abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 maart 2012 @ 01:29:03 #276
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_109681814
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_109686426
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 01:29 schreef Samael het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe jij licht tekent is echt geniaal. :D
Lekker happen
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:39:04 #278
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_109690743
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:25 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Hoe jij licht tekent is echt geniaal. :D
Thanks ^O^

Al ben ik zelf niet tevreden over de kwaliteit. Het ziet er een stuk minder scherp uit dan ik dacht. :{
Voortaan maar weer een wat hogere resolutie gebruiken.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_109729209
Even een vraagje tussendoor voor de photoshoppers.
Ik ben bezig geweest om de achtergrond van onderstaand visitekaartje na te maken, alleen het lukt me niet om erachter te komen welke stappen zijn genomen om dat effect te krijgen.


Mijn theorie is dat de maker voor elk klein 3 hoekje een aparte gradient heeft gebruikt, deze tegen elkaar legt en daarmee de 3d suggestie opwekt... alleen na veel trial & error wil het nog niet helemaal lukken, misschien dat iemand anders nog een idee hierover heeft?
pi_109729675
Ik heb m even snel na proberen te maken, dit kwam eruit :)

  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 14:21:04 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109729719
*jaloersmakend topic
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109729737
Het is inderdaad zoals je zei, met die gradients.. eerst een normale gelijkzijdige driehoek genomen.

Toen daar dus die 3 kleine driehoekjes ingezet (even priegelen wat de precieze groottes zijn, had geen zin om het uit te rekenen :P

Toen die netjes invullen met de gradients

Dan de complete driehoek kopieren en draaien, zodat je eigenlijk gewoon een setje van 2 hebt (daar bestaat t patroon uit)

er zit nog een licht randje op die een soort.. bolling geeft aan het harde randje? op het lichtste vlak.

Dat toevegoegd, patroon ermee gemaakt, toen nog een laag eroverheen met een licht naar donker gradient op Overlay voor het spot effect :)

Zou me niks verbazen als de daadwerkelijke gewoon gerendered is, trouwens :P dat licht wat er van 1 richting opvalt is heel typisch en dat kan je wel photoshoppen maar best wat werk. Je ziet het vooral zeg maar waar de spot het felst is op het bovenste kaartje van de stapen, waar wat vlakken vanaf de middenpunt van de driehoek, iets extra wits hebben
pi_109730699
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:19 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb m even snel na proberen te maken, dit kwam eruit :)

[ afbeelding ]
Zoiets heb ik ook ongeveer maar het is het nét niet imho.
Heeft meer oefening en tijd nodig om het precies te krijgen zoals op het voorbeeld.
pi_109730813
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:56 schreef karton2 het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook ongeveer maar het is het nét niet imho.
Heeft meer oefening en tijd nodig om het precies te krijgen zoals op het voorbeeld.
Waarom? Ik denk dat je zelf het verschil niet zou zien als je ze niet naast elkaar had liggen.
Lekker happen
pi_109730855
Ik denk trouwens ook dat de achtergrond op het kaartje gerenderd is met een 3d programma.
Lekker happen
pi_109731593
Mijn snelle take:





Patroon is verkeerd zie ik.

EDIT:



Beter patroon, radial gradient met 'Darker color'.

Precies hetzelfde zal je nooit krijgen. Ik wil je best het patroon sturen...

[ Bericht 22% gewijzigd door -Datdus- op 31-03-2012 15:40:21 ]
Lekker happen
pi_109731881
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:01 schreef -Datdus- het volgende:
Ik denk trouwens ook dat de achtergrond op het kaartje gerenderd is met een 3d programma.
Die hele afbeelding is sowieso gerenderd, of die vorm ook met een 3d programma is gerenderd durf ik niet te zeggen.
pi_109732030
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:29 schreef -Datdus- het volgende:
Mijn snelle take:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Patroon is verkeerd zie ik.

EDIT:

[ afbeelding ]

Beter patroon, radial gradient met 'Darker color'.

Precies hetzelfde zal je nooit krijgen. Ik wil je best het patroon sturen...
Je hebt op de middelste hoek van een klein driehoekje dus die radial gradient neergezet als ik het goed heb.
Het patroon bij die onderste ziet er goed uit alleen is zijn de kleurverschillen tussen die 3 driehoekjes te groot waardoor het zo onrustig eruit ziet.

Je patroon kan je sturen naar ralph[punt]1985 [at] hotmail[punt]com

edit/
het origineel ziet er erg rustig uit, de maker zal er nog wel een donker laagje overheen hebben gelegd denk ik
pi_109732036
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:42 schreef karton2 het volgende:

[..]

Die hele afbeelding is sowieso gerenderd, of die vorm ook met een 3d programma is gerenderd durf ik niet te zeggen.
Lijkt er wel op. Maar nu zijn er 2 mensen die zo lief zijn je te helpen, en ik denk dat het niet veel beter dan dat gaat worden (Beiden zien er al geweldig uit), dus wat is nu nog je vraag? Of het nog beter kan? Dan zou ik naar een 3Dbureau gaan en ze betalen om het te doen.
pi_109732122
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:48 schreef karton2 het volgende:

[..]

Je hebt op de middelste hoek van een klein driehoekje dus die radial gradient neergezet als ik het goed heb.
Het patroon bij die onderste ziet er goed uit alleen is zijn de kleurverschillen tussen die 3 driehoekjes te groot waardoor het zo onrustig eruit ziet.

Je patroon kan je sturen naar ralph[punt]1985 [at] hotmail[punt]com

edit/
het origineel ziet er erg rustig uit, de maker zal er nog wel een donker laagje overheen hebben gelegd denk ik
Aller aller laatste poging. :P

Lekker happen
pi_109732124
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:48 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Lijkt er wel op. Maar nu zijn er 2 mensen die zo lief zijn je te helpen, en ik denk dat het niet veel beter dan dat gaat worden (Beiden zien er al geweldig uit), dus wat is nu nog je vraag? Of het nog beter kan? Dan zou ik naar een 3Dbureau gaan en ze betalen om het te doen.
Mij ging het er om wat de theorie achter het patroon was. Zelf ben ik begonnen met een dergelijk patroon in illustrator te maken (eerst hele driehoekjes, daarna driehoeken bestaande uit 3 kleinere driehoekjes), maar echt zoals het voorbeeld lukte me niet helemaal. Vandaar m'n vraag in dit topic.
Of het patroon een render uit een 3dprogramma is heb ik nooit aangedacht... kan ik ook eens gaan proberen.
pi_109732236
Post je je resultaat? En misschien is het leuk om je pogingen te zien, misschien kunnen we dan beter helpen :)
pi_109733074
M'n laatste poging van vandaag;


Ziet er best oke uit, maar te licht van kleur.
Het hoeft geen kopie te zijn van het origineel maar mij ging het vooral om de hoe de maker het aan heeft gepakt.
De fout die ik maakte was dat ik de de kleuren niet goed op elkaar afstemde waardoor je lijnen in je patroon kreeg.
pi_109925682
julie zijn echt super goed :O

hiero 2 recente dingetjes van mij:

aanmelding GLR


logo voor een race team, nog niet af.. hij (klant) wilt ineens ronde kantjes.. wat vinden julie?
eerste keer dat ik met photoshop werk :P
pi_109927147
Leuk! Wanneer heb je toelating gedaan? :) ik studeer volgende week af. Op het glr. Zie het logo alleen niet, die ook in photoshop? Illustrator is daar veel beter voor alleen ;)
pi_109927156
Logo gezien, ik vind hem niet zo goed als logo, meer als losstaan stukje voor je portfolio. Daar ga je nog veel over leren de komende 4 jaar :D
  donderdag 5 april 2012 @ 07:40:03 #297
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_109927328

Een still van visuals voor een opdracht waar ik mee bezig ben :)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_109931759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 06:59 schreef RenRen- het volgende:
Leuk! Wanneer heb je toelating gedaan? :) ik studeer volgende week af. Op het glr. Zie het logo alleen niet, die ook in photoshop? Illustrator is daar veel beter voor alleen ;)
2 weken voor kerst avond :D veel suc6 alvast!! (ben btw al aangenomen)
moet nog eens uitzoeken hoe illustrator werkt :P heb daar de lijnen in gemaakt

en hoe zou jij het logo anders doen?
die gozer wilde om die maan tog maar gewoon een soort ligt effect, ipv de vlammen
want het moet zegmaar een zonsverduistering voorstellen :P
pi_109931923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:04 schreef Skittels het volgende:

[..]

2 weken voor kerst avond :D veel suc6 alvast!! (ben btw al aangenomen)
moet nog eens uitzoeken hoe illustrator werkt :P heb daar de lijnen in gemaakt

en hoe zou jij het logo anders doen?
die gozer wilde om die maan tog maar gewoon een soort ligt effect, ipv de vlammen
want het moet zegmaar een zonsverduistering voorstellen :P
Gefeliciteerd! En dankjewel, best spannond.

Illustrator is niet heel moelijk, maar je moet er even de tijd voor nemen :Y Online tutorial over bijvoorbeeld de pen-tool enzo.

Het lettertype duidelijker, het is een heel onduidelijk font, en het font heel strak. Font ook in één kleur of met een subtiel verloop, en als je dat persé zou willen een lijntje eromheen, maar meer ook niet. Ook de vlammen zijn niet zo duidelijk vlammen, door de kleuren, misschien daar ook nog eens naar kijken?

Zoom ook eens heel erg uit, om te zien of het logo dan nog duidelijk is? Je moet het natuurlijk ook nog kunnen lezen als je ver weg staat of als het in het klein gedrukt is :Y
pi_109934933
thnx, goeie tips !
het was totaal niet duidelijk van een afstandje xD

en ipv die vlammen komt zegmaar een soort 'outer glow' snappu ;)
font zelf verzonnen >.> eerst ff kijken of het met die andere aanpassingen er beter uitziet, anders verrander ik t font nog ff
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')