In principe mag je die tegemoetkoming houden. Als je in een schuldsaneringstraject zit, kan het wel zijn dat je besteedbaar inkomen wordt beperkt (tot 90% van de bijstandsnorm).quote:Op zondag 18 september 2011 19:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee dat komt gelijktijdig met de Wajong, maar ik weet nog niet of ik dat mag houden.
Jammer hoor dat Egypte niet voor je door kan gaanquote:Op zondag 18 september 2011 22:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Pff, moeilijk zeg een ‘vervangende’ reis uitzoeken. De herfstvakantie (waarop een deel van mijn verlof geboekt staat) is natuurlijk onbetaalbaar. Als Asperger blijft een reis een hele happening. Menig, met flexibiliteit gezegende, NT-er boekt even een ticket Indonesië en regelt vervoer, verblijf enzo allemaal zelf (al dan niet ter plaatse).
Ik heb geen schuldsanering maar een schuldregeling en die is deze maand van start. Het UWV maakt mijn Wajong over naar een bedrijf en die stort een gedeelte op de kredietbank en wat overblijft storten ze naar mijn rekening, als het goed is krijg ik mijn gedeelte dan 1 dag later maar dat is nog even spannend afwachten. Vakantiegeld mag ik wel houden maar belastingteruggave niet, al krijg ik toch niets terug, maar ik denk dat ze ook dit extraatje gaan inhouden want het UWV zal denk wel alles naar hun overmaken, dat is even afwachten.quote:Op zondag 18 september 2011 22:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
In principe mag je die tegemoetkoming houden. Als je in een schuldsaneringstraject zit, kan het wel zijn dat je besteedbaar inkomen wordt beperkt (tot 90% van de bijstandsnorm).
Pff, moeilijk zeg een ‘vervangende’ reis uitzoeken. De herfstvakantie (waarop een deel van mijn verlof geboekt staat) is natuurlijk onbetaalbaar. Als Asperger blijft een reis een hele happening. Menig, met flexibiliteit gezegende, NT-er boekt even een ticket Indonesië en regelt vervoer, verblijf enzo allemaal zelf (al dan niet ter plaatse).
Maakt de afstand zo gek veel uit dan? Voor mij is Frankrijk of Italië bijna net zo stressvol gebleken als Egypte en Marokkoquote:Op zondag 18 september 2011 22:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jammer hoor dat Egypte niet voor je door kan gaan
Maar, Indonesië ? Dat is heel ver van huis in je eentjeDat is voor iedereen geen kleinigheid. Voor mensen met ASS is het de mount Everest zo ongeveer.
Het is wel een bijzonder land. Daar wonen mooie mensen. Ze zijn niet zo groot en hebben een mooie huidskleur![]()
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.quote:Op maandag 19 september 2011 21:46 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maakt de afstand zo gek veel uit dan? Voor mij is Frankrijk of Italië bijna net zo stressvol gebleken als Egypte en Marokko
Ik ben begin dit jaar in m'n uppie alleen naar Polen gegaan voor m'n werk en dat doe ik nooit van m'n leven weer... alle respect voor hem iigquote:Op maandag 19 september 2011 22:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Vooral als je in je eentje naar de vreemde moet. Maar ik vind het wel heel knap dat Schaal_9 naar Idonesie durft.
Maar ja, hij durft ook in zijn eentje naar Frankrijk, dus dat scheelt weer.
Knap, als je met 700 euro rond kunt rondkomen overleven, dat je de situatie accepteert zoals ze is. Laat vond ik nog een begroting uit 2009, toen ik een inkomen had van 950 euro netto. Daarbij valt het koopkrachtverlies van Henk en Ingrid (uit het voorbeeld van de PVV) in het niet.quote:Op maandag 19 september 2011 19:48 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb geen schuldsanering maar een schuldregeling en die is deze maand van start. Het UWV maakt mijn Wajong over naar een bedrijf en die stort een gedeelte op de kredietbank en wat overblijft storten ze naar mijn rekening, als het goed is krijg ik mijn gedeelte dan 1 dag later maar dat is nog even spannend afwachten. Vakantiegeld mag ik wel houden maar belastingteruggave niet, al krijg ik toch niets terug, maar ik denk dat ze ook dit extraatje gaan inhouden want het UWV zal denk wel alles naar hun overmaken, dat is even afwachten.
Iig weet ik wel dat mijn inkomen nu 700 euro per maand is, dus op mijzelf wonen moet wel kunnen en daar ben ik blij om want ik hou het hier echt niet meer vol. Ik zit steeds de woningloterij in de gaten te houden en misschien kan de hulpverlening nog helpen maar ik ben bang van niet. Dus ik hoop op een beetje geluk en dat ik dan snel wordt uitgeloot.
Kan je niet iets last-minute boeken? Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik heb wel eens gekeken naar vakanties en last-minute is altijd goedkoop. Ik vind het wel knap dat je dat allemaal aandurft hoor, zo in je eentje naar een ver land met alleen maar vreemden om je heen.
Mensen gaan op vakantie voor rust en voor plezier maar ik zou echt knettergek worden, ik kan ook niets vinden wat past al zou ik het geld hebben.
Er zijn wel dingen/plaatsen die ik graag zou willen bezoeken om te bekijken maar daarna wil ik graag weer naar huis, en dat is pas echt niet te doen.
Grootverdienerquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:49 schreef schaal_9 het volgende:
Yes! Weer 89 euro verdiend, schoon in het handje
Valt wel meequote:
Ik heb de uitzending ook gezien...quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:26 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Valt wel mee
Net even Nieuwsuur gekeken.
Het gedeelte vanaf 16:37 minuten gaat over koopkracht. Een gezin met één kind en een (gezamenlijk) inkomen van 2 keer modaal dat zegt in de problemen te komen door de duurdere kinderopvang (plus lonen die worden bevroren). Misschien moeten ze hun begroting nog eens nakijken...
En Henk en Ingrid worden besproken, mensen met wie ik niet veel heb trouwens.
Wel een beetje jammer dat veel mensen doen alsof hun neus bloedt. Ze hebben het dan over armoede in het buitenland. Terwijl het in Nederland sinds 1930 niet zo slecht is gegaan met de economie.
Ik moest gisteren nog aan jou denken toen ik er naar keek.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:35 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, gister weer deelgenomen aan Prinsjesdag (als zijnde geuniformeerde student) en ondanks dat je het in je lichaam merkt een prachtige dag gehad. Ben ook niet omgevallen terwijl er toch een aantal mensen even rust moesten nemen omdat ze het lange staan niet volhielden.
Ook best grappig om allerlei mensen vanuit de politiek eens in het echt te zien, oa. De Jager, Stef Blok en van der Staaij.
Als afsluiting zijn we toen gezamelijk met een aantal officieren die bij prinsjesdag betrokken waren en cadetten van het KIM en de KMA gezamelijk wat wezen drinken en dineren en met verschillende militairen erg leuke gesprekken gehad, ook contacten gelegd met cadetten (waar beiden erachter kwamen dat we toch veel met elkaar gemeen hebben, als student vs. Cadet) waar in de toekomst eventueel meer uit kan voortkomen.
Al met al een zeer geslaagde dag.
Wel heel gaaf om er op die manier bij betrokken te zijn, en de hoge pieten van dichtbij te zien! En je hebt mooie contacten opgaan. Een dag om niet gauw te vergeten!quote:Op woensdag 21 september 2011 08:35 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, gister weer deelgenomen aan Prinsjesdag (als zijnde geuniformeerde student) en ondanks dat je het in je lichaam merkt een prachtige dag gehad. Ben ook niet omgevallen terwijl er toch een aantal mensen even rust moesten nemen omdat ze het lange staan niet volhielden.
Ook best grappig om allerlei mensen vanuit de politiek eens in het echt te zien, oa. De Jager, Stef Blok en van der Staaij.
...
Het is niet best. Wat dat betreft werkt het in mijn voordeel dat ik ook met weinig geld kan rondkomen. Hopelijk beseffen mensen zich dat het ook in ons eigen land menens is. Dat we niet op dezelfde voet doorkunnen. Ik denk dat het ook vanwege de overlegcultuur is, dat mensen niet de A10 gaan bezetten. En koopkrachtplaatjes schijnen echt iets Nederlands te zijn. Die plaatjes geven de burger al inzicht in wat er concreet komen gaat. Veel landen kennen geen Planbureau, die beleidsmaatregelen nog eens keurig doorrekenen.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending ook gezien...
Dat hakt er zeker flink op in. Nu schijnt de SGP voor grotere gezinnen een schadebeperking bij het kabinet te hebben bedongen maar hoe dat allemaal uit zou zien is nog volstrekt onduidelijk. Maar dat iedereen de komende jaren zal moeten bloeden is wel duidelijk...De ene groep wat meer dan de andere.
De crisis schijnt sinds de jaren dertig niet zo erg te zijn inderdaadVeel mensen zullen het veel krapper krijgen.
[...]
Ging het vergaderen goed? Lukte het je om een bijdrage te leveren, om een zegje te doen?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Wel heel gaaf om er op die manier bij betrokken te zijn, en de hoge pieten van dichtbij te zien! En je hebt mooie contacten opgaan. Een dag om niet gauw te vergeten!
Ik zat in vergadering, was een vrij drukke dag gisteren.
[..]
Het is niet best. Wat dat betreft werkt het in mijn voordeel dat ik ook met weinig geld kan rondkomen. Hopelijk beseffen mensen zich dat het ook in ons eigen land menens is. Dat we niet op dezelfde voet doorkunnen. Ik denk dat het ook vanwege de overlegcultuur is, dat mensen niet de A10 gaan bezetten. En koopkrachtplaatjes schijnen echt iets Nederlands te zijn. Die plaatjes geven de burger al inzicht in wat er concreet komen gaat. Veel landen kennen geen Planbureau, die beleidsmaatregelen nog eens keurig doorrekenen.
Maar ik vraag me ook al: ze zeggen weleens, geluk is met de dommen. Zouden de gemiddelde tokkie zich daardoor niet al te veel aantrekken van de maatregelen?
Het is natuurlijk zonder huur en zorgtoeslag en vakantiegeld niet meegeteld. Het is krap maar niet onmogelijk. Al krijg ik het nu wel vreselijk op mijn heupen want ik heb een nieuwtje;quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Knap, als je met 700 euro rond kunt rondkomen overleven, dat je de situatie accepteert zoals ze is. Laat vond ik nog een begroting uit 2009, toen ik een inkomen had van 950 euro netto. Daarbij valt het koopkrachtverlies van Henk en Ingrid (uit het voorbeeld van de PVV) in het niet.
Vakantie krijg je veel voor terug: een stuk levenservaring, het verleggen van je grenzen. Het is enerzijds jammer dat juist voor mensen met autisme het reizen soms niet weggelegd is. Je hebt wel speciale reizen voor mensen met autismespectrumstoornis. Heb je niet het verlangen dat je op zekere dag beter kunt meedraaien in gezelschap en toch een reisje kunt maken, bijvoorbeeld naar de piramiden?
In tegenstelling tot wat EchtGaaf beweert, durf ik helemaal niet in mijn eentje naar Indonesië. Wel in een groepsreis (maximaal 3 weken). Het was een vriend van mij die een ticket heeft geboekt. Ik ben geen wondermens.
Ja die eerste woning was helemaal niets vanwege een heel vervelende buurman, dat is alweer ruim een half jaar geleden. En nu heb ik dus een nieuwe woning aangeboden gekregen, daar moet ik nog kijken en het moet nog allemaal rond gemaakt worden en daarna ga ik rustig aan verhuizen.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:38 schreef DeHovenier het volgende:
Ga je alweer verhuizen?
Hoe is het met je fiets?
Gefeliciteerd, mister! Hopelijk gaat het deze keer beter! Wat de buurt betreft, is altijd moeilijk te zeggen hoe het zal lopen. Mogelijk heb je recht op Voedselbank tot het moment dat je een menswaardig inkomen hebt.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:36 schreef Auti het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zonder huur en zorgtoeslag en vakantiegeld niet meegeteld. Het is krap maar niet onmogelijk. Al krijg ik het nu wel vreselijk op mijn heupen want ik heb een nieuwtje;
Ik heb een woning aangeboden gekregen!![]()
Ga ik heel rustig aan pakken en ik ga ook niet in 1 keer over. Het gaat alleen verdomd lastig worden om in te richten en dat gaat ook wel een beste tijd duren voordat het een beetje een huisje is. Maar ik heb er zin in!
gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 september 2011 22:37 schreef Vluchtdeur het volgende:
Goed nieuws van mijn kant, ik stop in de 2e week van januari met mijn behandeling, en ga dan naar Beschermd Wonen![]()
Op naar zelfstandigheid
Dat is ook altijd leukquote:Op donderdag 22 september 2011 20:57 schreef Captain_Maximum het volgende:
Heb gisteren mijn eerste salaris gekregen.
Ik weet het niet, een eigen woning is al een grote stap vooruit.. in status en in mogelijkheden. Als het met de tijd een beetje leuk is ingericht dan kan ik bijvoorbeeld mensen uitnodigen.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:11 schreef schaal_9 het volgende:
Denk je dat je ergens in de komende jaren ook wat meer met mensen kan omgaan, om de kwaliteit van je leven te verbeteren?
Jij ook gefeliciteerd! Dat is een mooie stap, kan je misschien wat meer vertellen over dat Beschermd Wonen? Wat moet ik daar bij voorstellen?quote:Op donderdag 22 september 2011 22:37 schreef Vluchtdeur het volgende:
Goed nieuws van mijn kant, ik stop in de 2e week van januari met mijn behandeling, en ga dan naar Beschermd Wonen![]()
Op naar zelfstandigheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |