Jij bent zeker van de online communicatie en PRquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:23 schreef CindereIIa het volgende:
Oké, dames en heren, als eerste wil ik graag een paar misverstanden uit de wereld helpen.
1) Het Luzac College is inderdaad een school voor mensen met veel geld, aangezien het volledig behalen van je VWO diploma >18.000 euro kost. (exclusief schoolboeken)
2) Niet iedereen op die school hebben ouders met veel geld. Sommige werken ervoor, zoals ik. Ik ben elke avond om half 7 thuis, ik ga eten en werk tot elf uur, ook in het weekend. Sommige van jullie zullen denken, daar gaat je vrije tijd, maar ik wil een goede toekomst en ik heb al veel te veel tijd verloren met feestvieren.
3) Het onderwijs op het Luzac is vele malen beter dan op een openbare middelbare school, de leraren hebben wat voor je over, zijn enthousiast en gemotiveerd. Ook om jou te motiveren.
4) Dat iedereen zijn diploma behaald op het Luzac is onzin, je moet er heel hard voor werken en het wordt je niet gegeven.
5) Er gelden regels voor particulieren scholen m.b.t. het cijfer dat je moet behalen voor een schoolexamen en centraalexamen. Dit cijfer heeft een standaarddeviatie van 0.5. Dit betekend dat het gemiddelde schoolexamen van een Luzac vestiging lager moet zijn dan 0.5 bij het centraal examen, oftewel: als een school een gemiddelde van een 7,5 voor het schoolexamen haalt en een 6.0 voor het centraal examen MOET de vestiging dicht.
6) Er zijn school inspecteurs, die onderzoeken of de school aan alle eisen voldoet.
Overigens ben ik het wel met jullie eens dat de gemiddelde leerling van het Luzac College inderdaad de mentaliteit heeft van "Pappie en mammie hebben geld dus ik kom er wel". Ik hoop dat ik jullie blikveld toch nog enigszins heb verruimd. Maar dit soort ongefundeerde vooroordelen zijn nergens voor nodig.
~ Cinderella
Zeg eens, hoeveel krijg jij hiervoor?quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:50 schreef CindereIIa het volgende:
Twaalf, je hebt er duidelijk geen verstand van, oriënteer je liever eerst voordat je post.
Bespeur ik daar nou jaloezie?quote:Je zit trouwens wel op een enorme pauperschool als leraren je niet motiveren je examen te halen
Juist niet, aangezien dat op elke normale school zo is. Ik snap echter dat jij met je gekochte diploma niet al te veel van de stof begrijpt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:51 schreef CindereIIa het volgende:
[..]
Bespeur ik daar nou jaloezie?
Zeg mij eens waar jij die conclusie uit trekt? Ik begrijp waarschijnlijk zelfs meer van de stof omdat ik betere lessen krijg dan op een openbare middelbare school.quote:300187]Paxcon[/url] het volgende:[/b]
[..]
Juist niet, aangezien dat op elke normale school zo is. Ik snap echter dat jij met je gekochte diploma niet al te veel van de stof begrijpt.
Ik zie het aan je jeugdige smileysquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:39 schreef CindereIIa het volgende:
Nee, ben ik niet. >.<' omg. Vraag maar wat wat alleen een scholier kan weten =')
Als je het zou begrijpen, zou je niet op Luzac zitten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:58 schreef CindereIIa het volgende:
[..]
Zeg mij eens waar jij die conclusie uit trekt? Ik begrijp waarschijnlijk zelfs meer van de stof omdat ik betere lessen krijg dan op een openbare middelbare school.
Dat wil je toch nietquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:00 schreef twaalf het volgende:
Luzac is gewoon school+bijles ineen. Bijles in alle vakken welteverstaan, want anders loop je het risico dat je ergens voor zakt.
BURN!quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:01 schreef twaalf het volgende:
[..]
Als je het zou begrijpen, zou je niet op Luzac zitten.
Point made.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:01 schreef twaalf het volgende:
[..]
Nee, hier krijg ik de beste uitleg om zo hoog mogelijk te slagen en om in de hoogste lotings-klasse te komen. Mijn doel is niet om té slagen, maar zo hoog mogelijk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:01 schreef twaalf het volgende:
[..]
Bij sommige studies is het handig, bij sommige niet. Als je een studie kiest waarbij er elk jaar wordt ingeloot is het handig om te slagen met hoge cijfers. Als je iets gaat doen als vrijetijdsmanagement, dan maken je cijfers geen ene reet uit, zolang je maar slaagt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:03 schreef CindereIIa het volgende:
[..]
Nee, hier krijg ik de beste uitleg om zo hoog mogelijk te slagen en om in de hoogste lotings-klasse te komen. Mijn doel is niet om té slagen, maar zo hoog mogelijk.
Dus eigenlijk faal je gewoon hard en om het op te krikken ga je naar het Luzac? Alsof op andere scholen louter notoire domoren rondlopenquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:03 schreef CindereIIa het volgende:
[..]
Nee, hier krijg ik de beste uitleg om zo hoog mogelijk te slagen en om in de hoogste lotings-klasse te komen. Mijn doel is niet om té slagen, maar zo hoog mogelijk.
Waarom zou een leraar die op Luzac lesgeeft beter uit kunnen leggen dan een leraar die op een normale school lesgeeft? Onzin natuurlijk. Het enige wat Luzac doet is je verplicht naar bijlessen sturen zodat je de hele dag in touw bent. Dat is bijzonder onzelfstandig en je houdt jezelf voor de gek.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:03 schreef CindereIIa het volgende:
[..]
Waarom registreer je vandaag en schop je een topic uit midden augustus? Jij bent óf een Luzac medewerker/leraar, óf een omhooggevallen scholiertje dat lekker elitair wil lopen doen op internet omdat je toevallig op een dure school zit.quote:
Luzacmedewerker, zonder twijfel. Kan iemand niet even de IP's van die drie traceren?quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:13 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Waarom registreer je vandaag en schop je een topic uit midden augustus? Jij bent óf een Luzac medewerker/leraar, óf een omhooggevallen scholiertje dat lekker elitair wil lopen doen op internet omdat je toevallig op een dure school zit.Er zijn mensen die cum laude slagen op openbare scholen. Het ligt echt niet aan de leraren/bijlessen die je krijgt hoor, maar meer aan je eigen intelligentie en doorzettingsvermogen. Als je slim bent en wat inzet toont in je examenjaar, kun je zomaar slagen met achten hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |