abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:57:07 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101137181
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101137208
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik vanavond niet zoveel meer zal eten. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101137329
wohooooo dit is een goede dag..

Vanaf 1 september heb ik een andere baan _O_
We gaan een nieuwe uitdaging aan met een bedrijf in Amerika.
De baas van dat bedrijf is in NL al eens 5 jaar mijn baas geweest, dus dat zit wel goed.

Ik werd laatst gebeld of ik hun platform wilde onderzoeken.
Dat heb ik helemaal afgekraakt :@
En mijn ex-baas wilde graag weer met mij samenwerken omdat hij mij kent en vertrouwd.
En wij (ik + man) hebben een goed platform en de mensen die nu al voor ons werken wilden mee naar de nieuwe situatie. Dus Jippie.

Eindelijk weer meer zekerheid en een leuke nieuwe uitdaging *O*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_101137390
Maria: *O* _O- voor de titel :*

Progje: goed nieuws :D Hurrah! *O*

Ewelina: ik snap hem! Donkerbruin want poep! Amiright? :s)
pi_101137449
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ewelina: ik snap hem! Donkerbruin want poep! Amiright? :s)
:') .
pi_101137474
Progje tofheid!! *O*

Ewelina succes, niet teveel pijn ervan hoop ik? :*

Ik heb nog een kom warme griesmeel gedaan na m'n D en nu zit ik wel vol ;) De komende tijd tapas en gambas en wijntjes en geroosterde sardientjes en paella O+
pi_101137509
Nee, geen pijn (het betrof een 'aangeplakt' stukje aan mijn tand dat er 2 jaar geleden is opgezet) maar wel heel vervelend.
pi_101137585
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:05 schreef Ewelina het volgende:
Nee, geen pijn (het betrof een 'aangeplakt' stukje aan mijn tand dat er 2 jaar geleden is opgezet) maar wel heel vervelend.
LOL! Oh, sorry, niet leuk voor jou natuurlijk :* Maar ik heb dat helemaal gemist :D Ik dacht echt dat je subtiel meedeelde dat je diarree had ofzo _O-
pi_101137642
Overigens heb ik nu wel ontdekt dat mijn kroon (die er sowieso toch op moest komen) aftrekbaar is van de belasting. 8-)
pi_101137708
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

LOL! Oh, sorry, niet leuk voor jou natuurlijk :* Maar ik heb dat helemaal gemist :D Ik dacht echt dat je subtiel meedeelde dat je diarree had ofzo _O-
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:49 schreef Ewelina het volgende:
Great. Net nu mijn tandarts weg is, breekt mijn tand af. Joepie. :{
;)
pi_101137794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:08 schreef Ewelina het volgende:
Overigens heb ik nu wel ontdekt dat mijn kroon (die er sowieso toch op moest komen) aftrekbaar is van de belasting. 8-)
Owhey dat wist ik nog niet :D (ik heb ook twee aanplaktanden sinds mijn 12e ongeveer en daarna nog wel es opnieuw wegens KRAK :') )
pi_101137799
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

[..]

;)
Ik vond het het echt zo logisch dat je diarree had _O- Daarom vond ik mijn zogenaamd-snuggere post extra grappig :D Omdat iedereen meteen zou snappen dat het buikgerelateerd was, doh :')

Maar dat is wel shit, ja. Beterschap! :*
pi_101137896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:11 schreef MarMar het volgende:

[..]

Owhey dat wist ik nog niet :D (ik heb ook twee aanplaktanden sinds mijn 12e ongeveer en daarna nog wel es opnieuw wegens KRAK :') )
Ja, dat is dus vanavond gebeurd. Volgens mijn tandarts nog een wonder dat ie het 2 jaar uitgehouden heeft, want het was een provisorisch stukje werk. En echt precies dat aangeplakte gedeelte is afgebroken.

Zoeken op 'kroon' en 'tandarts' levert best wat bruikbaars op.

http://www.dentalinfo.nl/artikelen/t0/n720/belasting-aftrek-ziektekosten-tandarts-en-mondhygienist.html
pi_101137968
Oh en ik heb mijn lillike maar o zo makkelijk inpakbare siliconenbakvorm en mijn receptenschrift in de koffer O+
Als ik zo naar buiten kijk heb ik het idee dat we gaan overwinteren :D
pi_101138150
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:15 schreef MarMar het volgende:
Oh en ik heb mijn lillike maar o zo makkelijk inpakbare siliconenbakvorm en mijn receptenschrift in de koffer O+
Als ik zo naar buiten kijk heb ik het idee dat we gaan overwinteren :D
ik vraag me dan ook af waarom je een bakvorm meeneemt op vakantie. Hoe lang ging je weg?
pi_101138277
Bijna 2 weken en omdat quiche lekker is en omdat ik ruimte over had en omdat áls we eten gaan maken daar het spul is wat je eerder klaar kan maken en als je wilt eten zo in elkaar zet ;) Er zijn zulke fijne producten te koop daar op de markt, de kans om daar iets lekkers van te maken wil ik niet missen O+
We hebben overigens maar 1 grote koffer, 1 kleinere koffer en dan als handbagage een klein weekendtasje, een rugzak die leeg is zodra we het vliegtuig ingaan want proviand voor onderweg en een handtas bij ons, vind ik toch knap :D
Inpakskilzz i has them!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:38:04 #18
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101138929
Ik heb al meer als een jaar niet op een weegschaal gestaan dus geen idee of ze mij gunstig gezind zijn. Ik bibber bij het idee aan weegschalen!

Lijstje:
O: peche
T: 20 mini tomaatjes
L: 3 volkorenboterhammen met light kruidenkaas, bak groenten, soep
T: 3 wortels, een halve peche (ze was echt niet lekker), yogurtje
D: half volkoren spagetti/half courgettespagetti met basilicum, opgebakken nootjes, zongedroogde tomaten en geitenkaas. 1 opgebakken courgette met 3 paprika's
T: iets lekkers van drank of eten
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101138997
219 sit ups
72 push ups

en nu naar de sportschool voor een 'introductieles fitness', voor de 3e keer, maargoed, elke sportschool stelt 't verplicht!
Ja doei.
pi_101139153
Ik kan prima nee zeggen 8-) En ik heb mijn Mar(c)k-quotum al bereikt (Mark I, Mark II en Marc). Ik heb nooit dudes met een exotische naam, het is altijd Sander/Frank/Mark etc. Hmz.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:45:09 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_101139171
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:01 schreef progje het volgende:

De baas van dat bedrijf is in NL al eens 5 jaar mijn baas geweest, dus dat zit wel goed.

En mijn ex-baas wilde graag weer met mij samenwerken omdat hij mij kent en vertrouwd.
En wij (ik + man) hebben een goed platform en de mensen die nu al voor ons werken wilden mee naar de nieuwe situatie. Dus Jippie.

Wow Prog, wat ontzettend gaaf!!!! *O* *O* *O* Gefeliciteerd meid!!! :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:46:34 #22
105888 renzell
pi_101139215
Bodypump! *O*

Ik voel mijn spieren zo lekker nagloeien weet je wel. O+ Zo van dat je serieus gewerkt hebt.
En dan nu een heel groot bord kip met groenten. :9 Hongerrrr!

[ Bericht 15% gewijzigd door renzell op 24-08-2011 19:54:54 ]
pi_101139224
Gefeli voor Prog!!

Waarom is het zo vaak dat als ik het heb over gezond eten dat mensen zeggen dat t een obsessie is? }:|
Be someone that makes you happy
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:48:38 #24
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101139282
Feli Prog! Drink er maar een glaasje op!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:50:18 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101139338
Progje! *O*

Meh sta ik omgekleed en wel klaar om eindelijk weer es te gaan sporten, krijg ik weer buikrommels :'( Het is de laatste tijd wel heel irritant :( Ik heb nog getest of ik het kon proberen door wat door de huiskamer heen de springen en rennen, maar dat was al geen succes :')

}:|
pi_101139381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
Progje! *O*

Meh sta ik omgekleed en wel klaar om eindelijk weer es te gaan sporten, krijg ik weer buikrommels :'( Het is de laatste tijd wel heel irritant :( Ik heb nog getest of ik het kon proberen door wat door de huiskamer heen de springen en rennen, maar dat was al geen succes :')

Bij mij helpt sporten dus voor de buikrommels!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:52:48 #27
105888 renzell
pi_101139416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

Irritant! }:|

Misschien toch proberen, maar rustig aan?
pi_101139477
quote:
Oooh, die zag ik ooit in de Quest. Hij is lief en freaky tegelijk, edoch meer freak dan lief :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:55:10 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101139485
Bladiebla.

[ Bericht 99% gewijzigd door MariaEtcetera op 24-08-2011 20:03:53 ]
pi_101139535
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:01 schreef progje het volgende:

Gefeliciteerd! w/

Maar hoe werkt het precies? Jullie nemen je bedrijf onder de arm en gaan werken voor een ander bedrijf? Of worden jullie integraal overgenomen?
pi_101139566
Ohh :'( Dan zou ik t ook niet doen nee.. ik krijg wel veel borrels enzo, maar dan zakt t na kwartiertje allemaal weg en heb ik 's avonds rustige buik.
Ik ga trouwens ook maar daar de dokter vrijdag. Die buikpijn van de laatste dagen is echt niet normaal.

[ Bericht 63% gewijzigd door Nallie op 24-08-2011 20:12:40 ]
pi_101139627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:55 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Bij mij niet, dan krijg ik buikkramp en ehh :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ik durf niet meer zo, paar keer heel gênant tijdens groepsles moeten stoppen en daar de wc moeten disrespecten die nogal ehh open zijn (van die grote open stukken onder de deur enzo :') ) ;(
Ah bah! Ik ga echt nooit "naar de wc", bij zulke toiletten. Maar de andere sporters weten toch niet dat jij aan het disrespecten was? Die dachten misschien dat je even ging tingelen.

Wel suckie die buikrommels. :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:58:53 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101139634
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:56 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ohh :'( Dan zou ik t ook niet doen nee.. ik krijg wel veel borrels enzo, maar dan zakt t na kwartiertje allemaal weg en heb ik 's avonds rustige buik.
Ik ga trouwens ook maar daar de dokter vrijdag. Die buikpijn van de laatste dagen is echt niet normaal.
Oe dat klinkt best fijn :Y
Dokter is vast een goed idee! Al schijnt er tegen dat PDS niet echt wat te wezen. Maarja, je weet maar nooit enzo! :Y
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:00:20 #34
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101139686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dokter is vast een goed idee! Al schijnt er tegen dat PDS niet echt wat te wezen. Maarja, je weet maar nooit enzo! :Y
Je kunt wel iets nemen dat zorgt dat de buikrommelingen heel wat minder zijn type Spasmomen, en dat is hier bij ons zelfs vrij verkrijgbaar. Duurt wel een tijdje tegen dat het werkt.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101139689
:W dag schatten! Laptop gaat uit, wekker gaat heul vroeg morgen!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:01:32 #36
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101139729
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:00 schreef MarMar het volgende:
:W dag schatten! Laptop gaat uit, wekker gaat heul vroeg morgen!
Goede reis!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:01:32 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101139730
C'est du blaat >:O
pi_101139735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja anders misschien dietist, vind t moeilijk om te vinden wat nou werkt en wat niet? En misschien is het iets anders? Ff uitsluiten enzo, heb ook wel een fijne huisarts.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:02:48 #39
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101139779
quote:
Ik heb dat ook soms (had het enorm op reis en dan loop je daar op een gigantische zoutvlakte zonder boom...) dus ik zou in ieder geval niets raar van je denken. Maar het blijft genant natuurlijk

[ Bericht 73% gewijzigd door Sjaapje op 24-08-2011 20:09:16 ]
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101139826
Fijne vakantie Marmar!

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:00 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Je kunt wel iets nemen dat zorgt dat de buikrommelingen heel wat minder zijn type Spasmomen, en dat is hier bij ons zelfs vrij verkrijgbaar. Duurt wel een tijdje tegen dat het werkt.
Ja, maar ik probeer t liever zonder echte medicatie. Heb nu wel probiotica besteld van Solgar.
pi_101139835
quote:
-O- Dat lijkt me heel vervelend, bah. Ik vind de hele situatie maar stom!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:04:53 #42
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101139877
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:03 schreef Nallie het volgende:
Fijne vakantie Marmar!

[..]

Ja, maar ik probeer t liever zonder echte medicatie. Heb nu wel probiotica besteld van Solgar.
Probiotica zijn ook 'medicatie' ;).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101139879
Bonnes vacances MarMar!
pi_101139894
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:04 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Natuurlijke stoffen is wat anders
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:06:01 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101139921
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:03 schreef anna82 het volgende:

[..]

-O- Dat lijkt me heel vervelend, bah. Ik vind de hele situatie maar stom!
Ja en ik voel me vaak zo'n aansteller, want waar hebben we het nou over _O- Maar ik durf dus minder goed oO< Maar het is ook vaker als ik stressig ben ofzeu, dus volgens mij is het een soort vicueuze cirkel :') (keer fout gaan --> volgende keer bang dat weer gebeurt --> zenuwachtig --> tadaa).

Maar goed >:O Ik ga morgenochtend wel naar Zumba, dan heb ik tenminste bijna geen eten in m'n systeem :+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:07:32 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101139966
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:04 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Ja mijn dok zei dat Yakult bij sommige mensen helpt! Ik was verbaasd :+

Zou jij trouwens de kwoot van mijn poopsymekkerpost leeg willen halen? :Y) Thankies :D
pi_101139973
Ik heb pillen uit Duitsland :7 Bij nadere bestudering zit er simeticon in en dat zit kennelijk ook in Rennie Deflatine. Als ik een opgevreten voetbalgevoel heb (zoals gisteren dus) dan neem ik voor het slapen 2 tabletten en 1 ibuprofen (tegen die drukkende pijn).

Ik heb kauwtabletten en capsules, werken beide. Al ging vandaag de pijn pas na de middag weg. Ik hoefde alleen geen wc te disrespecten, ik was bij mijn ouders en die wc kent me nog :+

Zaterdag gaan we naar de Griek met de familie, ik ga echt heel weinig eten, heb geen zin in een pijnlijke zondag oO<
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:09:39 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101140048
Ohja ik ga morgen dus uit eten ook! Hopelijk zonder last, de vorige paar keer ging het niet super ):O

Maar goed, positieve noot: morgen diploma ophalen! *O*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:11:12 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101140118
Fijne vakantie, MarMar! Weet niet hoe je dat in het Spaans zegt. Bueno vacanciones ofzo? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_101140142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:46 schreef Nallie het volgende:
Gefeli voor Prog!!

Waarom is het zo vaak dat als ik het heb over gezond eten dat mensen zeggen dat t een obsessie is? }:|
Nou, echt, net nog een discussie met mijn vriend gehad! Die wilde als avondeten een half stokbrood met gebakken kip, bacon en daaroverheen gesmolten kaas en ik zei dat hij dat mocht, maar dan maakte ik een quinoa salade voor mezelf. Zei hij dat het héél normaal avondeten was en ik me niet zo moest aanstellen en dat ik obsessief bezig was met gezond eten -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101140237
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ja mijn dok zei dat Yakult bij sommige mensen helpt! Ik was verbaasd :+

Zie hier een tabel met allerlei 'zogenaamd gezonde middeltjes' met hun wetenschappelijk bewijs en zoek in de bolletje probiotics op 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:14:34 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101140244
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef Viking84 het volgende:
Fijne vakantie, MarMar! Weet niet hoe je dat in het Spaans zegt. Bueno vacanciones ofzo? :').
¡Pásala bien en tus vacaciones!

pi_101140289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, echt, net nog een discussie met mijn vriend gehad! Die wilde als avondeten een half stokbrood met gebakken kip, bacon en daaroverheen gesmolten kaas en ik zei dat hij dat mocht, maar dan maakte ik een quinoa salade voor mezelf. Zei hij dat het héél normaal avondeten was en ik me niet zo moest aanstellen en dat ik obsessief bezig was met gezond eten -O-
In welk universum is dat normaal avondeten?!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:16:31 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101140320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien ben ik teveel beïnvloed door vooroordelen op tv en zo, maar was jouw vriend geen Amerikaan? :@

Ik geef je trouwens geen ongelijk, het klinkt als een Broodje Hartaanval :Y) (broodje gebakken kip, okay. Maar ook nog bacon en gesmolten kaas? Da's toch niet eens meer lekker _O- ).
pi_101140321
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haaaaaaaaaaaaaaahahahahaa, die uil!! :D :'( :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:16:52 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101140345
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wtf? Ik zit er maar één letter naast w.b. vakantie! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_101140470
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

Misschien ben ik teveel beïnvloed door vooroordelen op tv en zo, maar was jouw vriend geen Amerikaan? :@

Ik geef je trouwens geen ongelijk, het klinkt als een Broodje Hartaanval :Y) (broodje gebakken kip, okay. Maar ook nog bacon en gesmolten kaas? Da's toch niet eens meer lekker _O- ).
Hij is Engelsman, bijna net zo erg met vet en ongezond eten (serieus).
Ik sneerde nog dat het idd normaal eten was voor de meer dan 60% mensen in de Westerse wereld met overgewicht :X

Hij heeft idd zijn broodje Triple Bypass gehad en ik mijn overheerlijke quinoa salade :Y)
pi_101140483
:W haaai! Massage was echt heavenly. Mocht iemnd no een masseur zoeken in de omgeving amsterdam, he is your man!
pi_101140585
En mijn D is 1 oranje paprika met hummus, plus 1/3e broccoli en aardappeltjes van gisteren met een beetje kaas uit de oven. :9
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:21:51 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101140591
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij is Engelsman, bijna net zo erg met vet en ongezond eten (serieus).
Ik sneerde nog dat het idd normaal eten was voor de meer dan 60% mensen in de Westerse wereld met overgewicht :X

Hij heeft idd zijn broodje Triple Bypass gehad en ik mijn overheerlijke quinoa salade :Y)
Ahh Pubfood O+ :+ Ik vond die gravy-meuk ook niet echt te eten _O-

Iedereen blij :P Al weet iedereen natuurlijk dat dunne mensen ongezonder van binnen kunnen wezen dan dikke mensen, maar goei! Ik neem aan dat ie niet iedere dag zo eet :+
pi_101140612
Volgens mij is het wel een lekkere combinatie :9 maar idd een broodje hartaanval.
Ik deed wel eens een ei met spek bakken, op een snee brood met kaas leggen zodat de kaas smolt en dan nog 1 of 2 sneetjes brood bakken in de pan. Mmmmmm.

Terwijl ik het nalees krampt mijn buik samen Waag het niet me zoiets te voeren de komende weken :(

Ik at het wel als brunch, niet als avondeten oO<
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:23:04 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101140646
Broodje Triple Bypass _O-. Die houden we erin.
Niet meer actief op Fok!
pi_101140668
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ahh Pubfood O+ :+ Ik vond die gravy-meuk ook niet echt te eten _O-

Iedereen blij :P Al weet iedereen natuurlijk dat dunne mensen ongezonder van binnen kunnen wezen dan dikke mensen, maar goei! Ik neem aan dat ie niet iedere dag zo eet :+
Nah, normaal eet hij wat ik klaar maak en dat is veel lean protein en groente met volkoren pasta, aardappelen of rijst 8-)

Hij is ook dol op pasteien. En nou is er met de inhoud vaak niet eens zoveel mis, maar dan moet je van het pasteideeg niet eten :D
pi_101140774
Lijstje vandaag trouwens:

O: Nectarine
O2: Twee sneetjes volkoren met pindakaas en stroop
T: Twee zandkoekjes
L: Twee sneetjes roggebrood met oude kaas
D: Gekookte aardappels met jus, snijbonen met spekjes, braadworstje
T: Twee kanelly's

Twee O+
pi_101140866
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:26 schreef Syrena het volgende:
Lijstje vandaag trouwens:

O: Nectarine
O2: Twee sneetjes volkoren met pindakaas en stroop
T: Twee zandkoekjes
L: Twee sneetjes roggebrood met oude kaas
D: Gekookte aardappels met jus, snijbonen met spekjes, braadworstje
T: Twee kanelly's

Twee O+
Jan de Bouvrie fan :{w
pi_101140876
O: 2 boterhammen pindakaas
T: banaan, volkoren koekje
L: mie met groente
T: mineola, lychee, volkoren koekje
D: gegrilde vis, pasta met pesto, spinazie
T: yoghurt met muesli

*burp*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:28:51 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101140898
Nom spinazie! :9~.

Wij hadden Turkse tortilla's. Die als altijd weer heavenly waren _O_.
Niet meer actief op Fok!
pi_101140931
Mijn lijstje:

O: 150 yoghurt met kwart meloen en 4 el muesli
L: halve gerookte kipfilet
L: 200 gr rauwkost met dressing en 1 gekookt ei, kokossoepje
T: tarwebroodje pindakaas
T: banaan, peer
B: 2x20 minuten fietsen
T: handje gemengde noten
O: uur massage O+
D: 1 rauwe paprika met hummus, 1/3e broccoli en aardappeltjes met beetje kaas uit de oven
T: 3 volkorenkoekjes
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:30:26 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101140982
Wat een keurig lijstje, Perruche!
Niet meer actief op Fok!
pi_101141015
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:30 schreef Viking84 het volgende:
Wat een keurig lijstje, Perruche!
Thanks! Het is veel, maar wel allemaal gezond geloof ik. Nu nog volhouden voor langer dan 2 dagen :P

Edit; dit is ongeveer 1900 kcals volgens eetmeter :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')