Kijk als je in de berm of een greppel terecht komt kan ik het me nog wel voorstellen dan wordt je gewoon gelanceerd.
Maar als je bv. tegen de vangrails aanknalt kan ik me niet voorstellen dat je zomaar over de kop kan vliegen.
Ik vat dit ff niet
Vaker naar films kijken, dan rijdt een auto frontaal tegen een andere en slaat over de kop
En zo, lieve kindertjes, gaat een auto bijv over de kop.
quote:Dank u wel mama
Op maandag 01 juli 2002 22:57 schreef shmoopy het volgende:
Je rijdt in volle vaart tegen een vangrail, door de klap wordt de auto iets opgetild,
de wielen draaien door en de auto rijdt derhalve naar 'boven' via de vangrail.En zo, lieve kindertjes, gaat een auto bijv over de kop.
quote:
Op maandag 01 juli 2002 22:57 schreef shmoopy het volgende:
Je rijdt in volle vaart tegen een vangrail, door de klap wordt de auto iets opgetild,
de wielen draaien door en de auto rijdt derhalve naar 'boven' via de vangrail.En zo, lieve kindertjes, gaat een auto bijv over de kop.
quote:Omvallen is wat anders dan over de kop
Op maandag 01 juli 2002 23:00 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
En er is niet eens een vangrail voor nodig. Ooit weleens gezien hoe ze en Elandtest uitvoeren bij auto's? Door een slingerende beweging te maken kan de auto op 2 zijwielen komen. als het middelpunt van de auto een bepaald punt heeft bereikt kan de auto 'omvallen'
Bij hoge snelheden zal dit eerder voorkomen.
Hier had die Baby Benz ofzo toch last van dat deze omviel tijdens een slingerende beweging
zoals al gezegd is, als een auto 120+ gaat kan er van alles gebeuren en is er niet zoveel voor nodig om een auto te lanceren... wat vaak gebeurt is dat de bestuurder plots frontaal op de rem moet daardoor zijn auto zo -- komt te staan ipv. zo | (op de snelweg bijvoorbeeld) en die 2 wielen kunnen de kracht niet houden en daar gaatie over de kop... meerdere malen soms..hangt van de snelheid af
Denk je dat zo'n auto stopt met rollen als ie 1 keer omvalt? Die rolt natuurlijk vrolijk door totdat hij weer op een groter oppervlak terecht komt (het dak dus). Heeft de auto nog steeds te veel snelheid rolt hij verder door
quote:Je wil toch niet zeggen dat hij dan voorover over zijn neus rolt he
Op maandag 01 juli 2002 23:02 schreef Stringer het volgende:
dit weekend nog in de file langs een auto gereden die met zn neus naar ons toe op de zelfde rijbaan op de kop lagzoals al gezegd is, als een auto 120+ gaat kan er van alles gebeuren en is er niet zoveel voor nodig om een auto te lanceren... wat vaak gebeurt is dat de bestuurder plots frontaal op de rem moet daardoor zijn auto zo -- komt te staan ipv. zo | (op de snelweg bijvoorbeeld) en die 2 wielen kunnen de kracht niet houden en daar gaatie over de kop... meerdere malen soms..hangt van de snelheid af
Dit ongeluk grijpt mij erg aan aangezien het de vriend van een bekende van mij was
Zie ook dit topic ...
bovenstaande was alleen om aan te geven in welke bizarre posities een auto kan komen na een ongeval
Op een gegeven moment schoof mijn auto met het dak over het asfalt. Wel een vreemde gewaarwording overigens. Ik weet nog dat ik het stuur in m'n handen had en het asfalt onder mij zag schuiven.
Het was trouwens net na de Schipholtunnel. Andere automobilisten hadden al aan de alarmcentrale een GROOT ongeluk IN de Schipholtunnel doorgegeven. Resultaat: een stuk of 5 ambulances en brandweerauto's. Ik had alleen geen schrammetje voor de rest waren er ook geen andere voertuigen bij betrokken. Ik schoof heel mooi de berm in...
Heb er nog wel het nieuws mee gehaald
[Dit bericht is gewijzigd door katjaschuurman op 01-07-2002 23:07]
quote:scenario klopt, maar WTF is reuzelen
Op maandag 01 juli 2002 23:02 schreef Haanibal het volgende:
auto --> 120 km/h
auto --> slipt
auto --> dwars
banden --> blijven achter iets steken, krijgen grip
auto --> reuzelt op een kant
kant --> reuzelt door
auto --> is aan het reuzelen
quote:Das geen leuk nieuws iig sterkte hiermee. Toen ik het op tv zag kreeg ik ook wel een beetje een brok in mijn keel.
Op maandag 01 juli 2002 23:04 schreef N4rf het volgende:
Het ongeluk is gebeurt op de A16, ze zijn daar bezig met wegwerkzaamheden... dus er staan van die tijdelijke vangrails (lopen beetje schuin) de auto is als het ware gewoon gelanceerd.Dit ongeluk grijpt mij erg aan aangezien het de vriend van een bekende van mij was
Zie ook dit topic ...
vind het super erg voor die ambulance medewerkerster deze probeerd iemand anders te helpen aan zijn verwondingen en in 1 klap is haar leven ook over.
quote:om ketsen, draaien
Op maandag 01 juli 2002 23:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
scenario klopt, maar WTF is reuzelen
![]()
![]()
quote:Ketsen doe je toch met je vriendin? Eerst draai je haar om en kets je haar van achteren
Op maandag 01 juli 2002 23:09 schreef Haanibal het volgende:[..]
om ketsen, draaien
quote:
Op maandag 01 juli 2002 23:05 schreef katjaschuurman het volgende:
Heb ooit met m'n eerste auto linksachter een klapband gehad. Daarna begint je auto te slingeren en slaat ie over de kop. Ik reed niet eens zo hard, ongeveer 90-100 km per uur.Op een gegeven moment schoof mijn auto met het dak over het asfalt. Wel een vreemde gewaarwording overigens. Ik weet nog dat ik het stuur in m'n handen had en het asfalt onder mij zag schuiven.
Het was trouwens net na de Schipholtunnel. Andere automobilisten hadden al aan de alarmcentrale een GROOT ongeluk IN de Schipholtunnel doorgegeven. Resultaat: een stuk of 5 ambulances en brandweerauto's. Ik had alleen geen schrammetje
voor de rest waren er ook geen andere voertuigen bij betrokken. Ik schoof heel mooi de berm in...
quote:
Op maandag 01 juli 2002 23:12 schreef Phat Lip het volgende:[..]
![]()
cooool
quote:Haanibal wel whahaha
Op maandag 01 juli 2002 23:10 schreef Razor21 het volgende:[..]
Ketsen doe je toch met je vriendin? Eerst draai je haar om en kets je haar van achteren
quote:reuzel is varkensvet, arme mensen (molenaars) smeerden dat vroeger op brood
Op maandag 01 juli 2002 23:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
scenario klopt, maar WTF is reuzelen
![]()
![]()
quote:Ja dat weet ik nog wel. Je had behoorlijk gezopen hè, Katja.
Op maandag 01 juli 2002 23:05 schreef katjaschuurman het volgende:
Heb ooit met m'n eerste auto linksachter een klapband gehad. Daarna begint je auto te slingeren en slaat ie over de kop. Ik reed niet eens zo hard, ongeveer 90-100 km per uur.Op een gegeven moment schoof mijn auto met het dak over het asfalt. Wel een vreemde gewaarwording overigens. Ik weet nog dat ik het stuur in m'n handen had en het asfalt onder mij zag schuiven.
Het was trouwens net na de Schipholtunnel. Andere automobilisten hadden al aan de alarmcentrale een GROOT ongeluk IN de Schipholtunnel doorgegeven. Resultaat: een stuk of 5 ambulances en brandweerauto's. Ik had alleen geen schrammetje
voor de rest waren er ook geen andere voertuigen bij betrokken. Ik schoof heel mooi de berm in...
(en niet tegen het dak zoals de rallyrijders het doen... jij hebt namelijk geen vette rolkooi)
Misschien iemand nog wel gezien, vlakbij de schipholtunnel.
quote:en het ergste was: die klootzak had gezopen. Ik zou als ouder iedere dag een foto naar hem opsturen met de tekst eronder: Dit heb jij gedaan........
Op maandag 24 februari 2003 16:24 schreef IAMUSEMUSE het volgende:
Afgelopen weekend ook gebeurd met een vriendin uit mn klas. Klootzak van een bestuurder had gezopen en roekeloos gereden. Vliegen over de kop, zij en een vriendin uit de auto geslingerd, allebei dood. Die gozers allebei nog levend. Zo snel kan het dus gaan, 20 jaar was ze overigens.Misschien iemand nog wel gezien, vlakbij de schipholtunnel.
quote:Zoiets vergeet je niet snel als ouder idd.... maar iedere dag!?
Op maandag 24 februari 2003 18:51 schreef Summertime het volgende:[..]
en het ergste was: die klootzak had gezopen. Ik zou als ouder iedere dag een foto naar hem opsturen met de tekst eronder: Dit heb jij gedaan........
quote:Ook eens ghad, links achter
Op maandag 1 juli 2002 23:05 schreef katjaschuurman het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |