De tijd zal het leren vriend. Zolang je je af en toe verdiept in de klassieken komt het helemaal goed met jou.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:17 schreef Argo het volgende:
[..]
Knevelt denk je dat ik ooit zon baas als jou kan worden?
Ja joh sorry, dat zal wel verkeerd zijn geweest dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:18 schreef Stringer het volgende:
[..]
Op de schouder van een reus leunen? Is dat een gezegde? Ken wel deze:
"We zijn dwergen die staan op de schouders van reuzen. Wij zien beter en verder dan zij."
Bernard de Chartres.
Flikker op, dat verhaal hoorde ik op het VWO. Toen was het wauw. Nu is het oude koek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:17 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Ik snap dat, wanneer je die allegorie even vlug via wikipedia hebt doorgelezen, je de diepte ervan nooit zult voelen. Mensen die denken dat de allegorie van de grot alleen over epistemologie gaat._!
Ik hoop het, ik ga vandaag denk ik het symposium lezen, en de apologie, maar wie weet lees ik Aristoteles zijn retorica ik ben er nog niet uit..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:18 schreef Knevelt het volgende:
[..]
De tijd zal het leren vriend. Zolang je je af en toe verdiept in de klassieken komt het helemaal goed met jou.
Slordig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:19 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Ja joh sorry, dat zal wel verkeerd zijn geweest dan.
Inquisitie en slavernij werden gerechtvaardigd vanuit de klassieke christelijke filosofie, dus er is niet echt sprake van een verslechtering.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:59 schreef Knevelt het volgende:
Immanuel Kant was, net als alle moderne filosofen sinds Hobbes, een dwaas die het Licht van de klassieke en christelijke filosofie inruilde ....
Maar erger is nog dat met het categorisch imperatief de grofste schandalen gerechtvaardigd kunnen worden.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:23 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Inquisitie en slavernij werden gerechtvaardigd vanuit de klassieke christelijke filosofie, dus er is niet echt sprake van een verslechtering.
dank voor je vergiffenisquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:30 schreef Zemelknoper het volgende:
Stalinisme bedoel je denk ik. Wellicht wil je zo graag "dure" woorden strooien, dat je in de knoop raakt. Geeft niets hoor, jong.
Vergiffenis is ook een belangrijk iets denk ik. Ik zal Aristoteles straks raadplegen, of Plato... Ik kan niet kiezen of Symposium en Apologie. Of Retorica... Zo moeilijk... Ik kan me dan ook ergeren als mijn familie zoals FOK! doet.. En niet wilt praten over zulke mooie meesterwerken of gedachtes.quote:
Symposium en Apologie zijn baas.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Argo het volgende:
[..]
Vergiffenis is ook een belangrijk iets denk ik. Ik zal Aristoteles straks raadplegen, of Plato... Ik kan niet kiezen of Symposium en Apologie. Of Retorica... Zo moeilijk... Ik kan me dan ook ergeren als mijn familie zoals FOK! doet.. En niet wilt praten over zulke mooie meesterwerken of gedachtes.
wilquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Argo het volgende:
[..]
Vergiffenis is ook een belangrijk iets denk ik. Ik zal Aristoteles straks raadplegen, of Plato... Ik kan niet kiezen of Symposium en Apologie. Of Retorica... Zo moeilijk... Ik kan me dan ook ergeren als mijn familie zoals FOK! doet.. En niet wilt praten over zulke mooie meesterwerken of gedachtes.
Dat is juist de intentie. Dat zelfs de meest belabberde filosoof Kant kan ontkrachten is bewijs genoeg voor Kants seniliteit dunkt me. Of heb je misschien ook een inhoudelijk argument tegen de ontkrachting van Schopenhauer?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:35 schreef speknek het volgende:
Kant afzeiken en daar Schopenhauer voor gebruiken. Dat is zoiets als dat Bach gepwnd wie unne noob werd door het metrum van de DJ Chuckie.
Maar waarom heeft Kierkegaard, Hegel dan niet gepwnd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:35 schreef speknek het volgende:
Kant afzeiken en daar Schopenhauer voor gebruiken. Dat is zoiets als dat Bach gepwnd wie unne noob werd door het metrum van de DJ Chuckie.
Wtf kom jij ineens met religie aanzetten?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:42 schreef TimMer1981 het volgende:
Zullen we eerst even beginnen met het punt dat religie en filosofie over aardse onderwerpen naar mijn mening niet te combineren zijn?
Over de de levenscyclus, reïncarnatie, het hiernamaals, etc. filosoferen door middel van religie: be my guest. Maar bij filosoferen over aardse onderwerpen staat religie altijd in de weg, aangezien religie altijd als rookgordijn voor het verdoezelen van de wetenschappelijke, empirisch bewezen waarheid wordt gebruikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Kant pwnen wie unne noob.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:45 schreef Eartling het volgende:
Wat is het doel vandaag ? Consensus bereiken.
Hij kan zich wel niet verdedigen, en ik moet je even terug trekken iemand ''pwnen wie unnne noob.'' Is zeer extreem, ik denk dat je een beetje moet matigen!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |