quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 13:49 schreef BottledNight het volgende:Als Brandi niet mee mag doen met het nationaal songfestival ben ik niet van plan die finale te kijken. Hier op dit forum is duidelijk dat Brandi één van de favorieten is en als ze niet gekozen wordt blijkt wel dat de Tros totaal niet luisteren naar wat mensen willen.
Er zijn bij de TROS 491 inzendingen binnen gekomen. Goed, een overgroot deel zullen teksten zijn, losse artiesten, bladmuziek of demo's van een dergelijke kwaliteit dat ze meteen al in de prullenbak belanden, maar dan nog hebben we maar een klein deel van alle "serieuze" inzendingen kunnen beluisteren. Misschien in totaal vijftig ofzo? Het is natuurlijk best mogelijk dat daar zes liedjes tussen zitten die beter zijn dan wat Brandi heeft laten horen.
Van alles wat we wel hebben kunnen beluisteren vond ik "Drug of Oblivion" van Brandi het enige nummer dat ik echt goed genoeg vond. Tao Hypah vond ik ook een goede kandidaat, maar het is onduidelijk wat hij precies heeft ingezonden en of dat wel reglementair is gebeurd (dus niet voor 1 september openbaar was). Dan waren er een heleboel middelmatige pop-liedjes die weliswaar aardig in het gehoor lagen, maar de klasse misten om echt te gaan scoren op het ESF, simpelweg omdat ze iets misten dat hen onderscheidend maakten. Denk aan de liedjes van Die Twa, Rene Schuman, Dutch Tenors, etc. Eigenlijk vond ik het wel erg jammer dat er niet wat meer vernieuwende en gedurfde muziek tussenzat. Een uitzondering daarop is Ambitious Girl, maar dat nummer was dan als geheel weer niet pakkend genoeg.
Enfin, met zoveel materiaal dat we niet hebben kunnen beluisteren is het simpelweg niet te beoordelen of Brandi wel of niet terecht niet door is, en misschien is ze ook wel door, dat kan natuurlijk altijd nog. Nog een paar nachtjes slapen dan weten we hopelijk meer!