abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101236458
Hallo iedereen,

Ik zoek een software waarmee je je assortiment kan invoeren.

Een programma wat bijvoorbeeld een bedrijf met een klein magazijn gebruikt voor hun producten, je voert de artikel code in van het product en het laat je zo zien hoeveel je nog hebt liggen en met een bestel button die je dan naar de leverancier leid.

Zoiets en de kosten maken niet heel veel uit, al is het maar voor een klein magazijn.
pi_101236499
Wat moet het maximaal kosten?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:44:36 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_101236572
Excel :) .

Maareh, wat is een klein magazijn? Voor een winkel(tje) kan je bijv. met Excel prima uit de voeten.
Als het een groter bedrijf is dat al software heeft draaien kan je wellicht kijken naar producten van die fabrikant. Het is het fijnste als je alle software van 1 producten hebt. Scheelt een hoop gezeik met interfaces e.d.. Zo kan het zelfs misschien interessant zijn om voor een relatief klein magazijn SAP MM te draaien. Doen ze bijv. bij PWN ook. Maar dat is natuurlijk alleen interessant als je de rest ook van die leverancier hebt draaien. Anders slaat het nergens op :P .
pi_101236581
Het is voor mijn werk en er is een budget voor, manager heeft het idee al zo een beetje goedgekeurd maar moet ik wel met de software aan kom zetten.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:46:06 #5
36431 bleiblei
pi_101236622
De vraag was, wat is het budget dan :P .
pi_101236653
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:44 schreef bleiblei het volgende:
Excel :) .
Doe het dan in MS Access. Dat is alsnog een nachtmerrie, maar toch.
pi_101236765
mijn bedrijf doet facilitaire diensten voor een aantal multinational bedrijven, hierin zijn we nog nieuw aangezien we van oorsprong een vastgoedbedrijf zijn (2 na grootse ter wereld).

Ondanks het allemaal heel groot lijkt is mijn afdeling niet zo gigantisch groot.

Ik heb een werkplaats met veel producten liggen die ik voornamelijk nodig heb om te vervangen, denk aan bijv. lampen.

daarbij wil ik ook alle producten (bijv. lampen) die in het pand zitten in kaart brengen.

Excel is heel goed en daar ben ik mee begonnen maar het is net te groot voor excel.
pi_101236851
Dit soort software is vaak kostbaar maatwerk. Maar succes met je zoektocht.
pi_101236861
@TS, geef nou eens antwoord op deze vraag:

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:46 schreef bleiblei het volgende:
De vraag was, wat is het budget dan :P .
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101236870
Het moet makkelijk te bedienen zijn voor niet alleen mij maar ook een leek.

Het moet geen nachtmerrie zijn maar mijn en anderen tijd besparen.

Ik werkte vroeger in een autogarage en die hadden zon programma, ik kwam met een filter bij de magazijn meester en hij keek in een programma en kon zo zien hoeveel hij er nog had en waar het lag.

Dat wil ik.
pi_101236958
Budget is een genoeg nullen. Als ik maar kan bewijzen of het waard is.
Is wel waard aangezien excel oneindig veel tijd kost en niet geheel accuraat zal zijn.
pi_101237029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:53 schreef JackCunter het volgende:
Is wel waard aangezien excel oneindig veel tijd kost en niet geheel accuraat zal zijn.
:')
pi_101237210
Evengoed moet ik met mijn gezochte software het ook allemaal invoeren. Helaas heb ik verschillende merken en producten.

sanitaire, chemische, elektrische en mechanische producten.

Daarbij heb je vooral met chemische producten ook weer die safety sheets. Als dat ook in het programma kan ingevoerd worden dan maakt het mijn leven makkelijker.

Ik heb laten we zeggen maar 20% van alles wat ik heb al in excel en nu al ben ik het zat, er moet iets praktischer zijn dan excel.
pi_101237247
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:53 schreef JackCunter het volgende:
Budget is een genoeg nullen. Als ik maar kan bewijzen of het waard is.
Dat is geen budget... en dan nog, in dat geval gewoon voor het meest uitgebreide pakket gaan dat je kunt vinden.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:03:42 #15
36431 bleiblei
pi_101237454
Nou, als het budget oneindig is, stuur mij een PM, ik wil wel iets maken wat goed werkt ook voor een leek :+ .
pi_101237459
Ik kan je geen budget geven, 100 euro is een lachertje, 1000 euro is ok, paar duizend euro moet ik ze overtuigen. wat wil je weten? we hebben budget van miljoenen.
pi_101237508
kijk hier eens, http://www.wmsdirect.com/

met wat extra toevoegingen mag je het zelfs gebruiken voor een douane entrepot

en anders kijk je ff op http://douane.nl/zakelijk(...)ling-01.html#P19_908

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2011 23:05:38 (2e link vergeten) ]
pi_101237610
Voor 1 miljoen maak ik voorraadbeheer dat ook nog eens koffie kan zetten.
pi_101237644
Ik wil geen bedrijven die bij ons komen te invoeren, dit willen we zelf invoeren.
Ik wil alleen het beste programma voor ons weten.
pi_101237675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:06 schreef Devv het volgende:
Voor 1 miljoen maak ik voorraadbeheer dat ook nog eens koffie kan zetten.
pi_101237727
ff inlezen guppie... het is het pakket, de rest moet je zelf doen.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:09:09 #22
36431 bleiblei
pi_101237768
Maar het is zoals je waarschijnlijk niet begrijpt een beetje nonsens vraag. Er zijn massa's pakketten varierend qua kosten tussen 50 euro tot een paar miljoen.
Al die pakketten zijn zo accuraat als de gebruiker. Als er een prutser aan zit wordt het een bende. Of je nu een fancy ding in Excel of MS Acces maakt of dat je voor een paar miljoen euro bijv. SAP MM of een 100% zelfbouw ding naar binnen schuift.

Kortom, maar een document waar de software aan moet voldoen.
Ga dan gewoon op google zoeken naar software. Schrijf 10 bedrijven aan voor een presentatie en ster opties weg tot je de beste oplossing hebt.

Is een wat professionelere aanpak dan op Fokforum (fokforum of all places! :') ) een halve vraag te dumpen en te verwachten dat je passend antwoord krijgt van users hiero :) .
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:10:35 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_101237836
ERP-LN
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_101237870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:08 schreef m1st1g het volgende:
ff inlezen guppie... het is het pakket, de rest moet je zelf doen.
Voel je niet aangesproken, ik had het misschien wel tegen een ander die het over zelf installeren had.

Wat belangrijk is dat het programma wel binnen het bedrijf blijft.

Buiten al dit ben ik hier geen expert in daarom vraag ik hier, rustig aan met de guppie uitdrukkingen ok ;)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:11:52 #25
36431 bleiblei
pi_101237896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:03 schreef JackCunter het volgende:
Ik kan je geen budget geven, 100 euro is een lachertje, 1000 euro is ok, paar duizend euro moet ik ze overtuigen. wat wil je weten? we hebben budget van miljoenen.
Dat klinkt tof op een forum maar zegt geen reet.
Ik knal er met mijn projectteam 3.8 miljoen euro per jaar er doorheen en het enige wat ik doe is er voor zorgen dat aanpassingen op een softwarepakket dat bij mijn WG draait uitgevoerd en gereleased worden. Kortom, klinkt fancy maar zonder randvoorwaarden is dit onbegonnen werk om pakketselectie op uit te voeren.
pi_101237966
mensen ik vraag hier alleen een richtlijn op zn minst, kom niet gelijk met mij willen toespreken dat deed mijn moeder vroeger. Of all places wil ik dat niet weer op FOK forum meemaken
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:14:04 #27
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_101238001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:13 schreef JackCunter het volgende:
mensen ik vraag hier alleen een richtlijn op zn minst, kom niet gelijk met mij willen toespreken dat deed mijn moeder vroeger. Of all places wil ik dat niet weer op FOK forum meemaken
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:10 schreef onlogisch het volgende:
ERP-LN
Solved, slotje. Succes en have fun.
4045
onlogisch
pi_101238005
beetje meer info:
je hebt de helft er niet van nodig omdat je geen douane aangiftes hoeft te doen dusdie moet je ff wegstrepen. Maar nu heb je wel een idee waar je het over gaat hebben met je baas.

Prijzen

** nodig (is nl het programma zelf) BASIS LICENTIE Douaneloods inclusief één gebruiker (single user versie), inclusief support EUR 140.00 per maand
**optie Extra gebruiker (network versie) EUR 35.00 per maand
Client/Server module (geadviseerd bij 3 users of meer, inclusief Database Server software) EUR 50.00 per maand
Facturatie module EUR 35.00 per maand
** niet nodig (is aangifte voor douane ) NCTS Aankomst aangifte (vereist myUnidoc van Minihouse, prijs exclusief de kosten voor MyUnidoc) EUR 45.00 per maand
WMS Module EUR 100.00 per maand
Scanner Module, alleen in combinatie met de WMS module, Prijs exclusief de scanner(s) UR 25.00 per maand
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:14:36 #29
36431 bleiblei
pi_101238017
Wat ik al postte, begin met een lijst van specs waar het softwarepakket aan moet voldoen.
Begin met vragen als:
- Hoeveel gebruikers werken er mee
- Hoe snel moet het up & running zijn
- Wat is budget (er is altijd een max budget)
- Om hoeveel soorten producten gaat het
- Hoeveel producten per jaar gaan er in en er uit
- Moeten er leveranciers in kunnen
- Moeten meerdere pc's het pakket kunnen benaderen of staat er een pc'tje in het magazijn waar het op staat
- Welke gegevens wil je opslaan van de producten
etc. etc. etc. etc. etc.
pi_101238195
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:13 schreef JackCunter het volgende:
Wil je nou geholpen worden of niet?

Jij komt zoals al eerder aangegeven met een niet volledige vraag en verwacht daar tot in de puntjes antwoord op.

Je hebt al zat nuttige tips gekregen in dit topic (wat me eerlijk gezegd, gezien dat het FoK! is, nog meevalt :)).
pi_101238225
Laat maar zitten, ik wist niet dat hier op vrijdag avond mensen zitten te wachten om elke vraag af te kraken met hun FOK forum ervaring. Krijg je hier punten voor?

Mijn bedoeling was om de vraag te stellen en morgen terug te kijken. Het was interessant toen ik gelijk meerdere reacties kreeg, deed me denken dat ik een goede vraag stelde.

Conclusie is dat hier een team zit te wachten om nieuwe topics de grond in te boren.

Misschien nieuw woord voor de Dikke Van Dale in de toekomst: Forumwachters, Forumkrakers, Forumcritici.

Ik weet het is niet pakkend woord maar geef het tijd er komt wel een uniek woord voor jullie ;)
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:20:06 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_101238294
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:18 schreef JackCunter het volgende:
Laat maar zitten, ik wist niet dat hier op vrijdag avond mensen zitten te wachten om elke vraag af te kraken met hun FOK forum ervaring. Krijg je hier punten voor?

Mijn bedoeling was om de vraag te stellen en morgen terug te kijken. Het was interessant toen ik gelijk meerdere reacties kreeg, deed me denken dat ik een goede vraag stelde.

Conclusie is dat hier een team zit te wachten om nieuwe topics de grond in te boren.

Misschien nieuw woord voor de Dikke Van Dale in de toekomst: Forumwachters, Forumkrakers, Forumcritici.

Ik weet het is niet pakkend woord maar geef het tijd er komt wel een uniek woord voor jullie ;)
Je had zelf ook wat research kunnen doen.

www.google.nl schijnt een aardige site te zijn :s)
4045
onlogisch
pi_101238322
Voor de mensen die me wel helpen erg bedankt.

Jullie gaven me wat info waar ik op zn minst mee kan googelen
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:21:37 #34
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_101238366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:20 schreef JackCunter het volgende:
Voor de mensen die me wel helpen erg bedankt.

Jullie gaven me wat info waar ik op zn minst mee kan googelen
Ja want zonder die info had je natuurlijk geen "magazijn voorraad systeem" in kunnen vullen1!1!!
4045
onlogisch
pi_101238520
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:18 schreef JackCunter het volgende:

En jij bent gewoon niet duidelijk genoeg... wees blij dat je nog zoveel tips gekregen hebt.
pi_101238627
Ik vraag tips en geen onnodig commentaar omdat die ene persoon het geen duidelijke vraag vind.
Blijf netjes en kalm, zo niet dan gaat het nergens naar toe.
vind je het een domme vraag? reageer dan niet.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:31:42 #37
36431 bleiblei
pi_101238842
Naja, vergeet niet dat de tips in de vorm van een paar pakketten je niet verder gaan helpen.
Als je/je werkgever niet weet wat je zoekt is de kans op een non-investering erg groot.
Het belangrijkste bij pakketselectie zijn de vragen "wat heb je nodig" en "wat heb je daar voor over".

Ik hoop daarom dat je verstandig bent en daarom een paar stappen terug doet in je onderzoek.
Bovenstaande is trouwens gebaseerd op ervaring :) .

[ Bericht 15% gewijzigd door bleiblei op 26-08-2011 23:37:56 ]
pi_101252234
Op mijn werk gebruik ik VACOS.

Hiermee kan ik zien hoeveel er op voorraad is, eventuele documenten als veiligheidsbladen e.d. kan ik er aan koppelen, zodat ik die vanuit het programma weer kan openen.

Ik kan een minimale voorraad bij een artikel er in zetten, waardoor het automatisch op een bestellijst komt te staan als de voorraad te laag wordt. Met een paar muisklikken kan ik dan ook nog automatisch een bestelling naar de leverancier uitsturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door swollywood op 27-08-2011 14:10:14 ]
pi_101252602
Juist omdat dit soort dingen deels maatwerk is, is het handig om zelf (iets) te kunnen aanpassen.
http://www.filemaker.com/nl/products/fmp/
Schijnt ook in de schappen te liggen bij de betere torrentboer
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101254069
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:15 schreef Flepke het volgende:
Juist omdat dit soort dingen deels maatwerk is, is het handig om zelf (iets) te kunnen aanpassen.
http://www.filemaker.com/nl/products/fmp/
Schijnt ook in de schappen te liggen bij de betere torrentboer
Schappelijke prijzen ook!
https://store.filemaker.com/NL/NLD/RTL
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:38:55 #41
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_101255110
Waarom trek je het niet breder door voor Microsoft SharePoint 2010 te gaan. Als je budget het toelaat pak je de enterprise versie en anders voor Foundation (gratis) met SQL en wat leuke aangekochte web parts.

Op deze manier kun je het voor alles inzetten en alle andere bedrijfsgegevens ook nogeens ontsluiten.

Een magazijn systeempje is zo gebouwd hierin het is alleen een questie van ontwerp van je views.

success
Dwannie is like god is rubbing your tummy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')