abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101082342
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_101082456
Wat was er met die afbeelding van V1z? Hij deed 't niet meer.

Mijn buik is ineens een ballon. De bbq van gisteren neemt wraak :'( Auw.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_101082502
Waarschuwing voor tornado's in Utrecht :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101082689
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:50 schreef V1z0R het volgende:
Wat? :o
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101083035
:D WTF tornado's _O-

Belachelijk.
pi_101083068
Mijn lijstje post ik niet want hij is belachelijk :6

Zit er echt over te denken te low carben, maar alleen om van die stomme choco/snoepverslaving af te komen...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:12:57 #7
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_101083426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:50 schreef V1z0R het volgende:
:o
pi_101083451
ik wil in utrecht zijn. Tornado's lijken me tof.

Zo, thuis. heb bedacht dat ik vanavond brood ga eten, heb toch al warm gegeten. Nu met een kruikje op de bank boeken lezen. Best interessante nog!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:14:48 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101083508
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:13 schreef Jagärtrut het volgende:
ik wil in utrecht zijn. Tornado's lijken me tof.

Zo, thuis. heb bedacht dat ik vanavond brood ga eten, heb toch al warm gegeten. Nu met een kruikje op de bank boeken lezen. Best interessante nog!
Wat voor boeken? :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101083512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:04 schreef Perruche het volgende:
Mijn lijstje post ik niet want hij is belachelijk :6

Zit er echt over te denken te low carben, maar alleen om van die stomme choco/snoepverslaving af te komen...
ik voelde me zielig toen ik zonet in de superwas met m'n buikpijn. dus heb ik koekjes gekocht, en nu heb ik 8 koekjes gegeten...

Straks maar een rondje hardlopen, wellicht is dat ook goed voor de buikpijn. Nu zo eerst maar eens werken..
pi_101083554
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wat voor boeken? :9
Wallerstein - the modern world system
Vasquez - What do we know about war
autesserre, the trouble with the Congo, local violence and the failure of international peacebuilding.
pi_101083580
Tornado's leken me ook leuk, tot ik vorige week donderdag buiten zat en het ineens loos ging :') en dat was nog niet eens een tornado.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_101083675
Even snel vraagje. Ben zo bij de notenkraam:
Walnoten
Cashewnoten
Enn??
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:19:17 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101083694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wallerstein - the modern world system
Vasquez - What do we know about war
autesserre, the trouble with the Congo, local violence and the failure of international peacebuilding.
Oe! Dat soort dingen vind ik ook interessant ja O+ </roepingmisgelopen> :+

:* voor de buik!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:19:33 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101083709
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:18 schreef Mixende_match het volgende:
Walnoten
Cashewnoten
Enn??
amandelen schijnen heel puik te zijn!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:26:49 #16
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_101084025
quote:
Walnoten
Cashewnoten
Enn??
Amandelen! O+
pi_101084461
Straks om 4 uur zit ik met mijn kop in de folies bij de kapper 8-) Ben benieuwd hehe.

lijstje;

O: dubbele boterham achterham komkommer
T: nectarine, handje wortels
L boterham achterham komkommer, boterham aardbeien
T: yoghurt met aardbeien
D: aardappels, gepaneerde witvis, gekookte groentemix
S: 90 min fitness
T: kwark met whey
T: handje noten
pi_101084608
quote:
Walnoten
Cashewnoten
Enn??
Ongebrand en ongezouten... toch?
Be someone that makes you happy
pi_101084640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:42 schreef Nallie het volgende:

[..]

Amandelen!!
  Vis een optie? dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:43:27 #20
70532 loveli
N
pi_101084654
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:42 schreef Nallie het volgende:

[..]

Liefst wel.
crap in = crap out
pi_101084667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:43 schreef Siral het volgende:

[..]

Amandelen!!
Ja lekker, en paranoten, pecannoten, hazelnoten
pi_101084686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:43 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja lekker, en paranoten, pecannoten, hazelnoten
Eerst was ik kei 'panisch' voor noten, nu eet ik ze bijna elke dag :+ zit zelfs aan de whey, jongens jongens.
pi_101084752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:44 schreef Siral het volgende:

[..]

Eerst was ik kei 'panisch' voor noten, nu eet ik ze bijna elke dag :+ zit zelfs aan de whey, jongens jongens.
^O^
pi_101084820
Ik heb nog steeds slecht lijstje vrees ik. Maar nog steeds buikpijnen. Minder hels, meer continu en iets lager. Geen koorts meer. Wel weer aan t werk dus.

O: 7 granen energymix met sojamelk (t enige wat ik vanochtend wegkreeg)
T: appel, droge cracker
L: veelgranen broodje (lijnzaad/pompoenpitten/enz) met oude kaas
T: handje rozijnen
D: weet ik nog niet
S: moet boksles overnemen van lerares die op vakantie is, eens kijken hoeveel ik zelf kan meedoen
T: yoghurt ofzo
pi_101084837
Thx voor de jompels iedereen :) O+

Maria: ieks voor het geschraap :D

Cashwenoten O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')