bronquote:Een verloren geldkoffer heeft vanmorgen rond 10.00 uur tot grote chaos geleid op de A2 bij Maastricht. Achteropkomende bestuurders stopten massaal om het geld op te rapen. De container, bedoeld voor een pinautomaat, was gebarsten en tienduizenden euro's waren eruit gevallen.
Rudy Bouma van Nieuwsuur reed toevallig langs toen hij de geldkoffer zag liggen. "Het waaide de hele snelweg over. Waar we ook keken, aan beide kanten van de weg lagen biljetten. Mensen graaiden bankbiljetten van de grond en liepen met hun armen vol weer terug naar hun auto, om hun weg te vervolgen." Volgens Bouma was er slechts één automobilist die de gevonden biljetten weer aan de toegesnelde politie overhandigde.
De chauffeur van de geldauto wilde niet ingaan op het incident. Wel meldde hij dat het geen overval was en dat het voor hem vandaag "een rotdag was".
Bouma zelf zei geen tijd te hebben hebben gehad zelf te graaien. "Wij waren veel te druk de chaos te filmen."
Voor het gerecht gesleept worden vanwege je strafbare gedraging is natuurlijk ook een interessante reden om dit gedrag niet te vertonen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik denk dat ik niet met een schuldgevoel wil zitten, en het terug zou geven..
quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:06 schreef henkiedegekste het volgende:
Volladen natuurlijk. Dit is toch iets waar iedereen wel eens van droomt: Geld wat er gewoon voor het oprapen ligt. Dat zijn onze belastingcenten die daar over de a2 vliegen.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik denk dat ik niet met een schuldgevoel wil zitten, en het terug zou geven..
Het zijn onze belastingcenten niet die over die A2 vliegen.quote:
Dat noemen we een file en het komt vrijwel dagelijks voor in Nederland.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:23 schreef raptorix het volgende:
Er word lacherig over gedaan, maar dit had tot levensgevaarlijke situaties kunnen leiden wanneer mensen in 1 keer stil staan op een snelweg!
IOUquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:26 schreef SicSicSics het volgende:
Volladen en teruggeven.
Maar wellicht dat ik hier en daar een briefje achter zou houden!![]()
![]()
Ja ze hebben de kentekens opgeschreven! Hoor!quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:32 schreef fratsman het volgende:
Het journaal komt er "in de uitzending van 12.00" op terug. Er zal wel een politieverklaring komen dat mensen die geld hebben meegenomen zich maar heel snel bij de politie moeten melden.
Jij belt over vijf jaar nog eens met het geldbedrijf?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:25 schreef Renesite het volgende:
Maar als ik het later prima heb zou ik het denk ik wel teruggeven.
Hmmhmm, bij de Albert Heijn gaan ze dat allemaal controleren!quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:34 schreef thenxero het volgende:
Dat geld is natuurlijk wel te traceren aan de hand van serienummers. Om zo het volk angst in te boezemen
Oooo thats how I rollquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:34 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij belt over vijf jaar nog eens met het geldbedrijf?
So what? Als jij daar een briefje van 50 hebt opgepakt en je gaat daarmee naar een friettent gaan ze je echt niet proberen te tracerenquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:34 schreef thenxero het volgende:
Dat geld is natuurlijk wel te traceren aan de hand van serienummers. Om zo het volk angst in te boezemen
Ben benieuwd wat de politie precies zou willen doen om deze mensen op te sporen? Hangen er camera`s op dat stuk?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:32 schreef fratsman het volgende:
Het journaal komt er "in de uitzending van 12.00" op terug. Er zal wel een politieverklaring komen dat mensen die geld hebben meegenomen zich maar heel snel bij de politie moeten melden.
Je kan het denk ik inderdaad het beste uitgeven aan kleine dingen. Dus ook niet bij winkels dingen gaan kopen waar je nooit komt omdat ze dan bijv je naam en postcode noteren, ervan uit eten gaan ook niet doen en al helemaal geen auto kopen als je zoveel bij elkaar hebt weten te rapenquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:35 schreef Ivotje het volgende:
Vandaag uitgeven, kleine dingen kopen met briefjes van 50....nooit meer te traceren. Al hebben ze het kenteken, wat willen ze doen? Bewijs het maar eens dat je iets hebt meegenomen. Onmogelijk...
quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:28 schreef Aether het volgende:
We mogen wel oppassen!
Straks komen al die Grieken hierheen omdat ze denken dat het geld voor het oprapen ligt!
[..]
IOU
Natuurlijk proberen ze dat......logisch. Denk ook dat veel mensen er in trappen en bang worden. Inladen en uitgeven deze week.....quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:32 schreef fratsman het volgende:
Je kan best een TV bij de mediamarkt kopen met dat geld en dan op de vraag 'Mag ik uw postcode' gewoon nee zeggen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:35 schreef Ivotje het volgende:
Vandaag uitgeven, kleine dingen kopen met briefjes van 50....nooit meer te traceren. Al hebben ze het kenteken, wat willen ze doen? Bewijs het maar eens dat je iets hebt meegenomen. Onmogelijk...
Dan heb je heel wat zakken nodigquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:37 schreef thenxero het volgende:
Als je opeens bij de Porsche dealer met een stapel modderige briefjes van 50 aankomt dan pakken ze je
Een Porsche kopen voor 'tienduizenden euro's'...?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:37 schreef thenxero het volgende:
Als je opeens bij de Porsche dealer met een stapel modderige briefjes van 50 aankomt dan pakken ze je
Dit dus..quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:37 schreef Ivotje het volgende:
[..]
Natuurlijk proberen ze dat......logisch. Denk ook dat veel mensen er in trappen en bang worden. Inladen en uitgeven deze week.....
Hahah dat is ook wel smartass ja, gewoon paar duizend bij elkaar rapen en 150 teruggeven. Zeggen dat je even snel gestopt was midden op de snelweg maar het te gevaarlijk vond om uit te stappen en te gaan graaien.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef Keiichi het volgende:
Ik zou het geld teruggeven. een briefje van 50 of 100 in m'n zak stoppen
Wilde eigenlijk mrbanaan1 quoten maar dat begrijpen jullie welquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:40 schreef henkiedegekste het volgende:
[..]
Hahah dat is ook wel smartass ja, gewoon paar duizend bij elkaar rapen en 150 teruggeven. Zeggen dat je even snel gestopt was midden op de snelweg maar het te gevaarlijk vond om uit te stappen en te gaan graaien.
Dan had je je post ook even kunnen editenquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:41 schreef henkiedegekste het volgende:
[..]
Wilde eigenlijk mrbanaan1 quoten maar dat begrijpen jullie wel
En vergelijken daarna met de gebruikte bonuskaartquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:34 schreef Renesite het volgende:
Hmmhmm, bij de Albert Heijn gaan ze dat allemaal controleren!
Vermoedelijk is zijn boxershort momenteel 5000 euro waard.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:45 schreef pinine het volgende:
meestal zijn zulke wagens zwaar beveiligd dus wel heel stom van die chauffeur, misschien wordt het tekort ingehouden op z'n salaris
Er zit toch een halve ton in een PIN-automaat?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:45 schreef pinine het volgende:
meestal zijn zulke wagens zwaar beveiligd dus wel heel stom van die chauffeur, misschien wordt het tekort ingehouden op z'n salaris
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |