abonnement Unibet Coolblue
pi_101050550
Vriendlief en ik willen in de kerstvakantie graag een weekendje weg. Aangezien we verschillende roosters hebben, blijven eigenlijk alleen de dagen rondom oud en nieuw over waarop we samen weg kunnen gaan.

Mijn vraag aan jullie is dan ook waar je in Europa leuk oud en nieuw kunt vieren? *O* We zijn niet mensen die tot diep in de nacht stevig aan de kletter gaan, maar we houden wel van een borreltje en een feestje. Bovendien kunnen we het met ons tweeën best gezellig maken (weten we uit ervaring :D ). Wat is volgens jullie the place to be @ oud en nieuw :Y)

Ons budget is ¤500 voor het vervoer, hotel en eten. We hebben een auto ter beschikking en vinden het niet erg om een paar uur in de auto te zitten, mits het de moeite waard is ;) We willen op 30 december 2011 weg en op 1 (of 2, afhankelijk van de hotelprijzen e.d.) januari 2012 terugkomen.

Wat vinden we belangrijk bij een weekendje weg?
- Parijs hebben we allebei al zo'n 4x gezien, dus hoeven we niet heen;
- Vorig jaar zijn we naar Valkenburg geweest (groot succes), dit jaar graag ergens anders;
- Goed hotel (hebben we wel een groot gedeelte van het budget voor over);
- Centraal gelegen, op loopafstand van het centrum;
- Gezelligheid en sfeer;
- Makkelijk te bereiken;
- Winkels moeten 31 dec. wel open zijn;
- Een welness / zwembad bij het hotel is een must;
- We geven de voorkeur aan een plek buiten NL.

We zaten zelf te denken aan Brugge en hebben dit hotel op het oog. Maar we weten dus niet of Brugge wel leuk is rond die tijd en het hotel ligt ook weer een stukje lopen buiten het centrum. We zijn ook al een keer in Kopenhagen geweest, weliswaar in het voorjaar, en dat vonden we ook een mooie stad. Is het daar leuk rond oud en nieuw?

Aanraders anyone? :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door Locusta op 22-08-2011 19:42:43 (voorkeuren aangepast) ]
pi_101050918
parijs
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_101050926
Londen!

Veel hotels, die redelijk goed zijn voor een keurige prijs.
Alles is open op 31 December, en je kan er goedkoop en makkelijk komen.
Met de bus (Eurolines) erheen gaan is het goedkoopst. Ik ben ooit eens voor 30,- heen en weer gegaan in een weekend :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:38:26 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_101051293
Berlijn!

Stukken goedkoper dan Parijs en Londen. En erg tof, vooral als je van een beetje alternatief houdt.
pi_101051350
Berlijn inderdaad. Ff paar gram naar binnen werken en technoparties bezoeken.
pi_101051363
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
Berlijn!

Stukken goedkoper dan Parijs en Londen. En erg tof, vooral als je van een beetje alternatief houdt.
met je edit
pi_101051391
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:31 schreef dutchtubby het volgende:
parijs
Euhm.... ik had even in de OP moeten zetten dat we allebei al 4x in Parijs zijn geweest, dus dat we daar liever niet meer heen gaan. Bedankt voor de tip iig.

@ Monopoly: bedankt voor de tip, maar vriendlief ziet het niet zitten om in de bus naar London te gaan (ter zijner verdediging, hij is best we lang en kan daardoor niet gemakkelijk zitten in de bus :')).

@ Hans: we zijn vorig jaar al naar Valkenburg geweest en willen wel graag een ander gedeelte van EU zien ;) Bedankt voor het meedenken!
pi_101051437
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
Berlijn!

Stukken goedkoper dan Parijs en Londen. En erg tof, vooral als je van een beetje alternatief houdt.
Hmmm, we zijn niet van die alternatievelingen, maar we zaten inderdaad ook aan Berlijn te denken :D Aanrader voor goede hotels? Mét welness aub ^O^
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:42:31 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_101051506
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:41 schreef Locusta het volgende:

[..]

Hmmm, we zijn niet van die alternatievelingen, maar we zaten inderdaad ook aan Berlijn te denken :D Aanrader voor goede hotels? Mét welness aub ^O^
In ieder geval in het Oosten, daar zijn ze stukken goedkoper dan in West-Berlijn.
Maar ik heb er alleen in simpele hotels gezeten, zonder sauna en de hele reutemeteut, maar die zijn er vast ook wel.
pi_101051554
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef remlof het volgende:
In ieder geval in het Oosten, daar zijn ze stukken goedkoper dan in West-Berlijn.
Maar ik heb er alleen in simpele hotels gezeten, zonder sauna en de hele reutemeteut, maar die zijn er vast ook wel.
Wat is het centrum van Berlijn, the place to be, zeg maar?
pi_101051576
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:40 schreef Locusta het volgende:

[..]

Euhm.... ik had even in de OP moeten zetten dat we allebei al 4x in Parijs zijn geweest, dus dat we daar liever niet meer heen gaan. Bedankt voor de tip iig.

@ Monopoly: bedankt voor de tip, maar vriendlief ziet het niet zitten om in de bus naar London te gaan (ter zijner verdediging, hij is best we lang en kan daardoor niet gemakkelijk zitten in de bus :')).

@ Hans: we zijn vorig jaar al naar Valkenburg geweest en willen wel graag een ander gedeelte van EU zien ;) Bedankt voor het meedenken!
dan vlieg je naar londen of neem de trein

maar ik zou ook zeggen Berlijn *O*
sowieso echt een top stad
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_101051609
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef Locusta het volgende:

[..]

Wat is het centrum van Berlijn, the place to be, zeg maar?
berlijn heeft geen centrum
het zijn allemaal losse wijken met allemaal hun eigen hoogtepunten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:45:53 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_101051685
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef Locusta het volgende:

[..]

Wat is het centrum van Berlijn, the place to be, zeg maar?
Het is allemaal nogal verspreid in Berlijn, maar koop een travelguide en kijk in Berlijn #11 voor the places to be.

Maar om middernacht op 31 december zou ik op de Alexanderplatz zijn.
pi_101051757
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef rhubarbje het volgende:
dan vlieg je naar londen of neem de trein

maar ik zou ook zeggen Berlijn *O*
sowieso echt een top stad
Ik heb net al even naar vluchten gekeken, maar aangezien het soort hotel dat wij willen ook niet gratis is, komen we dan dik over de ¤500 heen. Helaas zal London heel moeilijk worden.

Wat voor wijken zouden jullie aanraden dan?
Wij houden wel van een borrel, kroegjes, (Duits) bier, gezelligheid en niet al te ver lopen naar een goed hotel :)
pi_101051775
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:45 schreef remlof het volgende:
Het is allemaal nogal verspreid in Berlijn, maar koop een travelguide en kijk in Berlijn #11 voor the places to be.

Maar om middernacht op 31 december zou ik op de Alexanderplatz zijn.
Thanks voor de tip!
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:48:54 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_101051844
Naar Berlijn zijn er ook vaak aanbiedingen met de trein op www.nshispeed.nl
pi_101051894
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:47 schreef Locusta het volgende:

[..]

Thanks voor de tip!
Wel uitkijken voor die toren.. trouwens bij 't metrostation zit een hele lekkere broodjes/eetzaak waar je heerlijk kan eten. Zou ik zeker even proberen!
pi_101052019
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:47 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik heb net al even naar vluchten gekeken, maar aangezien het soort hotel dat wij willen ook niet gratis is, komen we dan dik over de ¤500 heen. Helaas zal London heel moeilijk worden.

Wat voor wijken zouden jullie aanraden dan?
Wij houden wel van een borrel, kroegjes, (Duits) bier, gezelligheid en niet al te ver lopen naar een goed hotel :)
friedrichshein, kreuzberg en prenzlauerberg zijn leuk (geen idee hoe je ze spelt)
en Berlijn is niet opgebouwd als een Nederlandse stad met een centrum waar kroegen zitten
alles zit als spikkeltjes door de wijk maar mijn ervaring met Berlijn is dat er zo ontzettend veel leuke dingen zijn dat je er bijna over struikelt

Maar idd koop een guide, zoek websites en kijk in het fok topic
En Londen kun je echt wel goedkoper heen vliegen volgens mij hoor... en volgens mij is het even duur om daar te komen als in Berlijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:52:30 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_101052021
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:49 schreef Aarsgezicht. het volgende:

[..]

Wel uitkijken voor die toren.. trouwens bij 't metrostation zit een hele lekkere broodjes/eetzaak waar je heerlijk kan eten. Zou ik zeker even proberen!
Ow ja, de Fernsehturm, daar ben ik ook op geweest, is erg gaaf: www.tv-turm.de
pi_101052031
Den Helder
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:53:57 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_101052097
31.12.2011
SILVESTERGALA IM BERLINER FERNSEHTURM

„Die wilden 20er“

http://www.tv-turm.de/de/event.php?id=21

Slechts ¤220 per persoon :')
pi_101052104
Berlijn is trouwens wel heel erg vet om maar ff ontopic te doen.

Dublin lijkt me ook gezellig in de pubs rond oud&nieuw :) sowieso ergens de hoofdstad zal altijd wel goed te doen zijn.
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:58:48 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_101052335
Mijn ervaring van O&N in Europa:

2000-2001 Berlijn: aanrader!
2001-2002 Catalunya (oftewel Barcelona): erg tof en ook een aanrader
2002-2003 Den Haag.. tja.. niet speciaal
2003-2004 Edinburgh: leuk straatfeest, prima sfeer, maar erg koud.
2007-2008 Istanbul: is een geweldige stad, maar niet speciaal met O&N

Voor de rest geen O&N in Europa gehad na 2007-2008. ;)

In al die plaatsen kan je als je het goed aanpakt wel met 500 euro doen hoewel Istanbul wat verder weg is (dwz geluk met tickets) en Edinburgh maar een paar dagen zal worden door de kosten. Easyjet/Ryanair kan je in veel plaatsen brengen als je snel bent.

Ik zou Berlijn doen gezien budget en feest. ;)
reset
pi_101053553
Iedereen hartstikke bedankt voor alle tips ^O^ Ben al druk aan het zoeken ;)

We zijn dit jaar al naar Edinburgh geweest. Sterker nog; we zijn net terug :P Dublin hebben we al naar gekeken, maar ook dat gaan we helaas niet redden binnen het budget ;(

Het gaat nu nog een beetje tussen Brugge en Berlijn :) Wil niet zeggen dat andere tips niet welkom zijn ;)
pi_101054351
Brugge lijkt me ontzettend saai
Ik ben er een paar keer geweest maar ik vind het meer een 'laten we er een rustig weekend van maken' bestemming en niet echt een 'whoehoe party! Een nieuw jaar! *O* ' bestemming
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_101055136
Mijn idee: Ga op 30 dec. met de auto naar het zuiden, kijk hoever je komt, als je naar gevoel niet zuidelijk genoeg zit, heb je oudjaarsdag nog. Persoonlijk zal ik naar Nice of Marseille afzakken, op de bonnevoi moet buiten de echt grote steden prima te doen zijn. In steden zoals Nice op zoek gaan naar de plek waar gezelligst is, aan het strand daar lijkt me wel bijzonder :) En hopelijk ook lekker warm !
pi_101150282
Goed, vriendlief en ik hebben nog eens goed om de tafel gezeten en we hebben besloten om naar Brugge te gaan. We logeren dan in dit hotel.

Waarom niet naar Berlijn? We vinden dat silvesterfeest net wat te massaal en we houden van wat meer kleinschalige gezelligheid en we denken dat Brugge ons dat kan bieden :) Als dit idee van ons een beetje goed uitpakt, kan het maar zo zijn dat we een paar jaar oud & nieuw op andere plekken gaan vieren :P Steeds maar weer hetzelfde wordt ook zo saai :D
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:28:10 #28
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_101283355
Als er mensen zijn die liefhebber zijn van landschappen dan kan ik vooral het Zwitserse plaatsje Mont-sur-Rolle aanbevelen dat pitoresk is maar zowel in de winter als in de zomer een geweldige plaats is waar je tot rust kan komen en genieten van het aanblik in de valei als je in de bergen woont en naar beneden uitkijkt.
pi_101285821
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:58 schreef Individual het volgende:
Mijn ervaring van O&N in Europa:

2000-2001 Berlijn: aanrader!
2001-2002 Catalunya (oftewel Barcelona): erg tof en ook een aanrader
2002-2003 Den Haag.. tja.. niet speciaal
2003-2004 Edinburgh: leuk straatfeest, prima sfeer, maar erg koud.
2007-2008 Istanbul: is een geweldige stad, maar niet speciaal met O&N

Voor de rest geen O&N in Europa gehad na 2007-2008. ;)

In al die plaatsen kan je als je het goed aanpakt wel met 500 euro doen hoewel Istanbul wat verder weg is (dwz geluk met tickets) en Edinburgh maar een paar dagen zal worden door de kosten. Easyjet/Ryanair kan je in veel plaatsen brengen als je snel bent.

Ik zou Berlijn doen gezien budget en feest. ;)
Ik zit ook te denken om naar Barcelona te gaan. Maar waar kun je het beste tijdens de jaarswisseling zijn? Toch niet de Ramblas? Want ik heb een hekel aan dat plein :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')