abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101135051
Jawel hoor, vandaag was het zo ver: Ik wist dat het eraan zat te komen, maar vandaag (3 aug 2011) werd het officieel: Luna is voorgoed verlaten door haar nierfunctie!

Kortgezegd:

Jonge vrouw zoekt single nier om haar leven mee te delen.
Leeftijd onbelangrijk - Sekse onbelangrijk - Ras onbelangrijk
Interesses zijn; bloedgroep A of bloedgroep 0.

Te bieden:
Jonge sportieve en warme (37*C) behuizing, vergezeld door een creatieve geest.

Quote: Niet zeiken, maar plassen!

Hieronder alle hartverwarmende reacties, interessante vragen en antwoorden op eerdere 'delen' van...niertje gezocht! ...niertje gezocht! en ...niertje gezocht! - deel 2

Uitgebreidere informatie vind je hieronder: (klik op spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:57:26 #2
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_101135233
WTF
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_101135261
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:57 schreef Ikbenserieus het volgende:
WTF
Welkom...Je loopt achter, dit is alweer deel drie :P
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:58:26 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_101135265
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:57 schreef Ikbenserieus het volgende:
WTF
Lees deel 1 en 2 even en kom dan nog eens iets intelligents opmerken ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 17:59:25 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101135300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Sommige mensen wachten zo te lezen op een donor-brein. :')
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:00:47 #6
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_101135355
quote:

[..]

Zij wil dus via een forum iemand vinden die bereid is om een nier aan haar af te staan?
Als laatste hoop, zeg maar?
Zonder die nier heeft ze nog maar 5 tot 15 jaar te leven?
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_101135393
quote:
+
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
Sommige mensen wachten zo te lezen op een donor-brein. :')
_O- Ja "meneer serieus", aangenaam kennis te maken ook met de vaste lezers, mijn fans en bodyguards!! _O_
pi_101135416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:00 schreef Ikbenserieus het volgende:
Zij wil dus via een forum iemand vinden die bereid is om een nier aan haar af te staan?
Als laatste hoop, zeg maar?
Zonder die nier heeft ze nog maar 5 tot 15 jaar te leven?
Gewoon even bijlezen in de baas z'n tijd joh!

Ik moet helaas zo de deur uit, maar ik heb het idee dat dit topic vanavond alweer vol staat, haha!!

Hier en artikel uit de National Geographic over het "strippen" en "kweken" van organen en ander lichaamseigen weefsel.

+

+

Hoopvol en zeer interessant!

[ Bericht 8% gewijzigd door Luna3 op 24-08-2011 18:12:40 ]
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 18:23:29 #9
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101136046
Dit mag niet. Er rust hier auteursrecht op of hetzelfde artikel moet ook online te raadplegen zijn.
pi_101143591
Verkorte bron van de orginele bron (engelstalig)
Maar even serieus, bron staat gewoon in de 1e scan ;)

Succes met de zoektocht Luna!
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 21:26:21 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101143806
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:22 schreef maffemuts het volgende:

Of het gehele artikel moet publiek toegankelijk zijn, zoals die korte Engelse bron (met bronvermelding), maar dat geldt niet voor het hele artikel. Men mag ook geen complete boeken inscannen en op internet zetten (met of zonder bronvermelding).
pi_101147391
De_Kardinaal: daar is het feedback deel van het forum voor.......
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_101149922
Ach ja, een eventueel auteursrecht schenden en het eventueel aanklagen door de National Geographic is op dit moment wel één van de laatste dingen waar ik me druk over maak eerlijk gezegd...

En in andere topics (bijvoorbeeld "verzin het leukste onderschrift") worden continu foto's van anderen geplaatst waar auteursrecht of portretrecht op zit...geen haan die er naar kraait.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
Of het gehele artikel moet publiek toegankelijk zijn, zoals die korte Engelse bron (met bronvermelding), maar dat geldt niet voor het hele artikel. Men mag ook geen complete boeken inscannen en op internet zetten (met of zonder bronvermelding).
Die korte Engelse bron is precies de letterlijke vertaling van het hele Nederlandse artikel. Of mis ik iets?

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:22 schreef maffemuts het volgende:

dank voor de succeswensen...en dank voor het opzoeken van de online versie!!

[ Bericht 37% gewijzigd door Luna3 op 24-08-2011 23:24:56 ]
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2011 @ 08:32:33 #14
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101160534
De taal is anders en de ene is voorzien van illustraties :)
Nou ik neem aan als het niet binnen het beleid valt van fok dat een moderator er wel wat aan doet :P

Ik zou dergelijke informatie ook niet uit de NGG halen, maar van pubmedline. :P
pi_101166274
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
De taal is anders en de ene is voorzien van illustraties :)
Nou ik neem aan als het niet binnen het beleid valt van fok dat een moderator er wel wat aan doet :P

Ik zou dergelijke informatie ook niet uit de NGG halen, maar van pubmedline. :P
Ik van de scanner! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat vind je inhoudelijk van het artikel?
Ik vind het een super ontwikkeling, als er al mensen rondlopen met zo'n blaas!! Alleen weet ik niet of ik tegen die tijd nog ergens gezonde niercellen verstopt heb...zal niet lijkt me. Maar misschien dus een goede match via een DNAbank...

En verder spreekt het zich tegen: Eerst zegt het dat de nieren bloed zuiveren en een hormonale werking hebben, zoals een gewone nier, maar dat deze niet te implanteren zijn, maar wel draagbaar zijn, in tegenstelling van een dialyse apparaat...
En later zegt het zelfde artikel dat het geweldig zou zijn dat iedereen z'n lichaamseigen orgaan zou kunnen krijgen, en bij stap 4, 5, en 6 wordt die nier toch wel degelijk geimplanteerd...

Misschien een vertaalfoutje, ik zal het eens nalezen...

-edit-
heel klein vertaalfoutje..not implantable YET! ze zijn de 'nog' vergeten...
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Luna3 op 25-08-2011 12:32:51 ]
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2011 @ 12:57:33 #16
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101167585
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:21 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ik van de scanner! *O*
SPOILER
Maar wat vind je inhoudelijk van het artikel?
Ik vind het een super ontwikkeling, als er al mensen rondlopen met zo'n blaas!! Alleen weet ik niet of ik tegen die tijd nog ergens gezonde niercellen verstopt heb...zal niet lijkt me. Maar misschien dus een goede match via een DNAbank...

En verder spreekt het zich tegen: Eerst zegt het dat de nieren bloed zuiveren en een hormonale werking hebben, zoals een gewone nier, maar dat deze niet te implanteren zijn, maar wel draagbaar zijn, in tegenstelling van een dialyse apparaat...
En later zegt het zelfde artikel dat het geweldig zou zijn dat iedereen z'n lichaamseigen orgaan zou kunnen krijgen, en bij stap 4, 5, en 6 wordt die nier toch wel degelijk geimplanteerd...

Misschien een vertaalfoutje, ik zal het eens nalezen...

-edit-
heel klein vertaalfoutje..not implantable YET! ze zijn de 'nog' vergeten...
SPOILER
Ik vind het meer zie wat we allemaal kunnen in theorie, maar in de praktijk gaat dat jaren zo niet decennia nodig!
pi_101172803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vind het meer zie wat we allemaal kunnen in theorie, maar in de praktijk gaat dat jaren zo niet decennia nodig!
Nou, dat zie ik niet zo, want er zijn al mensen die rondlopen met een op die manier gefabriceerde blaas!! Denk dat dit veel sneller gaat dan zo'n draagbare dialyse (on?)ding. Ik geef het tien jaar...
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2011 @ 16:58:13 #18
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101175796
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:32 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Nou, dat zie ik niet zo, want er zijn al mensen die rondlopen met een op die manier gefabriceerde blaas!! Denk dat dit veel sneller gaat dan zo'n draagbare dialyse (on?)ding. Ik geef het tien jaar...
Dialyse bestaat al sinds de jaren 40 vd vorige eeuw. Nog steeds geen apparaat op broekzak-formaat met dezelfde capaciteit als een echte nier.

Die 'doorbraak' op de 'hoek' blijft altijd net op die 'hoek'.
pi_101178801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:58 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dialyse bestaat al sinds de jaren 40 vd vorige eeuw. Nog steeds geen apparaat op broekzak-formaat met dezelfde capaciteit als een echte nier.

Die 'doorbraak' op de 'hoek' blijft altijd net op die 'hoek'.
En juist daarom heb ik dus geen vertrouwen in de draagbare versie van een dialyse-machine. Gen-technologie is pas sinds kort in ontwikkeling en is nu al heel ver. Het muizenstadium is al voorbij en men kan een stamcel tot allelei organen en weefsels laten uitgroeien, zelfs tot longweefsel, terwijl geacht werd dat dat nooit zou kunnen omdat longen uit allemaal blaasjes bestaan. Inmiddels kunnen ze beschadigd longweefsel met die cellen herstellen! Dat voorkomt in de toekomst misschien wel de noodzaak van een longtransplantatie. Dichterbij dan dialyse aan een broekriem dus. (mijns inziens)
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2011 @ 18:27:35 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101179532
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:13 schreef Luna3 het volgende:

[..]

En juist daarom heb ik dus geen vertrouwen in de draagbare versie van een dialyse-machine. Gen-technologie is pas sinds kort in ontwikkeling en is nu al heel ver. Het muizenstadium is al voorbij en men kan een stamcel tot allelei organen en weefsels laten uitgroeien, zelfs tot longweefsel, terwijl geacht werd dat dat nooit zou kunnen omdat longen uit allemaal blaasjes bestaan. Inmiddels kunnen ze beschadigd longweefsel met die cellen herstellen! Dat voorkomt in de toekomst misschien wel de noodzaak van een longtransplantatie. Dichterbij dan dialyse aan een broekriem dus. (mijns inziens)
Ik hoop dat het inderdaad een mogelijkheid is die deze generatie nog gaat meemaken, maar het is een hele stap van cellen naar een compleet complex orgaan.
pi_101204446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik hoop dat het inderdaad een mogelijkheid is die deze generatie nog gaat meemaken, maar het is een hele stap van cellen naar een compleet complex orgaan.
misschien dat je met stamcel wel aangetaste nieren zo kan verbeteren dat je net boven de drempelwaardes voor dialyse komt.
pi_101213595
*uit lurkstand* Even tussen de discussie door: Luna, moedig dat je je verhaal hier zo neer hebt durven zitten en fijn dat je er zo open in bent. Zo trekt de mist die over dit soort onderwerpen toch een beetje op, voor mensen zoals ik die er nog nooit echt mee te maken hebben gehad. :)

Ik zelf heb geen niertje beschikbaar (leeftijd; eventuele kinderwens, dat gedoe ;) ) maar al zou dat niet meespelen, dan betwijfel ik of ik überhaupt in aanmerking zou komen (los gezien van mijn bloedgroep, die zou ik moeten navragen.) Ik heb namelijk 6 jaar terug een rugoperatie gehad en zowel donorbloed als donorbot ontvangen. (Tenminste, bot weet ik zeker, bloed geloof ik van wel...was zelf aardig wat verloren namelijk, maar kan het me niet zo goed meer heugen.)
Dus eh tja... wordt hem als ik wat ouder ben misschien ook niet echt, gok ik zo.

Maar succes in elk geval met de zoektocht, en ik blijf meelezen hoor!
pi_101214839
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:21 schreef Candaasje het volgende:
*uit lurkstand* Even tussen de discussie door: Luna, moedig dat je je verhaal hier zo neer hebt durven zitten en fijn dat je er zo open in bent. Zo trekt de mist die over dit soort onderwerpen toch een beetje op, voor mensen zoals ik die er nog nooit echt mee te maken hebben gehad. :)

Ik zelf heb geen niertje beschikbaar (leeftijd; eventuele kinderwens, dat gedoe ;) ) maar al zou dat niet meespelen, dan betwijfel ik of ik überhaupt in aanmerking zou komen (los gezien van mijn bloedgroep, die zou ik moeten navragen.) Ik heb namelijk 6 jaar terug een rugoperatie gehad en zowel donorbloed als donorbot ontvangen. (Tenminste, bot weet ik zeker, bloed geloof ik van wel...was zelf aardig wat verloren namelijk, maar kan het me niet zo goed meer heugen.)
Dus eh tja... wordt hem als ik wat ouder ben misschien ook niet echt, gok ik zo.

Maar succes in elk geval met de zoektocht, en ik blijf meelezen hoor!
Dank je voor je medeleven/medelezen! Hoop dat je rug goed is nu!!
pi_101215165
Ohja, rug is prima hoor. Die is zodanig verstevigd dat de rest van mijn lichaam eerder uit elkaar valt, haha!

Ik bedacht me net dat een (voormalig) buurmeisje hier ook een niertransplantie heeft gehad. Zij had dan wel het geluk dat er een donor binnen de familie gevonden kon worden.
En ondanks dat het zo dichtbij was, weet ik er toch nauwelijks iets van af. Maf eigenlijk...
pi_101217034
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:49 schreef Candaasje het volgende:
Ohja, rug is prima hoor. Die is zodanig verstevigd dat de rest van mijn lichaam eerder uit elkaar valt, haha!Ik bedacht me net dat een (voormalig) buurmeisje hier ook een niertransplantie heeft gehad. Zij had dan wel het geluk dat er een donor binnen de familie gevonden kon worden.
En ondanks dat het zo dichtbij was, weet ik er toch nauwelijks iets van af. Maf eigenlijk...
Hehehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')