Idem dito.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:20 schreef LXIV het volgende:
Het is een MBO-opleiding? En je begint eigenlijk net? Dan vind ik 2000 euro netto heel erg veel hoor!
MBO3 en je begint net eigenlijk, dan zitten de meesten op 1400/1500 brutoquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:22 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Idem dito.
Ik zou je eerder inschalen op 1600, misschien 1800 bruto. Tegenwoordig is het niveau van die MBO opleidingen ook nog eens waardeloos.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:24 schreef Paadre het volgende:
het is indd een MBO opleiding, maar ik werk er al 2,5 jaar. nou is dat inderdaad nog niet erg lang, maar het is wel dé periode geweest waar ik alle structurele systeemsveranderingen heb meegemaakt. dus wat dat betreft is dat dan wel weer een +je waard
En wat het MBO niveau betreft, ik ben het volledig met je eens hoor. vind de opleiding echt niets. maar het meeste leer je nu uit de praktijk. (door de BBL) dus wat dat betreft is school niet de grote leerzame factor
lees mn post hierboven, en je ziet voor mij niet gouw 1000 anderen. dus n beetje oprekken kan ik het welquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:25 schreef Sjapoela het volgende:
Voor jou 1000 anderen, kzou niet teveel eisen...
19 volgens zijn profielquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:27 schreef Devv het volgende:
Hoe oud ben je? Tevens is dit meer iets voor WGR.
Daar zou ik erg mee uitkijken, met die redenering. Want jij vind dat er voor jou niet zo gAUw 1000 anderen zijn, maar dat is niet aan jou om te beslissen. Los van het feit dat die er uiteraard wél zijn moet je jezelf onmisbaar maken, maar niet als zodanig gaan gedragen nu al.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:26 schreef Paadre het volgende:
[..]
lees mn post hierboven, en je ziet voor mij niet gouw 1000 anderen. dus n beetje oprekken kan ik het wel
Nee, netto vraag je nooit iets...bruto 1200-1500 lijkt me reëler.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:29 schreef Paadre het volgende:
Hm. oké dus als ik hier alles zo tezamen pak, zou ik dus netto kunnen vragen tussen de 1200-1500?
Ik ben nu 19 jaar.
WGR?
Dat ligt er ook maar net aan in welke regio je aan het werk gaatquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:24 schreef GooseFM het volgende:
[..]
MBO3 en je begint net eigenlijk, dan zitten de meesten op 1400/1500 bruto.
Dit dus ook inderdaad.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar zou ik erg mee uitkijken, met die redenering. Want jij vind dat er voor jou niet zo gAUw 1000 anderen zijn, maar dat is niet aan jou om te beslissen. Los van het feit dat die er uiteraard wél zijn moet je jezelf onmisbaar maken, maar niet als zodanig gaan gedragen nu al.
Kijk, natuurlijk, ze zijn aardig tegen je, en je zult je werk ook goed doen, maar daar staat tegenover dat jij maar 775 per maand kost, wat natuurlijk een lachtertje is. Nu al op je strepen gaan staan omdat je straks een diploma hebt en jezelf de overtuiging hebt dat ze jou niet zomaar kunnen vervangen is vragen om problemen.
Klopt, maar je vraagt nooit naar een netto-loon, een indicatie geef je altijd op bruto-basis.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:39 schreef Paadre het volgende:
klopt, maar op netto kan ik bruto uitrekenen
Als ik je baas was zou ik je hard uitlachen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:45 schreef Paadre het volgende:
maar nu weet ik heten heb ik ook een indicatie van wat ik kan vragen
Ik zal er toch wel die ¤1200-¤1500 netto proberen te vragen. daarmee overschrijd ik denk ik niet de grens van redelijkheid?
mensen die hier even op willen bevestigen?
@lompehork Ik werk in leusden, regio utrecht dus, in hulpverleningbranche werd dat ingedeeld dacht ik? ik check het nog even.
Ja dit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Beter zoek je een groeiend bedrijf waar je mee kunt groeien en eventueel bijscholing kunt krijgen. Mbo ICT verdient geen ruk over het algemeen.
Je salaris kun je snel opschroeven in een paar jaar hoor. Driftig bij leren en ervaring opdoen en dan overstappen naar een andere baas over een jaartje of 2 a 3. Kan je zo in één keer paar 100 tot 1000 euro per maand opleveren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:56 schreef Paadre het volgende:
Ik zit al bij een vrij groeiend bedrijfzeker afgelopen jaar zijn we veel gegroeid en zijn we van ongeveer een half kantoorpand naar n heel kantoorpand gegaan
http://www.mbowijzer.nl/beroep/medewerker-beheer-ict
Goed, daar hebben we hem danmijn opleiding mij mbowijzer.
mbo wijzer zegt startloon te leggen rond de ¤1500-¤1600 bruto.
dus denk dat ik dat dan maar moet gaan aanhouden.
Dat zegt natuurlijk niets over je eigen ontwikkeling; als ik jou was zou ik gaan kijken naar een leuke Junior-functie waarin je nog wat Seniors boven je hebt staan en waar wellicht bijscholing tot de opties behoort. Als je bij een bedrijf als dit blijft werken (waar jij de enige "beheerder" bent); dan leer je vaak weinig tot niets bij. Of je moet natuurlijk zo autodidact als de pest zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:56 schreef Paadre het volgende:
Ik zit al bij een vrij groeiend bedrijfzeker afgelopen jaar zijn we veel gegroeid en zijn we van ongeveer een half kantoorpand naar n heel kantoorpand gegaan
Dat lijkt inderdaad wel schappelijk.quote:http://www.mbowijzer.nl/beroep/medewerker-beheer-ict
Goed, daar hebben we hem danmijn opleiding mij mbowijzer.
mbo wijzer zegt startloon te leggen rond de ¤1500-¤1600 bruto.
dus denk dat ik dat dan maar moet gaan aanhouden.
Klopt, detachering is in dit soort gevallen wel een optie, vooral als starter.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je salaris kun je snel opschroeven in een paar jaar hoor. Driftig bij leren en ervaring opdoen en dan overstappen naar een andere baas over een jaartje of 2 a 3. Kan je zo in één keer paar 100 tot 1000 euro per maand opleveren.
Het stikt van de systeembeheerders op de arbeidsmarkt (vooral MBO), 2400 euro bruto op je 19e.. nee bij geen enkel bedrijf gaat je dit lukken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:01 schreef valek het volgende:
Als systeembeheerder verwacht ik rond de 2400 bruto. Zeker.
Dan zit je boven de ¤ 2.000 bruto. Nee, echt: veel te veel. Ik zou niet eens de onderhandelingen met je ingaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:45 schreef Paadre het volgende:
Ik zal er toch wel die ¤1200-¤1500 netto proberen te vragen. daarmee overschrijd ik denk ik niet de grens van redelijkheid?
Eigenlijk ben je dus werkplekbeheerder, als ik het zo lees. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soort personeel aan zou nemen voor het loon van een servicedeskmedewerker. Niet lullig bedoelt overigens; ik heb hier ook wel een MBO'er gehad voor hetzelfde werk, deze betaalde we 1300 Euro Bruto, en ik zit midden in de randstadquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:03 schreef Paadre het volgende:
Okéoverigens ben ik het enige interne beheer. we hebben nog een extern bedrijf voor de servers, waar je ook met werkstationproblemen terecht mag, tot op zekere hoogte.
dus helemaal enige ben ik nietMaargoed, ik ben goed veel wijzer geworden. Ik ga kijken over n maandje ofwat, wat ik eruit kan slepen
@valek, daar ga ik niet eens op in.
Nee, dat moet je niet netto vragen ,want je bruto eis komt dan tegen de 2000 euro aan te liggen. Je bent 19. Kijk nou eens in die schaal die hier ook gepost werd. Als je 23 of 24 bent is het bruto bedrag 1.453 ofzoiets. Jij wil gewoon even tussen de 1200 en 1500 euro NETTO vangen per maand. Dat gaat 'm niet worden gast.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:45 schreef Paadre het volgende:
@lompehork Ik werk in leusden, regio utrecht dus, in hulpverleningbranche werd dat ingedeeld dacht ik? ik check het nog even.
Ligt er aan of TS een citrix forrest op kan zetten en genoeg af weet van virtualisatie en of TS weet watquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan zit je boven de ¤ 2.000 bruto. Nee, echt: veel te veel. Ik zou niet eens de onderhandelingen met je ingaan.
Nee hoor, dat zou mij niet uitmaken. Als mijn bedrijf blijkbaar voldoende heeft aan een (nog lerende) 19-jarige MBO-er, dan zou mijn bod na het behalen van het diploma max ¤ 1.200 bruto zijn. Gaat hij daar niet mee akkoord, dan zoek ik iemand die een wat ruimere ervaring & opleiding heeft en betaal daar iets meer voor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Ligt er aan of TS een citrix forrest op kan zetten en genoeg af weet van virtualisatie en of TS weet wat
sudo -su - find / -name "something.doc" -exec cat {} \;
betekent, of hij wat kan vertellen over active directory. Blocks en sectors, tcp ip routering etc etc.
Vergeet het:quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ligt er aan of TS een citrix forrest op kan zetten en genoeg af weet van virtualisatie en of TS weet wat
sudo -su - find / -name "something.doc" -exec cat {} \;
betekent, of hij wat kan vertellen over active directory. Blocks en sectors, tcp ip routering etc etc.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:03 schreef Paadre het volgende:
Okéoverigens ben ik het enige interne beheer. we hebben nog een extern bedrijf voor de servers, waar je ook met werkstationproblemen terecht mag, tot op zekere hoogte.
dus helemaal enige ben ik nietMaargoed, ik ben goed veel wijzer geworden. Ik ga kijken over n maandje ofwat, wat ik eruit kan slepen
Hopen, dromen en patsenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:13 schreef Devv het volgende:
Wat doen die vrienden eigenlijk dat ze met dergelijke bedragen aan komen zetten?
Voordat ie DBA is is ie een jaarsalaris verderquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Dan toch maar DBA'er worden of je in een niche markt begeven zoals ik doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |