abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101289984
Bakoe is met bijna 2 miljoen inwoners de hoofdstad van Azerbeidzjan. Aangezien het songfestival volgend jaar naar deze stad komt vind ik dat de stad wel een eigen topic verdient.

zondag 28 augustus 2011 @ 22:48:00 #2
154052 RobertVH
I am your father
pi_101312524

Het ziet er leuk uit op nacht foto's met leuke belichting, maar ik vind er toch geen ene zak aan in de stad zelf. Gigantische straten, je waait ondersteboven, als bonusklacht; Gemiddeld is de hoogte van de hak langer dan de mini-rok... :')
pi_101321647
tot ik de foto's van RobertVH zag, dacht ik ' hmm, leuke stad', maar die jaknikkers zien er wel pauper uit zeg.

maar ja, dat heb je in wel meer steden: mooie delen en lelijke delen :)

en btw: songfestival :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_101324401
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:48 schreef RobertVH het volgende:

als bonusklacht; Gemiddeld is de hoogte van de hak langer dan de mini-rok... :')
Dat is toch geen klacht man.
pi_101329951
quote:

als bonusklacht; Gemiddeld is de hoogte van de hak langer dan de mini-rok... :')
wat :')
pi_101346573
De ommuurde binnenstad van Bakoe staat samen met de Maagdentoren en het Shirvanshah Paleis op de UNESCO werelderfgoedlijst.

Shirvanshah's Peleis:

Maagdentoren:

pi_101361808
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het ziet er leuk uit op nacht foto's met leuke belichting, maar ik vind er toch geen ene zak aan in de stad zelf. Gigantische straten, je waait ondersteboven, als bonusklacht; Gemiddeld is de hoogte van de hak langer dan de mini-rok... :')
Klinkt alsof je er bent geweest. Is het de moeite waard om de stad te bezoeken? :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:09:56 #8
154052 RobertVH
I am your father
pi_101371328
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:19 schreef Kadoe het volgende:

[..]

Klinkt alsof je er bent geweest. Is het de moeite waard om de stad te bezoeken? :)
Ben er een dag of 4 geweest een paar maanden geleden. Als je aan het reizen bent in de omliggende landen is het ansich de moeite om er even langs te gaan vanwege de oude stad, het contrast tussen oud- en nieuw-bouw en de troosteloze olievelden naast stad.
Als vakantiebestemming op zichzelf zou ik het niet de moeite vinden voor de afstand tot Nederland, dan kun je beter Georgië & Armenië bezoeken in die regio.

Maar laat ik mijn eerdere post een beetje bijstellen, als het zonnig is ziet het er wel okay uit, maar buiten het centrum wat netjes is gaat het erg hard bergafwaarts.

Oude stad met eromheen nieuwbouw.

Gratis olie voor het oprapen. :7
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:10:41 #9
154052 RobertVH
I am your father
pi_101371351
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat is toch geen klacht man.
Eigenlijk niet natuurlijk O-) :9
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:33:37 #10
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_101379028
Op HDR foto's ziet alles er altijd mooier uit. En totaal onrealistisch...

Bakoe lijkt me interessant omdat het zo'n uithoek van Europa is maar ik vraag me af of er nou echt zoveel te doen of te zien is daar. De stad lijkt vooral gebruikt te worden om op de boot naar Turkmenistan te stappen (of andersom).
pi_101381065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:33 schreef Lemans24 het volgende:
Op HDR foto's ziet alles er altijd mooier uit. En totaal onrealistisch...

Bakoe lijkt me interessant omdat het zo'n uithoek van Europa is maar ik vraag me af of er nou echt zoveel te doen of te zien is daar. De stad lijkt vooral gebruikt te worden om op de boot naar Turkmenistan te stappen (of andersom).
Persoonlijk vind ik dat er best veel te doen is in deze stad. Je hebt natuurlijk de ommuurde binnenstad (met de toren, het paleis etc) Verder staan er heel veel fonteinen in de stad, kun je er goed shoppen en zijn er diverse interessante musea.

Baku state museum of Art:

Oh, de olievelden zijn natuurlijk ook interessant, net als de vuurtempels:

De opera is ook de moeite waard:

Verder is de architectuur, zoals dit jugendstil gebouw, ook zeker de moeite waard:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')