Dat is geen bashen, maar de waarheid. Al die mensen daar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zo mooi he... altijd een reden zoeken om de VS te bashen
[..]
Tuurlijk het kan altijd 'erger'... zeker vergeleken met Andrew of Katrina, maar een Cat.1 die NYC raakt is al redelijk "uniek"...laat staan dat het een Cat.2 was geweest. Maar hey... voor sommige mensen zou het tof zijn als wij eens een Cat.1 of 2 kregen hier
Nee het is jouw generaliserende mening.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:15 schreef Mpj het volgende:
[..]
Dat is geen bashen, maar de waarheid. Al die mensen daar.
Ik kan met zekerheid zeggen dat de meeste mensen daar een tikkeltje overdreven zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee het is jouw generaliserende mening.
Zo dan maarquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:58 schreef Light het volgende:
Een andere titel had eigenlijk ook wel gemogen
tikkeltje overdreven!quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:19 schreef popolon het volgende:
Op sommige plekken bijna een halve meter regen.![]()
In een paar uur tijd.
Ben je er ooit geweest?quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
tikkeltje overdreven!
lees net dat jullie dat allemaal zijn daar!
Ik ben geen Amerikaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
tikkeltje overdreven!
lees net dat jullie dat allemaal zijn daar!
Jep.. twee keer zes weken. En ik vond het verdomd aardige mensen, maar hey, afhankelijk van waar je zit. Tis zo onnoemelijk groot daar. Maar goed, ieder zijn ding.quote:
Weet ikquote:
Het is bizar veel, maar niet uitzonderlijk voor een orkaan. Maar in veel (laaggelegen) gebieden kan dit enorme problemen geven.quote:Ze hadden het op MSNBC over een paar plekken met 17 tot 18 inches. Da's toch ruim 45 cm.
Daarmee zou ze in de top 5 van duurste orkanen ooit komen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:27 schreef aerdt het volgende:
De directe schade wordt geschat op 20 billion dollar. De economische schade zou nog eens 20 billion hoger liggen.
Maar ben blij dat wij het hier wel mee vinden vallen
CNN had het al over flash floods in New Jersey.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weet ik
[..]
Het is bizar veel, maar niet uitzonderlijk voor een orkaan. Maar in veel (laaggelegen) gebieden kan dit enorme problemen geven.
Waar was jij? Natuurlijk zijn de meeste mensen aardig, maar ik kom mijn hele leven in Amerika (ik heb er zelfs gewoond voor een korte periode en op een privé school gezeten toen ik klein was) en ik vind dat de meeste mensen daar simpelweg erg overdreven zijn qua gedrag, ook vooral de rijkere mensen, in mijn omgeving dus. En overdreven, ja, al helemaal als je ze vergelijkt met Nederlanders.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep.. twee keer zes weken. En ik vond het verdomd aardige mensen, maar hey, afhankelijk van waar je zit. Tis zo onnoemelijk groot daar. Maar goed, ieder zijn ding.
Ik heb liever dat ze zich zo voorbereiden en onnodige evacuaties doen dan we weer een Katrina hebben.
Volgens mij heb jij totaal geen benul van het verschijnsel "hurricane"
Eerste zes weken in omgeving Portland, Seattle, Yellowstone, Montana.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:34 schreef Mpj het volgende:
[..]
Waar was jij? Natuurlijk zijn de meeste mensen aardig, maar ik kom mijn hele leven in Amerika (ik heb er zelfs gewoond voor een korte periode en op een privé school gezeten toen ik klein was) en ik vind dat de meeste mensen daar simpelweg erg overdreven zijn qua gedrag, ook vooral de rijkere mensen, in mijn omgeving dus. En overdreven, ja, al helemaal als je ze vergelijkt met Nederlanders.
Ik heb ook liever dat ze zich voorbereiden. Nergens staat ook van niet trouwens.
California is nog wat erger als Oostkustquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eerste zes weken in omgeving Portland, Seattle, Yellowstone, Montana.
2e keer Nevada, Californie erbij gepakt.
Tuurlijk zitten er overdreven gasten bij, maar ik vind het vrij simpel om de 'meeste' Amerikanen daaronder te scharen. Maar goed, smaken verschillen.
En ik kan met zekerheid zeggen van niet. En nu?quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:18 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ik kan met zekerheid zeggen dat de meeste mensen daar een tikkeltje overdreven zijn.
Hoewel ik liever wat meer actie had gezien in NYquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:19 schreef basst2005 het volgende:
RTL Nieuws "Irene relatief rustig in NYC": http://www.rtl.nl/xl/#/u/0d7660a8-1227-4d25-8afe-ee0e27491973/
Maar ze zijn ook gewoon overdreven, zeg je zelf ook. Waarom zou dat niet gezegd mogen worden?quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:25 schreef Retarded het volgende:
Mensen die zeiken over amerikanen die ovedreven zijnis het ooit in je opgekomen dat wij als nederlanders een stel norse klootzakken zijn? Daarnaast weten die mensen daar niet anders...het is zogezegd onderdeel van de cultuur. Je gaat ook niet lopen zeiken dat ze in china met stokjes eten ipv mes en vork
het kan je ding niet zijn, maar wie zijn wij om te oordelen over de cultuur (westers of oosters) van andere mensen?
Niet echt zo heel veel nieuws meer, behalve dat het allemaal gelukkig wat meegevallen is. Er wordt nog wel enkele dagen flooding verwacht, aangezien de rivieren die grote hoeveelheid water niet aankan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:55 schreef Maver24 het volgende:
Zijn er nu nog enige nieuws te bespeuren het laatste 2 uur, heb niet echt meer opgelet zeg maar. Waar zit de storm nu en wat is de nasleep,
quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Hehe die vent van de NOS op Times Square met al dat Amerikaanse volk achter hem. Beetje je best doen om op NL-TV te komen, wazige Amerikanen
.
Je mag je mening wel delen, maar doen alsof het feiten zijn is weer wat anders.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:07 schreef Mpj het volgende:
[..]
![]()
Je mag niks slechts zeggen over Amerika hier hoor.
Hoe kun je nou in je auto verrast worden door het water als er al dagen op het nieuws aangekondigd wordt dat er een orkaan jouw kant op komtquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:00 schreef aerdt het volgende:
[..]
Niet echt zo heel veel nieuws meer, behalve dat het allemaal gelukkig wat meegevallen is. Er wordt nog wel enkele dagen flooding verwacht, aangezien de rivieren die grote hoeveelheid water niet aankan.
Vandaag 2 doden. Automobiliste die verrast werd door het water en een brandweerman.
Blijkbaar zat ze vast of zo. Ze had de politie gebeld, maar die bereikte haar pas enkele uren later -weet niet precies waarom-. Ze vonden haar dood in haar auto.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in je auto verrast worden door het water als er al dagen op het nieuws aangekondigd wordt dat er een orkaan jouw kant op komt
Als je dit ziet dan zijn die maatregelen toch niet bepaald overdrevenquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef aerdt het volgende:
[..]
Blijkbaar zat ze vast of zo. Ze had de politie gebeld, maar die bereikte haar pas enkele uren later -weet niet precies waarom-. Ze vonden haar dood in haar auto.
De brandweerman schijnt nog te leven, maar in kritieke toestand in het ziekenhuis te liggen.
Officiele dodental door Irene staat nu op 15.
Natuurlijk 15 te veel, maar ik denk dat er in het verkeer dagelijks waarschijnlijk meer mensen omkomen in de VS.
[ afbeelding ]
fijn dat het "meegevallen" is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:47 schreef wonderer het volgende:
Tot nu toe is het weer vrij normaal hier. Beetje regen, beetje wind. We hebben alleen al drie uur geen stroom...
Hopelijk blijft het zo (minus de stroom dan).
We zijn er nog niet, maar het valt inderdaad mee gelukkig. En stroom is weer terugquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:16 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
fijn dat het "meegevallen" is.Schade is er altijd, maar gelukkig niet zoveel slachtoffers als het hadden kunnen zijn.
Maar je hebt wel internet, zelfs al heb je geen stroomquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:47 schreef wonderer het volgende:
Tot nu toe is het weer vrij normaal hier. Beetje regen, beetje wind. We hebben alleen al drie uur geen stroom...
Backup battery waar de router op is aangesloten en een laptop met een volle accuquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:37 schreef Light het volgende:
[..]
Maar je hebt wel internet, zelfs al heb je geen stroom
twitter:reedtimmerTVN twitterde op zondag 28-08-2011 om 22:33:12Extreme video of Hurricane Irene! Nags Head and Pea Island, NC http://t.co/NXEK0zY reageer retweet
Waarschijnlijk wel, maar helemaal zeker zul je het nooit weten. (Tenzij ze de tijd kunnen terugdraaien en dan zonder waarschuwingen de herhaling draaien.)quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef thijsdetweede het volgende:
18 doden zijn er 18 teveel.... maar ik vraag me af of er niet per ongeluk ook nog een paar doden zijn voorkomen doordat het een stuk rustiger op straat in NYC was bijvoorbeeld.
De enige hier die overdrijft ben jij.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:34 schreef Mpj het volgende:
[..]
Waar was jij? Natuurlijk zijn de meeste mensen aardig, maar ik kom mijn hele leven in Amerika (ik heb er zelfs gewoond voor een korte periode en op een privé school gezeten toen ik klein was) en ik vind dat de meeste mensen daar simpelweg erg overdreven zijn qua gedrag, ook vooral de rijkere mensen, in mijn omgeving dus. En overdreven, ja, al helemaal als je ze vergelijkt met Nederlanders.
Dat was toch ook het geval in Nederland vorig jaar met die slecht weer waarschuwingen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:22 schreef aerdt het volgende:
N.Y.C. survives Irene, thinks everyone overreacted
http://www.cbsnews.com/8301-504943_162-20098431-10391715.html
Poll: With Irene Half-Gone, Do You Think NYC Overreacted?
http://gothamist.com/2011(...)f-gone_do_you_th.php
MTA Insider On Hurricane Irene: "Worst Case Of Overreaction I've Ever Seen"
http://gothamist.com/2011(...)icane_irene_wors.php
Alsof de overheid een glazen bol heeft en precies kan voorspellen wat voor schade een orkaan kan aanrichten.
They're damned if they do and damned if they don't....
En dat zal ook altijd wel zo blijven. Er zijn verschillenden modellen om het pad van een orkaan te voorspellen, en die zijn het nooit met elkaar eens.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat was toch ook het geval in Nederland vorig jaar met die slecht weer waarschuwingen?
Met een orkaan vind ik het toch een ander geval, onvoorspelbare fenomenen zijn 't. Better safe than sorry. Maar een weer alaram om drie sneeuwvlokjes is wel wat teveel van het goede.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat was toch ook het geval in Nederland vorig jaar met die slecht weer waarschuwingen?
...al moet er wel bij gezegd worden dat we hier in NL in een compleet incompetent land leven wat betreft 3 sneeuwvlokjes of een paar blaadjes op de rails. Dan ligt meteen het hele land plat.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Met een orkaan vind ik het toch een ander geval, onvoorspelbare fenomenen zijn 't. Better safe than sorry. Maar een weer alaram om drie sneeuwvlokjes is wel wat teveel van het goede.
Mensen zouden natuurlijk ook gewoon eens blij kunnen zijn dat de overheid hen probeert in leven te houden door (wellicht achteraf teveel) maatregelen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:22 schreef aerdt het volgende:
N.Y.C. survives Irene, thinks everyone overreacted
http://www.cbsnews.com/8301-504943_162-20098431-10391715.html
Poll: With Irene Half-Gone, Do You Think NYC Overreacted?
http://gothamist.com/2011(...)f-gone_do_you_th.php
MTA Insider On Hurricane Irene: "Worst Case Of Overreaction I've Ever Seen"
http://gothamist.com/2011(...)icane_irene_wors.php
Alsof de overheid een glazen bol heeft en precies kan voorspellen wat voor schade een orkaan kan aanrichten.
They're damned if they do and damned if they don't....
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om hoe die achterlijke media met deze wannabe ramp omgaan. Het heeft zoals je kon verwachten weer een groot Oprah Winfrey gehalte, zoals alles dat heeft in de USA. Eén grote aanstellerige, overdreven en hysterische meute.quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:52 schreef kwiwi het volgende:
Mensen zouden natuurlijk ook gewoon eens blij kunnen zijn dat de overheid hen probeert in leven te houden door (wellicht achteraf teveel) maatregelen.
quote:NYC haalt opgelucht adem
New York had zich schrap gezet voor Irene, maar de doortocht van de inmiddels tot storm afgezwakte orkaan liep voor de grootste stad van de VS met een sisser af. Elders aan de Amerikaanse oostkust daarentegen vielen minstens 21 doden als gevolg van het natuurgeweld.
Inmiddels is het evacuatiebevel in New York ingetrokken, waardoor mensen in lagergelegen gebieden van de metropool weer naar huis mogen.
Wel blijven de luchthavens van New York en New Jersey vanavond dicht wegens de storm. Mogelijk gaan ze morgen laat weer open. Dat hebben de luchtvaartautoriteiten laten weten. De beurzen in New York gaan morgen gewoon open.
Slachtoffers
Vooral omgewaaide bomen en afgewaaide takken maakten slachtoffers. Een 55-jarige surfer, die alle stormwaarschuwingen in de wind had geslagen, stierf in de woeste wateren voor de kust van de zuidelijke staat Florida. Daarnaast vielen doden in de staten North Carolina, Virginia, New Jersey, Connecticut en Maryland.
In North Carolina, waar Irene gisteren aan land kwam, vielen alleen al zes doden. Zo werd een man door een vallende tak gedood. Een andere man overleed aan een hartaanval terwijl hij de ramen van zijn huis dichtspijkerde. Anderen overleden door verkeersongelukken als gevolg van het noodweer.
Voor miljarden schade
Ook heeft Irene voor tientallen miljarden aan materiële schade aangericht, zo schatten experts. Onder meer elektriciteitsleidingen moesten het ontgelden. Veel Amerikaanse elektriciteitskabels lopen bovengronds en zijn erg kwetsbaar. Door de storm kwamen circa 3,4 miljoen huishoudens zonder stroom te zitten.
De Amerikaanse autoriteiten hadden de burgers in het bedreigde gebied nadrukkelijk voor het naderende natuurgeweld gewaarschuwd. Vele honderdduizenden mensen zijn geëvacueerd, alleen al in de staat New Jersey 1 miljoen en in de stad New York 340.000 uit laaggelegen wijken. In de hele stad zijn mensen gemaand thuis te schuilen voor rondvliegende objecten. Normaal drukke pleinen als Times Square waren verlaten. Duizenden vluchten zijn geschrapt, luchthavens gesloten.
"Alleen maar een mediagebeuren"
Een 41-jarige vrouw uit New York zei in The New York Times, dat zij en haar man naar de heuvels van Staten Island wilden gaan. 'Wat moeten we anders doen?' Maar niet iedereen nam de waarschuwingen serieus. Een 60-jarige oud-brandweerman die thuis bleef in een laaggelegen gedeelte in Brooklyn, zei in de krant: 'Het is alleen maar een mediagebeurtenis, absoluut een hype van de 21ste eeuw.'
Vanmiddag (onze tijd) werd bekendgemaakt dat het ergste gevaar voor New York voorbij was. Na het passeren van de grootste stad van de VS gaat de storm richting New England.
Wat zijn die mensen van de Tea Party toch door en door slecht.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:07 schreef aloa het volgende:
'ORKAAN IRENE WAARSCHUWING VAN GOD'
De Republikeinse presidentskandidaat Michele Bachmann zegt dat orkaan Irene een boodschap was van hogerhand dat er een andere regering nodig is. Ook de aardbeving in het oosten van de VS was volgens haar een waarschuwing van God.
De politica uit Minnesota staat bekend als fel tegenstander van president Obama. Ze is favoriet bij de Tea Party, die veel strenggelovigen telt en tegen overheidsbemoeienis is.
In de landelijke polls blijft Bachmann achter bij de meer gematigde Republikeinse kandidaten voor het Witte Huis, Rick Perry en Mitt Romney.
rtl
quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:07 schreef aloa het volgende:
De Republikeinse presidentskandidaat Michele Bachmann zegt dat orkaan Irene een boodschap was van hogerhand dat er een andere regering nodig is. Ook de aardbeving in het oosten van de VS was volgens haar een waarschuwing van God.
De politica uit Minnesota staat bekend als fel tegenstander van president Obama. Ze is favoriet bij de Tea Party, die veel strenggelovigen telt en tegen overheidsbemoeienis is.
In de landelijke polls blijft Bachmann achter bij de meer gematigde Republikeinse kandidaten voor het Witte Huis, Rick Perry en Mitt Romney.
rtl
Simpelweg dommigheid.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat zijn die mensen van de Tea Party toch door en door slecht.
beetje hetzelfde dus als NL media omging met die fitna film van wilders bedoel je?? Hoop heisa en media zat er bovenop, maar achteraf... Erg makkelik om vinger naar anderen te wijzen. De orkaan had veel erger uit kunnen pakken, en dan kun je beter naar goed voorbereid zijn. Als de media er geen aandacht aan schonk en het liep verkeerd af dan was het natuurlijk de schuld van de media geweestquote:Op maandag 29 augustus 2011 09:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om hoe die achterlijke media met deze wannabe ramp omgaan. Het heeft zoals je kon verwachten weer een groot Oprah Winfrey gehalte, zoals alles dat heeft in de USA. Eén grote aanstellerige, overdreven en hysterische meute.
Dit soort volk![]()
![]()
![]()
En dat is dan presidentskandidaat ?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:07 schreef aloa het volgende:
rtl
Ik vind het eigenlijk veel doden als je bedenkt hoe groots en relatief ver van tevoren het is aangekondigd..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:25 schreef aloa het volgende:
Dodental is opgelopen naar 40
http://www.boston.com/new(...)_states_rises_to_40/
Een man die een hartaanval kreeg toen hij z'n ramen aan het dichtspijkeren was ofzo telde ook mee.. ja, dan schiet 't wel op...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk veel doden als je bedenkt hoe groots en relatief ver van tevoren het is aangekondigd..
1 van de 40 dus ... schiet niet echt opquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een man die een hartaanval kreeg toen hij z'n ramen aan het dichtspijkeren was ofzo telde ook mee.. ja, dan schiet 't wel op...
lees dan het bericht hiervoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:43 schreef motorbloempje het volgende:
Als ze dat soort doden meetellen wel...
Sommige mensen zijn ook gewoon dom. Hier zijn er nog twee kayakers van een van de meren gered omdat ze aan het kayaken waren zondagquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk veel doden als je bedenkt hoe groots en relatief ver van tevoren het is aangekondigd..
Wat ik het ergste vind is dat dat soort mensen, net als mensen die persé in hun huis willen blijven, het leven van brandweermannen e.d. ook op het spel zetten. Want die moeten hen komen redden laterquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn ook gewoon dom. Hier zijn er nog twee kayakers van een van de meren gered omdat ze aan het kayaken waren zondagGeen wonder dat er dan dooien vallen.
Wij hebben net weer internet en elektriciteit. Het viel inderdaad reuzemee, afgezien van erg sterke en langdurige wind ...jammerquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:47 schreef wonderer het volgende:
Hopelijk blijft het zo (minus de stroom dan).
Yep!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat ik het ergste vind is dat dat soort mensen, net als mensen die persé in hun huis willen blijven, het leven van brandweermannen e.d. ook op het spel zetten. Want die moeten hen komen redden later
quote:Heli's brengen voedsel naar plaatsen Vermont
WILMINGTON - Zeker 13 geïsoleerde plaatsen in de door de orkaan Irene getroffen staat Vermont worden van voedsel en water voorzien door helikopters.
Dat meldden Amerikaanse media dinsdag.
Veel wegen en bruggen zijn geblokkeerd of weggespoeld na zware regenval, waardoor noodhulp de steden maar moeizaam bereikt.
Met helikopters en zware vrachtwagens wordt geprobeerd de getroffen plaatsen toch van levensmiddelen en andere hulpgoederen te voorzien.
Chaos
De Britse omroep BBC citeerde enkele mensen in het gebied. Een inwoonster van het stadje Rochester schreef via een op een generator aangesloten computer over de chaos in de plaats. ''Mensen hebben hun huizen, bezittingen en bedrijven verloren", aldus Wendy Pratt op Facebook.
Veel gebieden zijn volgens haar volledig verwoest. Een pas getrouwd New Yorks stel zit vast in de plaats Pittsfield. Marc Leibowitz en Janina Stegmeyer lieten weten aan de dood te zijn ontsnapt, toen een brug instortte.
Overheidsfunctionarissen hebben gewaarschuwd dat in sommige rivieren en kreken de hoogste waterstand nog niet is bereikt.
nu.nl
Dus de maatregelen waren helemaal niet onnodig.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:19 schreef wonderer het volgende:
Heftig... Da's hier helemaal niet ver vandaan, het had ook hier kunnen zijn... brr.
Dat is vaak zo. De neerslag zorgt dan voor de meeste ellende. De wind blijft vaak beperkt tot een klein gebied en de neerslag strekt zich uit tot ver vanaf de kern.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus de maatregelen waren helemaal niet onnodig.
Komop, 5 miljard dollar schade in totaal.
Irene was echt geen scheetje, en zeker niet boven North Carolina. En vergeet niet dat New York toch nog aardig wat waterschade had (niet zoveel door de wind zelf).
ze hebben flink geluk gehad dat Irene ineens een stuk sneller noordwaards ging dan gedachtquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:31 schreef Frutsel het volgende:
46 doden... miljarden schade... nee joh.. het wordt allemaal zwaaaaar overdreven...
Vergeleken met elders is er daar zelfs minder water gevallenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:40 schreef Re het volgende:
[..]
ze hebben flink geluk gehad dat Irene ineens een stuk sneller noordwaards ging dan gedacht
Irene is just the beginning voor dit seizoen... zal me benieuwen wat september en oktober nog gaan brengen. Ze komen er in elk geval niet zo genadig af dan in 2010.quote:This color-coded image shows rainfall totals from August 22 to August 28, 2011. The heaviest rainfall—more than 240 millimeters or over 9 inches—appears in dark blue. The lightest rainfall—less than 40 millimeters or 1.5 inches—appears in light green. Superimposed on the rainfall totals is a storm track, with maroon indicating the strongest storm intensity, and pink indicating the weakest.
Heavy rain occurs all along the storm track, and much of the heaviest rain falls over the ocean. On land, however, Hurricane Irene brought rain heavy enough to cause destructive floods.
At 8:00 a.m. Eastern Daylight Time on August 27, the U.S. National Hurricane Center (NHC) reported that the center of Irene made landfall near Cape Lookout, North Carolina. Nearby towns soon reported several feet of water on their roads, The New York Times said.
As the storm slowly moved north, heavy rain and news reports of flooding followed. Streets flooded in Richmond, Virginia. River flooding around Philadelphia collapsed several buildings. Flooding struck all five boroughs in New York City, and several bridges were wiped out in the Catskills. Floods hit Vermont and New Hampshire harder than expected.
Although related, rainfall amounts and floods do not correspond exactly. How much flooding a certain amount of rainfall causes depends on many factors, such as vegetation, topography, soil type and land use, and previous weather patterns that may have saturated the soil. This may explain why more serious flooding was reported in the Northeast than in other areas receiving similar amounts of rain. According to news reports, authorities expressed particular concern about flooding in Vermont.
Het is schitterend buiten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:53 schreef Godshand het volgende:
Deze zaterdag mooi weer door Irene, zeggen de meteorologen.
We mogen Irene wel bedanken, van een duivelin is ze in een Engel die Licht brengt veranderdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |