abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102932093
Misschien een domme vraag maarja.

Dit staat er op de site: Ryanair accepteert de creditcards van Visa en Mastercard en de betaalkaarten van UK Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid Debit & Visa Delta voor het betalen van uw vluchten.

Dan kan je tog met een Rabo BaseCard ook betalen tog?

En hoeveel zijn de kosten ervan?
pi_102932280
Rabo Basacard is gewoon een Mastercard dus dat moet lukken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_102936563
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:19 schreef qwerty31 het volgende:
Misschien een domme vraag maarja.

Dit staat er op de site: Ryanair accepteert de creditcards van Visa en Mastercard en de betaalkaarten van UK Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid Debit & Visa Delta voor het betalen van uw vluchten.

Dan kan je tog met een Rabo BaseCard ook betalen tog?

En hoeveel zijn de kosten ervan?
Ja. 6 euro per vlucht. 12 euro voor een retourvlucht dus...
Beter gebruik je een pre-paid mastercard (gratis bij Neteller of voor 10 euro bij Moneybookers, Google maar eens...) betaal je die kosten niet. Handig als je vaker met Ryanair vliegt :)

Al mogen ze de vluchtprijzen bij Ryanair weer eens omlaag gooien! Erg 'duur' de laatste tijd... aanbiedingen zijn bijna nooit te vinden, zelfs niet meteen om middernacht! Hopen dat het voorjaar weer een beetje goedkoper wordt. 18 euro retourtje Londen waren nog prima prijsjes...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:04:39 #64
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_102941725
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Al mogen ze de vluchtprijzen bij Ryanair weer eens omlaag gooien! Erg 'duur' de laatste tijd... aanbiedingen zijn bijna nooit te vinden, zelfs niet meteen om middernacht! Hopen dat het voorjaar weer een beetje goedkoper wordt. 18 euro retourtje Londen waren nog prima prijsjes...
Pas nog Eindhoven-Gdansk geboekt voor 12 euro. Dat had ook 6 kunnen zijn, ware het niet dat er nog geen geld op mijn Wirecard stond.

En vorige week Eindhoven-Sevilla retour voor 45 euro. Niet ultra-goedkoop, maar wel een prima prijs voor Sevilla, die eigenlijk nooit écht in de aanbieding is!
pi_102964940
Handbagage werd niet gewogen in Dublin gelukkig :P In Eindhoven doen ze dat bij iedereen voordat je door de beveiliging gaat.
pi_102965726
In Bremen ook
pi_102968075
Vorige week werd in Bremen de handbagage gewogen tussen het afgeefpunt voor grote baggage en de entree naar de beveiliging van de vertrekhal. In Mallorca werd niet gewogen, maar moest je tas in de Ryanairformaatbepaler (of hoe heet zoiets)
pi_102971795
Iemand nog een tip voor een leuke ryanair bestemming voor paar daagjes eind december? Ben een beetje clueless waar naar toe te gaan :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_102977780
Ik zeg Malaga :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:16:15 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_102981368
Marrakech is nieuw vanaf Eindhoven, kun je wellicht eens proberen.
pi_102982369
Marrakech met nieuw jaar? Wat moet ik me daar bij voorstellen :)
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:38:59 #72
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_102982707
Nee Marrakech is een nieuwe bestemming vanaf Eindhoven. ;-)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 06:18:10 #73
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_103408155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:00 schreef IrCute het volgende:
Handbagage werd niet gewogen in Dublin gelukkig :P In Eindhoven doen ze dat bij iedereen voordat je door de beveiliging gaat.
In Eindhoven hebben ze soms een manie dat ze alles wegen, maar dat duurt een dag, en daarna worden alleen weer de wat grote koffers gewogen.
Ik heb standaard geweigerd mijn kleine tas te laten wegen, en kon ook gewoon doorlopen omdat het personeel ook wel begrijpt dat in een dergelijk kleine tas niet teveel in kan zitten, soms worden ze echter aangesproken en zijn ze wat strikter.

Eigenlijk is dat wel goed, je hoort wel mensen klagen, maar dan kijk ik naar de persoon, zie 2 grote tassen, en dan denk ik, 1 stuks handbagage is niet voor niets, en is de klacht van die passagier onterecht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_103424536
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 06:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Eindhoven hebben ze soms een manie dat ze alles wegen, maar dat duurt een dag, en daarna worden alleen weer de wat grote koffers gewogen.
Ik heb standaard geweigerd mijn kleine tas te laten wegen, en kon ook gewoon doorlopen omdat het personeel ook wel begrijpt dat in een dergelijk kleine tas niet teveel in kan zitten, soms worden ze echter aangesproken en zijn ze wat strikter.

Eigenlijk is dat wel goed, je hoort wel mensen klagen, maar dan kijk ik naar de persoon, zie 2 grote tassen, en dan denk ik, 1 stuks handbagage is niet voor niets, en is de klacht van die passagier onterecht.
Heb nu 3 keer vanaf Eindhoven gevlogen en alle 3 de keren werd bij iedereen de handbagage gewogen :o
  zondag 23 oktober 2011 @ 05:19:57 #75
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_103443272
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:17 schreef IrCute het volgende:

[..]

Heb nu 3 keer vanaf Eindhoven gevlogen en alle 3 de keren werd bij iedereen de handbagage gewogen :o
De regel is dat het grondpersoneel bij iedereen de bagage weegt, en vanuit het management worden de medewerkers daar over aangesproken, echter, net zoals dat bij de beveiliging officieel het zakje met vloeistoffen apart moet worden aangeboden, is dit iets waar een gemiddelde medewerker wat flexibeler mee omgaat, zeker bij niet te grote tassen kan je zelf ook wel inschatten dat e.e.a. niet teveel weegt, en na een dag na de opmerking zal een gemiddelde medewerker weer een eigen invulling geven en alleen grote tassen of rolkoffers wegen.

Althans dat is mijn ervaring, en aantal vluchten vanaf Eindhoven staat nu op 16 voor dit jaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_103622714
Ik heb een Samsonite S-Cape 55, deze is qua afmeting bijna perfect.. Zijhget niet dat de diepte +/- 3cm te groot is.. Zouden ze op Airport Weeze hier moeilijk mee gaan doen? En wat betreft de vloeistoffen? Moet ik die apart showen? Ik vertrek morgen namelijk naar Stansted met Ryanair..
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:59:44 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103622775
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:57 schreef johnnyd83 het volgende:
Ik heb een Samsonite S-Cape 55, deze is qua afmeting bijna perfect.. Zijhget niet dat de diepte +/- 3cm te groot is.. Zouden ze op Airport Weeze hier moeilijk mee gaan doen? En wat betreft de vloeistoffen? Moet ik die apart showen? Ik vertrek morgen namelijk naar Stansted met Ryanair..
Moeilijk doen: vaak wel in vakantieperiodes (nu dus). Kun je 'm niet een beetje induwen zodat je 'm er toch net in kunt proppen?
Vloeistoffen: ja.
pi_103623650
Het is een flexibele koffer.. En zo vol zit ie ook niet.. heb net gewogen: 7,5kg.. morgen maar het etuitje eruit halen laten zien dan!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:27:52 #79
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103623692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:26 schreef johnnyd83 het volgende:
Het is een flexibele koffer.. En zo vol zit ie ook niet.. heb net gewogen: 7,5kg.. morgen maar het etuitje eruit halen laten zien dan!
Dan moet het wel lukken :) Zolang ie niet overduidelijk stampvol zit en je 'm een beetje in kan drukken indien nodig is er niks aan de hand.
pi_103791950
Ik heb altijd de CC kosten betaald bij boekingen. Wil daar nu wel eens van af maar ik zie dat Ryanair de virtuele kaart van Neteller niet meer accepteert, alleen de fysieke en dat duurt even voor je die binnen hebt.

Weet iemand of de virtuele mywirecard Mastercard nog wel geaccepteerd wordt? (als in; geen kosten)
pi_103792350
Een retourtje rome van Charleroi perfect gevlogen, alleen heen een uurtje vertraging. In Brussel werd wel gewogen, maar pas voordat je naar de gate liep (voor al die winkeltjes). EN als je daar dus boven de 10 kg zou zitten had je nog de mogelijkheid om met medereizigers wat te wisselen zodat het wel goed uitkwam. Ik zat op 9,75 kg :') Dacht dat het minder was, maar ach. Terug in Rome wel stress gehad, een rij tot buiten voor de beveiliging, gelukkig dat we ruim op tijd waren. Verder werd daar echt bijna niet gecontroleers, op de handbagage al helemaal niet. Niks gewicht of in die rekjes. Lees al vaker nu dat ze in Rome echt heel makkelijk zijn :P Maar het beviel wel, ga het denk ik vaker doen, zo goedkoop vliegen. Even op je handbagage letten en je kunt goed goedkoop overvliegen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:39:46 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103807723
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:05 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb altijd de CC kosten betaald bij boekingen. Wil daar nu wel eens van af maar ik zie dat Ryanair de virtuele kaart van Neteller niet meer accepteert, alleen de fysieke en dat duurt even voor je die binnen hebt.

Weet iemand of de virtuele mywirecard Mastercard nog wel geaccepteerd wordt? (als in; geen kosten)
Ja, die wordt geaccepteerd. Kosten: één euro per storting (van bankrekening naar Wirecard).
pi_103865132
Argh ik word gek hier. Dat mywirecard werkt met trage bankoverschrijvingen en kan wel 5 dagen duren tot ik de kaart kan gebruiken. Maar tegen die tijd zullen de tickets ws in prijs gestegen zijn :X

Nu in dubio van nu boeken met 10 euro pp admin.kosten of wachten en geen adminkosten maar ms tickets die 20 euro pp duurder worden...

Ik dacht gelezen te hebben dat als je ze screenshot stuurt dat je bank betaling verwerkt heeft ze het er meteen opzetten - niet dus.

En van iDeal hebben ze nog nooit gehoord blijkbaar..

.....
pi_103868464
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, die wordt geaccepteerd. Kosten: één euro per storting (van bankrekening naar Wirecard).
Ik heb een wirecard aangemaakt maar hoe gaat dit verder in zijn werking? Waar kan je je creditcardgegevens vinden? Moet je eerst een bedrag storten ofzo voordat je creditcardgegevens zichtbaar worden? Omdat er staat om je kaart te behouden je 10 euro moet storten...sorry snap het niet echt. Visa Electron was een stuk simpeler :)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_103869689
Ja pas na storten krijg je de cc gegevens. Gister gebeld met klantenservice naar aanleiding van bovenstaande, want op mail kreeg ik geen antwoord.

Ik wilde wirecard omdat ik snel virtueel een beschikbaar wilde hebben voor een trip die ik zsm wil boeken. Maar als je de tijd hebt zou ik voor een van neteller of moneybookers gaan. De virtuele van netellers werkt niet met Ryanair maar bij beiden kan je fysieke kaart krijgen die volgens mij wel werkt. En je kan dan geld er direct opzetten met iDeal... veel beter dus dan dat Duitse rotbedrijf wirecard.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:28:53 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103890217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:06 schreef VacaLoca het volgende:
Ja pas na storten krijg je de cc gegevens. Gister gebeld met klantenservice naar aanleiding van bovenstaande, want op mail kreeg ik geen antwoord.

Ik wilde wirecard omdat ik snel virtueel een beschikbaar wilde hebben voor een trip die ik zsm wil boeken. Maar als je de tijd hebt zou ik voor een van neteller of moneybookers gaan. De virtuele van netellers werkt niet met Ryanair maar bij beiden kan je fysieke kaart krijgen die volgens mij wel werkt. En je kan dan geld er direct opzetten met iDeal... veel beter dus dan dat Duitse rotbedrijf wirecard.
Ik ben er anders berst tevreden over.
Ja, het duurt drie werkdagen voordat je geld erop staat (vanaf 2012 één werkdag, nieuwe bankregels). Ook ik heb daardoor mijn eerste ticket dat ik wilde hebben na de activatie van mijn wirecard ook mét transactielosten gekocht, het duurde me te lang. Nu heb ik er gewoon wat geld opstaan, dat ik gebruik wanneer ik het nodig heb.

Het opsturen van kopieën van paspoort en electriciteitsrekeningen, wat Neteller wil, vind ik erg omslachtig en bovendien zit ik er helemaal niet op te wachten dat zijn die gegevens in handen krijgen.
pi_103909991
Nou, tevreden zal ik nooit zijn. Ik stort straks mn geld terug (als ik ooit bij mn geld kom) en nooit meer wirecard en kan het iedereen afraden.

Nu kan ik bijvoorbeeld niet inloggen. Elke keer als ik inlog krijg ik Sessie verlopen - log aub opnieuw in.... wat ik dus tot vervelens toe probeer. Kom er gewoon niet in.

Service reageert niet op e-mails... moet ik straks weer gaan bellen zeker.

Nog nooit zo'n slecht gevoel gehad bij een financiële toko.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:25:22 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103925114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:43 schreef VacaLoca het volgende:
Nou, tevreden zal ik nooit zijn. Ik stort straks mn geld terug (als ik ooit bij mn geld kom) en nooit meer wirecard en kan het iedereen afraden.

Nu kan ik bijvoorbeeld niet inloggen. Elke keer als ik inlog krijg ik Sessie verlopen - log aub opnieuw in.... wat ik dus tot vervelens toe probeer. Kom er gewoon niet in.

Service reageert niet op e-mails... moet ik straks weer gaan bellen zeker.

Nog nooit zo'n slecht gevoel gehad bij een financiële toko.
Je geld terugstorten schijnt moeilijk te zijn. Geef het gewoon uit.
Het werkt als ik Ryanair tickets wil kopen, daar gaat het om. En het gevoel? Het is niet alsof er duizenden euro's op staan! Ze hebben in ieder geval niet mijn paspoort.
pi_103930193
Vraag aan de Ryanairexperts hier.

Ik heb begrepen dat de maximale afmetingen van handbagage 55x40x20 cm zijn.
Nou zit ik op iets van 50x30x25 (wel binnen de 10 kg)....is dat een probleem?
zelfde als diginoob
  vrijdag 4 november 2011 @ 02:31:51 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103945775
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:45 schreef diginoob2 het volgende:
Vraag aan de Ryanairexperts hier.

Ik heb begrepen dat de maximale afmetingen van handbagage 55x40x20 cm zijn.
Nou zit ik op iets van 50x30x25 (wel binnen de 10 kg)....is dat een probleem?
ja, dat is een probleem, als dat gecontroleerd gaat worden. Gaat het om een kunststof koffer of om een zachte tas? Die laatste kun je nog comprimeren, een harde koffer of trolley die 5 cm te diep is, zou ik zeker thuislaten.
Ik ga zelf ook binnenkort op zoek naar een leuke ruime rugtas met precies de Ryanair afmetingen. Heb nu een 22 l dagrugzak, maar die is meer om te wandelen. Iets groter, iets 'vierkanter', dan ben ik tevreden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')