ik denk dat dit hele verhaal gebasseerd is op een natte droom van de TS. Ik bedoel waarom zou je uberhaubt een evo uit japan met een stuur aan de rechterkant gaan rijden in NL. en dan ook nog benzine van +/- 5euro de liter gebruiken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:57 schreef Yngwie het volgende:
Kerosine verlaagt het octaangehalte van de brandstof, hoe denkt die kennis van je aan een octaangehalte van 108 te komen?
Je hebt gelijk, dat bedoelde ik ook... en is maar en detail in het verhaal van TS om kerosine toe te voegen aan super plus om zo een octaangetal van 108 te verkrijgenquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:29 schreef fathank het volgende:
Octaangetal, niet octaangehalte.
Benzine bevat geen 95 of 98 deeltjes octaan.
die kennis van mij vindt dat mooi... dan moet hij dat lekker doen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:09 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ik denk dat dit hele verhaal gebasseerd is op een natte droom van de TS. Ik bedoel waarom zou je uberhaubt een evo uit japan met een stuur aan de rechterkant gaan rijden in NL. en dan ook nog benzine van +/- 5euro de liter gebruiken.
En sowieso een opel 'opvoeren'. doe normaal man.
tholueen daar heb ik vaker over gelezen idd zou je mij kunnen vertellen waar dat nog te krijgen is?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:07 schreef ononono het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Het is niet zo moeilijk
gewoon 98 tanken en aanvullen met iets wat een hoger octaan getal heeft.
20L ron 98 plus 20L tholueen (verf verdunner) ron 111 en je hebt ron 104.5
Alleen alles met een hoog ron gehalte is zo ongeveer kanker verwekkende troep.
Dus zelf bij mengen is niet echt lekker.
Beter je CR aanpassen en met een programmeerbare ECU je vervroegings curve pingel vrij maken.
octaan boosters zijn onzin dat ben ik ook van mening.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:56 schreef Barcaconia het volgende:
Kerosine is veredelde diesel, daar wordt je octaangetal alleen maar lager van.
Je kunt Avgas gaan tanken (gelode 100 octaan) of 100 octaan in Duitsland halen. Veel meer opties heb je niet. Octaan boosters enzo is allemaal onzin.
gesmolten zuigers en zulks is ook niet leuk hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
Overigens heeft het geen ruk zin om dure brandstof in je motor te gooien als je hem niet fatsoenlijk kunt afstellen. Dan worden het dure PKs...
Een goed afgestelde motor krijgt geen gesmolten zuigers bij normale belastingquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:03 schreef densmee het volgende:
[..]
gesmolten zuigers en zulks is ook niet leuk hoor
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een goed afgestelde motor krijgt geen gesmolten zuigers bij normale belasting
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
Overigens heeft het geen ruk zin om dure brandstof in je motor te gooien als je hem niet fatsoenlijk kunt afstellen. Dan worden het dure PKs...
Klopt helemaal, dus voordat je dure benzine in je auto pleurt om symptomen te bestrijden kun je beter de oorzaak van de symptomen oplossen en fatsoenlijke spullen op je motor schroeven.quote:
Ik woon aan de grens van NL en DE, dus 5 minuten rijden om ff 100octaan te tanken..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:48 schreef Russelheimer het volgende:
waarom zou ik naar het buitenland rijden om octaan 100 te tanken terwijl ik in mijn stad op 3 plaatsen octaan 105 kan taken aldus-----> E85 bij de feiten olie bij de firestone en bij de makro.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |