Je woont zegmaar nog wel op een groep, eet nog met de groep, in plaats van therapie te krijgen ( wat ik nu krijg ) wordt je klaargestoomd op zelfstandigheid, uiteindelijk stroom je door naar Kamer training en dan krijg je een grotere kamer met een keukentje er in. Je kunt best lang op BW/kamertraining blijven en die duidelijkheid bevalt me heel goed.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:41 schreef Auti het volgende:
Jij ook gefeliciteerd! Dat is een mooie stap, kan je misschien wat meer vertellen over dat Beschermd Wonen? Wat moet ik daar bij voorstellen?
Ik ga waarschijnlijk ook wel een soort van begeleiding krijgen.
Dat is waar. Goed dat je niet over één nacht ijs wilt gaan, ook qua prikkels. Het zal mooi zijn als je wat meer contact hebt: het is de basis van het leven, het houdt mensen in arme landen overeind en kan de bijstand draaglijk houden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:41 schreef Auti het volgende:
Dank jullie wel allemaal. Ik ga het dit keer erg rustig aanpakken, moet ook wel.
Alles stap voor stap en zeker niet teveel dingen tegelijk omdat het anders echt te veel wordt en dan gaat het niet goed. Ik loop nu al over van gedachtes en zorgen dus ik wil niets overhaasten en rustig wennen aan alles en zeker niet te snel gaan.
[...]
Ik weet het niet, een eigen woning is al een grote stap vooruit.. in status en in mogelijkheden. Als het met de tijd een beetje leuk is ingericht dan kan ik bijvoorbeeld mensen uitnodigen.
Ik dacht dat ze bij de UvA een dergelijke begeleiding kennen. Misschien een belletje wagen?quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:02 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand hoe dat zit als je gaat studeren aan een universiteit en je hebt autisme? Ik moet me van school dit jaar als gaan oriënteren voor een vervolgstudie, dus ik zou graag willen weten of er begeleiding of zoiets beschikbaar is op universiteiten.
Vergaderen ben ik niet zon ster in, maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben heel blij dat ik op een behoorlijk niveau kan meedraaien, in een normale/reguliere omgeving.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ging het vergaderen goed? Lukte het je om een bijdrage te leveren, om een zegje te doen?
Het is altijd een mooie uitdaging om met zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk te doen. Dat is een heuse sport, een uitdaging. Altijd leuk als dat weer lukt. Zolang het dan maar geen stuggle for life is.![]()
Nederlanders zijn niet actie bereid. Dat is wel eens jammer, want de heren/dames politici maken daar weer dank baargebruik van.
Of dat mensen zich druk maken over de plannen? Ik denk toch van veel mensen van wel. Het raakt namelijk direct hun portemonnee.
Tja, en Wilders vs. CohenHad je het gezien?
Ik val normaal niet op computers maar dahm wat is deze mooi.quote:Op zondag 25 september 2011 12:53 schreef Auti het volgende:
Oude kast vs nieuwe kast:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mijn nieuwe liefde
Dank je wel. Ik moet nog betere foto's maken. Alle kabels zitten bijna helemaal netjes verstopt, dat kan nog iets beter en dat ga ik over een tijdje ook nog doen. Want ik heb nog wel een paar wensjes voor in de toekomst; de ventilator op het processorkoelblok wil ik een blauwe verlichte en die grote uitlaatventilator op het achterpaneel ook en dan een setje witte lampen inbouwen die ik aan en uit kan zetten. Het zijpaneel heeft een raampje en ook een grote ventilator en die wil ik rood verlicht hebben. Dan is hij af.quote:Op zondag 25 september 2011 13:06 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik val normaal niet op computers maar dahm wat is deze mooi.
Gefeliciteerd dat het je alsnog gelukt is. En dan ook nog eens alleen ook op vakantie gaan.quote:Op zondag 25 september 2011 11:40 schreef schaal_9 het volgende:
Alsnog een alternatieve vakantie geboekt. Ik ga voor de verandering eens alleen op pad.
2011 is gered en het moet wel heel raar lopen wil ik mijn periodiek niet krijgen
De groepsreis laat ik even doorrollen naar begin 2012.
Ik denk dat UvA het sowieso niet wordt, ik heb nu interesse in een opleiding bij Universiteit Leiden. Maar als ik Google voor begeleiding + Universiteit Leiden, krijg ik alleen maar links naar externe organisaties die begeleid wonen organiseren. Dat heb ik dus niet nodig.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze bij de UvA een dergelijke begeleiding kennen. Misschien een belletje wagen?
Ik kan mij voorstellen dat ook andere instellingen misschien iets dergelijk hebben. Google eens.
Ben jij de Reza die half-Iraans is en ook grappige dingen bedenkt zoals 'NouHans!' etc.,quote:Op zondag 25 september 2011 18:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik denk dat UvA het sowieso niet wordt, ik heb nu interesse in een opleiding bij Universiteit Leiden. Maar als ik Google voor begeleiding + Universiteit Leiden, krijg ik alleen maar links naar externe organisaties die begeleid wonen organiseren. Dat heb ik dus niet nodig.
Maar ik wil eigenlijk ook gewoon weten wat jullie ervaring met universiteiten en hogescholen zijn qua autisme en begeleiding.
Nee, ik ben volbloed Nederlands.quote:Op zondag 25 september 2011 18:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ben jij de Reza die half-Iraans is en ook grappige dingen bedenkt zoals 'NouHans!' etc.,
en tevens fan is van Helga van Leur!?!![]()
Als dat zo is dan ken ik jou via via!
Dus je heet niet Reza in het echt?quote:
Nee, sorry.quote:Op zondag 25 september 2011 18:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Dus je heet niet Reza in het echt?
Dat laatste is ook zo. Je verandert er toch niks aan. Ik merk steeds meer hoe weinig invloed je als individu op dingen hebt.quote:Op zondag 25 september 2011 12:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vergaderen ben ik niet zon ster in, maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben heel blij dat ik op een behoorlijk niveau kan meedraaien, in een normale/reguliere omgeving.
Mensen met weinig geld hebben één voordeel en dat is dat ze minder keuzestress hebben. Je kunt je dan richten op de belangrijkste dingen. Zonder sociaal leven is de Wajong (927 euro netto) vaak voldoende. Dat neemt ook een stuk spanning weg. Als je veel zorg nodig hebt, kan het wel lastig worden.
Nederlanders zijn erg nuchter. Aan de andere kant, iemand reageerde met: We kunnen maar beter vrolijk blijven, anders heb je 3% minder en ook nog een rothumeur. Daar vind ik ook wel iets voor te zeggen.
Dank je! Een zeer goede aanbieding (300 euro korting) gaf de doorslag. Meestal zijn er een aantal mogelijkheden die ongeveer even aantrekkelijk zijn. Dat maakt de keuze wat moeilijker. Werk is dé stap naar het echte leven, heb ik gemerkt.quote:Op zondag 25 september 2011 18:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat het je alsnog gelukt is. En dan ook nog eens alleen ook op vakantie gaan.
Je zit gewoon in het echte leven van de maatschappij, en nog even en je bent ook bedrijfsgoddelijk.
Tja. Ik vernam hoe een oud plaatsgenoot die ik lang geleden niet, meer heb gezien, hoe die is terecht gekomen. Heeft dezelfde richting als ik, en volgens mij een lager opleiding. Ik heb op gezien hoe hij woont, echt niet meer normaal gewoon. Een huis, nou ja meer een kasteel, tennisvelden, enorm perceel, enorme vijver noem maar op, noem maar op.
Een groot eigen bedrijf. Het is gewoon raar dat de ene alle geluk van de wereld heeft en alles in goud kan laten veranderen en de ander nog geen deuk in een pak boter kan slaan.
Het leven heb ik nooit begrepen en dat zal mij denk ik nooit lukken ook.(ik bedoel, verschil mag en moet er zijn. Maar dit slaat echt nergens meer op).
Die man heeft blijkbaar talent voor ondernemen en biedt een dienst die niemand anders nog heeft gebracht (bedenk ik me maar zo). Of hij gelukig is? Ik ken ook een aantal van die figuren, die werken 60/70/80 uur in de week, zien hun gezin nooit en zijn nooit thuis.quote:Op zondag 25 september 2011 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
...
Die ene persoon met dat grote huis is zo'n iemand. Hij zuigt het geluk als het ware naar zich toe. Het maakt niet uit op welk vlak dat dit is. Heel raar.
...
Weliswaar snap ik er totaal niets van als ik de foto's zo zie, maar wat ik wél kan begrijpen is je enthousiasme voor het computergebeuren, want dat spiegel ik aan het enthousiasme wat ik voor mijn interesse's heb. Dus ik wens dat je veel plezier met je computer mag beleven!quote:Op zondag 25 september 2011 12:53 schreef Auti het volgende:
Oude kast vs nieuwe kast:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mijn nieuwe liefde
Autisten proberen alles rationeel te verklaren en daarmee kan je soms voor "onverklaarbare" zaken komen te staan. De factor geluk is zo iets, hoe graag we ook willen denken dat dit door iets wordt bepaald (god die geluk verdeeld, iemand die veel talenten heeft en daardoor geluk heeft), de factor geluk is iets compleet irrationeels en kan derhalve ook niet in het concept "eerlijk" passen.quote:Op zondag 25 september 2011 18:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een groot eigen bedrijf. Het is gewoon raar dat de ene alle geluk van de wereld heeft en alles in goud kan laten veranderen en de ander nog geen deuk in een pak boter kan slaan.
Probeer achter de gegevens van een decaan of studieadviseur van jouw faculteit (die waar je interesse in hebt) te komen, aan de EUR waren er talloze verschillende programma's waar je aan kon deelnemen om evenzovele problemen het hoofd te bieden. Dat zal er dan in Leiden ongetwijfeld zijn, en de studieadviseur / decaan zal je dan precies de mogelijkheden kunnen vertellen.quote:Op zondag 25 september 2011 18:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik denk dat UvA het sowieso niet wordt, ik heb nu interesse in een opleiding bij Universiteit Leiden. Maar als ik Google voor begeleiding + Universiteit Leiden, krijg ik alleen maar links naar externe organisaties die begeleid wonen organiseren. Dat heb ik dus niet nodig.
Maar ik wil eigenlijk ook gewoon weten wat jullie ervaring met universiteiten en hogescholen zijn qua autisme en begeleiding.
Een goede werk-privébalans (vaak foutief work life balance genoemd) is ook een hoop waard. De omgeving/cultuur waarin je je bevind, maakt ook wel uit. Wellicht dat het in de ene werkkring belangrijk is dat je veel uren maakt, een andere groep vindt het weer belangrijk dat je je op andere terreinen ontwikkelt. Het werk is een basis en ik ben blij dat ik 3 jaar langer moet doorwerkenquote:Op maandag 26 september 2011 05:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die man heeft blijkbaar talent voor ondernemen en biedt een dienst die niemand anders nog heeft gebracht (bedenk ik me maar zo). Of hij gelukig is? Ik ken ook een aantal van die figuren, die werken 60/70/80 uur in de week, zien hun gezin nooit en zijn nooit thuis.
Dan liever wat minder werken / minder geld en tijd en de mensen om het mee te besteden.
Laat je niet verblinden door uiterlijke schijn
Inderdaad, zo kan je het wel stellenquote:Op maandag 26 september 2011 09:01 schreef von_Preussen het volgende:
Weliswaar snap ik er totaal niets van als ik de foto's zo zie, maar wat ik wél kan begrijpen is je enthousiasme voor het computergebeuren, want dat spiegel ik aan het enthousiasme wat ik voor mijn interesse's heb. Dus ik wens dat je veel plezier met je computer mag beleven!
Dat is dan gauw verdiend, die 300 euro. Veel geld hoor als je dat kan besparen.quote:Op zondag 25 september 2011 22:34 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dank je! Een zeer goede aanbieding (300 euro korting) gaf de doorslag. Meestal zijn er een aantal mogelijkheden die ongeveer even aantrekkelijk zijn. Dat maakt de keuze wat moeilijker. Werk is dé stap naar het echte leven, heb ik gemerkt.
Het is ook moeilijk te begrijpen. De verschillen zijn zelfs in ons eigen land groot. Die man die je beschrijft, is inderdaad wel heel succesvol. Maar het is niet alleen het geld. Voor veel mensen met Autisme Spectrum Stoornis is reizen niet eens weggelegd, een minderheid heeft geen vrienden of leeft zelfs in een eigen wereldje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |