abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101241604
Hoihoi O+.

Ik heb gisteren tofu ingevroren omdat die stukken gewoon te groot zijn. Nu keek ik vandaag in de vriezer en dat ding is BRUIN geworden :'(. BRUIN?!?!?!?! Ik denk niet dat dat hoort :').

Hoe moet je tofu invriezen? Want las wel op internet dat dat kon en dat dat voor sommige gerechten ook beter is (structuur verandert) maar ik lees nergens hoe het dan moet?

Ik had 't gewoon in een bakkie gepleurd en dat bakje dicht gedaan en toen hopla in de vriezer?

Thanks voor de hulp.
Baby darling doll face honey
pi_101241820
Waarom zou je die soja meuk uberhaupt eten?
pi_101241873
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:42 schreef Patrickovik het volgende:
Waarom zou je die soja meuk uberhaupt eten?
Nou ik eet sowieso geen vlees, iedere dag vis wordt ook saai en het is lekker.

HIER, drie redenen.
pi_101241898
Maar goed, dit is geen topic om die discussie te starten. Dus laten we 't hierbij houden, iedereen moet zelf maar weten wat ie eet :Y .
pi_101243271
tofu van vivera?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:38:20 #6
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_101243474
Ik weet niet beter of het is bevroren niet echt lekker, net als gekookt ei.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:41:50 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101243570
Als je tofu invriest verandert de structuur inderdaad. Die wordt sponzig, wat soms leuk is, bijvoorbeeld als je tofu-puffs wilt maken. Ik zou ze dus frituren.
Je hoeft niks bijzonders te doen voor het invriezen, gewoon hoppa, de vriezer in.
Waarom het bruin zou worden weet ik niet, maar kan me niet voorstellen dat dat erg is.

Zelf tofubeignets maken

Als je die K&K in de winkel koopt zien ze er zo uit:

pi_101243689
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:30 schreef Bankpasje het volgende:
tofu van vivera?
Nee van de toko!

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:41 schreef RobinOok het volgende:
Als je tofu invriest verandert de structuur inderdaad. Die wordt sponzig, wat soms leuk is, bijvoorbeeld als je tofu-puffs wilt maken. Ik zou ze dus frituren.
Je hoeft niks bijzonders te doen voor het invriezen, gewoon hoppa, de vriezer in.
Waarom het bruin zou worden weet ik niet, maar kan me niet voorstellen dat dat erg is.

[ link | afbeelding ]
Zelf tofubeignets maken

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ja die dingen zijn lekkkerr :~. Maar ik wilde ze invriezen omdat ze dan steviger zijn en wat beter te marineren etc. Ik zal eens een foto maken het ziet der gewoonvies uit :'(
pi_101243780

?!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:58:06 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101243937
Grappig. Ik denk dat het nog gewoon eetbaar is, alleen extra sponzig en dat de kleur niks betekent. Of was ie misschien al niet goed meer toen je 'm in de vriezer deed?
pi_101244059
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:58 schreef RobinOok het volgende:
Grappig. Ik denk dat het nog gewoon eetbaar is, alleen extra sponzig en dat de kleur niks betekent. Of was ie misschien al niet goed meer toen je 'm in de vriezer deed?
Nee hij was tot 23/09 nog houdbaar! Nouja, ik zal eens ontdooien van de week en dan kijk ik even hoe het smaakt etc.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 02:05:23 #12
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101244086
Kijk, hier is ie ook bruin geworden:
http://www.seriouseats.co(...)freezing-frozen.html

Is normaal dus.
pi_101244468
Heb dat ook een keer gehad, structuur ervan was zoals op de foto. Gewoon gebakken met een beetje groente, ik proefde geen verschil als met verse tofu.
pi_101244488
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:41 schreef RobinOok het volgende:

[ link | afbeelding ]
Zelf tofubeignets maken

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ow die blokjes zien er omnomnom uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')