abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101174934
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 25-08-2011 17:25:43 ]
Be someone that makes you happy
pi_101174952
I did it! *O*
pi_101174991
Viz, gecondoleerd!
pi_101175074
Mn plaatje doet t niet... meh
pi_101175166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:37 schreef Nallie het volgende:
Andere uitzoeken :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101175173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:37 schreef Nallie het volgende:
[ img ] [/ img] er omheen zetten (maar dan zonder de spaties)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_101175220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:40 schreef progje het volgende:

[..]

[ img ] [/ img] er omheen zetten (maar dan zonder de spaties)
staat eromzag ik maar hij blijft niet werken helaas.
pi_101175316
Oh nu kan ik m niet meer editten...
pi_101175433
pi_101175578
:W

:* voor vaizor!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 17:38:54 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101177428
Haaaaaaatsjie!

:* voor Viz. Sterkte!

En wat irritante van die Engelsen, Maria :(. Durf je er nu nog wel achteraan? Ik zou een beetje schrikken van zo'n antwoord. En ik ben bijgelezen *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_101178019
Owja TNT is leuk bezig. Hij kon dus niet wisselen, en zegt ik breng hem zo wel ff bij t postkantoor.

Ik net bij het postkantoor: nee hoor, geen pakketje gezien, kom morgen maar terug... :( gezeik!

En Maria, gewoon bellen hoor! Ik zou Ook wel ff schrikken... Maar toch. Het gaat niet om niks hè ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_101178059
Ow.. En ik moet nog heeeel veeeel doen voordat de visite komt... Om 7uurz ;(
~ Bonito La Risa ~
pi_101178938
Haai :W

Ben wel heel benieuwd wat er in de weggehaalde spoilers stond... O-)

M'n shift is begonnen, en ik ben nog 0 x gebeld! :o *klopt af*

Oh en ik ga henk tegenkomen in het Paard *O* Hooverphonic :s) :s)
pi_101179182
Zit je thuis stand by? Of how doen ze dat?

Ik voel me steeds fitter. Heb zelfs weer eetlust! *O*
Maar vanavond toch nog op de bank hangen. Is er nog pulp op tv die ik moet zien? Naast de 5e herhaling van Jersey Shore natuurlijk. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101179206
Lijstje is poep geworden haha, iemand nog een gezonde toevoeging voor vanavond?
Het scheelt dat ik vanmiddag al een flinke portie groen heb gehad.

O: yoghurt met lijnzaad noten en een kiwi
L: boterham achterham/tomaat, yoghurt
S: uurtje fitness
T: bak rauwkost, kiwi
D: pannekoek ham, pannekoek jam, pannekoek kaas, glas melk
T: ??
pi_101179225
Leuk Puff! Alhoewel ik nog steeds kaartjes moet regelen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_101179305
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zit je thuis stand by? Of how doen ze dat?

Ik voel me steeds fitter. Heb zelfs weer eetlust! *O*
Maar vanavond toch nog op de bank hangen. Is er nog pulp op tv die ik moet zien? Naast de 5e herhaling van Jersey Shore natuurlijk. :P
Bereikbaarheid ja. Best spannend toch :@
pi_101179502
Ik zou het ook spannend vinden. Zelfs zo spannend dat ik amper naar de wc zou durven te gaan omdat dat het uitgelezen moment is om gebeld te worden! :D
Doe wat je niet durft.
pi_101179605
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zou het ook spannend vinden. Zelfs zo spannend dat ik amper naar de wc zou durven te gaan omdat dat het uitgelezen moment is om gebeld te worden! :D
Ach, ben toch in m'n eentje, de deur kan best open blijven :')

quote:
'Vleeseters zijn egoïstischer'

NIJMEGEN - Mensen die graag vlees eten zijn egoïstischer, minder sociaal en 'hufteriger'. „Vlees eten haalt het slechtste in de mens naar boven.”

Dat concluderen drie hoogleraren uit Tilburg en Nijmegen, die verschillende onderzoeken hebben gedaan naar de psychologische betekenis van vlees en vlees eten. Carnivoren voelen zich superieur aan anderen, zeggen de professoren; zij denken dat vegetariërs en flexitariërs beter in hun vel zitten en minder eenzaam zijn.

De onderzoeken zijn gedaan door economisch psycholoog Marcel Zeelenberg, consumentenwetenschapper Diederik Stapel van de Universiteit van Tilburg en sociaal psycholoog Roos Vonk van de Radboud Universiteit, die overigens tevens lid is van de Partij voor de Dieren en voormalig voorzitter van de actiegroep Wakker Dier.

In een studie werd een groep proefpersonen onzeker gemaakt. Daarna moesten zij kiezen of ze een biefstuk, een omelet of vis wilden eten. In de onzekere groep koos 60 procent voor de biefstuk, terwijl in een controlegroep maar 20 procent het vlees prefereerde. Bij een ander onderzoek kregen sommige mensen een plaatje van een biefstuk te zien en anderen een afbeelding van een koe of een boom. Degenen die de biefstuk hadden gezien, reageerden daarna bij meerkeuzevragen egoïstischer, aldus de hoogleraren.

„Vleeseters denken meer in termen van dominantie en de baas zijn. Vlees eten is een manier om je te verheffen boven anderen”, zo stelt Vonk.
Telegraaf natuurlijk weer
pi_101179827
Bijzonder :D ik ben eerder de ego van ons 2 en mijn Mr is de eckte vleeseter :D
pi_101179866
Ik zie net.dat Lost in Austen weer op tv is vanavond. Aanrader!

Ah, en Stephen Fry in America. Ook tof.

Nou, dan weten jullie ook wat ik vanavond kijk.
Leuk detail : beide series heb ik ook op dvd, dus waarom ik ze kijk?!
Doe wat je niet durft.
pi_101180238
Morgen wilde ik trakteren op caramels, dus er staat een blikje gecondenseerde melk in het water :9 :9
pi_101180907
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:32 schreef Ml-etje het volgende:
Bijzonder :D ik ben eerder de ego van ons 2 en mijn Mr is de eckte vleeseter :D
:D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101181393
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Morgen wilde ik trakteren op caramels, dus er staat een blikje gecondenseerde melk in het water :9 :9
Wordt caramel gemaakt van gecondenseerde melk? Er is zo veel wat ik niet weet...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom ik net thuis, zegt vriendje: "He, waar staat jouw fiets eigenlijk?" Ik kijken, nou, er niet meer :( Hij was net nieuw :{ Mijn allereerste nieuwe fiets :'( Nu ben ik niet zo'n blije camper. En ik heb een broodje Doner gegeten als D. Met een umlaut en zonder extra n.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')