as. papa's en mama's:
12 augustus 2002: Illogical (papa)
13 augustus 2002: gebruikersnaam
20 augustus 2002: Moussy
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
19 februari 2003: Karin
3 maart 2003: Dinus
Babietjes:
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
Dreumesjes:
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
Peutertjes:
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 15-07-2002 10:11]
Freekje wacht nou al zoooooooo lang, zijn Tinkerbellsokjes zijn al bijna te klein....
Vandaag op het CB was alles goed met Freek, en... (Just Me, let je op?) bijna een POND aangekomen in anderhalve week.
Slagroom in de borstvoeding denk ik
Nou, mn schoonzus dacht het te proberen bij René. Ze knoopte een gesprekje aan over baby's in buiken en vroeg tussen neus en lippen door of er een broertje in mn buik zat... Nee zei René, zegt de schoonzus.... een zusje dan ... Nee zei René, een baby
het mooie was dat ze niet in de gaten had dat ik alles kon horen
quote:hmm..er zijn altijd mensen die het beter doen
Op maandag 01 juli 2002 22:01 schreef Leah het volgende:
* Leah schopt Tink naar de dokter!
Vandaag op het CB was alles goed met Freek, en... (Just Me, let je op?) bijna een POND aangekomen in anderhalve week.
Wou dus vol trots vertellen dat Alicia erin geslaagd is een pond aan te komen in dik 3 weken tijd. Maar je hebt me verslagen.
Maar wij zijn dus ook naar het cb geweest vandaag. Wat een verschrikking
We moesten voor de eerste inentingen. Nou die zullen we nog lang heugen.
Ze heeft tijdens het krijgen van de inentingen echt alles bij elkaar geschreeuwd, hartverscheurend. Daarna is ze een uurtje stil geweest ofzo en toen begon de elende. Krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Wat een longen heeft die griet zeg. (ze is er gewoon een beetje schor van). D'r temperatuurtje steeg uiteraard ook wat maar bleef gelukkig steken op 38.2 (dus maar 2 graadjes hoger dan normaal, gelukkig). Sinds een uurtje of 2 begint ze weer wat op te knappen en wil zelfs weer aan de borst (gelukkig want anders kan ik nooit pronken met zulke mooie getallen als Leah Heb drie voedingen in te halen van vandaag.)
Op het cb waren ze verder tevreden. Ze zat nog steeds onder het gemiddelde maar het zat nog wel in een stijgende lijn en dat was vooralsnog prima.
Ze is nu in totaal 4130 grammetjes vet
quote:Wow hartstikke goed joh!! Je kunt tevreden op jezelf en Freek zijn!!
Op maandag 01 juli 2002 22:01 schreef Leah het volgende:
quote:Knorretje hardstikke goed joh!!! Had je toch in het begin niet durven hopen!!
Op maandag 01 juli 2002 23:22 schreef Knorretje het volgende:hmm..er zijn altijd mensen die het beter doen
Wou dus vol trots vertellen dat Alicia erin geslaagd is een pond aan te komen in dik 3 weken tijd. Maar je hebt me verslagen.
Damien is ook weer bezig nu.
Voor de laatste 4 kiezen. Het is kneppelhard achter in zijn mondje en het doet schijnbaar erg veel zeer want ik mag er niet aankomen.
Bijtringen zijn geen optie en ook met chamodent of andere troep mag ik niet in zijn mondje komen.
HELP???? Iemand nog ideeen hiervoor?
Vannacht had ik al gezegt dat Sven nog steeds niet erg lekker is en hij was vanmorgen 2 uur eerder wakker dan anders en lag te gieren en te brullen en had me al voorgenoem dat als het vandaag niet normaal ging gelijk de dokter weer te bellen.
Sven kon al een uur later terecht en dokter heeft Sven even nagekeken en vond dat het nu ook wel telang duurde en de koorts ook geen klein beetje hoger mocht zijn(tegen de 38).
Buikje en oortjes waren goed maar de klieren in de hals waren wel wat opgezet en moet morgen Sven z'n urine heenbrengen voor onderzoek. Ik hoop nu toch echt dat het wat beter gaat, arm kereltje heeft het best moeilijk en zwaar.
Dus morgen wachten op de uitslag, iedereen een
Nu ligt hij ook weer in bed, maar slapen? Ho maar. En hij ziet er al zo moe uit, zeker met die ontstoken oogjes.
ik dacht potjandorie dat het zomer was, maar iedereen is ziek!
Ik heb een probleem...ik ben vandaag jarig.. Dat kan ik dus voortaan ook op mijn buik schrijven..
quote:Feli!
Op dinsdag 02 juli 2002 15:05 schreef otisclub het volgende:
Haal mij maar van de lijst af, want we hebben gisterochtend een wolk van een dochter gekregen !!!.
Op 1 juli 2002 om 05.05u zag Melanie het levenslicht en is kern gezond... Moeder maakt het gelukkig ook goed.!!!!Ik heb een probleem...ik ben vandaag jarig.. Dat kan ik dus voortaan ook op mijn buik schrijven..
Leuke naam!
quote:Buitengewoon goed, 7,5 uur over gedaan. (mijn vrouw dan he !
Op dinsdag 02 juli 2002 15:16 schreef Barb het volgende:
Otisclub, van harte gefeliciteerd met je verjaardag én met je kersverse dochter!!Alles goed gegaan tijdens de bevalling?
Beetje ingescheurd, voor de rest is het heel goed gegaan. Het was een thuis bevalling (gelukkig)
Geniet lekker van elkaar.
Dinus, ook namens mij nog van harte. Beetje laat, maar toch van harte gegund!
[OT]En in de categorie zielig: Wens qltel beterschap!
ik heb haar ook eventjes toegevoegd aan het juistje lijstje
Karin! Van Harte Gefeliciteerd!! Geniet er van want zwanger zijn is zo heerlijk
Dinus! Idem, van harte gefeliciteerd! Ik wed dat je niet kunt wachten tot je weer gefriemel in je buik voelt
Otisclub en mevrouw Otisclub, van harte gefeliciteerd met Melanie Veel gelukkige en gezonde jaren gewenst met jullie wondertje
Enne, ook van harte met je verjaardag.
En Karin en Dinus ook heel erg gefeliciteerd!
* Fannetje is een groot fan van deze topicreeks
quote:Ach een mooier kadootje kan je je toch niet wensen!!!
Haal mij maar van de lijst af, want we hebben gisterochtend een wolk van een dochter gekregen !!!.
Op 1 juli 2002 om 05.05u zag Melanie het levenslicht en is kern gezond... Moeder maakt het gelukkig ook goed.!!!!Ik heb een probleem...ik ben vandaag jarig.. Dat kan ik dus voortaan ook op mijn buik schrijven..
quote:Ik begin altijd trots en superblij te stralen als ik dat iemand hoor of "zie" zeggen
Op dinsdag 02 juli 2002 20:02 schreef Fannetje het volgende:
* Fannetje is een groot fan van deze topicreeks
Leah hoe lang denk je dat ik al bezig ben geweest Tink naar de dokter te krijgen ze is gewoon net zo koppig als haar vriendje
quote:Gefeliciteerd!
Op 1 juli 2002 om 05.05u zag Melanie het levenslicht en is kern gezond... Moeder maakt het gelukkig ook goed.!!!!
quote:* No Nick is ook vandaag jarig dus we kunnen het voortaan samen vieren
Ik heb een probleem...ik ben vandaag jarig.. Dat kan ik dus voortaan ook op mijn buik schrijven..
quote:Ik lurk hier ook altijd errug graag.
Ik begin altijd trots en superblij te stralen als ik dat iemand hoor of "zie" zeggen[/sub]
En voor allen die het af en toe moeilijk hebben, Strekte !!
quote:Sorry
Op maandag 01 juli 2002 23:22 schreef Knorretje het volgende:[..]
hmm..er zijn altijd mensen die het beter doen
Wou dus vol trots vertellen dat Alicia erin geslaagd is een pond aan te komen in dik 3 weken tijd.
Ik vin' een pond in drie weken ook zeeeeer acceptabel hoor!
Otisclub, gefeli! Krijg je binnenkort ook van die mooie "ik heb net een baby" wallen onder je ogen
Vocje...da's niet koppig, da's gewoon dom! Kan wel een trombosebeen zijn ofzo (om maar iets opwekkends te noemen).
Vort! Naar de dokter! Daar is die man toch voor?
quote:In dat geval zal muildier of 40 net genoeg moeten zijn
Op dinsdag 02 juli 2002 20:23 schreef Havoc het volgende:
...ze is gewoon net zo koppig als haar vriendje
quote:hmmzzz was dat het aantal wat jou of die grens heeft gekregen
Op woensdag 03 juli 2002 00:06 schreef Zooi het volgende:[..]
In dat geval zal muildier of 40 net genoeg moeten zijn
Melanie welkom op de wereld!!!
Otisclub en mama Melanie van harte gefeliciteerd!!
quote:*meldt*
Op dinsdag 02 juli 2002 20:07 schreef Lois het volgende:
Ik begin altijd trots en superblij te stralen als ik dat iemand hoor of "zie" zeggen
*schaam*
Feli nog Dinus, helemaal vergeten.
*schaam*
Allereerst natuurlijk met die wolk van een dochter, maar ook met je verjaardag!!
Bedankt allemaal voor jullie gelukwensen met m'n zwangerschap.. ik kon het allemaal niet meer geloven maandag, want ik merk helemaal niks. Heb er nog maar een test tegenaan gesmeten, die was gelukkig nog steeds positief!
Vrijdag naar ome huisarts, ik hoop niet dat ik erg op m'n kop krijg want ik mocht eigenlijk pas een half jaar na de geboorte van Esther zwanger worden i.v.m de keizersnee. Ik ben een klein beetje te vroeg nu. We hebben echt met vuur gespeeld, achteraf gezien door tijdens het vrijen niks te gebruiken. Voor hetzelfde geld was ik in de 3e maand al zwanger geworden. Ik was al heel snel weer ongesteld, nog tijdens de borstvoeding.
quote:Hier nog zo'n lurker.
Op dinsdag 02 juli 2002 20:07 schreef Lois het volgende:
Ik begin altijd trots en superblij te stralen als ik dat iemand hoor of "zie" zeggen
Hier nog geen nieuws maar wat niet is kan nog komen...
Ik ga deze pagina gelijk even printen een aan mijn vrouw laten zien. Misschien dat ze zich dan ook wel registreert hiero.
quote:Same here. Ook nog lang geen plannen, maar dit is toch wel het liefste topic op Fok!
Op woensdag 03 juli 2002 11:23 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Hier nog zo'n lurker.
Totaal geen plannen in deze richting (voorlopig) maar het is wel het eerste topic wat ik 's morgens meteen bekijk als ik op het forum ga kijken. (en daarna nog tig keer per dag)
Aanstaande maandag komen ze van het kraamcentrum op bezoek. Nu is onze babykamer nog niet echt af. Gaan ze daar moeilijk over doen? Of maakt dat niks uit? En wat willen ze eigenlijk allemaal weten? Hoeveel kleertjes enzo je hebt???
En de dames die het wat moeilijker hebben... sterkte!
Vind het heel moedig van jullie dat jullie het allemaal zo posten en ook hoe jullie ermee omgaan!
quote:En Melanie komt toch zeker wel bij de Koele Kids?
Op woensdag 03 juli 2002 11:32 schreef otisclub het volgende:
* otisclub bedankt iedereen voor de leuke reactiesIk ga deze pagina gelijk even printen een aan mijn vrouw laten zien. Misschien dat ze zich dan ook wel registreert hiero.
Dat zal Christan beslist leuk vinden!
Rewimo heeft gisteren vernomen wat Club Otis eigenlijk is...
quote:Ik zou toch maar een beetje doorklussen.
Op woensdag 03 juli 2002 13:23 schreef Sweej het volgende:
Alle mensen, ik ben de afgelopen dagen weer zo ontzettend moe
Ik doe zelfs al middagdutjes
Nou ja, mijn lijf zal het wel nodig hebben. Of het nou door het weer of de zwangerschap komt weet ik niet. Misschien een beetje van beiden.Aanstaande maandag komen ze van het kraamcentrum op bezoek. Nu is onze babykamer nog niet echt af. Gaan ze daar moeilijk over doen? Of maakt dat niks uit? En wat willen ze eigenlijk allemaal weten? Hoeveel kleertjes enzo je hebt???
Hier gaat alles zijn gangetje. Bo blijft een hele drukke meid wat natuurlijk heel gezellig is, maar ook heeeeel vermoeiend. Ze wil soms teveel voor wat ze eigenlijk kan en word dan driftig ook kan ze zich nog steeds heel moeilijk afsluiten en wil dus alles wat ze om zich heen ziet in de gaten houden. Even in de box slapen is er dus niet bij want dan word ze teveel afgeleid. Ze meot dus echt geregeld naar bed anders is ze gesloopt en word ze nog drukker.
Van de week hebben we besloten dat ik ga stoppen met werken en wat een opluchting is dat zeg. Ik had het helemaal niet meer naar me zin op me werk. (werk met verstn gehandicapten) De zorg die geboden werd ging zo achteruit en ik kon dat niet tegenhouden. Alle collega's vinden het wel prima zo en durven nergens tegen in te gaan dus stond ik er altijd alleen in. Dat werd ik na een hele tijd (nu eindelijk dus) echt zat. Heb nog geprobeerd om me erbij neer te leggen en gewoon me werk te doen maar dat luktte me niet. Zo zit ik niet in elkaar entrek me de dingen dan toch teveel aan. Met als resultaat dat ik er echt tegenop zag om te gaan werken en als ik gewerkt had vol zat van de dingen die ik daar tegenkwam. Dus nu gaan we even een stukkie zuiniger leven. Moet ook goed kunnen. En dan geen gezeur meer en een veel relaxtere mamma thuis en daardoor ook een relaxtere pappa
Doei doei
Groetjes weer,
quote:Ik heb dat gister maar afgezegd.... Ook al kon ik na 3 weken ziekenhuis nog steeds aanspraak maken op 2x een halve dag kraamzorg. Als we straks met zn alle thuis zijn hoef ik niet nog eens 2 dagen zo'n muts in een wit pakkie over de vloer
Aanstaande maandag komen ze van het kraamcentrum op bezoek. Nu is onze babykamer nog niet echt af. Gaan ze daar moeilijk over doen? Of maakt dat niks uit? En wat willen ze eigenlijk allemaal weten? Hoeveel kleertjes enzo je hebt???
Vandaag zijn we op controle geweest bij de gyn hier in het ziekenhuis. Met weer een echootje... Het hoofdje zag er wat ronder uit dan de andere keren... Dat kan 2 dingen betekenen, het is een mooi bolletje aan het worden , of het is zich nu echt een waterhoofdje aan het vormen. Laten we het eerste maar hopen!!!
Ennuh nog wat, gister zijn we met René op schiphol geweest vliegtuigen kijken. Ze is helemaal gek van die flat gebouwen die de lucht in gaan. Bij de gyn op zn kantoor staan allemaal model vliegtuigjes en die was ze aan het bekijken en ze moest dus ook ff vertellen dat ze die gister in het echt gezien had op schiphol.. Wat denk je dat de gyn zegt, dan laat je dr toch een keer met mij mee gaan. Hij is nml zelf piloot.
Als alles achter de rug is gaat René dus een keer vliegen!!!
toen ze net een jaar was is ze al eens mee geweest te vliegen maar nu is ze er veel meer van bewust.
quote:Wat een gave mutsenprutser heb jij!!!!!
Op woensdag 03 juli 2002 14:07 schreef moussy het volgende:<KNIP>
Ennuh nog wat, gister zijn we met René op schiphol geweest vliegtuigen kijken. Ze is helemaal gek van die flat gebouwen die de lucht in gaan. Bij de gyn op zn kantoor staan allemaal model vliegtuigjes en die was ze aan het bekijken en ze moest dus ook ff vertellen dat ze die gister in het echt gezien had op schiphol.. Wat denk je dat de gyn zegt, dan laat je dr toch een keer met mij mee gaan. Als alles achter de rug is gaat René dus een keer vliegen!!!toen ze net een jaar was is ze al eens mee geweest te vliegen maar nu is ze er veel meer van bewust.
quote:Hmm, hier noemen ze dat een intakegesprek. Ze vroeg door de telefoon niets over hoe ver we waren. Maar van een ander hoorde ik dat ze begonnen te miepen over van alles en nog wat. Nou ja, we zien wel. Als ze het zo graag af willen hebben zeg ik, hier hebbie verf, kwasten, een boor en wat schroeven en gaat uw gang mevrouw !
Op woensdag 03 juli 2002 13:57 schreef jessie het volgende:
Sweej, nog nooit van gehoord dat ze van het kraamcentrum langs komen. Bedoel je soms van het consultatieburo? Bij ons kwamen die niet langs toen Bo er nog niet was. En je laat je niet vertellen wat je wel en niet in huis moet hebben hoor. Ik was ook zo'n meut die me aan de lijstjes die in de boeken staat gehouden heeft. Nou die irritante luiertruitjes heeft ze nooit aangehad wat een ondingen. En je zal best moe zijn van je zwangerschap. Misschien even op ijzertekort laten prikken.<knip>
Doei doei
Groetjes weer,
Volgende week moet ik weer naar de VK. Zal eens laten checken op ijzer.
Jessie, ik kan me echt voorstellen wat een opluchting dat is! Heerlijk, gewoon lekker rustig aan doen. Je kunt inderdaad beter relaxed zijn met wat minder centen toch dan een enorm frusty stresskip??
quote:Bij mij zijn ze niet van te voren langsgeweest, ik heb wel een telefonisch "intake gesprek" gehad. Het lijkt me niet dat ze gaan zeuren hoor. Meestal is het om te bespreken wat je in huis moet hebben en hoeveel kraamzorg je wilt, en hoe je gaat bevallen. Dat is voor hun van belang.
[b]Op woensdag 03 juli 2002 13:23 schreef Sweej het volgende:[/bAanstaande maandag komen ze van het kraamcentrum op bezoek. Nu is onze babykamer nog niet echt af. Gaan ze daar moeilijk over doen? Of maakt dat niks uit? En wat willen ze eigenlijk allemaal weten? Hoeveel kleertjes enzo je hebt???
Ik vond het trouwens heerlijk om een kraamverzorgster te hebben, ik snap niet dat je het afzegt Moussy! Het is toch makkelijk, zeker als je nog een kleintje rond hebt lopen.
quote:Ik bij mij zouden ze ook langskomen maar vanwege de drukte kreeg in een telefonisch intake gesprek.
<KNIP>
Achteraf had dat niet gehoeven, ik wilde gewoon lekker tutten met mijn mannetje en kon de kraammiep wel de deur uitkijken.
Wèl was mijn huis lekker schoon toen ze wegging
Lag wel aan de miep trouwens, als je een leuke hebt kan het heel prettig zijn denk ik.
quote:Nou, wij bivakkeren straks al zeker 3 weken in het ziekenhuis. Dus dan zou het gaan om 2 x een halve dag voor moeder en kind. Maar moeder en kind zijn dan volgens mij na 3 weken al wel flink op elkaar ingespeeld. En ik denk dat we dan gewoon lekker met zn 4tjes thuis willen zijn zonder "bemoeienissen" .
Op woensdag 03 juli 2002 14:21 schreef moralia het volgende:[..]
Ik vond het trouwens heerlijk om een kraamverzorgster te hebben, ik snap niet dat je het afzegt Moussy! Het is toch makkelijk, zeker als je nog een kleintje rond hebt lopen.
quote:Aha, op die manier, maar misschien is het toch wel lekker, een beetje hulp om de boel weer op de rails te krijgen hoewel 2x een half dagje wel erg weinig is natuurlijk.
Op woensdag 03 juli 2002 14:58 schreef moussy het volgende:[..]
Nou, wij bivakkeren straks al zeker 3 weken in het ziekenhuis. Dus dan zou het gaan om 2 x een halve dag voor moeder en kind. Maar moeder en kind zijn dan volgens mij na 3 weken al wel flink op elkaar ingespeeld. En ik denk dat we dan gewoon lekker met zn 4tjes thuis willen zijn zonder "bemoeienissen" .
quote:tis wel een unieke naam op internet
Op woensdag 03 juli 2002 13:32 schreef Rewimo het volgende:Rewimo heeft gisteren vernomen wat Club Otis eigenlijk is...
![]()
quote:Rewimo ook
Op woensdag 03 juli 2002 17:49 schreef otisclub het volgende:[..]
tis wel een unieke naam op internet
Pfff dat hebben we weer gehad, en nu mag het wel eens zomer worden!!!.
Ik heb ook een intake gehad toen ons kamertje nog niet klaar was en dat was geen enkel probleem hoor Sweej. Ik kreeg zelfs nog allerlei tips, ik was nl. braaf de hydrofiele luiers aan het strijken en dan zijn ze helemaal niet bruikbaar als droogdoeken na het badje. Wist ik dat ook weer.
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:35 schreef Lois het volgende:(...) ik was nl. braaf de hydrofiele luiers aan het strijken en dan zijn ze helemaal niet bruikbaar als droogdoeken na het badje. Wist ik dat ook weer.
Blij dat het weer beter gaat met Eva!
Hier gaat het gelukkig ook weer wat beter; de "soepoogjes" (zoals onze buurman het uitdrukte (in de zin van er drijft vanalles in ) zijn minder aan het worden. Maar schoonmaken is nog steeds geen feest (ach gut, wat doen je ouders je toch aan, kleine man....).
En was ik Jorden nog bijna vergeten, knuffie voor de kleine man met de soepoogjes
En dat van die hydrofiele luiers, wat was ik blij dat Lois de hare al een keer gestreken had, hoefden die van mij tenminste niet
En nu mag het wel zomer worden jah!
Het lijkt snetverdesnetver wel herrufst!
Ik ben vandaag naar de orthopeed geweest. Wat een lul zeg. Ik moest in eerste instantie rontgenfoto's maken. Zeg ik nog tegen die vent hoe gaan ze dat doen ik kan niet op links staan. Was geen probleem. Kom ik eindelijk aan bij de afdeling, ben ik eindelijk aan de beurt wordt er doodleuk gezegd dat er twee foto''s gemaakt gaan worden. Eén waarbij ik op het rechterbeen sta, één waarbij ik op het linkerbeen sta. Ondanks alle protesten moest die foto gemaakt worden. Danny een loodschort aan en met veel pijn en moeite die foto genomen. Zegt die trut ook nog, gaat het wel, je ziet zo witjes. Nogal logisch he als je bij wijze van dood gaat van de pijn. Maar goed heb het overleeft. Weer terug naar de orthopeed. Foto's waren gelukkig in orde. Maar er moeten meer onderzoeken gedaan worden. Joepie.
Na drieenhalf uur in het ziekenhuis vertoeft te hebben mochten we eindelijk naar huis, met in onze hand een verwijsbrief voor nuclaire geneeskunde. En daar begint pas het verhaal van het ontwikkelen van spierkracht in mijn handjes. Ik moet volgende week dinsdag ochtend voor een anderhalve dag afscheid nemen van mijn kleine meisje. Ik krijg een of ander chemisch, radio actief spul ingespoten en dan gaan ze me van top tot teen een botscan geven, in de hoop dat daar niets op te vinden is, zodat we met zekerheid kunnen zeggen dat de BI een hormonale vorm is. Een vorm waar je wel altijd last van blijft houden, maar waar zeer goed mee te leven is en weer mee te lopen is
Als de botscan niets uit wijst zit het in de weefselstructuren, spieren en pezen en daar is een hoop mee te doen. Laten we hopen dat het idd hormonaal is.
Maar door dat onderzoek moet ik dus binnen nu en dinsdag ochtend flink gaan kolven. Ik mag geen borstvoeding geven als ik radioi-actief ben en mag bij voorkeur mijn kind niet zien en zeker niet knuffelen
Het onderzoek is niet fijn, maar die kleine zolang niet zien doet me nu al pijn...
(dinsdagochtend brengen we haar weg en krijg haar donderdagochtend weer terug)
Ow ja..Die lul van een orthopeed zei ook nog doodleuk toen ik vroeg voor hoeveel dagen ik moest gaan kolven dat ik maar gewoon moest gaan stoppen met de borstvoeding
Nog even wat ander nieuws. Ik heb vandaag een pas of 15 op twee krukken gedaan
Wel veel pijn en kompleet uitgeput, maar heb het iig gedaan
De melk slaat namelijk of smurfenblauw uit of varkentjes roze. Afhankelijk van welke stof er meer geconcentreerd zit in de moedermelk.
Maar goed van je dat je al met krukken loopt al is het 15 passen dat geeft niks.
Het begin is er.
Tsja wel kl*te voor je dat je een paar dagen zonder je meissie moet doen he.
Sterkte ermee hoor.
alles doet pijn hier
heb spierpijn in mijn bovenbenen.
Het lijkt erop dat mijn rug in tweeen ligt (zo voelt het iig) en dat ze met een moker mijn schaambotje naar God hebben geslagen...
* Knorretje voelt zich even heeeeeeeeeel zielug...
quote:yep gelukkig wel. De krukken zijn voorlopig voor binnenshuis, zodat ik wat (niet veel, moest rustig aan beginnen)kan huppelen en iig normaal naar de wc kan (na 9 maand op een potje gemoeten te hebben is dat een verademing kan ik je vertellen). Buitenshuis blijven we voorlopig nog in de stoel. Zeker zolang we nog geen fysio of andere vorm van revalidatie hebben.
Op donderdag 04 juli 2002 10:35 schreef berney het volgende:Maar goed van je dat je al met krukken loopt al is het 15 passen dat geeft niks.
Het begin is er.
Ik heb toen Freek nog niet thuis was een electrische kolf gehuurd bij de thuiszorgwinkel, was n.l. niet van plan om zo lang te kolven dat ik de kosten van het kopen eruit zou halen. Misschien een idee? Anders verwacht ik idd dat je minstens een lam handje overhoudt van al dat kolven .
quote:Nou Knor, het niet mogen zien van Alicia en vervelende onderzoeken is natuurlijk heel rot, maar dit wordt wel geweldig. Misschien kan je die melk wel bewaren en er nog een keer een leuk geintje mee uithalen, pakken als er bezoek is en net doen of jouw melk er altijd zo uitziet en je van geen vreemds bewust bent. Dat wordt hilarisch!
Op woensdag 03 juli 2002 22:56 schreef Knorretje het volgende:
Ow, was ik helemaal vergeten te zeggen. Maar de periode dat ik niet mag voeden en wel moet kolven natuurlijk ga ik smurfenmelk zienDe melk slaat namelijk of smurfenblauw uit of varkentjes roze. Afhankelijk van welke stof er meer geconcentreerd zit in de moedermelk.
Alle net zwangeren gefeliciteerd en alloe probeerders, veel succes!
Ik lurk weer door!
(ik heb de avent kolf al eerder aageschaft om het drinken voor Alicia te vermakkelijken en daar gaat het nog aardig rap mee, wacht dus ook nog maar even met het evt huren van een andere kolf. Misschien heb ik hem niet eens nodig)
Iemand enig idee hier of het uitkoken van de kolf na de smurfenmelk volgende week voldoende is om de radioactieviteit eruit te krijgen ??
Eindelijk!! Sven is sinds vandaag weer helemaal op en top
Geen koorts meer en uitslag van z'n plasje was ook ok maar hij is toch een hele week flink ziek geweest zonder verdere aanwijzingen.
K'ben helemaal blij dat alles nu goed is met Sven
Kindje moet nog wel ff blijven zitten hoor!
*kijkt streng naar buik van schoonzus*
Blijft zitten!
moet nu al strenge tante voor dat kind gaan spelen
quote:Kijk, da's nou zo'n vraag... je staat er niet bij stil dat DAT bij het moederschap zou kunnen komen kijken...
Op donderdag 04 juli 2002 13:41 schreef Knorretje het volgende:Iemand enig idee hier of het uitkoken van de kolf na de smurfenmelk volgende week voldoende is om de radioactieviteit eruit te krijgen ??
Geen idee, zou je je radioloog moeten vragen, dat is volgens mij de enige die daar een zinnig antwoord op kan geven.
Het ziet er trouwens naar uit dat ik alweer ongesteld
ben . Ik vind dat errug snel. Had me ingesteld op een half jaartje nix i.v.m. de bv maar helaas.
* Leah gaat mopperend maar weer eens de tampons opzoeken. WAAR liggen die krengen?
quote:Het hoeft niet perse ongesteldheid te zijn. Heb me laten vertellen dat vrouwen die volledige bv geven veelal rond de 56e dag (wil nog wel eens ietwat verschillen) een kleine doorbraakbloeding krijgen. Ik denk dat ik die dit weekend ook gehad heb. Stelde heel weinig voor en had verder ook niet echt de normale menstruatieklachten die ik doorgaans had. Je kan pas met zekerheid stellen dat je weer een cyclus incl menstruatie hebt als volgende maand weer een bloeding hebt.
Op donderdag 04 juli 2002 16:50 schreef Leah het volgende:Het ziet er trouwens naar uit dat ik alweer ongesteld
ben. Ik vind dat errug snel. Had me ingesteld op een half jaartje nix i.v.m. de bv maar helaas.
Ik duim met je mee dat het maar een simpele doorbraakbloeding is...
En zolang je meidje niet zien, dat kan ik me zo voorstellen, dat doet erg au! Hopelijk is t niet voor niks allemaal.
En over menstruatieklachten die je nog niet weer gehad hebt, ik heb ze helemaal niet weer gehad sinds ik zwanger ben geweest bedenk ik me net. De lichamelijke dan he, ik heb sindsdien geen buikpijn en rugpijn meer gehad. Is dat bij meer moeders zo ???
Ik werd trouwens al na twee maanden weer ongesteld, dwars door de borstvoeding heen, terwijl ik had gehoopt dat ik een hele tijd die rode monsters niet zou zien.
quote:Goed zo E.T., wees jij maar streng voor dat wurmpje!
Op donderdag 04 juli 2002 16:15 schreef E.T. het volgende:
Ik hoor net dat m'n schoonzusje in bed moet blijven
Ze is nu in de 32e week en 't kindje was niet goed genoeg gegroeid en ze heeft te weinig vruchtwater.
Eigenlijk wilde de vk haar meteen opnemen, maar er was geen plaats in 't ziekenhuis.. Dus naar huis met absolute bedrust voorgeschreven! En morgen dus weer terugkomen bij vk..Kindje moet nog wel ff blijven zitten hoor!
*kijkt streng naar buik van schoonzus*
Blijft zitten!
moet nu al strenge tante voor dat kind gaan spelen
Hoe voelt het om getrouwd te zijn?
quote:Om met je laatste vraag te beginnen: Het is zoooo anders
Op donderdag 04 juli 2002 21:35 schreef Rewimo het volgende:[..]
Goed zo E.T., wees jij maar streng voor dat wurmpje!
Balen zeg, voor je schoonzusje. Maar ja, je moet doen wat het beste is natuurlijk. Thuis rusten heeft zijn voordelen, anderzijds ben je dan gauw geneigd om toch maar even dit of dat te doen...
Hoe voelt het om getrouwd te zijn?
Schoonzus moet morgenochtend om 9 uur in 't ziekenhuis zijn waar ze meteen mag blijven.
En je mag 't eigenlijk niet zeggen, maar een klein beetje is 't ook wel d'r eigen schuld. Niet goed/niet voldoende eten (vanmiddag om 2 uur nam ze pas d'r eerste eten van vandaag..:{ ) Te hard doordenderen (staand beroep en na 't werk nog even dit, en nog even dat.. terwijl ze al enkels had waar de mijne drie keer inpassen).. Ik denk dat ze niet altijd even secuur naar d'r lichaam geluisterd heeft..
Maar we hopen nu maar dat 't allemaal beter gaat als ze in bed gehouden wordt in het ziekenhuis.. en vooral dat 't wurmpie blijft zitten.. want hij is echt nog te klein voor de buitenwereld
Overigens is een mailvriendin van me vorige maand met 34 weken bevallen van een zoon van - schrik niet! - 3885 gram! Dat was me een bink geworden als ze hem uitgedragen had
quote:Helaas... dit is the real stuff weer, hoor. Dag 41 na Freeks
Op donderdag 04 juli 2002 19:12 schreef Knorretje het volgende:[..]
Ik duim met je mee dat het maar een simpele doorbraakbloeding is...
alleen wel strontvervelend!!!!!!!
quote:Precies!
Op donderdag 04 juli 2002 22:42 schreef Angel22 het volgende:
Ik had eerst 6 weken nabloeding en toen een week nix en toen weer normaal ongesteld.
Dus het is niet zo vreemd hoor!!!alleen wel strontvervelend!!!!!!!
Pas sinds een half jaar ben ik eindelijk weer regelmatig ongi en dat terwijl Anouk nu 2 en half geweest is in mei.
Sorry hoor maar hier kan ik niet goed tegen.
(ps moet ook ongi worden trouwens. )
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 05-07-2002 13:07]
Ik post verder alleen even om Knor sterkte te wensen met al het gedoe. Ik hoop dat alles terecht komt en dat je uiteindelijk meer stappen kunt doen dan 15. Het is allemaal niet niks.
quote:hoe is het met je been??
Op vrijdag 05 juli 2002 13:23 schreef Tinkerbell het volgende:Ik post verder alleen even om Knor sterkte te wensen met al het gedoe. Ik hoop dat alles terecht komt en dat je uiteindelijk meer stappen kunt doen dan 15. Het is allemaal niet niks.
Even zien, waar ben ik gebleven. O ja, Jorden is verkouden of grieperig, of iets wat daar tussenin zit, dat had ik verteld.
Wel, de koorts bleef aanhouden. Gisteren toch maar even naar de huisarts. Die was gelukkig heel aardig, zoals altijd eigenlijk (ik ben altijd toch een beetje bang om voor overbezorgde moeder versleten te worden). In elk geval, Jorden maakte geenszins een zieke indruk gisteren (zul je altijd zien), maar de huisarts nam het wel serieus en ging hem even nakijken. Hij stelde mij onmiddellijk gerust, want als een kind 39 graden koorts heeft, maar zo levendig als Jorden is, dan hoefde ik me geen zorgen te maken. Als eerste de meningitistest: daar slaagde hij met vlag en wimpel voor (gelukkig). De test bestond trouwens uit het zittend naar iets op de schoot kijken.
Wel consteerde de huisarts een geluid bij zijn longen, en een lichte oorontsteking. Toch maar een penicillinekuurtje.
Nou ja, inmiddels gaat het nog ongeveer hetzelfde, maar ja, er "wordt wat aangedaan". We blijven nog even doorkwakkelen hier met z'n drieen (ook Marco en ik zijn ziek).
* Nausicaa hoopt ook dat de zomer nu snel gaat beginnen...
o/t en ik hoop dat die open dagen van de vliegbasis Gilze Rijen snel achter de rug zijn; we zitten hier al de hele week in herrie van de f-16 o.i.d. die overvliegen! (zegt trouwens wat over de inzetbaarheid van onze luchtmacht als ze eerst een week moeten oefenen voor een demonstratie, maar goed, das weer wat anders)
Mag toch wel zeggen dat ik daar niet blij mee ben
quote:Natuurlijk mag je dat zeggen !!! En ik heb het niet als "klagen" gelezen!
Op vrijdag 05 juli 2002 19:05 schreef Leah het volgende:Mag toch wel zeggen dat ik daar niet blij mee ben
Het gaat een stuk beter! De penicilline is waarschijnlijk zijn werk gaan doen, hij ziet er weer een stuk beter uit, en wat ook belangrijk is: zijn eetlust is terug.
Ik begin weer wat geruster te worden.
quote:Fijn zeg dat het wat beter gaat nu!!!
Op vrijdag 05 juli 2002 20:05 schreef Nausicaa het volgende:
* Nausicaa gaat nog maar even door met te melden hoe het met zoonlief gaat.Het gaat een stuk beter! De penicilline is waarschijnlijk zijn werk gaan doen, hij ziet er weer een stuk beter uit, en wat ook belangrijk is: zijn eetlust is terug.
Ik begin weer wat geruster te worden.
quote:Ik heb de kaart gedownload van www.babybrabbel.nl (en dan babyinfo kiezen, en dan babyotheek en dan ovulatietabel en gebruiksaanwijzing). Staat ook een goede uitleg bij. En mocht je nog vragen hebben gewoon hier stellen want er zitten volgens mij nog veel meer deskundigen.
Op vrijdag 05 juli 2002 20:44 schreef Belana het volgende:
Ik heb een vraagje.
Wij willen dus ook wel graag zwanger worden en dit wil nog niet erg lukken. Ben net weer ongesteld geworden, helaas.
Nu wilde ik eens beginnen met temperaturen, maar wanneer begin je daarmee?
En bovendien, waar moet je dan op letten?
Alvast bedankt.
En shit zeg dat je ongesteld bent geworden
quote:ouderhysterie? meen je dit serieus of maak je een grapje? Ik mis mijn kinderen, ondanks het feit dat ze al 20 en 17 zijn, ontzettend als ze voor een langere periode van huis zijn!
Op vrijdag 05 juli 2002 20:49 schreef fatima het volgende:
Mijn kinderen zitten nu in Frankrijk,zo fantastisch
niet hoeven koken,wassen en honderd keer de telefoon opnemen
of de buitenbel,ik mis ze...
maar niet heus,
het gaat allemaal vanzelf over die ouderhysterie
uiteindelijk is het toch weer me and my pillow
yeah,de me and my pillowblues.
quote:ja best wel, maargoed, we zijn pas 4 maanden bezig, het is jullie ook gelukt!!
Op vrijdag 05 juli 2002 20:55 schreef Karin het volgende:En shit zeg dat je ongesteld bent geworden
Groet, N.
Nausicaa ik ben blij dat Jorden ook weer aardig opknapt! Eetlust bij Eva is ook nog niet wat het wezen moet maar het begin is er. Beterschap voor jullie alle 3 .
en jeroen wil graag bij jullie komen wonen zolang de open dagen nog zijn
Jessie wat een dappere beslissing om te stoppen met werken. Ga je nu helemaal niet meer werken of gewoon even op je gemak rondkijken naar iets anders?
Tinkerbell...... *knuffel*
kom dan gewoon eens op mijn schouder klagen jah daar is ie toch voor
ET hoe gaat het met je schoonzusje?
Die enkels, daar heb ik nog met herkenning naar staan staren vorige week, die waren inderdaad enorm!
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 05-07-2002 22:00]
quote:De site die Karin heeft aangeraden staat echt een hoop op! (is ook echt een van mijn favo-sites.. vooral 't MMM-(besloten)forum)En ook de site van Nausicaa is onwijs informatief
Op vrijdag 05 juli 2002 22:37 schreef Belana het volgende:
...
Als je vragen hebt over temperaturen...Stel ze gerust.. Ondertussen (na een half jaar temperaturen) durf ik mezelf wel enigszins expert te noemen
Wat ik me nog wel even afvraag.. vind je 't niet een beetje vroeg om te gaan temperaturen? Na vier maanden is er nog niet zo veel te zeggen, 't is goed mogelijk dat je nog naweeen van de pil hebt enzo.. Op zich is het dus heel goed mogelijk dat je met een temp-staat nog helemaal niet wijzer wordt en de huisarts doet niets totdat je minimaal een jaar gestopt bent..
Gaoxing belde net en ze hebben in Guam een heuse typhoon gehad; het was hartstikke eng maar ze hebben alles goed doorstaan!! Elektriciteit doet het nog niet en er is weinig tot geen water maar ik ben écht blij dat alles goed is!!
Iris heeft ook alles goed doorstaan; wilde in 1e instantie in haar eigen bedje blijven slapen maar later is ze toch naar veiliger oorden (in dit geval een hele grote kast) gebracht waar ze gebivakkeerd hebben tot alles voorbij was. Het oerwoud achter het huis is helemaal kaal maar alles zal ws binnen een paar weken weer groen zijn.
Iedereen de hartelijke groeten van Gaoxing!!!
quote:Ik zag van de week op internet 2 typhoons in die regio.. En ik moest meteen aan Gao'tje denken..
Op vrijdag 05 juli 2002 23:11 schreef just me het volgende:
* just me heeft even een berichtje tussendoor... gaat wel niet helemaal over temperaturen.. maar tochGaoxing belde net en ze hebben in Guam een heuse typhoon gehad; het was hartstikke eng maar ze hebben alles goed doorstaan!! Elektriciteit doet het nog niet en er is weinig tot geen water maar ik ben écht blij dat alles goed is!!
Iris heeft ook alles goed doorstaan; wilde in 1e instantie in haar eigen bedje blijven slapen maar later is ze toch naar veiliger oorden (in dit geval een hele grote kast) gebracht waar ze gebivakkeerd hebben tot alles voorbij was. Het oerwoud achter het huis is helemaal kaal maar alles zal ws binnen een paar weken weer groen zijn.
Iedereen de hartelijke groeten van Gaoxing!!!
Blij dat alles goed gegaan is..
*zucht van opluchting*
quote:Ik slik al bijna 8 jaar geen pil meer, heb het al die jaren met condoom gedaan... dus geen pil naweeen voor mij.
Op vrijdag 05 juli 2002 22:57 schreef E.T. het volgende:[..]
Wat ik me nog wel even afvraag.. vind je 't niet een beetje vroeg om te gaan temperaturen? Na vier maanden is er nog niet zo veel te zeggen, 't is goed mogelijk dat je nog naweeen van de pil hebt enzo.. Op zich is het dus heel goed mogelijk dat je met een temp-staat nog helemaal niet wijzer wordt en de huisarts doet niets totdat je minimaal een jaar gestopt bent..
quote:Ja dat klokje hè, maar wees niet al te bang voor je leeftijd, ik ben 35 en heb net na een prima zwangerschap en een superbevalling een kleintje gebaard. Ja jonger was misschien beter geweest maar het is nu eenmaal zo gegaan. Het had overigens niets met vruchtbaarheidsproblemen te maken dat we zo lang gewacht hebben, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar voel je in ieder geval niet nu al te oud.
Op vrijdag 05 juli 2002 23:37 schreef Belana het volgende:[..]
En ik ben de jongste niet meer, word toch 31 in september, het is het bekende klokje wat tikt.
die sites zijn alle 2 idd erg mooi!
quote:Dank je Moralia!
Op zaterdag 06 juli 2002 17:35 schreef moralia het volgende:[..]
Ja dat klokje hè, maar wees niet al te bang voor je leeftijd, ik ben 35 en heb net na een prima zwangerschap en een superbevalling een kleintje gebaard. Ja jonger was misschien beter geweest maar het is nu eenmaal zo gegaan. Het had overigens niets met vruchtbaarheidsproblemen te maken dat we zo lang gewacht hebben, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar voel je in ieder geval niet nu al te oud.
Jorden is inderdaad weer bijna beter. Geen koorts meer, de eetlust komt terug, dus we mogen niet klagen! Alleen.... hij begint wel een beetje een temperamentje te ontwikkelen... Had hij natuurlijk altijd al, alleen het wordt ineens zoveel duidelijker. Als hij iets wil, maar dat niet mag of nog niet kan, dan kan hij zooo boos worden! Soms gaat hij dan zelfs met dingen gooien, of zich languit op de grond gooien, echt ongelofelijk. Zo jong nog (en hij leert dat soort dingen echt niet van ons hoor!). Net nog, we hebben een tv kastje met een slotje erop. De sleutel ligt meestal bovenop de tv, maar nu stak hij toevallig nog in het slot. Dat vond Jorden natuurlijk razend interessant, kon hij zelf het kastje eens open maken. Tenminste, dat was de bedoeling. Maar toen dat niet lukte (hij weet nog niet dat je de sleutel moet omdraaien), toen werd het brullen!
Ik heb een beetje het idee om nu al in een soort peuterpuberteit terecht te zijn gekomen.
Nou ja, we laten hem maar een beetje. Normaal is hij veel vrolijker en meegaander dan vandaag, dus hij zal gewoon nog wel een off day hebben. Maar lastig is het wel, een beetje....
Ben gister meegenomen door schoonmoeder en schoonzus. Ze wilden zo graag nog een kadootje geven. Nou heb ik eigenlijk alles al maar goed.
Uiteindelijk stonden we met voor meer dan 100 euro aan kadootjes weer buiten. liehief, maar voelde me toch wat ongemakkelijk.
Ik ben nog steeds wel moe maar gelukkig iets minder dan de afgelopen week.
Gisteren voor het eerste babykleertjes gewassen. Wat schattig zeg, zo'n waslijntje
Oja, en een voor Knorretje. Rot zeg, als het allemaal zo moet. En een pluimpie voor de 15 passen
Hier gaat alles lekker. Door de fysiotheraphie heb ik vrijwel geen last meer van de isschias, dus dat gaat lekker. Buikje groeit hard, dus vandaag H&M maar eens ingedoken om wat zwangerschapskleding te kopen. Had nog wel wat liggen, maar na 3 jaar niet echt "modern" meer... Bovendien had ik niet echt hoogzomerkleding.
Gisteren ook maar een nieuwe buggy gekocht, want de oude lag na 2 kindjes lichtelijk uit elkaar (nou ja, de bekleding dan). Was toevallig een leuke aanbieding voor 79 euro met zomerkapje en boodschappenmandje. Valt me trouwens op dat je bijna alleen nog maar 3-wielers kan kopen en daar ben ik niet echt een fan van. De jongste is er meteen helemaal dol op, dus die zal voorlopig wel niet uit die buggy te krijgen zijn. Overigens is ze sinds 2 weekjes overdag zindelijk, dus hopelijk heb ik er over 4 maanden maar 1 in de luiers lopen!
quote:Wauw, wat een plaatje is Bo toch
Op zondag 07 juli 2002 22:20 schreef dop het volgende:
[afbeelding]
Bo
Hier Bo in haar badjassie dus. Wat een lekker ding he. *mamma zo trots is*
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 07-07-2002 22:27]
quote:
Bo
Ik kan er niks aan doen, je moet gewoon ontzettend lachen bij zo'n smoeltje
* angel22 is helemaal flieft!!!
kweet dat ik het niet voor het zeggen heb maar ik wil nu ook een meid!!!!
quote:Heej!
Op zondag 07 juli 2002 22:47 schreef Angel22 het volgende:
LIEF!!!!* angel22 is helemaal flieft!!!
kweet dat ik het niet voor het zeggen heb maar ik wil nu ook een meid!!!!
Christan is ook flieft op Bo...
quote:Kep al een jongetje.... wil nu een meisje....
Op maandag 08 juli 2002 08:31 schreef Christan het volgende:[..]
Heej!
Jongetjes zijn ook liev!
Christan is ook flieft op Bo...
Ik heb hier een stukje gevonden wat misschien wel interessant is :
OUDERLIJK GEZAG
Ouderlijk gezag is het recht (en de plicht) van de ouder om zijn of haar kind op te voeden en te verzorgen. Iedereen die minderjarig is (onder de achttien jaar), staat volgens de wet onder 'gezag' van één of meer volwassenen. Meestal hebben de ouders of heeft één van de ouders het gezag. Degenen die het ouderlijk gezag over een kind hebben, zijn tevens de wettelijke vertegenwoordigers van het kind.
Wanneer je bent getrouwd
Wanneer je kind wordt geboren en je bent getrouwd, oefenen zowel vader en moeder automatisch gezamenlijk het ouderlijk gezag uit. Overlijdt één van beide ouders, dan blijft de ander automatisch belast met het ouderlijk gezag.
Wanneer je niet bent getrouwd
Wanneer de ouders niet zijn getrouwd, krijgt alleen de moeder het ouderlijk gezag over haar kind. Is de moeder minderjarig bij de geboorte van haar kind, dan krijgt zij pas het ouderlijk gezag op het moment dat zij achttien jaar wordt, tenzij een ander op dat moment belast is met het ouderlijk gezag.
Gezamenlijk gezag door ongehuwde ouders
Als ongehuwde ouders samen het ouderlijk gezag willen krijgen, moeten zij gezamenlijk een verzoek tot aantekening hiervan in het gezagsregister indienen bij de griffie van het kantongerecht. Alleen erkenning van het kind is dus niet voldoende voor de vader om het ouderlijk gezag te krijgen. Voor het verkrijgen van ouderlijk gezag door een man is het niet vereist dat deze het kind ook erkent. Ouders die zich hebben laten registreren als partner, worden als ongehuwde ouders beschouwd.
Gezamenlijk gezag door ouder en niet-ouder
Ligt het ouderlijk gezag bij één ouder, dan kan deze samen met iemand, die een nauwe persoonlijke betrekking heeft met het kind, een verzoek indienen bij de rechtbank om samen het ouderlijk gezag te verkrijgen. Zo is het voor homoseksuele echtparen mogelijk samen het ouderlijk gezag te krijgen over een kind. De rechtbank beslist hierover, waarbij overigens rekening wordt gehouden met de belangen van de andere ouder van het kind, die het ouderlijk gezag niet heeft.
Tegelijk met het verzoek om het gezamenlijk gezag van een ouder en een niet-ouder te verkrijgen, kan aan de rechtbank het verzoek worden gedaan tot wijziging van de geslachtsnaam van het kind in de geslachtsnaam van de betreffende ouder of niet-ouder. Bij gezamenlijk gezag door een ouder en niet-ouder is het uiteraard zo dat ook de niet-ouder verplicht is het kind te onderhouden en te verzorgen.
Gezamenlijk gezag na echtscheiding
Bij echtscheiding en scheiding van tafel en bed blijven de ouders die gezamenlijk het gezag hebben, in principe dit gezamenlijk gezag uitoefenen (in tegenstelling tot vroeger, toen één van de ouders, meestal degene bij wie het kind woonde, het ouderlijk gezag behield).
Uiteraard geldt dat beide ouders het gezag moeten hebben op het moment van echtscheiding. De gescheiden ouders kunnen de rechtbank verzoeken het gezag aan één van hen toe te kennen. Bij een dergelijk verzoek wordt door de rechtbank uitsluitend gekeken naar het belang van het kind.
bron: http://www.kinderinfo.nl/Perioden/papierwinkel/juridisch/algemeen/art_Ouderlijk_gezag.asp
quote:Ik weet nog dat ik dat ook zo'n leuk gezicht vond, ik heb ze toen expres een paar dagen laten hangen ( binnenwaslijntje hoor!).
Op zondag 07 juli 2002 11:12 schreef Sweej het volgende:Gisteren voor het eerste babykleertjes gewassen. Wat schattig zeg, zo'n waslijntje
quote:Wat een schitterende foto!!! Bo is zo leukkk!
[afbeelding]
Bo
Bij Esther zijn ze er ook door, twee tegelijk, de ondervoortandjes...
Spuuglokje, bedankt
Knorretje, hou je haaks he!
quote:Ja, dat was ik. Dank je wel. Maar inmiddels hebben we het al geregeld. Het is niet echt een hele heisa. Het enige knelpuntje is dat het pas na de geboorte van het kindje definitief geregeld kan worden. Mocht er dus in die tussentijd wat gebeuren ben je niet 'verzekerd'.
Op maandag 08 juli 2002 11:24 schreef Angel22 het volgende:
Ik meen me iets te herinneren dat iemand iets vroeg over het ouderlijk gezag?
Ik heb hier een stukje gevonden wat misschien wel interessant is :[b]OUDERLIJK GEZAG
Gisteren kwam er iemand van de kraamzorg. Het was eigenlijk gewoon een leuk gesprekje. Ze deed niet moeilijk over de kinderkamer die (nog steeds ) niet helemaal af is.
En ze gaf wel aardig wat informatie.
Oja nog een vraagje. Ik kreeg eergisteren ineens steken in mijn liezen. Best pijnlijk. Net of je even door je benen zakte. Gister had ik dat ook weer een paar keer. Is dat een zwangerschapskwaaltje of gewoon een beetje raar?????
Okee, met maar 6 cm ontsluiting kan ie er ook niet door
quote:En dan nemen ze de nooduitgang
Op dinsdag 09 juli 2002 09:20 schreef Rewimo het volgende:Okee, met maar 6 cm ontsluiting kan ie er ook niet door
quote:Precies
Op dinsdag 09 juli 2002 09:55 schreef Dinus het volgende:[..]
En dan nemen ze de nooduitgang
quote:Of knoopjes
Op dinsdag 09 juli 2002 10:26 schreef Rewimo het volgende:[..]
Precies
Dat waren heel wat nietjes trouwens
quote:Ik kan het niet zo goed zien (buik hangt eroverheen
Op dinsdag 09 juli 2002 11:22 schreef Leah het volgende:[..]
Of knoopjes
Is mooi geworden trouwens, kan wel zien dat ik door een vrouw "afgehecht" ben.
quote:Bij mij is een stukje van de onderbuik ook nog steeds doof, en ze hebben mij verteld dat het heel waarschijnlijk is dat dat zo blijft. Gek gevoel is dat.
Op dinsdag 09 juli 2002 11:39 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik kan het niet zo goed zien (buik hangt eroverheen
), maar het voelt netjes. Wat ik trouwens wel heb, is dat de huid eromheen gevoelloos blijft. Ik had een dik jaar daarvoor ook al een buikoperatie gehad (kijkoperatie - galblaas verwijderd) en in dat gebied, boven mijn navel, is mijn buik ook al gevoelloos. Ik vraag me af of dat ooit overgaat
Iemand enig idee?
Kan trouwens nog niet velen dat er iemand aan mijn buik zit.
"Een keizersnee, lekker makkelijk joh... Ik had ervoor getekend."
Tuurlijk
quote:Ja hoor. Als ik 'm gehad had voor ik ruim 24 uur had liggen bevallen, tuurlijk wel
Op dinsdag 09 juli 2002 13:17 schreef Leah het volgende:
Ow ja... Dinus en Rewimo, hebben jullie deze ook zo vaak gehoord?"Een keizersnee, lekker makkelijk joh... Ik had ervoor getekend."
Tuurlijk
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vrij snel weer op de been was. Ik had het veel te druk met genieten van Christan om me erg druk te maken over de snee Christan is donderdagavond laat geboren, dinsdags waren we thuis en de kraamverzorgster was verbaasd dat ik niet in bed lag. Poeh, ik had al dagen in bed doorgebracht, ik wilde lekker naast de box zitten, waar mijn manneke sliep
quote:Ik ben van alle markten thuis: 1e was een geplande keizersnee, 2e een 'natuurlijke' bevalling (met ruggenprik
Op dinsdag 09 juli 2002 13:17 schreef Leah het volgende:
Ow ja... Dinus en Rewimo, hebben jullie deze ook zo vaak gehoord?"Een keizersnee, lekker makkelijk joh... Ik had ervoor getekend."
Tuurlijk
quote:Aangezien jullie beiden zelf al een IDkaart hebben kan je voor Eva beter ook een IDkaart ophalen tenzij je aankomende jaren buiten Europa op vakantie gaat dan is het voordeliger om Eva op je nieuwe paspoort te laten bijschrijven
Op dinsdag 09 juli 2002 20:11 schreef Lois het volgende:
Ik heb een vraagje. Wij willen zeer binnenkort naar Zeeuws Vlaanderen met Eva (via Belgie). Wij hebben allebei een IDkaart en Eva heeft eigenlijk nog niks. Aangezien we 2 keer de grens over gaan (zonder controle overigens maar goed) moet ze toch iets van een paspoortachtig iets.
Kan Eva een eigen IDkaart krijgen? Of kan ze alleen worden bijgeschreven in mijn paspoort (die ik dan dus ook moet aanschaffen)?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Duimen.. duimen.. duimen dat alles deze keer ook weer goed zal gaan!!!
quote:Heb je al wat gehoord? Lijkt me wel eng, zo'n tyfoon
Op dinsdag 09 juli 2002 23:50 schreef just me het volgende:
* just me heeft nét telefoontje van Gaoxing gekregen..
er is weer een typhoon onderweg die ws vannacht Guam zal bereiken.Duimen.. duimen.. duimen dat alles deze keer ook weer goed zal gaan!!!
quote:En hier ligt het:
Full country name:Territory of Guam
Area: 541 sq km (211 sq mi)
Population: 150,000
Capital city: Hagatña (pop 1140)
People: 47% Chamorro, 25% Filipino, 10% Caucasian, Chinese, Japanese, Korean, and 18% other
Language: English, Chamorro
Religion: 98% Roman Catholic, 2% other
Government: Colonial
Health risks: Sunburn, fungal infections, and gut trouble
Time: GMT/UTC plus 10 hours
Electricity:120V
Weights & measures: Imperial
Governor: Carl Gutierrez
http://www.lonelyplanet.com/destinations/loc-aus.htm helemaal links bovenin...
Da's een heel eind weg zeg...
quote:Heb een jaar in Nieuw Zeeland gewoond. En Gao was toen de dichtstbijzijnde Fok!-er
Op woensdag 10 juli 2002 09:02 schreef Rewimo het volgende:
Dank je wel![]()
Da's een heel eind weg zeg...
quote:Ja, dat was Shantala. Maar eh, wat het verschil is weet ik ook niet
Op woensdag 10 juli 2002 13:14 schreef moralia het volgende:
Klinkt goed Rewimo, was dat ook de shantala methode? Of de andere? (Wat dan ook het verschil moet zijn?)
In de winter vond ik het wat lastig om te doen thuis, omdat je een ruimte goed moet verwarmen zeker als ze nog zo klein zijn. In de cursusruimte was een houtkachel (en wierook, en een juf op geitewollen sokken en kruidenthee )
Nu in de zomer zou ik het zeker regelmatig willen doen.
*goed voornemen maakt*
quote:Ja, ik hoorde al dat dat indalingsweeen kunnen zijn. Nu maar hopen dat guppie inmiddels omgedraaid is.. Bij de laatste controle lag ie nog met het hoofdje naar boven. Nu kunnen ze nog wel even draaien maar als ze ingedaald zijn toch niet meer
Op woensdag 10 juli 2002 23:24 schreef jessie het volgende:
Sweej nog even over die steken in je liezen. Ik had dat ook heel erg. Ook het gevoel alsof ik met een meloen tussen mijn benen liep ofzoKunnen best indalingsweeen zijn. Een week voor de geboorte van Bo had ik het ook heeeel erg. Daarvoor gewoon een enkele keer. Bv ineens tijdens het winkelen zo'n pijnscheut, schrok me dan altijd rot. Was voor mij ook wel altijd een teken dat ik het even wat rustiger moest doen.(vooral als ik snel liep enzo) Begint nu op te schieten voor je he!!!!!! Spannend hoor!
Ja het begint nu echt op te schieten. De tijd is echt zo ontzettend snel gegaan! Maar ik ben het gelukkig nog niet beu! In het begin vraagt iedereen hoe het gaat en nu is eigenlijk telkens de eerste vraag of ik het al zat ben.
Nou, helemaal niet. Ik vind het wel gezellig om zwanger te zijn! (zal het misschien stiekem wel missen strakkies...)
Het begint nu wel erg spannend te worden ja... nog eefies.
p.s. heeft iemand al gekeken naar Maternity Ward, nieuwe serie op Net 5 over een kraamafdeling in Amerika????
quote:Dan heb je het net gemist!
Op woensdag 10 juli 2002 23:43 schreef jessie het volgende:
Nee, welke dag hoe laat?
quote:Is dus echt heel leuk
Op woensdag 10 juli 2002 23:50 schreef jessie het volgende:
he shit vanaf volgende week ga ik dus kijken!!!!
quote:Ja dat is inderdaad heel interessant. (en heel
Op donderdag 11 juli 2002 12:34 schreef E.T. het volgende:
Is dus echt heel leuk
* E.T. is vooral geintresseerd over de gedeeltes bij de ivf-arts
Hier gelukkig goed nieuws! Vanochtend naar de VK geweest. Hij zei dat ie al best een stukje ingedaald was en dat zijn bolletje nu wel naar beneden ligt! Joepie (nu maar hopen dat het niet zo'n eigenwijssie is die toch nog even gaat draaien...)
Hij heeft in de VK praktijk ook een echo-apparaat staan dus we hebben even gekeken. Zo leuk om te zien he!
quote:
net manon aan de telefoon gehad en guam heeft idd geen last van de typhoon gehad!! elektriciteit heeft ze niet en als het te lang gaat duren wil ze naar nederland komen!!
quote:Gelukkig, goed nieuws dus
Op donderdag 11 juli 2002 19:30 schreef E.T. het volgende:
Bij het offline van Just Me, zal ik even een deel van haar icq'tje aan mij copy'en:
[..]
quote:Jaaaaa, Manon moet gewoon lekker naar Nederland komen met Iris!
Op donderdag 11 juli 2002 19:30 schreef E.T. het volgende:
Bij het offline van Just Me, zal ik even een deel van haar icq'tje aan mij copy'en:
[..net manon aan de telefoon gehad en guam heeft idd geen last van de typhoon gehad!! elektriciteit heeft ze niet en als het te lang gaat duren wil ze naar nederland komen!! ..]
quote:Jaaaa!!! Ik mis Manon
Op donderdag 11 juli 2002 19:36 schreef Barb het volgende:[..]
Jaaaaa, Manon moet gewoon lekker naar Nederland komen met Iris!
Is het verantwoord om een iets kleiner matrasje te kopen? Of gaat dat teveel schuiven??? Kan ik me zo voorstellen?
Iemand ervaring mee??
En ja, 'Ies' zong ook vrolijk mee met alle kinderliedjes (ik wist ze bijna allemaal nog )
Maar wat die kleintjes 't allermooiste vinden in dat water.. Op de rand zitten en dan in 't water springen.. (en dan natuurlijk op 't laatste moment opgevangen worden)
Strax verder.. eerst ff naar de apotheek fietsen.. de wurm heeft een halve sigaret opgegeten
Zit nu nog een beetje na te shaken (en wat is dat een rot gezicht zeg, zo'n kleintje met een gitzwarte mond en gezicht...)
Kon ze eigenlijk niet beter even naar de eerste hulp?
Ik wil absoluut niet klagen hoor want ik zit nog steeds op een roze wolk maar jeeeeetje wat ben ik moe. Ik kom de dag niet meer door zonder een middagslaapje en de afgelopen week ben ik dus ook 's middags naar huis gestuurd op mijn werk. Gelukkig heb ik hele begrijpende collega's en baas. En ik laat me thuis ook lekker vertroetelen De hele avond op de bank liggen is ook wel eens lekker hoor.
Aan de andere kant mag ik mijn handjes weer dichtknijpen dat ik niet hoef te kotsen, want als ik ergens een hekel aan heb
Maargoed de moeheid moet als het goed is over een paar weekjes over zijn.
quote:I know what you mean! Ik was al moe als ik 's ochtends uit bed stapte. (En je mag daar trouwens best een beetje over klagen hoor..
Op vrijdag 12 juli 2002 19:22 schreef Karin het volgende:Ik wil absoluut niet klagen hoor want ik zit nog steeds op een roze wolk maar jeeeeetje wat ben ik moe. Maargoed de moeheid moet als het goed is over een paar weekjes over zijn.
Over een week ophalen, een IDkaart voor Eva (vrouw), lengte 80cm. Dat is leuk als je over een jaartje of 2 nog eens kijkt.
quote:Ik heb het ook gezien. Altijd interessant! Alleen moet ie een keer eerder uitgezonden zijn, want ik kende deze aflevering al
Op woensdag 10 juli 2002 23:40 schreef Sweej het volgende:
p.s. heeft iemand al gekeken naar Maternity Ward, nieuwe serie op Net 5 over een kraamafdeling in Amerika????
quote:Een te klein matrasje in vanwege de veiligheid en wiegendood geen goed idee. Er mag maximaal ongeveer 1 cm tussen rand van de wieg en de matras zitten, anders kan het kindje er tussen bekneld raken.
Op vrijdag 12 juli 2002 15:47 schreef Sweej het volgende:
Wij hebben een wiegje gekregen van hubbie zijn paps en mams. Heel lief en leuk maar er moet wel een nieuw matrasje in. Nou is het een beetje een raar maatje dus de meeste hoeslakentjes zijn net te klein voor het matrasje.Is het verantwoord om een iets kleiner matrasje te kopen? Of gaat dat teveel schuiven??? Kan ik me zo voorstellen?
Iemand ervaring mee??
Wat die hoeslakentjes betreft: dan neem je toch gewoon die zonder elastiek, maar ruim genoeg om goed om de op maat-gemaakte matras heen te vouwen?
Trouwens Sweej, wat vliegt de tijd zeg! Voor mijn gevoel zag ik nog maar heel kort geleden je eerste posts over je zwangerschap! En leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!
quote:Dat herinner ik me ook nog...alsof ik door stroop liep, zo moe.
Op vrijdag 12 juli 2002 19:22 schreef Karin het volgende:
Ik wil absoluut niet klagen hoor want ik zit nog steeds op een roze wolk maar jeeeeetje wat ben ik moe.Maargoed de moeheid moet als het goed is over een paar weekjes over zijn.
Gisteren hebben we nog de uitslag gekregen van de placenta (was opgestuurd) en Freek had idd geen dag langer moeten zitten, placenta zat barstensvol infarcten en was "op".
Al met al hebben we erg veel geluk gehad, en de gyno was nog steeds aan het uitvogelen wat er precies aan de hand is geweest, ook omdat zowel Freek's als mijn bloedwaarden afwijkend waren, maar daar niet een bepaalde diagnose aangehangen kan worden.
Freek gaat verder lekker, het is een tevreden mannetje, maat lachen doet ie nog niet....
Ik maakte me daar inmiddels wat zorgen over maar heb me laten vertellen dat babies op de kop af 46 weken NA de bevruchting gaan lachen en ik er voor Freek dus 4 en halve week bij moet tellen. Ik had er nog nooit van gehoord maar op het CB bevestigden ze dat.
Het zelf voeden valt me af en toe wat zwaar, ik ga vanavond proberen om de laatste voeding te vervangen voor een fles, en dan maar afwachten of ik niet uit elkaar knap .
En voor wat betreft dat lachen: wij hebben ook heeel lang moeten wachten voor Jorden een keertje ging lachen, ik geloof wel acht of negen weken! En hij was niet te vroeg geboren hoor! Niet alle baby's lachen tussen de 4 en 6 weken dus. Maar dat geldt eigenlijk voor alles wat in die malle boekjes staat. Het is echt een richtlijn, en als het toevallig nog niet zo is, so be it, zeg maar! Komt allemaal goed.
Maar ik herinner me wel dat ik er op een gegeven moment een vervelend gevoel bij kreeg, zo van, ik kan alleen maar dingen niet goed doen (want dan gaat-ie huilen), maar nooit iets goed doen (want dat merk je dan niet echt).
quote:Ja, dat was ook eng, ik merk ook aan mezelf dat ik nog behoorlijk aan het verwerken ben. Vanmiddag was de huisarts hier op kraambezoek en als ik het verhaal dan vertel heb ik toch een brok in mijn keel.
Op vrijdag 12 juli 2002 21:45 schreef Nausicaa het volgende:
Jeetje Leah, wat eng om zo door het oog van de naald gekropen te zijn!Maar ik herinner me wel dat ik er op een gegeven moment een vervelend gevoel bij kreeg, zo van, ik kan alleen maar dingen niet goed doen (want dan gaat-ie huilen), maar nooit iets goed doen (want dat merk je dan niet echt).
En dat lachen... ik herken precies wat je schrijft, zo voel ik het ook een beetje. Ik moet wel zeggen, als ie bij mij is is ie wel heel tevreden, dus daar merk ik dan aan dat ik het goed doe, dat scheelt.
quote:Als het kan moet je dan vragen of je die ID kaart mag houden als Eva een nieuwe nodig heeft
Op vrijdag 12 juli 2002 19:54 schreef Lois het volgende:
Vandaag hebben we Eva's nieuwe ID kaart besteld. Zelfs zulke jonge kinderen kunnen een ID kaart en hoeven niet perse bij hun ouders op het paspoort.
Eerst moesten we natuurlijk op de foto, dat was een verhaal op zich. Uiteindelijk, toen ze eenmaal klaar was met nadenkend de ruimte te bekijken, moest ze toch vreselijk lachen en kon het foto nemen beginnen.
Daarna naar het gemeentehuis, gelukkig waren we er allebei want we moesten beiden tekenen.Over een week ophalen, een IDkaart voor Eva (vrouw), lengte 80cm.
Dat is leuk als je over een jaartje of 2 nog eens kijkt.
Had je mijn posts niet gelezen over paspoort en ID Loïs?
MEt Sven gaat het weer prima en alle zwangeren laat je lekker vertroetelen
quote:Bedankt voor de info over de matrasjes. Ik dacht al niet dat een te klein matrasje goed was...maar ja... toch proberen he! Ik ga maar eens rondsnuffelen denk ik.
Op vrijdag 12 juli 2002 21:10 schreef Nausicaa het volgende:Trouwens Sweej, wat vliegt de tijd zeg! Voor mijn gevoel zag ik nog maar heel kort geleden je eerste posts over je zwangerschap! En leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!
En inderdaad! De tijd vliegt echt! Ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat ik binnen 8 weken zo'n frummeltje in mijn handen heb. Het is allemaal zo wonderlijk, er zit gewoon een levend wezentje in mij! En ik ben zo ontzettend blij dat alles tot nu toe gewoon goed gaat. Want ik weet dat helaas niet iedereen zo gezegend is!
Sweej, fijn dat het zo lekker gaat, ben je al aan het aftellen of geniet je nog?
quote:Allebei een beetje!
Op zaterdag 13 juli 2002 13:04 schreef Leah het volgende:Sweej, fijn dat het zo lekker gaat, ben je al aan het aftellen of geniet je nog?
Nog een praktisch meevallertje! Onze kinderwagen zou pas half september komen vanwege lange levertijd maar we kunnen em donderdag al ophalen! Wat kun je toch blij worden he van zulke dingen
Ik ben in elk geval blij dat bij ons in de familie en vriendenkring vrijwel niemand rookt. Behalve mijn stiefvader en die zal ik nu nog eens even flink onder handen nemen dat hij goed oplet waar hij zijn peuken laat als Christan bij hun is
En hoe is het nu met kleine Sharon? Hopelijk heeft ze er niks aan overgehouden...
Mooie droom Catoot! Welkom thuis
Sweej de laatste weekjes zwanger, wat vliegt de tijd. Geniet nog maar even lekker van je buikje en rust nog maar even lekker uit.
Het is weer weekend en Eva heeft weer wat nieuws. Ze zit onder de vreemde uitslag, een soort rode vlekjes allemaal verschillend van vorm, met kleine blaasjes erop.
Heeel vreemd. Ik heb de weekendarts maar gebeld en die hield het, na een telefonisch consult , op een of ander virusje. Het lijkt niet op waterpokken, ze is ook niet ziek verder maar het worden er wel steeds meer.
Ik vind het vreemd, en hoewel het niet alarmerend is, ook een beetje eng.
quote:ik heb van de week gedroomd dat Barb zwanger was!! ik droomde dat ze hier op bezoek was en dat ze vertelde dat ze haar gewone kleren niet meer aankon. Ik heb toen gezegd dat ze mijn zwangerschapskleren mocht lenen maar die wilde ze niet omdat die ouderwets waren (hahahaha)
Op zaterdag 13 juli 2002 17:42 schreef Catootje het volgende:
Ik droomde dat Tinkerbel zwanger was!
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 20:46 schreef just me het volgende:[..]
ik heb van de week gedroomd dat Barb zwanger was!! ik droomde dat ze hier op bezoek was en dat ze vertelde dat ze haar gewone kleren niet meer aankon. Ik heb toen gezegd dat ze mijn zwangerschapskleren mocht lenen maar die wilde ze niet omdat die ouderwets waren (hahahaha)
1. Tink
2. Barb
3. ET
4. Nausicaa en Catoot
quote:Zonne allergie?
Op zaterdag 13 juli 2002 19:48 schreef Lois het volgende:Het is weer weekend en Eva heeft weer wat nieuws.
Ze zit onder de vreemde uitslag, een soort rode vlekjes allemaal verschillend van vorm, met kleine blaasjes erop.
Heeel vreemd. Ik heb de weekendarts maar gebeld en die hield het, na een telefonisch consult, op een of ander virusje. Het lijkt niet op waterpokken, ze is ook niet ziek verder maar het worden er wel steeds meer.
Ik vind het vreemd, en hoewel het niet alarmerend is, ook een beetje eng.
Freek heeft ook rode vlekken, zonder blaasjes, geen idee wat het is, al vermoed ik dat ie niet tegen de calendulababycreme kan, dus die laat ik even links liggen.
Dikke knuf van mij weer
Doei doei
quote:Ik vrees het ook. *opzet*
Op zaterdag 13 juli 2002 20:52 schreef just me het volgende:
hihihi ik denk dat je Barb beter op het ik-weet-nog-niet-of-ik-wel-kinderen-wil-misschien-later-als-ik-groot-(en-on/verstandig?)-ben-lijstje moet zetten
* Leah vertrouwt in het vervolg blindelings op haar gevoel.
Ik riep al twee dagen dat ie eruit moest, voelde nauwelijks leven meer ook
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 21:13 schreef Leah het volgende:
Jessie, ze zagen inderdaad bij de bevalling al dat er infarcten in de placenta zaten, vandaar dat het opgestuurd is.* Leah vertrouwt in het vervolg blindelings op haar gevoel.
Ik riep al twee dagen dat ie eruit moest, voelde nauwelijks leven meer ook
Ik vermoed dat de placenta niet lang zo slecht is geweest, anders was Freek natuurlijk nooit zo'n dikkerd geweest na 35 weken zwangerschap.
* Lois zit met smart op een foto te wachten*
Foto komt in je mailbox hoor! Freeks papa moet 'm alleen nog even scannen.....
quote:Kan het aan de voeding liggen beertje? Krentebollen, rozijnen, drop, ontbijtkoek en andere dingen kunnen dat heel goed veroorzaken.
Op zaterdag 13 juli 2002 22:48 schreef beertje_ het volgende:
Sven had vandaag twee keer zwarte ontlasting, weet iemand of dat erg is?
Sven had geen problemen verder hoor maar vind het toch wat vreemd
quote:Nee, hij heeft niks anders dan anders gehad behalve een andere smaak roosvicee. Daarvan kan het toch niet komen?
Op zaterdag 13 juli 2002 22:50 schreef Lois het volgende:[..]
Kan het aan de voeding liggen beertje? Krentebollen, rozijnen, drop, ontbijtkoek en andere dingen kunnen dat heel goed veroorzaken.
quote:De enige manier omdat uit te vinden is om het niet meer te geven, kijken of het weggaat en het dan nogmaals te proberen.
Op zaterdag 13 juli 2002 22:52 schreef beertje_ het volgende:[..]
Nee, hij heeft niks anders dan anders gehad behalve een andere smaak roosvicee. Daarvan kan het toch niet komen?
quote:Morgen maar weer diksap en dan afwachten, dank je
Op zaterdag 13 juli 2002 22:54 schreef Lois het volgende:[..]
De enige manier omdat uit te vinden is om het niet meer te geven, kijken of het weggaat en het dan nogmaals te proberen.
Als hij verder niet ziek is of pijn heeft zal het wel zoiets moeten zijn zou je denken.
quote:Nou, na 2,5 week overtijd, negatieve testen, zere borsten, misselijk etc, is de droom vandaag echt over.. Ik sla weer een rondje over (vast door de stress dat alles een beetje van slag is)hebben jullie dat nou ook? dat je ondanks een negatieve test hoop blijft houden tot je ongesteld bent?
Op zaterdag 13 juli 2002 17:42 schreef Catootje het volgende:
Ik droomde dat Tinkerbel zwanger was! Ik was heel erg jaloersMaar ik hoop dat het een teken is dat Tinkietink hierna aan de beurt is, dan mag ET (lief van mij he, dat je mag
) en dan ikke, saampjes met Kleintje, die natuuuuurlijk meteen zwanger raakt na oeps een keertje niet opletten
![]()
... dus nu we de volgorde weten: alle dames alvast gefeliciteerd!! Ik moet weer mandverband gaan kopen, want twee maanden op het punt staan van en dan dus maar voor alle zekerheid...naja.
Met de kleine Sharon ging 't gistermiddag nog hartstikke goed (daarna niet meer gesproken) dus ik denk dat 't al met al nogal meevalt en dat ze niet zoveel binnen heeft gehad.
Maar de schrik zit er goed in iig. Zal straks nog ff bellen..
quote:Jammer E.T.
Op zondag 14 juli 2002 11:37 schreef E.T. het volgende:
Nou, na 2,5 week overtijd, negatieve testen, zere borsten, misselijk etc, is de droom vandaag echt over.. Ik sla weer een rondje over (vast door de stress dat alles een beetje van slag is)hebben jullie dat nou ook? dat je ondanks een negatieve test hoop blijft houden tot je ongesteld bent?
quote:Hij heeft toch niet per ongeluk Ferro roosvicee gehad, daarvan krijg je zwarte ontlasting, net als van spinazie.
Op zaterdag 13 juli 2002 22:52 schreef beertje_ het volgende:[..]
Nee, hij heeft niks anders dan anders gehad behalve een andere smaak roosvicee. Daarvan kan het toch niet komen?
E.T. balen hoor! En Tinkerbell ook! Ik ken het wel hoor, toch hoop houden ondanks negatieve test. Zelfs als de menstruatie al begonnen was heb ik wel eens gehoopt dat het een innestelingsbloeding was.
Brrr, wat eng van die sigaretten... ik ben meteen even hier achter het huis aan het vegen gegaan, Kor is er ook nog niet zo netjes mee.......
quote:Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat mijn hoop en gevoel niet ongegrond was.
Op zondag 14 juli 2002 12:17 schreef Dinus het volgende:E.T. balen hoor! En Tinkerbell ook! Ik ken het wel hoor, toch hoop houden ondanks negatieve test. Zelfs als de menstruatie al begonnen was heb ik wel eens gehoopt dat het een innestelingsbloeding was.
We weten nu dus een ding: het KAN wel! Ondanks dat 't zaad zo vreselijk slecht is, kan er dus bevruchting optreden. En dit vruchtje had gewoon 'iets' waardoor 't toch niet goed zou komen. 't geeft wel hoop iig.
quote:Wat erg...
Op zondag 14 juli 2002 14:09 schreef E.T. het volgende:
Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat mijn hoop en gevoel niet ongegrond was.
Bij mijn collega kon ik na 12 dagen op de foto ook echt al iets van een 'lijfje' zien. Bij jou was het dan vast nog groter.
Wel fijn dat jullie nu wel weten dat het kán. Over een tijdje gaat het vast een keertje goed.
quote:*hele hoop dubbele gevoelens* ET, ik schrijf even ongecensureerd hoor, want ik vind het heel moeilijk om de juiste toon te vinden: Mijn eerste gevoel zegt wat knap wat fokking knap!!! Het is je gewoon gelukt!!! Mijn verstand weet ook wel dat je dus een miskraam hebt gekregen, en dat 'gelukt' dus niet het juiste woord is....Wat dubbel en ozo moeilijk: jeetje...het is gewoon een keertje gelukt zonder hele nare poespas, het KAN gewoon!!! HET KAN!!! En ik snap ook wel dat ik voorbij ga aan een hele hoop andere gevoelens die ik absoluut niet weg wil vegen...het lijkt me echt heel erg om toch een leventje te verliezen, ook al gebeurt dat in het beginstadium heel vaak, is het nog niet 'officieel' een leven, en al die andere rationele blabla.
Op zondag 14 juli 2002 14:09 schreef E.T. het volgende:[..]
Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat mijn hoop en gevoel niet ongegrond was.
't is ff een niet zo 'prettig' praatje, maar 't leek vanmorgen al niet op 'normale' ongesteldheid. En een kwartier geleden op 't toilet bij 't afvegen alleen maar een 'klodder' wat er een beetje raar uitzag. Toen ik goed keek zag ik dus heel duidelijk een vruchtzakje met vruchtje. Het hoofdje met de ogen waren heel duidelijk te onderscheiden (ook al was 't nog geen centimeter groot) en daaronder een lichaampje.. Ik heb 't aan Jeroen laten zien en die kon er ook niks anders van maken dat wat ik dacht.![]()
![]()
We weten nu dus een ding: het KAN wel! Ondanks dat 't zaad zo vreselijk slecht is, kan er dus bevruchting optreden. En dit vruchtje had gewoon 'iets' waardoor 't toch niet goed zou komen. 't geeft wel hoop iig.
Ik hoop dat ik je niet kwets door dit alles te schrijven, ik bedoel het goed en leef erg met je mee. Ik wil helemaal niet voorbij gaan aan je pijn of verdriet of angsten. En ook al weet ik dat het niet zo werkt: het voelt voor mij alsof je nog maar 1 stapje verwijderd bent van je doel.
Lieve ET, misschien wil ik alleen maar zeggen dat ik ongelooflijk voor je aan het duimen ben en je alle goeds toewens. Ik hoop al het mooie en goede voor je dit jaar, go get them ET!!!
Ik ben er gewoon even stil van.....
Sterkte, knuffel!
Dikke knuf!
Ik kan me voorstellen dat de gevoelens heel dubbel zijn, veel sterkte!
Kan hij toegevoegd worden aan de dreumeslijst?
(geb.datum: 15 februari 2001, zoontje van mij en K3)
quote:Idd door de Ferro roosvicee en van spinazie wist ik het ook niet.
Op zondag 14 juli 2002 12:17 schreef Dinus het volgende:[..]
Hij heeft toch niet per ongeluk Ferro roosvicee gehad, daarvan krijg je zwarte ontlasting, net als van spinazie.
quote:Daan staat er bij. Leuke foto's!
Op zondag 14 juli 2002 23:32 schreef Grijs het volgende:
Dit is Daan:
Kan hij toegevoegd worden aan de dreumeslijst?
(geb.datum: 15 februari 2001, zoontje van mij en K3)
Ik had ff een vraagje aan alle mamas hier..
M'n schoonzusje heeft net een meisje gekregen en nu wilden we een cadeautje kopen.. Maar m'n vriend die heeft daar helemaal geen verstand van en ik ook niet zo...
Maar wat vonden jullie nou leuk om te krijgen? Wat is nou handig om te krijgen als je net een baby hebt gekregen?
Voor de rest zijn kleertjes altijd welkom, vooral pyamaatjes zijn heerlijk. Let goed op de maat en het seizoen. Als de baby niet zo groot is bijv. maat 56 voor nu en 62 voor de herfst/winter.
Loop eens een prenatal binnen en probeer dan nog maar eens te kiezen .
Doei doei
Hier zie je Christan op zijn speelkleed met daaronder de Airtowel:
Het speelkleed paste er precies in!
quote:het kind is geloof ik 47 cm lang en weegt 2400 gram, geen idee welke maat..
Op maandag 15 juli 2002 10:19 schreef Lois het volgende:
Speelgoed!!!
Zo'n ding bijvoorbeeld: [afbeelding]Voor de rest zijn kleertjes altijd welkom, vooral pyamaatjes zijn heerlijk. Let goed op de maat en het seizoen. Als de baby niet zo groot is bijv. maat 56 voor nu en 62 voor de herfst/winter.
Loop eens een prenatal binnen en probeer dan nog maar eens te kiezen
.
quote:Da's een heel kleintje, dan heeft ze nu waarschijnlijk maat 50. 56 volgt dan in najaar/winter. 62 volgend voorjaar/zomer (ongeveer hoor). Dus je zou nu zomerkleding kunnen kopen in 50 of in 62. Maar ja dat blijft een beetje een gok. Speelgoed is makkelijker
Op maandag 15 juli 2002 12:49 schreef Qarinx het volgende:[..]
het kind is geloof ik 47 cm lang en weegt 2400 gram, geen idee welke maat..
Ik heb van de buren een boek gekregen "de verhalen van grote beer". Erg mooi, als je eens iets anders wilt geven als kleertjes en speelgoed.
Waar zit je, gaat het goed?
quote:Ik heb pas voor Christan De verhalen van Kleine Beer gekocht (4 verhalen in 1 band). Ik lees hem er 's avonds uit voor. Hij vindt de tekeningen erg leuk
Op maandag 15 juli 2002 14:48 schreef Leah het volgende:
De airtowel hebben ze nu bij het kruidvat voor 3,99 (euro).Ik heb van de buren een boek gekregen "de verhalen van grote beer". Erg mooi, als je eens iets anders wilt geven als kleertjes en speelgoed.
quote:Is ook te vroeg geboren.. want de moeder had zwangerschapsvergiftiging
Op maandag 15 juli 2002 13:01 schreef Rewimo het volgende:[..]
Da's een heel kleintje, dan heeft ze nu waarschijnlijk maat 50. 56 volgt dan in najaar/winter. 62 volgend voorjaar/zomer (ongeveer hoor). Dus je zou nu zomerkleding kunnen kopen in 50 of in 62. Maar ja dat blijft een beetje een gok. Speelgoed is makkelijker
dat kent tenminste geen maten. Duplo of een knuffel is altijd goed.
Wat is dan normaal voor een baby trouwens wat betreft lengte en gewicht?
Ik denk dat ik een pyjamatje koop ofzo..
M'n vriend wilde een knuffel, maar daar heb je zo weinig aan..als 'r al 80.000 staan... bovendien is kleding ofzo praktischer, want het kost wat tegenwoordig..
quote:Maar je kan toch moeilijk boekjes voorlezen aan een 1-week oud kind?
Op maandag 15 juli 2002 14:48 schreef Leah het volgende:
De airtowel hebben ze nu bij het kruidvat voor 3,99 (euro).Ik heb van de buren een boek gekregen "de verhalen van grote beer". Erg mooi, als je eens iets anders wilt geven als kleertjes en speelgoed.
quote:Ehm, het kind wordt groter en dan gaat het boekjes leuk vinden
Op maandag 15 juli 2002 15:30 schreef Qarinx het volgende:[..]
Maar je kan toch moeilijk boekjes voorlezen aan een 1-week oud kind?
Ik hoef geen anti-D injectie. Ondanks dat ik negatief ben en Jeroen positief, je gaat pas na 10 weken zwangerschap anti-stoffen aanmaken en het vruchtje dat ik verloren ben was zo'n 6 a 7 weken. Heb gisteravond op diverse sites gesnuffeld met plaatjes van embryo's om te 'vergelijken' en kwam tot die conclusie. (had verwacht dat mijn cyclus veel meer van de rel zou zijn door de stress rond mijn vader)
Had vannacht gedroomd over een speeltuin vol met embryoos op 'peuter-grootte' Met tranen in mijn ogen maar lekker tegen Jeroen aangekropen.. 't voelt ook zo vreselijk dubbel...
quote:Ligt aan de zwangerschapsduur, wat normaal is...
Op maandag 15 juli 2002 15:27 schreef Qarinx het volgende:[..]
Is ook te vroeg geboren.. want de moeder had zwangerschapsvergiftiging
Wat is dan normaal voor een baby trouwens wat betreft lengte en gewicht?
Ik denk dat ik een pyjamatje koop ofzo..
Rewimo, volgens mij heb ik dat boek ook.... (kleine beer, grote beer, wat maakt het uit).
quote:Maakt ook niet uit, ze zijn gewoon hartstikke leuk
Op maandag 15 juli 2002 15:51 schreef Leah het volgende:[..]
Rewimo, volgens mij heb ik dat boek ook.... (kleine beer, grote beer, wat maakt het uit).
quote:Oe, das wel klein vind ik hoor, maat 62 volgende zomer, ook al is het een klein kindje nu...
Op maandag 15 juli 2002 13:01 schreef Rewimo het volgende:Da's een heel kleintje, dan heeft ze nu waarschijnlijk maat 50. 56 volgt dan in najaar/winter. 62 volgend voorjaar/zomer (ongeveer hoor). Dus je zou nu zomerkleding kunnen kopen in 50 of in 62. (...)
Ik zelf had al heel veel kleren vooraf gekocht (toen ik zwanger was), en daarbij ongeveer de volgende maten-leeftijden gehanteerd:
pasgeboren: 50-56
1 maand: 56-62
3 maand: 62-68
6 maand: 68
9 maand: 74
12 maand: 80
Dat kwam ongeveer uit met Jorden.
Natuurlijk, Jorden was een grote baby, en is nu een grote dreumes.
Maar ik zou met zo'n kleintje (47 cm) voor volgende lente-zomer, dus over een maand of 9) voor maat 68 gaan.
Succes (misschien heb je al wat gekocht inmiddels, ik heb nog niet verderop gekeken).
quote:Ja, wat moet dat gek voor je zijn ...heeeeel raar, volgens mij verwacht je het niet meer, en blijkt het je voor je het weet alweer afgenomen te zijn.
Op maandag 15 juli 2002 15:43 schreef E.T. het volgende:
Net toch maar ff naar de huisarts geweest.
Vrijdag weer terugkomendan gaat ze kijken of mijn baarmoeder weer normaal is en of de baarmoedermond weer goed gesloten is.
Verder een paar don'ts meegekregen, opletten dat ik geen koorts krijg ivm verhoogde kans op infecties..Ik hoef geen anti-D injectie. Ondanks dat ik negatief ben en Jeroen positief, je gaat pas na 10 weken zwangerschap anti-stoffen aanmaken en het vruchtje dat ik verloren ben was zo'n 6 a 7 weken. Heb gisteravond op diverse sites gesnuffeld met plaatjes van embryo's om te 'vergelijken' en kwam tot die conclusie. (had verwacht dat mijn cyclus veel meer van de rel zou zijn door de stress rond mijn vader)
Had vannacht gedroomd over een speeltuin vol met embryoos op 'peuter-grootte'
Met tranen in mijn ogen maar lekker tegen Jeroen aangekropen.. 't voelt ook zo vreselijk dubbel...
quote:Mag ik even hard lachen
Op zaterdag 13 juli 2002 20:48 schreef Catootje het volgende:[..]
Het lijssie wordt nu:1. Tink
2. Barb
3. ET
4. Nausicaa en Catoot
Mijn lijstje is du:
1. ET
2. Toot en Tink
3. De rest van de wereld die graag wil
quote:nou ja het was ook maar een droom hoor en in mijn droom heb ik geen partner van je gezien
Op maandag 15 juli 2002 19:23 schreef Barb het volgende:Zwanger worden zonder partner valt niet mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |