quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik heb belastinggeld uitgegeven zien worden aan Marokkaanse probleem jochies. Die mochten op kosten van onze staat op vakantie in Marokko.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:16 schreef Alleskids het volgende:
dan moet Laura gauw een Marokaans paspoort aanvragen. ze is nu een probleemkind zonder subsidie, als ze een Marokaans probleem kind is krijgt ze meteen subsidie voor nieuwe zeilen
Over welke activiteiten heb je het dan? En weet je zeker dat er voor de boot belasting moet worden betaald?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:19 schreef svetan het volgende:
Integendeel.... de nederlandse belastingdienst zal wel lekker aan Laura verdienen. Over alle activiteiten die voor de reis van Laura in Nederland ontplooit worden wordt in Nederland belasting betaald en ik kan mij voorstellen dat de fiscus ook nog een graantje ervan meepikt dat Guppy nog onder nederlandse vlag vaart.
Wie hier dus hard loopt te roepen dat er geen belastinggeld aan deze reis mag worden besteed moet net zo hard roepen dat alle betaalde belastingcenten (inkl. BTW) van alle activiteiten voor deze reis worden teruggegeven.
Er moet betaald worden om de Nederlandse vlag te mogen voeren? Terwijl je gewoon Nederlander bent? Het zou kunnen hoor, maar dat is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:19 schreef svetan het volgende:
Integendeel.... de nederlandse belastingdienst zal wel lekker aan Laura verdienen. Over alle activiteiten die voor de reis van Laura in Nederland ontplooit worden wordt in Nederland belasting betaald en ik kan mij voorstellen dat de fiscus ook nog een graantje ervan meepikt dat Guppy nog onder nederlandse vlag vaart.
Wie hier dus hard loopt te roepen dat er geen belastinggeld aan deze reis mag worden besteed moet net zo hard roepen dat alle betaalde belastingcenten (inkl. BTW) van alle activiteiten voor deze reis worden teruggegeven.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef svetan het volgende:
De boot staat waarschijnlijk op naam van Dick Dekker en die zal er vermogensbelasting over moeten betalen. Voor de rest haalt de nederlandse staat voor alle activiteiten loonbelasting (bij alle sponsors), BTW voor alle aankopen en wat er mogelijk verder nog te halen is binnen. Ik denk niet dat ik zo heel verkeerd zit als ik beweer dat de nederlandse staat met 10-20% van de reiskosten word gesponsort. Bovendien veroorzaakt Laura in Nederland geen kosten zoals voor scholen etc. en neemt niet deel aan door de staat gesponsorde sport en vrijetijds activiteiten.
quote:Maar let op: niet alle bezittingen worden meegeteld in box 3. Uw eigen woning valt bijvoorbeeld in box 1. Roerende zaken voor eigen gebruik of voor gebruik binnen het gezin of de inboedel van uw woning tellen ook niet mee. Een personenauto, caravan of een pleziervaartuig hoeft dus niet bij uw vermogen worden geteld, tenzij u deze verhuurt.
bron
Is die boot niet met hypotheek bezwaard dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:58 schreef svetan het volgende:
De boot staat waarschijnlijk op naam van Dick Dekker en die zal er vermogensbelasting over moeten betalen. Voor de rest haalt de nederlandse staat voor alle activiteiten loonbelasting (bij alle sponsors), BTW voor alle aankopen en wat er mogelijk verder nog te halen is binnen. Ik denk niet dat ik zo heel verkeerd zit als ik beweer dat de nederlandse staat met 10-20% van de reiskosten word gesponsort. Bovendien veroorzaakt Laura in Nederland geen kosten zoals voor scholen etc. en neemt niet deel aan door de staat gesponsorde sport en vrijetijds activiteiten.
Dan hebben we het over vrachtschepen en niet over pleziervaartuigen! Oftewel over bedrijven en voor zover ik weet is/heeft Laura nog steeds geen bedrijf!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef svetan het volgende:
Ja.... aan het voeren van een vlag zijn (belastingtechnische) eissen gesteld. Daarom varen vele grote rederijen ook onder "goedkope vlag". Ook veel grotere jachten zijn bv op Bermuda, Barbados of in Panama geregistreerd hoewel ze die hoek van de wereld nog nooit heben gezien.
Komt dat niet omdat de eigenaar ook de nationaliteit van het desbetreffende land heeft, of daar in ieder geval woont? (Wat heel goed om belastingtechnische redenen kan zijn, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:13 schreef svetan het volgende:
Ook veel jachten! Kijk maar eens in de internationale jachthavens. Er zijn meer schepen onder de vlag van belastingparadijzen als daar ooit in de havens zouden passen. Tip: Ga maar eens in de jachthvens van Frankrijk, Italie en vooral langs de Coratische kust kijken.
Dus Laura mag wel gesponsord worden, maar als de EU dezelfde hobby heeft, keur je het af?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:20 schreef svetan het volgende:
In het buitenland bestaat niet overal BTW.... dat is een typische EU hobby. Alleen al het BTW bedrag dat voor de Guppy is betaald had Laura zonder verdere sponsors al een heel stuk op weg geholpen.
Voor 1x ben ik het met je eens. Ik zie niet in welk opzicht Laura profiteert van de staat. Alleen als er losgeld betaald moet worden of als er hulpdiensten aan te pas moeten komen zou die opmerking gerechtvaardigd zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:25 schreef svetan het volgende:
Nee.... maar dan moeten hier niet enkele mensen lopen roepen dat Laura hun handenvol belastinggeld kost....wat volgens mij een directe leugen is of tenminste een uitdrukking van onkennis.
Maar je moet ook niet gaan roepen dat ze de belastingdienst handenvol geld oplevert, want ook daar heb je geen bewijs voor!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:25 schreef svetan het volgende:
Nee.... maar dan moeten hier niet enkele mensen lopen roepen dat Laura hun handenvol belastinggeld kost....wat volgens mij een directe leugen is of tenminste een uitdrukking van onkennis.
Sowieso klopt svetan`s verhaal niet, aangezien hij geen enkel voorbeeld gaf van activiteiten die de Nederlandse Staat geld zou moeten opleveren. Derhalve niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar je moet ook niet gaan roepen dat ze de belastingdienst handenvol geld oplevert, want ook daar heb je geen bewijs voor!
Je redenering over de vermogensbelasting klopte in ieder geval al niet.
Hoeveel kinderen heeft Dick eigenlijk in totaal?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:47 schreef svetan het volgende:
Ja Dick Decker zit waarschijnlijk nog in Nederland omdat zijn ouders daar nog leven en de andere dochter daar nog naar school gaat. De leeftijd van de ouders was voor mij (ons) ook de belangrijkste reden naar Europa (maar niet naar Nederland) terug te keren.
Wettelijk twee volgens mij, maar met sommige mannen weet je het maar nooitquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen heeft Dick eigenlijk in totaal?
Maar dat doet toch helemaal niet ter zake? Volgens jou moest er in Nederland vermogensbelasting worden betaald voor de Guppy en dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat maakt het dan uit wat voor schepen onder welke vlag in welke haven liggen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:13 schreef svetan het volgende:
Ook veel jachten! Kijk maar eens in de internationale jachthavens. Er zijn meer schepen onder de vlag van belastingparadijzen als daar ooit in de havens zouden passen. Tip: Ga maar eens in de jachthavens van Frankrijk, Italie en vooral langs de Croatische kust kijken.
Ik geloof dat Svetan bedoelde dat het varen onder een bepaalde ook geld kost.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat doet toch helemaal niet ter zake? Volgens jou moest er in Nederland vermogensbelasting worden betaald voor de Guppy en dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat maakt het dan uit wat voor schepen onder welke vlag in welke haven liggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |