Check, wat voor gehakt zou het beste zijn? Normaal of mager?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:10 schreef Remco_h het volgende:
er zit al genoeg vet in het gehakt, laat de olie eens achterwege...
(en probeer eens met gehakt zelf een hamburger te maken, veel smakelijker dan al die pre fab zooi)
dit dusquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:12 schreef Novem het volgende:
De perfecte hamburger is niet gemaakt met die ranzige dingen van de AH!!
Ik zou goede kwaliteit rundergehakt halen (geen half om half>te vet, niet mager>te droog) en de burgers bakken zonder olie op een grillplaat/pan, behoorlijk heet en niet te lang.
Dan word de buitenkant lekker droog en knapperig en als je wilt kan je het wat langer op laten staan, dan wordt de burger helemaal wat droger.
Ik doe er altijd het volgende in:
Fijngehakte ui en knoflook naar smaak
Zout en peper
Worcester sauce (echt essentieel om de echte hamburger smaak te krijgen, ander smaakt het gewoon naar een gehaktbal)
Als nodig ei en paneermeel/broodkruim
Eventueel wat kruiden of specerijen.
En dan op een lekker knapperig broodje, niet die zompige plakken deeg.
Staat genoteerdquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:11 schreef error_404 het volgende:
Normaal gehakt en boter gebruiken, geen olie.
Hier kreeg ik water van in mijn mond. Klinkt heel erg als het resultaat waar ik naar op zoek ben. Ga ik zeker proberen bedanktquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:12 schreef Novem het volgende:
Ik zou goede kwaliteit rundergehakt halen (geen half om half>te vet, niet mager>te droog) en de burgers bakken zonder olie op een grillplaat/pan, behoorlijk heet en niet te lang.
Dan word de buitenkant lekker droog en knapperig en als je wilt kan je het wat langer op laten staan, dan wordt de burger helemaal wat droger.
Zout en peper
Worcester sauce (echt essentieel om de echte hamburger smaak te krijgen, ander smaakt het gewoon naar een gehaktbal)
Ik hou het in gedachten, maar ik wil het niet te ingewikkeld maken. Het genot zit ook in de eenvoudigheid van het gerecht. Zout, peper, uien en een goed sausje, afgemaakt met het augurkje is prima voor mij. Ik wil de smaak van burger zo goed mogelijk behouden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:14 schreef Remco_h het volgende:
[..]
dit dus
mocht je t eng vinden om zelf te stoeien met zout peper etc kan je een zakje hamburger mix halen bij de super..
erg makkelijk...
En daar is-tie dan, de GOUDEN TIP!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:12 schreef Novem het volgende:
Dit komt me zo bekend voorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef Gedetineerde het volgende:
Nu smaakte dit ontzettend goed, in het begin... Deze hamburgers waren veel te vet om lekker te kunnen eten. Ik hou wel van vet, maar hier werd ik misselijk van.
Hopelijk kunnen jullie er wat mee
Dit maar eens uitproberen. Klink iig goedquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:12 schreef Novem het volgende:
Dan wordt de buitenkant lekker droog en knapperig en als je wilt kan je het wat langer op laten staan, dan wordt de burger helemaal wat droger.
Zout en peper
Ik dacht al, wanneer komtie voorbij! Ik maak hem nog wel eens, maar dan met van die mini pizza's!quote:
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:12 schreef Novem het volgende:
Gebruik niet teveel, het kan nogal overheersend zijn!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:25 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
En daar is-tie dan, de GOUDEN TIP!
Zondag meteen toepassen!
Bedankt!
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:47 schreef --H-I-M-- het volgende:
mijn favoriete recept:
http://www.mahalo.com/ans(...)es-it-look-delicious
Heb ik even aan gedacht, maar leent biefstuk hier zeg wel voor? Daarnaast, is het geen duur grapje?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:50 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik maak ze altijd met een 'duitse biefstuk' die ik tussen folie lekker plat sla. Beduidend minder vet dan wat als hamburger in de winkel ligt. En een blaadjes sla en dungesneden tomaatje en augurk hoort er imo ook wel bij
Tartaar is goedkoop. Moet je alleen niet te lang bakken. Dan wordt het echt droog.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:00 schreef Gedetineerde het volgende:
Heb ik even aan gedacht, maar leent biefstuk hier zeg wel voor? Daarnaast, is het geen duur grapje?
Ik hoef niet echt op de centen te letten, maar even 6 euro uitgeven voor 2 stukjes vlees voor de hamburger vind ik prijzig en zonde.
Tartaar heb ik goede ervaringen mee ja, toen ik nog thuis woonde. Was wel kip, omdat wij thuis alleen gevogelte aten. Geen rund of varkensvlees. Wat kon mijn moeder dat goed makenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Tartaar is goedkoop. Moet je alleen niet te lang bakken. Dan wordt het echt droog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |