abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 01:56:27 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_101276809
Wat ik niet begrijp is waarom als die complotten waar zouden zijn, de vrijmetselarij ook regelmatig last ondervindt van van alles. Laten we beginnen met het schandaal van de P2-loge die de reputatie van de vrijmetselarij flink in diskrediet heeft gebracht. Hieruit kwam naar voren wat voor gevaren er zitten aan de geheimhouding binnen de vrijmetselarij. Ook zijn er veel aanwijzingen dat er verbanden zijn tussen de Franse Revolutie en de vrijmetselarij, om er een paar te noemen: De slogan van de Franse Revolutie was: 'Vrijheid, gelijkheid en broederschap' en welke waarden staan in de vrijmetselarij centraal? Precies: Vrijheid, gelijkheid en broederschap! Daarnaast was er een grote toename van het aantal leden binnen vrijmetselaarsloges voor de Franse revolutie, volgens een vrijmetselaar in een boek dat hij over de vrijmetselarij schreef (,titel kan ik eventueel nazoeken voor de geïnteresseerde).

Nu kom ik op het tweede geval: Bij Anders Breivik werd in de media een aantal keer verwezen naar dat hij lid is geweest van de vrijmetselarij. Als de media betrokken is bij een complot van de vrijmetselarij (wat volgens sommigen zo is, die geloven dat zij het nieuws in handen hebben), waarom zouden ze dan hun eigen organisatie schaden door deze in verband te brengen met een rechts-extremistische terrorist? Het manifest van Anders Breivik besloeg ongeveer zo'n 1500 pagina's, waarom hebben ze niet alleen de Tempeliers genoemd en de Vrijmetselaars weggelaten als die het nieuws in handen hebben?

Daarnaast weet ik toevallig uit eigen ervaring dat veel mensen een afkeer hebben van vrijmetselarij. Kennissen van ons zeiden dat ze er een afkeer van hadden, omdat ze de vrijmetselarij een beetje op de Klu-Klux Klan vonden lijken, hoewel ik dat zelf nogal ver vind gaan. Een andere kennis zei dat hij vrijmetselaars een stel blaaskaken vond, op basis van de ervaring die hij opdeed toen hij in een vrijmetselaarsloge muziek moest spelen.

Wat ik mij bij dit alles afvraag is waarom je jezelf zo'n imago zou bezorgen en jezelf in diskrediet zou brengen met dit soort schandalen, ook al heeft je organisatie er direct gezien niks mee te maken, als je in een complot zit.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_101278832
Waarom zou dit slecht zijn voor de Vrijmetselarij?
pi_101278864
alle reclame is goede reclame. positief of negatief maakt niet uit. zolang mensen er maar over praten/discussiëren.
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_101280541
De P2 had toch niets met vrijmetselaarij meer te maken? Dat was geen officiële lodge. Ik kan ook wel een clubje oprichten, zeggen dat het een lodge is en dan aan het moorden slaan....

Maar goed, over de rest van je post: Ik denk dat de vrijmetselaars het niet zo veel kan boeien. Het geheime aspect is part of the deal en voor veel mensen is dat nu net de reden dat ze er in geïnteresseerd zijn geraakt en lid zijn geworden. Hell, voor mij geldt dat in ieder geval zeker, al zal ik nooit lid kunnen worden omdat ik een ongelovige ketter ben. Je moet immers in een hogere macht geloven en ik denk niet dat mijn gedachte daarover in lijn is met de regels van de vrijmetselaars.....

Wat je zegt over Breivik lijkt intelligent, maar dat is het niet. Immers, niemand hier zal beweren dat de vrijmetselaarij de oorzaak is van het kwaad in de wereld. De Illuminati wordt daarvan beschuldigt en dat is iets heel anders (zij het volgens de theorieën in het verleden verwant).

De vergelijking met de Ku Klux Klan is trouwens verschrikkelijk absurd.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_101280682
Vrijmetselarij is een beetje van 'we hebben een clubje opgericht' en daar hebben ze dan zelf allerlei symbolen, een mysterieuze achtergrond en allerlei andere nonsense bij verzonnen. En andere lieden die psychologisch vrij snel gegrepen worden door complotdenken (omdat ze enigszins paranoïde van aard zijn) hebben die nonsense serieus genomen en dus tot op de dag van vandaag worden de vrijmetselaars als een snood geheim genootschap gezien met allerlei duistere tentakels in onze samenleving. Die vrijmetselaars weten zelf wel dat het allemaal nonsense is, maar tot hun grote schrik zijn er legio mensen die ervan overtuigd zijn dat het allemaal waar is, zoiets, en daar zullen sommige vrijmetselaars wel op geilen ja. (Btw Mat Herben is een vrijmetselaar hè, dit om even te schetsen wat voor lieden dat ongeveer zijn die vrijmetselaars... :').). Wb die Breivik dude, die bij wijze van spreken helemaal van God los is en normaliter allang in een gesticht had moeten worden opgenomen, die heeft dat soort dingen dus eveneens serieus genomen en daaraan enige rechtvaardiging ontleend mbt zijn krankzinnige gedachtegoed.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ryan3 op 28-08-2011 10:06:40 ]
I´m back.
pi_101280726
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef Ryan3 het volgende:
Vrijmetselarij is een beetje van 'we hebben een clubje opgericht' en daar hebben ze dan zelf allerlei symbolen, een mysterieuze achtergrond en allerlei andere nonsense bij verzonnen. En andere lieden die psychologisch vrij snel gegrepen worden door complotdenken (omdat ze enigszins paranoïde van aard zijn) hebben die nonsense serieus genomen en dus tot op de dag van vandaag worden de vrijmetselaars als een snood geheim genootschap gezien met allerlei duistere tentakels in onze samenleving. Wb die Breivik dude, die bij wijze van spreken helemaal van God los is en normaliter allang in een gesticht had moeten worden opgenomen, heeft dat soort dingen dus eveneens serieus genomen en daaraan enige rechtvaardiging ontleend mbt zijn krankzinnige gedachtegoed.
Voor je eerste beweringen heb je volgens mij geen enkel bewijs, tenzij je zelf vrijmetselaar bent geweest. Er is veel onduidelijkheid en er zijn vele theorieën over het ontstaan van de vrijmetselaarij. Dus om het af te doen als nonsens en een zelfverzonnen achtergrond is iets te simpel.
pi_101280741
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:59 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Voor je eerste beweringen heb je volgens mij geen enkel bewijs, tenzij je zelf vrijmetselaar bent geweest. Er is veel onduidelijkheid en er zijn vele theorieën over het ontstaan van de vrijmetselaarij. Dus om het af te doen als nonsens en een zelfverzonnen achtergrond is iets te simpel.
Nee, radio 1 had een vrijmetselaar opgetrommeld, daags na de tragedie in Noorwegen, en die debiteerde zulks (weliswaar met wat meer omhaal van woorden dan ik nu doe). :).
I´m back.
pi_101280786
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, radio 1 had een vrijmetselaar opgetrommeld, daags na de tragedie in Noorwegen, en die debiteerde zulks (weliswaar met wat meer omhaal van woorden dan ik nu doe). :).
Die zal zijn eigen organisatie niet afdoen als zelfverzonnen onzin, lijkt me. Het lijkt er op dat je zijn verhaal gekleurd hebt aangehoord en op dezelfde wijze weergeeft.....
pi_101280798
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Die zal zijn eigen organisatie niet afdoen als zelfverzonnen onzin, lijkt me. Het lijkt er op dat je zijn verhaal gekleurd hebt aangehoord en op dezelfde wijze weergeeft.....
Ja, met iets meer omhaal van woorden, wat ik dus al zei, maar al die mysterieuze bullcrap is dus idd verzonnen, wat denk jij dan?
I´m back.
pi_101280828
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, met iets meer omhaal van woorden, wat ik dus al zei, maar al die mysterieuze bullcrap is dus idd verzonnen, wat denk jij dan?
Logisch dat er van alles verzonnen is. De vraag is alleen waarom het verzonnen is en wanneer.
pi_101280845
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Logisch dat er van alles verzonnen is. De vraag is alleen waarom het verzonnen is en wanneer.
We hebben een clubje opgericht, zoiets. Dat is de reden.
I´m back.
pi_101280884
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja. Ik denk dat je het dan op belachelijke wijze oversimplificeert. Maar goed, mogelijk dat een echte vrijmetselaar daar meer over kan zeggen. Dat is, als je datgeen wat een vrijmetselaar daarover zegt voor waar kunt aannemen....
pi_101280962
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:10 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Tja. Ik denk dat je het dan op belachelijke wijze oversimplificeert. Maar goed, mogelijk dat een echte vrijmetselaar daar meer over kan zeggen. Dat is, als je datgeen wat een vrijmetselaar daarover zegt voor waar kunt aannemen....
De laatste aan wie je het zult moeten vragen is de vrijmetselaar zelf natuurlijk.
I´m back.
pi_101280978
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De laatste aan wie je het zult moeten vragen is de vrijmetselaar zelf natuurlijk.
Precies, maar op basis van het verhaal van een vrijmetselaar loop jij hier wel te roepen dat het allemaal onzin is.....
pi_101281087
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:18 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Precies, maar op basis van het verhaal van een vrijmetselaar loop jij hier wel te roepen dat het allemaal onzin is.....
Nee, hij bevestigde het verhaal dat ik al veel eerder had gededuceerd.
Ander voorbeeldje: De 'Priorij van Sion' hoax
I´m back.
pi_101281148
Denk je trouwens niet dat David Icke zijn verhalen heeft verzonnen, of ga je ook aan hem vragen of zijn verhalen waar zijn?
I´m back.
pi_101281547
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
Denk je trouwens niet dat David Icke zijn verhalen heeft verzonnen, of ga je ook aan hem vragen of zijn verhalen waar zijn?
Wat heeft die prutser er nou weer mee te maken?
pi_101281558
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hij bevestigde het verhaal dat ik al veel eerder had gededuceerd.
Ander voorbeeldje: De 'Priorij van Sion' hoax
Jaja, old news.
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:48:28 #19
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_101285597
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

U snapt het!
pi_101286354
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zo wordt het idd beleefd in de 1e t/m de 32e graad; de overgrote meerderheid.
De 33e t/m 42e graad zijn de insiders, de Illuminati en hun meelopers.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:17:15 #21
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_101296991
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:07 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ja, zo wordt het idd beleefd in de 1e t/m de 32e graad; de overgrote meerderheid.
Sinds wanneer hebben ze graden boven de 33? De hoogste graad is graad 33, dat is algemeen bekend, behalve als je een betrouwbare bron kunt geven, kan ik dit niet anders afdoen dan als nonsens.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:18 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Op basis van het verhaal van een vrijmetselaar inderdaad, je mag nooit aannemen op basis van één persoon die deel uitmaakt van een organisatie, dat hij weet wat de organisatie is. Als ik met een rechts-extremistische, eventueel racistische Christen spreek, krijg ik een heel ander beeld van het Christendom, als ik zijn verhaal voor representatief voor de organisatie aanneem, dan als ik dat doe bij een Christen die vredelievend is en iedereen accepteert zoals hij/zij is.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehoord ja, dat interview, en wat ik er meer uit op kon maken was dat er moeilijk verbanden zijn te leggen tussen de vrijmetselaars en de tempeliers dan dat de vrijmetselarij onzin is. Het is niet voor niets dat de vrijmetselarij altijd vrij vaag blijft in de beschrijvingen van wat hun geloofssysteem precies inhoudt, ze laten alleen symbolen zoals de zon en de maan, Hiram Abiff, de tempel van Salomo, zwart-wit gekleurde schaakbordpartronen op de tegels zien. Wat de achterliggende kern is blijft verborgen. Vergelijk het met dictaturen zoals Noord-Korea: De bevolking wordt geïndoctrineerd om te geloven dat de leider Kim Jung Il ervoor gezorgd heeft dat ze genezen zijn in plaats van de dokter. Het is een soort geloof waarbij de leider als God wordt gezien, dit blijft echter verborgen voor sommige Noord-Koreanen, want die blijven geloven dat hij echt een geweldige en goede leider is. Deze vergelijking kun je omgedraaid bij de vrijmetselarij trekken, naar de buitenwereld toe komt het over als een geheime organisatie met symbolen die openbaar zijn, rituelen die openbaar zijn, als een liefdadigheidsorganisatie en elite-groep, maar wat het nou echt is, daar kom je alleen achter als je zelf binnendringt bij de organisatie. Waar bij Noord-Korea alleen wij in het westen duidelijk kunnen zien wat er zich nou werkelijk afspeelt achter de schermen, en het voor de Noord-Koreanen zelf geweldig lijkt, is de vrijmetselarij alleen bekend voor de insiders, de vrijmetselaars zelf, en blijft het verborgen voor ons. Zelfs als een vrijmetselaar zou praten over de organisatie en wat er zich binnen afspeelt, zou je als er een plicht op geheimhouding rust, omdat je er anders uitgetrapt wordt, alsnog niks zinvols voor buitenstaanders naar buiten brengen.

Die geheimhouding heb ik nooit goed begrijpen, omdat je daarmee alleen maar gevaren in de hand werkt en dat mysterieuze ook zonder die geheimhouding verborgen blijft, omdat alleen leden goed kunnen begrijpen hoe die mystiek werkt.....

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk een dergelijke aanname doen terwijl de oorsprong van de vrijmetselarij onbekend is.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
Wat je zegt over Breivik lijkt intelligent, maar dat is het niet. Immers, niemand hier zal beweren dat de vrijmetselaarij de oorzaak is van het kwaad in de wereld. De Illuminati wordt daarvan beschuldigt en dat is iets heel anders (zij het volgens de theorieën in het verleden verwant).
Nu kan ik je vertellen dat ik zelf een vrijmetselaarsloge heb bezocht, en ze zeiden dat ze geen religieuze discussies willen, omdat dat toch alleen maar tot ellende leidt. Ik denk daarentegen dat het juist interessant is als je als religieuzen met elkaar zoekt naar wat de overeenkomsten zijn tussen elkaars religie en waarin je dezelfde waarden uitdraagt, maar vrijmetselaars zijn van mening: afkappen. Hoewel je niet kunt beweren dat vrijmetselaars individueel de oorzaak zijn van het kwaad in de wereld, is het wel opvallend hoe de doelstellingen van die organisatie steeds meer toegepast worden in de samenleving, kijk naar de secularisatie bijvoorbeeld, en hoe er toch de nadruk blijft op de geheimhouding. Ook als je zo'n loge bezoekt wordt je niet veel wijzer van wat zich er nou precies afspeelt, het lijkt meer een soort clubje voor mensen die naar spanning zoeken of iets dergelijks. Toen ik de Rozekruisersvereniging bezocht kreeg ik veel meer openheid, je kreeg duidelijk geschriften te zien die de Rozekruisers gebruiken, de leden waren erg open over hun ideeën en mening, ze waren erg vriendelijk, ze houden veel meer open dagen. De vrijmetselarij is veel geslotener, je komt er vaker minder open mensen tegen heb ik het idee etcetera.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
De vergelijking met de Ku Klux Klan is trouwens verschrikkelijk absurd.
Ja dat vond ik ook ja..
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_101297902
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:07 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe kom je hier aan? Hoef geen internet bron trouwens, die zijn er namelijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 18:40:49 ]
pi_101298848
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Nu kan ik je vertellen dat ik zelf een vrijmetselaarsloge heb bezocht, en ze zeiden dat ze geen religieuze discussies willen, omdat dat toch alleen maar tot ellende leidt. Ik denk daarentegen dat het juist interessant is als je als religieuzen met elkaar zoekt naar wat de overeenkomsten zijn tussen elkaars religie en waarin je dezelfde waarden uitdraagt, maar vrijmetselaars zijn van mening: afkappen.

Ze willen inderdaad geen religieuze discussie, maar voorwaarde voor lidmaatschap is wel dat je gelooft in 1 of meerdere opperwezen(s). Als atheïst is lid worden volgens mij onmogelijk. Mogelijk dat je als je lid wordt daar meer over hoort? Misschien hebben ze wel onomstotelijk bewijs van het bestaan van een God... ;)
pi_101301856
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben ze graden boven de 33? De hoogste graad is graad 33, dat is algemeen bekend, behalve als je een betrouwbare bron kunt geven, kan ik dit niet anders afdoen dan als nonsens.

[..]
Lijkt me voor jou een goede redenatie.

Ik geef geen betrouwbare bron; en dan kan het door jou voor nonsens worden afgedaan.

Als jij ze niet ziet, dan bestaan ze (voor jou) niet, d'accord.

Trouwens, die 1e t/m 32e graad, krijgen die 34e t/m 42e ook nooit te zien.
pi_101302327
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Lijkt me voor jou een goede redenatie.

Ik geef geen betrouwbare bron; en dan kan het door jou voor nonsens worden afgedaan.

Als jij ze niet ziet, dan bestaan ze (voor jou) niet, d'accord.

Trouwens, die 1e t/m 32e graad, krijgen die 34e t/m 42e ook nooit te zien.
Als je geen betrouwbare bron kan leveren is de enige logische conclusie dat de betreffende bron onbetrouwbare informatie verschaft. Aangezien je geen bron levert voor de informatie die je verschaf betekent dit dat je zelf de onbetrouwbare bron bent. (8>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')