Bij een opgieting komt er een saunamedewerker voor een korte uitleg, terwijl hij/zij een bepaalde geur op de stenen in de sauna giet. Vermengd met water. Dat verdampt, stijgt dus op. De medewerker gaat dan met een grote handdoek 'wapperen', dus boven zijn hoofd ronddraaien, waardoor de warme lucht weer naar beneden slaat, met de fijne geur.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is het verschil dan tussen een opgieting en een gewone sauna Greys?
Gewone is ook niks voor mij namelijk.
Oh hai
Ja dat doen ze hier ook. En er zijn geloof ik wel 5 of 6 sauna's, met verschillende temperaturen. Zelf vind ik het stoombad het lekkerst. Bij dit stoombad smeer je je eerst in met zout, dan afspoelen, dan weer stomen, dan insmeren met honing en weer douchen. Daarna heb je een heerlijk zacht velletjequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:20 schreef Greys het volgende:
Doen ze er opgietingen in de sauna toevallig?
Want ik merk dat het dan beter/leuker/langer vol te houden is. Als kind vond ik de sauna zelf altijd vreselijk. Ik ging dan altijd elke dinsdag met mijn ouders, maar dan hielden mijn zusje en ik het bij het bubbelbad en het zwembad (en de koude chocomel in de rustruimte) maar de sauna zelf vond ik niks. Nog steeds niet, behalve met een opgieting.
Ja nou precies, dan heb je 'iets te doen'quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja dat doen ze hier ook. En er zijn geloof ik wel 5 of 6 sauna's, met verschillende temperaturen. Zelf vind ik het stoombad het lekkerst. Bij dit stoombad smeer je je eerst in met zout, dan afspoelen, dan weer stomen, dan insmeren met honing en weer douchen. Daarna heb je een heerlijk zacht velletjeDat geknoei en gesmeer spreekt Christan ook wel aan
Dat heb ik nog nooit gedurfd, dat vat met koude waterquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:28 schreef Rewimo het volgende:
Oja, en ze hebben een heerlijk bubbelbadEn een regendouche met verschillende mogelijkheden. En zo'n vat met koud water (brrrr) om over je hoofd te laten uitstorten.
Die wastafel met dat altijd-ijs hebben ze idd bij ons ook.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:32 schreef Rewimo het volgende:
Oja, er is een soort "wastafel" met ijs, waar steeds een beetje ijs in wordt gegooid door een buis, zodat er altijd ijs in zit (ziet eruit als schaafijs). Koud dompelbad natuurlijk ook, zowel binnen als buiten. En een slaapkamer, met luie stoelen. Een heel groot buitenterras. 't Is wel een luxe boel vind ik
Erg uitgebreid.
Ze is sowieso beginnend dementerendquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:35 schreef Rewimo het volgende:
Het lijkt erop dat ze door de spanning een beetje van slag is, Oognip. Het is natuurlijk anders dan anders, zo'n dag. Geen routine en vaste gewoontes op zo'n dag zorgt voor verwarring denk ik.
Oefquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:07 schreef Goodbye het volgende:
Avond!![]()
Ik ben P.S. I love you aan het lezen, janken geblazen![]()
Goedzo! En wat lief van Jip!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:46 schreef DanseMacabre het volgende:
Oscar weer opgehaald, we mochten bij 'm blijven tot de narcose was ingewerkt en 1.5 uur later weer ophalen.
Alles is goed gegaan, hij is alleen nog een beetje wiebelig en zielig. Jip heeft 'm even verzorgd en nu ligt ie lekker op schoot.
Ik ben normaal gesproken niet zo'n jankerd bij boeken, maar nuquote:
Piepklein veldmuisje. We hebben 'm kunnen vangen en weer vrijgelaten. Hopelijk heeft 'ie niet teveel schade opgelopenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |