abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:33:37 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101282209
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_101282222
welkom terug Aventura en gefeliciteerd met je zoon!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:34:19 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101282227
Natúúrlijk gooi ik 'm effe dicht...
pi_101282238
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:34 schreef Aventura het volgende:
Natúúrlijk gooi ik 'm effe dicht...
Goede binnenkomer ;)
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:15 schreef Ewelina het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? zondag 28 augustus 2011 @ 11:34:46 #5
70532 loveli
N
pi_101282239
Welkom terug en gefeli met de beeb. Tip: TT wel veranderen, nummering niet ;)
crap in = crap out
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:36:49 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101282274
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:34 schreef loveli het volgende:
Welkom terug en gefeli met de beeb. Tip: TT wel veranderen, nummering niet ;)
Oke, ik zal 't onthouden :P Misschien kan een modje de tt aanpassen? Nog even mijn sluitpost:

quote:
Sommigen van jullie kennen me nog wel, ik postte een paar jaar geleden regelmatig mee (in de SHE-tijd zeg maar). Ik schrijf graag weer mee, misschien is het een goede stok achter de deur. Ik ben nog steeds 169 cm, maar weeg nu 75 kilo. De overtollige kilo's heb ik te danken aan mijn zoon. Hij is dinsdag 6 weken. Het lijkt me een goed moment om voorzichtig weer 's wat beter op mijn inname te letten en weer eens wat te gaan bewegen. Ik eet erg onregelmatig omdat ik veel met de baby bezig ben en daardoor mezelf weleens vergeet. Overdag eet ik daardoor vaak te weinig (verder dan 2 boterhammen en wat muesli kom ik niet), en eet ik 's avonds vaak aan de late kant (tussen half 8 en half 9). Dit schuif ik dan vaak snel naar binnen omdat de baby dan weer gevoed moet. We kiezen te vaak voo makkelijk en snel en dat is bij ons dan vaak wat ongezonder (gebakken krieltjes met een stukje vlees en wat sla, of pasta met kant-en-klare saus). Bewegen bestaat uit heen en weer fietsen naar de supermarkt, of een blokje om met de kinderwagen. Ik heb nu ong 9 maanden niks meer aan sport gedaan, ik stopte na 4 wk zwangerschap al met hardlopen. Het extra gewicht zit op mijn buik en borsten. Dat is lastig want daardoor kan ik mijn oude kleren niet aan. Er moet dus wel wat gebeuren!
pi_101282312
Hee Aventura! Nog van harte gefeliciteerd met je zoon O+ . Veel succes hier, reken er maar op dat we je een virtuele schop uitdelen als je te weinig eet ;) .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101282322
Hey welkom terug Aventura! En een zoon, wauw O+
pi_101282333
Oh en Ewelina, wat fijn om te lezen! Hoe gaat het met de bijwerkingen wat gewicht/eetlust betreft?
pi_101282348
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:40 schreef Amsel het volgende:
Oh en Ewelina, wat fijn om te lezen!
Ja, dattum!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101282401
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:40 schreef Amsel het volgende:
Oh en Ewelina, wat fijn om te lezen! Hoe gaat het met de bijwerkingen wat gewicht/eetlust betreft?
M'n eetlust is nog steeds ruk (maar het wordt wel wat beter), en ik lijk op een oud wijf met Parkinson, maar... er beginnen hele kleine bubbeltjes blijheid op te komen. O+
pi_101282415
Gefeliciteerd aventura! En welkom terug :)
pi_101282478
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:33 schreef Ml-etje het volgende:
PPP klinkt beter:Y om je meteen van het roken en drinken af te helpen..
Dan geneest het langzamer dus langer pijn ;)
Ik weet het. Heb ook verder geen alcohol gedronken daarom - maar t was zó gezellig dat ik dacht 'nouja, ik heb de advils nog' :P. Is niet slim natuurlijk, geef ik meteen toe.

Roken doe ik overigens heel weinig - meestal zo één keer per maand een paar sigaretten (op een feestje, of met de vrienden waar ik gisteren ook was). Ben echt een gezelligheidsroker.

Bedenk me net dat er ook nog eitjes zijn, mjam. Misschien zo een gebakken ei met van-alles-er-in als lunch. :)
pi_101282690
Wb Aventura! :W

Ewelina ^O^
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101282771
Feli Cocooo! *O*
Ik dacht dat Ewelina haar spoiler weer had leeggemaakt, toen dacht ik: Volgens mij doet mijn pc raar.... toen kreeg ik een enge error :'( en daarna deed ie het weer. Yay voor mij en Ewe :*

En WB Aventura en proficiat met je beeb c_/ zes weken pas O+

Nu maar eens douchen en dan verder surfen, maandag vergadering over een les die ik in elkaar zou zetten, wel fijn als ik dan ook iets te melden heb dat ergens op slaat :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_101282841
Ohja ( :@ ) Gefeliciteerd met je zoon ook Aventura! 'Kan' jij eigenlijk al op je lijn letten als hij nog maar zes weken is?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? zondag 28 augustus 2011 @ 12:06:28 #17
70532 loveli
N
pi_101282875
Gezond eten kan altijd :+
crap in = crap out
pi_101282913
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:06 schreef loveli het volgende:
Gezond eten kan altijd :+
Ja, maar dat kan ook zonder af te vallen! :D
pi_101283142
Welkom Aventura en gefeli met je beeb en een *O* voor Ewelina!

Voel me vandaag een stuk beter dan gister. Slapen doet wonderen O+

Lijstje voor vandaag:

O : Smoothie met bessen, spinazie en 30 gram amandel
T: yams, kip en salade sla, tomaat,komkommer
L: rijst, kalkoen en groenten
T: kwark, bessen, havermout en 25 gram amandel
D: yams, kip en pico de gallo
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:17:53 #20
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101283145
Hoi Aventura! Geef je borstvoeding? En lust je brocolli?
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101283333
En gefeli Coco! :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101283427
Gefeliciteerd Cocooooo! *O*
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:59:38 #23
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_101284269
Aventura: gefeliciteerd met je kindje!!! *O* Heb je een jongetje of een meisje gekregen?

@Goodbye: Melancholia draait nu net ja! Echt, doe jezelf een plezier en GA! Het is de beste film die ik in tijden heb gezien. En zeker voor hen die van de brutaliteit van van Trier houden een must!
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:07:32 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101284517
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:04 schreef Goodbye het volgende:
Ohja ( :@ ) Gefeliciteerd met je zoon ook Aventura! 'Kan' jij eigenlijk al op je lijn letten als hij nog maar zes weken is?
Lijnen is voor mij niet goed, ik geef borstvoeding en dat kost veel energie. Maar wat Loveli zegt, gezonder eten kan altijd. Er is van de week bloedarmoede bij mij geconstateerd, nog een extra reden om goed om mijn voeding te letten. Veel groene groenten, eieren, noten...Gelukkig is alles nu weer iets rustiger. De afgelopen weken waren chaotisch, wennen aan de baby, veel bezoek, zelf nog herstellen etc. Nu heb ik weer iets meer tijd om aan mezelf te denken :)
pi_101284820
WB aventura! En gefeliciteerd met je zoon O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')