Je houdt je vast aan het verleden en daardoor blijf je nu nog altijd stilstaan. Je geeft zelf aan dat je nergens mee bezig bent behalve nietsen en slapen... waarom ga je niet eens wat dingen oppakken; gewoon geen excuses meer maken, maar kies iets uit en ga het gewoon doen. Daar gaat het in eerste instantie om. Je gaat niet van elende opeens naar een gelukkig leven met een geweldige vriendin; je moet kleine stappen nemen om je leven langzaam aan te verbeteren. Doe het rustig aan MliG; maar doe iig wel iets.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 04:20 schreef mylifeisgrey het volgende:
allemaal heel zwaar. en het is niet soms even grappig zwaarmoedig. het is echt belemmerend altijd (niet dat ik met dingen bezig ben behalve nietsen en slapen).
het duurt jaren! jaren kutgevoel!
misschien allemaal chemische onbalans(vandaar pilletjes). ze moeten nog komen(per post). duurt allemaal te lang en ik wordt alleen maar ouder.
Voor goede artikelen moet je sowieso niet op nu.nl zijn. Maar los van pua en dat soort dingen; het gaat meer over mannen en vrouwen die one-night-stands doen in het algemeen... wat voor soort mensen het zijn; daar ging het onderzoek over.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 04:35 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
wat een flutartikel!
over dat mannelijke rol en domineren.....pua materiaal beter proberen toe te passen is het zieligste wat je kan doen... is wel duidelijk want als een vrouw erachter komt dat je dat leest ben je in de meeste gevallen nog kanslozer in haar ogen dan heloef.
(ja ik heb zin om de komende tijd veel heloefs username te gebruiken)
Ja, maar het bijzondere is dat PUA wel heel overduidelijk terugkomt in het artikel;quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 04:38 schreef Axel1988 het volgende:
Voor goede artikelen moet je sowieso niet op nu.nl zijn. Maar los van pua en dat soort dingen; het gaat meer over mannen en vrouwen die one-night-stands doen in het algemeen... wat voor soort mensen het zijn; daar ging het onderzoek over.
Dit lijkt me namelijk wel heel erg herkenbaar. Een competitieve blik op de wereld, maar zeker het plagen van vrouwen. (Zoek met google maar eens op 'cocky & funny' en 'negging')quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:09 schreef nu.nl het volgende:
Deze one-night-stand fans vertonen competitief gedrag naar andere mannen, plagen de vrouwen en isoleren haar van haar vrienden.
En dat blijkt ook wel uit de inspiratiebronnen van 'deze mannen'.quote:Onderzoekers Jeffrey Hall and Melanie Canterberry wilden begrijpen wat deze mannen drijft, die veelal geïnspireerd blijken door de bestseller 'The Game' van Neil Strauss en het Amerikaanse tv-programma 'The Pickup Artist'.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat het dus blijkt te werken; ik heb me er jaren geleden eens in verdiept en daar heb ik verder nooit wat aan gehad voor mijn gevoel.quote:Hall en Canterberry concluderen: "Ons onderzoek wijst uit dat gelijkgestemden elkaar vinden in de jacht naar een one-night-stand. Mannen die seksistisch zijn en vrouwen die vinden dat ze weinig waard zijn."
Lees alleen de conclusie, dan weet je dat het onderzoek breder is dan pua; het is idd wel duidelijk een trend waarvan de onderzoekers zich bewust zijn en die ze daarom ook mee hebben genomen in het onderzoek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:46 schreef benzin het volgende:
Ja, maar het bijzondere is dat PUA wel heel overduidelijk terugkomt in het artikel;
Met name op bepaalde type vrouwen dus... vraag je misschien eerst eens af of je nou wel ECHT op zoek bent naar dat soort vrouwen voor dit soort overduidelijk oppervlakkig contact.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:46 schreef benzin het volgende:
Ik ben eigenlijk verbaasd dat het dus blijkt te werken; ik heb me er jaren geleden eens in verdiept en daar heb ik verder nooit wat aan gehad voor mijn gevoel.
Hm. Ik snap je nog steeds niet zo goed. Ik zou zelf niet aan de pillen gaan, maar goed dat moet je verder ook zelf weten (wat voor pillen heb je precies?). Verder lijkt me het ook niet dat als een meisje 400 euro van je afperst, dat ze dan zin heeft om met je te chillen, en dan ziet ze je al helemaal niet als potential boyfriend.quote:
Mja maarja; je weet gewoon dat dat soort dingen gebeuren in het leven en nu lees je het verhaal van een persoon die erachter zit en dan zou het opeens niet waar kunnen zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:23 schreef minibeer het volgende:
edit: elke keer als ik dat verhaal in je link lees denk ik weer dat je gewoon aan het trollen bent.
Als je eenzaam bent, dan heb je vrij veel tijd om over zulke dingen na te denken en misschien is dit het probleem ??. Wanneer je niemand hebt om mee te discussiëren gaat het in je hoofd spoken en doe je gekke uitspraken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:32 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mja maarja; je weet gewoon dat dat soort dingen gebeuren in het leven en nu lees je het verhaal van een persoon die erachter zit en dan zou het opeens niet waar kunnen zijn.
Ik vond dat topic van die 400 euro terugkrijgen in de categorie "onzin" met een pol erbij trouwens wel sterk lijken op ik zoek aandacht/ik kom aandacht tekort (niet dat ik daarmee denk dat het niet waar is, maar je had het ook op een andere manier kunnen posten). Misschien wil MliG wel graag van alle kanten horen hoe zielig en triest het wel niet is, zodat hij daarmee zijn eigen zelfbeeld kan bevestigen.
Dat is zeker een groot deel van het probleem; het is niet voor niets dat er al maanden/jaren hier gezegd wordt dat hij eens wat dingen op moet gaan pakken in zijn leven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:39 schreef kedge het volgende:
[..]
Als je eenzaam bent, dan heb je vrij veel tijd om over zulke dingen na te denken en misschien is dit het probleem ??. Wanneer je niemand hebt om mee te discussiëren gaat het in je hoofd spoken en doe je gekke uitspraken.
Ik snap ook wel dat het moeilijk is om het patroon te doorbreken van MLIG, maar als je in elk plan of tip negativiteit ziet, dan weet ik het ook niet meer. Het feit is dat je niet zomaar een vriendin in je schoot geworpen krijgt; of je moet G. Clooney zijnquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:41 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat is zeker een groot deel van het probleem; het is niet voor niets dat er al maanden/jaren hier gezegd wordt dat hij eens wat dingen op moet gaan pakken in zijn leven.
Het zal zeker moeilijk zijn; maar wat ik dan serieus niet begrijp is dat de ellende die hij nu (en al jaren) heeft, niet aanzet om die drempels te overwinnen. Er kan gewoon niets gebeuren wat de zaak ellendiger maakt dan dat het nu is (no offense MliG, maar dat geef je zelf ook af en toe aan). Natuurlijk zal hij angst hebben om nieuwe dingen te proberen; maar is die angst en de gevolgen daarvan nou erger dan wat je nu hebt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:04 schreef kedge het volgende:
Ik snap ook wel dat het moeilijk is om het patroon te doorbreken van MLIG
Is waarschijnlijk altijd al zo geweest; maar de kloof wordt alleen maar groter idd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:16 schreef Crutch het volgende:
Hij is intussen zo vervreemd geraakt van de maatschappij dat alle sociale interacties moeilijk zijn voor hem.
Juist.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:18 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk altijd al zo geweest; maar de kloof wordt alleen maar groter idd.
Ze was niet de enige.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:21 schreef Crutch het volgende:
[..]
Juist.
Overigens had Straw aangeboden eens bij hem langs te gaan, maar dat heeft hij afgewezen.
Zo koppig en zo zonde.
Ja?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:24 schreef TheGame het volgende:
Ik krijg ook altijd een beetje een akelig gevoel als ik de posts van MLiG, benzin en Schenkstroop etc. lees, omdat het gewoon overduidelijk is dat ze de realiteit van hun situatie en de realiteit van de buitenwereld al lang uit het oog verloren zijn. Het enige wat ze nog hebben is de valse realiteit die ze zelf in hun hoofd gecreëerd hebben en daar houden ze zich krampachtig aan vast.
Dat hebben de mensen hier jou al honderden keren proberen duidelijk te maken, maar je denkbeelden zijn nog steeds hetzelfde en die zullen op deze manier ook nooit veranderen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja?
Wat is de realiteit van mijn situatie en van de buitenwereld dan?
Ho ho ho ho. benzin heeft wél geprobeerd iets aan zijn leven te veranderen als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dat hebben de mensen hier jou al honderden keren proberen duidelijk te maken, maar je denkbeelden zijn nog steeds hetzelfde en die zullen op deze manier ook nooit veranderen.
Als ik goed begrepen heb is benzin ook wel eens op een meet geweest. Ik heb er nog wel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:59 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ho ho ho ho. benzin heeft wél geprobeerd iets aan zijn leven te veranderen als ik me niet vergis.
Daarnaast blijft hij wel een beetje koppig, maar toch.
MLiG ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als ik goed begrepen heb is benzin ook wel eens op een meet geweest. Ik heb er nog wel vertrouwen in.
Probeer het eens in een paar zinnen samen te vatten; ben vooral wel benieuwd naar de 'realiteit van de buitenwereld'.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dat hebben de mensen hier jou al honderden keren proberen duidelijk te maken, maar je denkbeelden zijn nog steeds hetzelfde en die zullen op deze manier ook nooit veranderen.
Ja, meer dan eens. Maar eerlijk is eerlijk; het zijn vooral af en toe hele kleine stapjes en ik snap wel dat het lijkt alsof er niets gebeurt, want voor mezelf lijkt het ook vaak of er niets gebeurt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:59 schreef Crutch het volgende:
Ho ho ho ho. benzin heeft wél geprobeerd iets aan zijn leven te veranderen als ik me niet vergis.
Daarnaast blijft hij wel een beetje koppig, maar toch.
Nee, ben ik niet; maar heb wel Cassandra87 een paar keer ontmoet naar aanleiding van een eerder topic van mijquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:10 schreef debeterebob het volgende:
Als ik goed begrepen heb is benzin ook wel eens op een meet geweest. Ik heb er nog wel vertrouwen in.
Zal een paar zinnen van jou uit mn hoofd neerzetten ipv een samenvatting:quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Probeer het eens in een paar zinnen samen te vatten; ben vooral wel benieuwd naar de 'realiteit van de buitenwereld'.
[..]
Ja, meer dan eens. Maar eerlijk is eerlijk; het zijn vooral af en toe hele kleine stapjes en ik snap wel dat het lijkt alsof er niets gebeurt, want voor mezelf lijkt het ook vaak of er niets gebeurt.
Ik mag sowieso wel proberen om beter mijn best te doen.
[..]
Nee, ben ik niet; maar heb wel Cassandra87 een paar keer ontmoet naar aanleiding van een eerder topic van mij
MLiG is degene die je bedoelt denk ik.
Enerzijds wat Kegde beschrijft als een obessie om een vriendin te krijgen of het niet gelukkig kunnen zijn zonder vriendin. Anderzijds je ontzettend grote angsten voor de normaalste dingen in het leven, zoals op jezelf gaan wonen of bij een sportvereniging gaan. Zaken waarin je extreme denkbeelden en gevoelens in hebt, wat doorsnee mensen niet hebben. Ik denk dat ze dat bedoelen met het verliezen van de realiteit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:12 schreef benzin het volgende:
Probeer het eens in een paar zinnen samen te vatten; ben vooral wel benieuwd naar de 'realiteit van de buitenwereld'.
In jouw geval gaat het idd vooral om de illusie dat het hebben van een vriendin jou gelukkig gaat maken. Je gelukkig voelen komt van binnenuit en niet van andere mensen. Mensen voelen zich gelukkig omdat ze tevreden zijn met wie zij zijn als persoon en met wat ze te bieden hebben aan hun omgeving.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Dit kan ik me dus al helemaal niet voorstellen...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:21 schreef Crutch het volgende:
[..]
Juist.
Overigens had Straw aangeboden eens bij hem langs te gaan, maar dat heeft hij afgewezen.
Zo koppig en zo zonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |