quote:
Tsunamiwaarschuwing na aardbeving Alaskaquote:
nee, zover ik weet kan een tsunami al vanaf een 6.0 voorkomenquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:33 schreef Tinos85 het volgende:
7.1 is toch te zwak voor een tsunami of niet?
het gaat om de waterverplaatsing, niet per se om de kracht...quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:33 schreef Tinos85 het volgende:
7.1 is toch te zwak voor een tsunami of niet?
Zo blij moet je daar anders niet mee zijnquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:13 schreef SoldMayor het volgende:
Tsunami waarschuwing weer ingetrokken.
Ach mischien is dat wel een voorschokje voor een 9.4 later deze dag.
Het plaatje is 2D, de grond 3D he. De breuk loopt niet altijd keurig loodrecht naar onderen. De breuk kan dus prima schuin naar 'rechts' lopen hoe dieper je de aarde ingaat. Het epicentrum nemen ze echter loodrecht omhoog van de plek waar de aardbeving was. En ja, dan lijkt het alsof het heel ver van de breuklijn afligt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:17 schreef SoldMayor het volgende:
Peru is wel bekend met aardbevingen hoor.
http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Peru_earthquake
Alles is deze van nu wel ver van de breuklijn af.
Hm. Potentieel erg naar.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:21 schreef SoldMayor het volgende:
Ik zie op twitter meldingen van een zware beving vlakbij New Delhi...
Sommige zeggen 6.6
Komen meldingen uit bijna het hele land, zie ik @ twitter.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:07 schreef -CRASH- het volgende:
Waar was netv die aardbeving????
Hier schudde het net een beetje. de kastdeuren bewogen en ik voelde de bankschudden
en hoorde een dof geluid....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |