Ja, maar die hoeven het ook niet te betalenquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:12 schreef hufloir het volgende:
[..]
Het bewijs dat de meeste van mijn leeftijd er zo over denken.
omg, maak eerst eens een lijstje met dat wat je nodig hebt en met wat dat kost voordat je zo zeikt. Wij doen met ons hele gezin met 200 euro per maand (inclusief jassen, schoenen, alles), waarbij 1 peuter zit die vooralsnog elk seizoen een nieuwe garderobe nodig heeft en een man die zo lang en dun is dat we blij mogen zijn als we iets vinden wat hij past, ongeacht hoe duur het dan is. Blijft er voor mij dus weinig over en dat is heus niet altijd even leuk, maar als je goed zoekt, bijvoorbeeld bij de C&A waar ze écht wel leuke shirtjes hebben voor weinig geld, is het príma te doen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:04 schreef hufloir het volgende:
[..]
Dat zal het dan wel zijn ja. Een iemand die het met me eens is en de rest vind dat ik niet moet zeuren dus dan ligt het aan mij ja. Oke, jullie hebben gelijk.
dat dusquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:12 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Ja, maar die hoeven het ook niet te betalen
Slechte vergelijking.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:04 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dat probeerde ik bij mijn baas ook. Ik wilde eerst een nieuw huis van hem voor ik daar in dienst kwam, want vond het zonde van om van mijn verdiende geld een hypotheek te moeten betalen..
Tuurlijk meid, pubers kunnen alleen maar klagen en zeiken en verwachten dat de Nikes, Adidasjes, iPods, Laptops en iPhone's allemaal aan een boom groeien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:12 schreef hufloir het volgende:
[..]
Het bewijs dat de meeste van mijn leeftijd er zo over denken.
http://www.nibud.nl/omgaa(...)-geld/kleedgeld.htmlquote:De hoogte van het bedrag hangt onder andere af van hoeveel u aan kleding kunt of wilt uitgeven. En wat wel en niet van dit bedrag betaald moet worden. Het is daardoor eigenlijk niet goed mogelijk om concrete bedragen te noemen. Voor wie het toch handig vindt om een richtlijn te hebben, noemen we hier enkele gemiddelde bedragen voor de kosten van kleding. Dit zijn dus geen normbedragen!
Het bedrag dat gemiddeld aan kleding wordt uitgegeven, varieert van ¤ 20 tot ¤ 60 per persoon per maand.
Uit onderzoek onder scholieren (2011) blijkt dat een scholier die zelf geld uitgeeft aan kleding ongeveer ¤ 48 per maand besteedt. Dit is ook het minimale bedrag per maand dat echt noodzakelijk is.
Dat jongeren het redden met het minimale bedrag komt ook doordat veel ouders alles (58% van de ouders) of een deel (25% van de ouders) aan kleding voor hun kind betalen.
Wat dacht je ervan dat Pa 30,- betaald en Ma 30,-...quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:23 schreef Athmozz het volgende:
denk ik nu zo krom, maar als ze ¤60 van haar moeder krijgt voor kledij, en haar vader vindt dat weinig, dan lijkt het mij normaal dat haar vader eveneens minimaal ¤60 per maand bijlegt (kosten delen bij gescheiden ouders is zo gek toch niet?).
Srsly... om te huilen dit.quote:120¤ per maand kan je toch al aardig wat kleren van kopen lijkt me. Ik koop zelf ook niet de goedkoopste merken, en ik denk dat ik zelfs maar rond de ¤100 per maand zit (en ik kan gemakkelijk halveren)
Als pa dit te weinig vindt; waarom legt hij dan niet zelf vb 50 per maand? Niets dat hem tegen houdt toch...quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:33 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan dat Pa 30,- betaald en Ma 30,-...
hoezo? Ik werk, heb ondertussen een eigen huis, geen kinderen en ik spaar maandelijks een mooi bedrag. Ik kies toch zelf wel waar ik het aan uitgeefquote:Srsly... om te huilen dit.
Degene waarvan je dacht dat ze het met je eens was, had een sarcastische post geplaatst. Kortom, niemand is het met je eens...quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:04 schreef hufloir het volgende:
[..]
Dat zal het dan wel zijn ja. Een iemand die het met me eens is en de rest vind dat ik niet moet zeuren dus dan ligt het aan mij ja. Oke, jullie hebben gelijk.
Dat is wel een andere situatie dan een puber van 14.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:39 schreef Athmozz het volgende:
hoezo? Ik werk, heb ondertussen een eigen huis, geen kinderen en ik spaar maandelijks een mooi bedrag. Ik kies toch zelf wel waar ik het aan uitgeef
Dat vind ik dus overdreven. 200 voor een jas. Maar ik weet niet hoe oud je bent?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:02 schreef sthomass het volgende:
Ik vind ¤60,- echt weinig..
Winterjas: ¤200,- (1x in de 2 jaar als je nog groeit)
Zomerjad: ¤150,- (1x in de 2 jaar als je nog groeit)
(350:2=¤175 per jaar)
Zomerschoenen ¤80,-
Winterschoenen: ¤80,-
4 truien x 80 = ¤320,- per jaar
5 t-shirts x 40 = ¤200,- per jaar
3 spijkerbroeken x 120,- = ¤360,- per jaar
Sokken / ondergoed etc: ¤200,- per jaar
Totaal meer dan ¤1400,- per jaar. Dus
voor goede kleding moet je boven de ¤100,- kleedgeld per maand. Je kan het
wel voor ¤60,- per maand, maar dan loop je in goedkope kleding van de h&m,
die na twee keer wassen lelijk wordt en
de pasvorm uitgaat. Ik krijg zelf ¤150,-
per maand, maar dan zal ik zeker wel
weer verwend zijn.. Beter verwend dan
verwaarloosd..
Ik had me voorgenomen niet te gaan reageren op deze zinloze discussie, maar van deze post wordt ik lichtelijk onpasselijkquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:02 schreef sthomass het volgende:
Zomerschoenen ¤80,-
Totaal meer dan ¤1400,- per jaar. Dus voor goede kleding moet je boven de ¤100,- kleedgeld per maand. Je kan het wel voor ¤60,- per maand, maar dan loop je in goedkope kleding van de h&m, die na twee keer wassen lelijk wordt en de pasvorm uitgaat. Ik krijg zelf ¤150,- per maand, maar dan zal ik zeker wel weer verwend zijn.. Beter verwend dan verwaarloosd..
Waarom moet hij zich schamen als zijn ouders dit klaarblijkelijk kunnen en willen betalen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:14 schreef wickie het volgende:
Maar echt hoe durf je, ga je schamen.
Oftewel je wil merkkleding kunnen kopen
Maar maak dan eens een rekensommetje, dat heb ik je nog niet zien doen, wie weet valt het je reuze mee allemaal als je dat doet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:13 schreef hufloir het volgende:
[..]
Dat vind ik dus overdreven. 200 voor een jas. Maar ik weet niet hoe oud je bent?
Dat denk ik ook, niet alle oudes kunnen ¤150 in de maand missen. En beter verwend dan verwaarloosd vind ik echt een opmerking van nul. Ze word helemaal niet verwaarloosd, ze krijgt eten en drinken heeft een dak boven haar hoofd en krijg geld. Verwaarlozen vind ik heel wat andersquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:02 schreef sthomass het volgende:
Zomerschoenen ¤80,-
Totaal meer dan ¤1400,- per jaar. Dus voor goede kleding moet je boven de ¤100,- kleedgeld per maand. Je kan het wel voor ¤60,- per maand, maar dan loop je in goedkope kleding van de h&m, die na twee keer wassen lelijk wordt en de pasvorm uitgaat. Ik krijg zelf ¤150,- per maand, maar dan zal ik zeker wel weer verwend zijn.. Beter verwend dan verwaarloosd..
Ik las dat ie zich moest schamen omdat hij zegt dat anderen hun kinderen verwaarlozen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom moet hij zich schamen als zijn ouders dit klaarblijkelijk kunnen en willen betalen?
Nogal kortzichtige reactie imo.
Ja met sokken kan iedereen lang doorquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:15 schreef amaranta het volgende:
Ik doe best lang met mijn action sokken
Die Gooische Meiden-quote bedoel je?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:16 schreef lichtekooi het volgende:
Ik las dat ie zich moest schamen omdat hij zegt dat anderen hun kinderen verwaarlozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |