet geheel worden gecompenseerd door de zorgtoeslag. Door loonmatiging stijgen ook de uitkeringen minder snel, want die volgen de CAO-loonindex.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef Auti het volgende:
[..]
Premies gaan wel omhoog, dat voelt iedereen.. dus ook de werkeloze wajonger. Daarnaast denk ik dat er echt nog wel wat dingetjes gaan komen waardoor ook "wij" niet buiten schot komen te staan. Ik zie nog wel een motie komen om vakantiegeld weg te bezuinigen, om maar een voorbeeld te noemen. Maar ik zie geen beren op de weg, voor niemand niet trouwens.
Wat houdt het vetgedrukte concreet voor je in?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:40 schreef schaal_9 het volgende:
Voor mij geldt dat de lonen worden bevroren, maar ik zorg er wel voor dat 2012 een groots jaar wordt: hip en trendy, met uiteraard weer een prachtige reis.
Ik denk dat dat afhankelijk is van waar je genoegen mee neemt en of je in staat bent om jezelf te vermaken met weinig.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:40 schreef schaal_9 het volgende:
Goed dat je geen beren op de weg ziet
Echt eerlijk verdeeld is het natuurlijk niet! Ik ken mensen met eenvoudig werk die echt midden in het leven staan. Gewoon gelukkig met 1800 bruto
Of het ook met een langdurige Wajong kan... geen idee.
Het gaat erom dat een autist zich niet een ander kan verplaatsen en daarom denkt dat de bal de bal in de doos ligt omdat Anna die daar heeft neergelegd.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:32 schreef DolfijntjesLove het volgende:
huh dat mandje met die poppetjes dat is toch mandje omdat sally daar die bal in deed maar ze niet wist dat de andere poppetes die in de doods heeft gedaan omdat ze dan niet zig?
Dat is waar. Het went ook, vanwege de beperkte mogelijkheden, past je wereldbeeld zich vanzelf wel aan, tenminste zo ervaarde ik het. Ik had in 2007 al een voldaan gevoel als ik kon rondkomen, nam toen ook genoegen met minder.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik denk dat dat afhankelijk is van waar je genoegen mee neemt en of je in staat bent om jezelf te vermaken met weinig.
Doet mij een beetje aan onderstaande man denken, ook een kleurrijk figuur:quote:Op donderdag 8 september 2011 11:38 schreef Auti het volgende:
http://www.manbijthond.nl/rubrieken/frans-anders
![]()
Ik zag het op TV, wat een leven.. Mooi.
Dat heb je helemaal juist: het toekomstbeeld bijstellen. Nog maar een jaar of vier geleden, dacht ik daar niet echt aan. De toekomst bestond voor mij als het ware niet. Het was leven bij de dag. Heb je het gevoel dat je in de toekomst verbetering kan boeken?quote:Op donderdag 8 september 2011 17:13 schreef Auti het volgende:
Hoe bedoel je verantwoorde keuzes maken? Want ik kan ook goede of foute keuzes maken.
En mijn wereldbeeld is niet zozeer veranderd maar misschien wel hoe de wereld naar mij kijkt.
Ik heb wel mijn toekomstbeeld flink moeten bijstellen. Maar ik denk ook dat het vaak voor veel mensen nooit genoeg is als je begrijpt wat ik bedoel. Mensen willen altijd meer en beter, dan hebben ze een mooi huis en een mooie auto maar denken gelukkiger te worden met een villa en een dure exclusieve auto. En een stapje terug doen is helemaal uit den boze.
Ik heb dat niet zo.
Wel de hoop en ambitie maar ik zie het ook wel somber in.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:04 schreef schaal_9 het volgende:
Heb je het gevoel dat je in de toekomst verbetering kan boeken?
Hoop en enige ambitie zijn altijd positief. 10 jaar is een lange horizon, dan mag je zeker wel vooruitgang verwachten. Woon je op dit moment weer bij je ouders? Je schreef maanden geleden wel dat je op jezelf woonde, maar dat je toen tegen dingen aanliep.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Auti het volgende:
[..]
Wel de hoop en ambitie maar ik zie het ook wel somber in.
Ik hoop iig wel over 10 jaar op mijzelf te wonen en ik wil proberen zo veel mogelijk certificaten te halen, dat geeft geen baangarantie maar het is ook meer voor mijzelf.
Ja ik had die zwaar geflipte bovenbuurman heh en nu heb ik geen recht meer op urgentie, de wachttijd voor een woning is hier meer dan 10 jaar. De 5 dgn dat ik op mijzelf woonde hebben iets meer dan 1300 euro totaal gekost, ik heb er alleen een mooie eettafel (125 euro kringloop) aan overgehouden. Ik zie het maar als een hele dure helse vakantie in een karig kuthotel.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hoop en enige ambitie zijn altijd positief. 10 jaar is een lange horizon, dan mag je zeker wel vooruitgang verwachten. Woon je op dit moment weer bij je ouders? Je schreef maanden geleden wel dat je op jezelf woonde, maar dat je toen tegen dingen aanliep.
Ik woon zelf in een wijk met benedenmodale inkomens, maar daar helemaal geen last van overlast, buren die herrie maken e.d.
Hoiquote:
Vakantie? Eerst de begroting, de openbaarmaking van de kabinetsplannen 2012.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoi
Ja goed, zo z'n gangetje.
Ik heb even niet zoveel te melden, vandaar de rust aan mijn kant. Ik ben wel blij dat we even een warme dag hebben en buiten kunnen zitten. We hebben het gewoon niet zo getroffen deze zomer
Maar, maak jij je ook zorgen om het gedoe met de euro?
En heb je al zin in je vakantie volgende maand?
Ik ben ook wel benieuwd naar Prinsjesdag. De opening van het parlementair jaar. Altijd weer leuk om te zien. Maar ook benieuwd naar e.v.t. tegenvallers. En niet te vergeten de euro-ellende en alles wat dit met zich meebrengt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:39 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vakantie? Eerst de begroting, de openbaarmaking van de kabinetsplannen 2012.
Gezien het sociale zekerheidsgebruik van mensen met autisme levert het met wat geluk weer een boeiende discussie op.
Ik heb zeker zin in mijn vakantie! Alleen zijn er nog steeds onvoldoende inschrijvingen. Vanwege de onrust in Egypte verwacht ik weinig boekingen. Het is mogelijk dat ik een plan B moet opstellen. Maar de voorpret is ook wat waard
De zomer was niet best. Ik zou enerzijds wel in Parijs of zo willen wonen. Zou niet eens zon gek idee zijn mochten mijn ouders zich voorgoed in Frankrijk gaan vestigen. Maar verder leven we in een prima land. Ik geniet ruim voldoende welvaart en in de supermarkt werken vrolijke cassières.
Ik hoop dat het goed met je gaat, 365 vrije dagen per jaar lijkt mij erg veel als je ook geen vrijwilligerswerk doet.
Ik heb hem vooral voor als er iets met mij gebeurt. Voor de andere dingen zoals pretparken weet ik het niet want ik hou niet zo van pretparken, te druk, maar misschien als ik ooit eens naar Disneyland ga dat hij dan wel uitkomst gaat bieden.quote:Op maandag 12 september 2011 16:21 schreef Riddler86 het volgende:
Wie heeft er hier allemaal zo'n autipas? Is zo'n ding nou handig?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat staat voor Blue Screen Of Death, wereldberoemde afkorting en omschrijving van het bekende blauwe errorscherm met foutmeldcodes wanneer Windows vastloopt en crashed.
[ afbeelding ]
Hij is stoer, ik zag hem ook eens!quote:Op donderdag 8 september 2011 11:38 schreef Auti het volgende:
http://www.manbijthond.nl/rubrieken/frans-anders
![]()
Ik zag het op TV, wat een leven.. Mooi.
Zo'n simpel leven, en zo geweldig nuchter en "normaal". Ik kan er van genieten, ik heb nog niet alle filmpjes gezien maar wel veel. Alsof de tijd stil staat voor die man, hij leeft.. wij wórden geleeft.quote:Op maandag 12 september 2011 20:45 schreef Atmosphere82 het volgende:
Hij is stoer, ik zag hem ook eens!
Oke, nou, dan ga ik 'm ook maar eens bestellen.quote:Op maandag 12 september 2011 17:35 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb hem vooral voor als er iets met mij gebeurt. Voor de andere dingen zoals pretparken weet ik het niet want ik hou niet zo van pretparken, te druk, maar misschien als ik ooit eens naar Disneyland ga dat hij dan wel uitkomst gaat bieden.
Zonder diagnose geen autipas, je moet een medische verklaring van je psychiater meesturen.quote:Op maandag 12 september 2011 23:27 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Oke, nou, dan ga ik 'm ook maar eens bestellen.![]()
Eens zien hoe ik dat met die diagnosebevestiging ga aanpakken.
Het lijkt een een stukje berusting te zijn. Onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau heeft wel aangetoond dat mensen gelukkiger worden als zij werken of een andere vorm van maatschappelijke participatie hebben. Maar voor sommige mensen met Asperger gaan de natuurwetten niet op: ze zijn weer graag alleen. De overheid heeft ook een visie: We willen dat in 2020 iedereen die tot de (potentiële) beroepsbevolking behoort, werkt en leert naar vermogen. De maatschappij legt de lat op zijn buurt nog een stuk hoger: denk aan drie keer per week aan sport doen en op vakantie gaan.quote:Op zondag 11 september 2011 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar Prinsjesdag. De opening van het parlementair jaar. Altijd weer leuk om te zien. Maar ook benieuwd naar e.v.t. tegenvallers. En niet te vergeten de euro-ellende en alles wat dit met zich meebrengt.![]()
Wel jammer voor je dat er nog geen genoeg inschrijvingen zijn. Zeker als je er zo naar toeleeft. Ik denk ook wel dat sommigen de bestemming Egypte nog niet goed aandurven, i.v.m. de Arabische Lente en alles wat dit met zich meebrengt. Goed is dat je alvast wat rekening houdt dat de reis onverhoopt niet door kan gaan en dat je een plan B hebt. Het zou erg tegenvallen als het niet doorgaat en je zolang op voorbereid hebt.
...
Dat gaat wel steeds beter met die cassières merk ikJe overduidelijk wel sterk de behoefte aan contact en dat ook duidelijk ook aangaat.
![]()
Of 365 dagen veel of weinig is... Het is betrekkelijk. Een jaar,maand een week..het zijn cycli. Het maakt mij dan niet zozeer uit of een jaar 500, 200 of 365 dagen heeft net zo goed of een dag 15, 24 of 30 uren heeft..Je gaat als het ware er naar staan. Tijdbeleving (of iets lang of kort duurt) is nogal subjectief. Sommige dingen weet je niet beter, ze zijn zoals ze zijn.
Het probleem is: je kan de wereld/maatschappij in je eentje niet veranderen. De maatschappij zal zich nooit aanpassen aan die 1 op de 100 mensen die ASS hebben. Dus maatschappij verlangt dat ASS-ers maar zich aan de meute moeten aanpassen. En dat kunnen ze dus niet...quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:08 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het lijkt een een stukje berusting te zijn. Onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau heeft wel aangetoond dat mensen gelukkiger worden als zij werken of een andere vorm van maatschappelijke participatie hebben. Maar voor sommige mensen met Asperger gaan de natuurwetten niet op: ze zijn weer graag alleen. De overheid heeft ook een visie: We willen dat in 2020 iedereen die tot de (potentiële) beroepsbevolking behoort, werkt en leert naar vermogen. De maatschappij legt de lat op zijn buurt nog een stuk hoger: denk aan drie keer per week aan sport doen en op vakantie gaan.
Caissière is denk ik een van de betere ongeschoolde beroepen. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat zon beroep na 20 arbeidsjaren een beetje gaat vervelen. Maar bij de jongere medewerksters speelt dit dus niet of veel minder.
Kijk, dat zijn de leuke momentenquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:35 schreef von_Preussen het volgende:
Kwam net een Duitse gepensioneerde tegen, die op zoek was naar een hostel. Omdat ik toch die kant op moest heb ik het adres (hij had een boekje) in m'n navi ingetikt en hij heeft me daarheen gevolgd. Helaas was het gesloten en ging hij daarop maar verder naar Duitsland, maar we hebben voor het gesloten hostel nog wel een half uur staan praten.
Prachtig, hij was mij heel dankbaar dat ik hem heb geholpen en een leuke gesprekspartner bleek te zijn.
Dat geeft mij een goed gevoel over mezelf, dat je iemand blij kan maken zonder dat het je wat kost.
Dat is wel prettig, dat je daar niet zo veel om geeft, die salarissen. In 2007 had ik min of meer een afkeer van materiële zaken toen ik in de bijstand terecht kwam. Feitelijk was het een overlevingsstrategie, gekleurd door sentiment. Je hebt op dit moment wel werk toch? Ik denk dat een meerderheid van de mensen met Asperger wel werk heeft. Heb je zelf het gevoel dat je heel anders bent dan mensen om je heen, dat je andere interesses hebt?quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:01 schreef Riddler86 het volgende:
Ik denk dat er voor iemand met ASS nog best een plek in deze samenleving te vinden is. Als je maar inziet wat je sterke en zwakke punten zijn en daar ook aan wil werken.
Echter denk ik dat de maatstaven die algemeen geldend zijn in deze samenleving niet kunnen opgaan voor ASS'ers. ASS'ers hebben andere voorkeuren in het leven, kijken op een andere manier naar de wereld dan NT'ers. Als je dit als ASS'er beseft en dit laat doordringen in je algehele systeem van bewustzijn, denken en redeneren over het leven en de maatschappij, lijkt het me dat je hierdoor best een goed en zingevend leven kunt opbouwen.
Als je de hele tijd je ervan bewust bent dat iedereen om je heen anders is en dat je nooit zo zult worden als de meeste anderen, ( hier zijn ook weer vragen over te stellen als: Zijn die meeste anderen dan allemaal gelijk, zijn deze allemaal dan wel gelukkig? etc. ) zul je hierdoor een heel cynisch en negatief beeld over jezelf en de wereld krijgen.
Ik besef me telkens meer dat ik eigenlijk maar weinig geef om materiële zaken als wie heeft de grootste auto of tv in de straat of wie heeft het hoogste salaris in je vriendenkring, om maar een paar dingen op te noemen. Daardoor ben ik best blij dat ik ík ben en niet iemand die verdrinkt in alle sociale wirwar die de huidige westerse wereld telkens meer in zijn macht heeft.
Het ene is theorie, maar de praktijk is veel weerbarstiger. Geen werkgever zit te wachten op mensen met een gebruiksaanwijzing. Almoesbanen bestaan alleen in sprookjes, geen werkgever zou iemand aannemen omdat hij of zij zielig is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:01 schreef Riddler86 het volgende:
Ik denk dat er voor iemand met ASS nog best een plek in deze samenleving te vinden is. Als je maar inziet wat je sterke en zwakke punten zijn en daar ook aan wil werken.
goed en zingevend leven: dat is voor iedereen toch weer verschillend. De centrale vraag is: wat maakt een leven zingevend?quote:Echter denk ik dat de maatstaven die algemeen geldend zijn in deze samenleving niet kunnen opgaan voor ASS'ers. ASS'ers hebben andere voorkeuren in het leven, kijken op een andere manier naar de wereld dan NT'ers. Als je dit als ASS'er beseft en dit laat doordringen in je algehele systeem van bewustzijn, denken en redeneren over het leven en de maatschappij, lijkt het me dat je hierdoor best een goed en zingevend leven kunt opbouwen.
De maatschappij moet niet willen opleggen dat een individu conformistisch zou moeten zijn. Integendeel. Het slechtste wat je kan doen volgens mij is dat je je gedraagt als iemand die je niet bent. Spiegelen/toneelspelen houdt nl niemand vol.quote:Als je de hele tijd je ervan bewust bent dat iedereen om je heen anders is en dat je nooit zo zult worden als de meeste anderen, ( hier zijn ook weer vragen over te stellen als: Zijn die meeste anderen dan allemaal gelijk, zijn deze allemaal dan wel gelukkig? etc. ) zul je hierdoor een heel cynisch en negatief beeld over jezelf en de wereld krijgen.
In vind deze maatschappij armlastig, oppervlakkig en ja erg materialistisch.quote:Ik besef me telkens meer dat ik eigenlijk maar weinig geef om materiële zaken als wie heeft de grootste auto of tv in de straat of wie heeft het hoogste salaris in je vriendenkring, om maar een paar dingen op te noemen. Daardoor ben ik best blij dat ik ík ben en niet iemand die verdrinkt in alle sociale wirwar die de huidige westerse wereld telkens meer in zijn macht heeft.
Wou ik zeggen ja!quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:
De maatschappij moet niet willen opleggen dat een individu conformistisch zou moeten zijn. Integendeel. Het slechtste wat je kan doen volgens mij is dat je je gedraagt als iemand die je niet bent. Spiegelen/toneelspelen houdt nl niemand vol.
Yep, sinds 2.11 geen problemen meer.quote:Op woensdag 14 september 2011 05:21 schreef Suncatcher het volgende:
Auti!
Is het nog gelukt met je computer?![]()
*leest even bij*
Inderdaad, ik kan daar soms slecht tegen. Het is vaak ook een uitdaging maar het ligt aan het probleem, soms heb ik gewoon iets van "waarom?"quote:Op woensdag 14 september 2011 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi, Auti dat het gelukt is. Niks is zo frustrerend als je spullen niet goed werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |