Maar ondertussen zit ik hier al weer bijna 4 jaar op hetzelfde moederbordje.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Per generatie een mobo en proc combi is niet echt vreemd ofzo. Plannen op toekomstige upgrades terwijl je nog niet weet wat volgend jaar gaat komen is blondt imo.
thanks voor de infoquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vertex 2 is een erg onbetrouwbare SSD. Volgens officiële RMA cijfers valt 1 op de 5 uit binnen 3 maanden. Ik heb zelf de Vertex 3 en daar heb ik geen probleem mee maar de naam is nu eenmaal slecht. De M4 is een betere keuze voor snelheid en betrouwbaarheid zou ik zo zeggen.
Voor mijn gevoel is trouwens BD toch al overleden? Je wordt doodgegooid met die mediastreamers en ik zou niet weten wat ik met een BD lezer/schrijver in mijn kast moet. Ik heb een PS3 die ze af kan spelen maar daar heeft nog nooit een schijfje in gezeten eigenlijk. Ik brand al jaren alleen nog maar DVD`s voor moeders en buurman.
Ja eigenlijk was het mijn OP, maar ik mis telkens de last post dus Skull maakt een nieuwe aan. de helft wat er getikt is was ook van mijn hand. 't kan me eerlijk gezegd niet zo heel veel schelen wat ervan gemaakt wordt, als het maar ergens op slaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:44 schreef Bart het volgende:
Het is toch veel mooier als er gewoon een mooie banner gemaakt wordt.
Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil. Maar ik denk wel dat een benchmark duidelijk in het voordeel van een SSD zal uitvallen. Ik heb nu een OCZ Vertex 2 die ik als bootschijf gebruik.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoeveel fijner is een SSD nu werkelijk?
Ervaringen?
Aan benchmarks heb ik niet zoveel natuurlijkquote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:09 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil. Maar ik denk wel dat een benchmark duidelijk in het voordeel van een SSD zal uitvallen. Ik heb nu een OCZ Vertex 2 die ik als bootschijf gebruik.
Ik heb net even een koude boot geklokt op 57.8 seconden (Windows 7 Ultimate x64).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Aan benchmarks heb ik niet zoveel natuurlijk
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:09 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil.
Waarom de i7?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:03 schreef rumiii het volgende:
Ik heb BR branden nodig om 5 uur aan film op te zetten in hoge kwaliteit, als ze het op een BR willen.. tja
Kom nou wat goedkoper uit, en die videokaart, tja die blijftNet als de CPU
[ link | afbeelding ]
Scheelt al gauw 100 euro..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:36 schreef Skull-splitter het volgende:
Hd6970Is toch niet veel duurder?
Ik haal ongeveer 30/40 euro?quote:
Zou sneller zijn bij videobewerking, ja wel raar dat ik maar uitga op een zin die ik gelezen heb maar goedquote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:37 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Waarom de i7?
Ik zou een i5 2500K halen en de 70 euro die ik daar mee bespaar uitgeven aan een SSD. Denk dat je daar veel meer aan hebt.
Bijv hier: [Game PC] Discussie hardware topic zit er amper 10 fps verschil tussen die twee.. daar kan ik dus wel mee leven. En de prijs van de HD6970 zit op Alternate tussen ¤304,- en ¤339,-..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik haal ongeveer 30/40 euro?
Geen benchmarks, maar de xx50 modellen presteren meestal niet zo heel denderend.
6950quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik haal ongeveer 30/40 euro?
Geen benchmarks, maar de xx50 modellen presteren meestal niet zo heel denderend.
Waarom de pro versie van het mobo?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:15 schreef Ireyon het volgende:
Na lang kloten en twijfelen, denk 'k dat dit 'm voor mij toch echt gaat worden:
[ afbeelding ]
Waar ik flink over twijfelde dus nog graag hoor of ik het juist heb:
- Een i7 2600K i.p.v. deze i5 2500K is het extra geld niet waard
- Zelfde geldt voor een HD6970 i.p.v. deze HD6950
- En tevens voor DDR3-1600 geheugen i.p.v. deze DDR3-1333
Waar ik nog over twijfel:
- Aparte processorkoeling en extra casefans; is het nodig als ik me totaal niet ga bezighouden met overclocken en dat soort dingen? Misschien alleen vanwege extra stilte zat ik aan de Cooler Master Hyper TX3 te denken.. voor die 20 euro..
- Valt er nog wat te bezuinigen op de voeding of het mobo? Wat voeding betreft is 700W misschien nogal overdreven, maar aan stilte hecht ik wel veel waarde en deze doet het erg goed in de reviews. Wat betreft het mobo wil ik wel van SRT gebruikmaken, maar heb deze gewoon gekozen omdat die in de BBG werd genoemd.
Die had ik zelf nog niet gevonden, prima tip, bedanktquote:Op donderdag 25 augustus 2011 01:10 schreef Kw4Kje het volgende:
Ireyon, leuk systeempje
Alleen kan de voeding een stuk goedkoper, ik zelf zou voor de OCZ ModXStream Pro 700W gaan.
Nog niet zolang geleden de 600w hiervan bij me broertje in z'n kast gebouwd, nauwelijks hoorbaar. Je zult eerder de fans van de kast horen die je hebt uit gekozen.
Kijk eens naar deze review, daar wordt je sowieso wijzer van: http://tweakers.net/revie(...)rden-vergeleken.htmlquote:Op donderdag 25 augustus 2011 07:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die had ik zelf nog niet gevonden, prima tip, bedankt.
En het mobo.. tja.. daar wordt ik niet wijzer door de enorme hoeveelheid keuze dus heb gewoon die uit de Best Buy Guide genomen (al zie 'k nu dat die niet Pro was.. al scheelt 't op Alternate niks qua prijs). Maar bijv. de nog goedkopere Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, dat lijkt me ook gewoon een prima kaart?
Vermeld wat voor moederbord het is, zoekt makkelijker.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wil mijn geheugen upgraden![]()
Zat te kijken wat voor geheugen er nou in ging maar op de website staat:
Actual available memory may be less
Wat houd dit in?
Volgens specs: DDR2 - 667mhz.
Kan het inhouden dat ik ook een 800mhz kan draaien?
Weet verder niet waar ik deze vraag kan plaatsen dus probeer het hier maar
Dit is het moederbord.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:08 schreef Solique het volgende:
[..]
Vermeld wat voor moederbord het is, zoekt makkelijker.
Tot DDR2 667mhz wordt ondersteund staat er.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is het moederbord.
Asus
PC is inmiddels al heel wat jaren oud, maar voor volledig nieuw systeem zit er even niet in, upgrade van geheugen en processor zou voor nu wel voldoende moeten zijn, al ben ik er nog niet helemaal uit welke processor ik zal nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |