abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101058612
Het Openbaar Ministerie (OM) in New York heeft maandag besloten de aanklachten in de strafzaak tegen de voormalige IMF-topman Dominique Strauss-Kahn in te trekken.

Het OM maakte dit bekend na een gesprek met de vrouw die hem had beschuldigd van poging tot verkrachting.

De 62-jarige Strauss-Kahn, alias DSK, werd in mei gearresteerd. Kamermeisje Nafissatou Diallo (32) beweerde dat hij haar had belaagd in een hotel in New York.

Kort na de arrestatie stapte hij op als directeur van het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Hij moest bovendien zijn ambities bij de komende Franse presidentsverkiezingen op een laag pitje zetten.

In afwachting van de rechtszaak werd Strauss-Kahn onder huisarrest geplaatst, maar de rechter hief die beperking begin juli op. Justitie zou namelijk twijfelen aan de geloofwaardigheid van Diallo. Ze heeft ook een civiele procedure aangespannen, die nog loopt.
Bron
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:06:59 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101058882
Terecht. Je ziet van een kilometer afstand al dat dat wijf een goedkope aandachtshoer is.
pi_101059410
Mooi, dossier gesloten. Tijd om verder te gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_101079741
IMF-carriere kapot, presidentsverkiezing kapot, een paar miljoen armer, voor altijd beschadigd... over tot de orde van de dag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101080199
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
IMF-carriere kapot, presidentsverkiezing kapot, een paar miljoen armer, voor altijd beschadigd... over tot de orde van de dag.
Zou hij een flinke schade vergoeding van de amerikaanse staat kunnen vragen omdat hun geen zorgvuldig onderzoek hebben gedaan maar meteen hem opgeladen hebben?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:00:09 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_101080627
quote:
Je zou inderdaad denken dat de politieke tegenstanders dit georkestreerd hebben of in ieder geval dit hebben opgeblazen.

Desalniettemin, DSK is een arrogante schuinsmarcherende blaaskaak. Karma is a bitch.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_101081232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:00 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je zou inderdaad denken dat de politieke tegenstanders dit georkestreerd hebben of in ieder geval dit hebben opgeblazen.
Dat is niet uit te sluiten. De aanklager heeft in ieder geval de feiten gemanipuleerd naar buiten gebracht. Ook vraag ik me af waarom het juist nu naar buiten wordt gebracht, met de ontwikkelingen in Libië zal het wel niet veel headlines halen.

quote:
Desalniettemin, DSK is een arrogante schuinsmarcherende blaaskaak. Karma is a bitch.
Precies het probleem. Schuinsmarcheren is niet strafbaar, noch het zijn van blaaskaak. Maar in het klimaat van oordeelzucht en scoringsdrift is een valse beschuldiging zeer effectief.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:17:48 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101081290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet uit te sluiten. De aanklager heeft in ieder geval de feiten gemanipuleerd naar buiten gebracht.

[..]

Precies het probleem. Schuinsmarcheren is niet strafbaar, noch het zijn van blaaskaak. Maar in het klimaat van oordeelzucht en scoringsdrift is een valse beschuldiging zeer effectief.
Ja man, het is allemaal een complot van het grote boze Amerika.
pi_101081641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:17 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja man, het is allemaal een complot van het grote boze Amerika.
Maar jij vind het dus heel normaal dat wanneer je beschuldigd wordt van verkrachting je met zoveel machtsvertoon opgepakt wordt en hangende het onderzoek ook nog eens vast blijft zitten. In NL ben je voor de rechtstaat onschuldig totdat je schuld bewezen is.
pi_101082309
Ik heb vanaf het begin niet geloofd dat er sprake was van een verkrachting. Enorme discussies over gehad online met Amerikanen die zich niet konden voorstellen dat een vrouw 'zomaar' aangifte van verkrachting zou doen.
pi_101083700
quote:
Tsja, DSK heeft zichzelf ook wel in een kwetsbare positie gebracht door al zijn escapades.
pi_101084531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, DSK heeft zichzelf ook wel in een kwetsbare positie gebracht door al zijn escapades.
Weet ik eigenlijk niet. Zonder de beschuldiging van verkrachting is dat geen nieuws, maar gewoon Franse zeden en gebruiken. Het is een beetje als met Clinton, het begint met een valse beschuldiging van een strafbaar feit, en dan komt er van alles naar boven om te oordelen en te veroordelen aan feiten die helemaal niet strafbaar zijn.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:47:32 #13
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101084794
DSK is nog niet klaar, want in Frankrijk wacht de volgende aanklacht.

Bron: Volkskrant
pi_101085837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
DSK is nog niet klaar, want in Frankrijk wacht de volgende aanklacht.

Bron: Volkskrant
Hoeveel kans denk je dat deze vrouw maakt? Ze komt nu nog eens met iets wat in 2003 gebeurd zou zijn!
DSK is bepaald geen heilige, integendeel zelfs! Maar als je iemand aan de schandpaal wilt nagelen doe het dan direct nadat hij de misdaad heeft gepleegd.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:17:08 #15
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101085996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:

Hoeveel kans denk je dat deze vrouw maakt? Ze komt nu nog eens met iets wat in 2003 gebeurd zou zijn!
DSK is bepaald geen heilige, integendeel zelfs! Maar als je iemand aan de schandpaal wilt nagelen doe het dan direct nadat hij de misdaad heeft gepleegd.
Daar durf ik geen uitspraken over te doen, aangezien ik die zaak niet goed ken. Over de ingetrokken aanklacht wil ik wel zeggen dat dit enigszins ruikt naar klassenjustitie.
pi_101086225
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Daar durf ik geen uitspraken over te doen, aangezien ik die zaak niet goed ken. Over de ingetrokken aanklacht wil ik wel zeggen dat dit enigszins ruikt naar klassenjustitie.
Misschien, maar dat kamermeisje heeft ook over van alles en nog wat gelogen en dat komt haar geloofwaardigheid bepaalt niet ten goede! Als je dan ook nog sms-jes gaat zitten uitwisselen over de manier waarop je er het beste een slaatje uit kunt slaan ben je ronduit dom bezig!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:25:01 #17
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101086332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:22 schreef spuitje het volgende:

Misschien, maar dat kamermeisje heeft ook over van alles en nog wat gelogen en dat komt haar geloofwaardigheid bepaalt niet ten goede! Als je dan ook nog sms-jes gaat zitten uitwisselen over de manier waarop je er het beste een slaatje uit kunt slaan ben je ronduit dom bezig!
Daar ben ik het mee eens!
pi_101086539
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:06 schreef BasEnAad het volgende:
Terecht. Je ziet van een kilometer afstand al dat dat wijf een goedkope aandachtshoer is.
Hopelijk werk je ver van een strafrechtelijk systeem.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_101086579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:22 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat ze over van alles en nog wat gelogen heeft vind ik zelf niet zo belangrijk, ik weet dat het wel belangrijk is in jury-rechtspraak, waar bijvoorbeeld sneller aan het gezichtsvermogen wordt getwijfeld wanneer iemand prostituee is. Maar ze heeft gelogen over de gebeurtenissen van die dag en haar eigen reactie daarop. Dan houdt het natuurlijk snel op bij een zaak waarbij het haar woord tegen het zijne is.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:39:28 #20
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101086826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar jij vind het dus heel normaal dat wanneer je beschuldigd wordt van verkrachting je met zoveel machtsvertoon opgepakt wordt en hangende het onderzoek ook nog eens vast blijft zitten. In NL ben je voor de rechtstaat onschuldig totdat je schuld bewezen is.
Hij zat niet vast. Moest alleen in Amerika blijven.
In Nederland word je ook opgepakt als iemand aangifte doet van verkrachting tegen je. Of denk je dat ze je via een brief op de hoogte stellen?
pi_101087791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat ze over van alles en nog wat gelogen heeft vind ik zelf niet zo belangrijk, ik weet dat het wel belangrijk is in jury-rechtspraak, waar bijvoorbeeld sneller aan het gezichtsvermogen wordt getwijfeld wanneer iemand prostituee is. Maar ze heeft gelogen over de gebeurtenissen van die dag en haar eigen reactie daarop. Dan houdt het natuurlijk snel op bij een zaak waarbij het haar woord tegen het zijne is.
Er is wel fysiek bewijs, maar dat is door het OM daar dus niet voldoende bevonden dankzij inderdaad de onwaarheden.
pi_101087845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:39 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hij zat niet vast. Moest alleen in Amerika blijven.
In Nederland word je ook opgepakt als iemand aangifte doet van verkrachting tegen je. Of denk je dat ze je via een brief op de hoogte stellen?
Laatst werd een fokker door de politie nog per brief op de hoogte gesteld dat ze hem willen oppakken wegens vrijheidsberoving (ontvoering). Of hij zich zelf even wilde melden.
Zo gek is wat je schrijft dus niet eens, helaas.
pi_101087901
Hier is zoveel 'achter de schermen' gaande dat er imo geen pijl op te trekken is.
pi_101087957
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet. Zonder de beschuldiging van verkrachting is dat geen nieuws, maar gewoon Franse zeden en gebruiken. Het is een beetje als met Clinton, het begint met een valse beschuldiging van een strafbaar feit, en dan komt er van alles naar boven om te oordelen en te veroordelen aan feiten die helemaal niet strafbaar zijn.
Ik denk dat de schade veel groter is dan jij die ziet. DSK heeft zich laten kennen als een man die gewoon niet goed weet wanneer hij zijn lul in zijn broek moet laten zitten. Als je dat al niet voor elkaar krijgt gaan mensen twijfelen of je bij andere beslissingen veel verstandiger zult zijn.
pi_101088012
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:06 schreef Cracka-ass het volgende:
Hier is zoveel 'achter de schermen' gaande dat er imo geen pijl op te trekken is.
Er is niks achter de schermen bezig. Er is iemand die herhaaldelijk haar verhaal veranderde en waarbij er verder ook geen overtuigend bewijs van hardhandige sexuele handelingen. Met andere woorden; er was niks.

Lees het verzoek aan de rechter en je ziet dat er geen enkele andere uitkomst dan deze mogelijk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')