Lekker duidelijkquote:RVV 1990
Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
Met je neus naar het kruispunt sta je daar (rechts van de weg) bij een bushalte. Daar mag je ook niet parkeren.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef Ridocar het volgende:
Maps en een schets worden lastig, ik zit nu met een mobieltje en geen computer in de buurt. Lokatie heb ik wel: 51.39154, 4.33708. Met de neus in de rijrichting in de richting van het kruispunt. Ik hoop dat je er iets mee kunt. Streetview is ook mogelijk op die lokatie
Ik begrijp je niet. Kun je 'm in jip- en janneketaal uitleggen?quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:03 schreef DuTank het volgende:
De kant die het dichtste bij de kruising staat natuurlijk. Zo is het vanaf beide richtingen meer dan 5 meter en duidelijk/op tijd te zien.
ik heb mn post aangepastquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet. Kun je 'm in jip- en janneketaal uitleggen?
ja zo moet het inderdaadquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:12 schreef Ridocar het volgende:
Ach so.
Ik heb vanaf de neus tot de kruising gemeten, de neus staat het dichtst bij het kruispunt.
is die gemaakt door de overheid?quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:16 schreef bioloogje het volgende:
Mijn eerdere post geeft het antwoord
Heb hem zelf gekopieerd uit een ander topic met dezelfde vraag. Kwam volgens mij uit een lesboekje voor de theorie. Maar dat weet ik niet zeker.quote:
Stond je dan op of voor de drempel? En hoe groot is de afstand vanaf de witte streep bovenop de drempel tot het begin van de bocht op de kruising?quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:58 schreef Ridocar het volgende:
Gelukkig zijn de regeltjes betreffende bushaltes wel duidelijk. Niet langs de blokmarkering, indien geen blokmarkering 12 meter van het haltebord. In dit geval ligt een markering, maar daar stond de auto ook niet naast.
Dit plaatje heb ik idd vaker gezien, maar het gaat mij om een officiele publicatie van een overheidssite. Tot nu toe heb ik alleen onbevestigde tekeningetjes gezien.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:22 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Heb hem zelf gekopieerd uit een ander topic met dezelfde vraag. Kwam volgens mij uit een lesboekje voor de theorie. Maar dat weet ik niet zeker.
de neus van de auto stond in het midden van de drempelmarkeringen, van drempelstreep tot begin ronding kruising is 5 meter.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:22 schreef Light het volgende:
[..]
Stond je dan op of voor de drempel? En hoe groot is de afstand vanaf de witte streep bovenop de drempel tot het begin van de bocht op de kruising?
Dan lijkt het me sterk dat je minder dan vijf meter vanaf die kruising stondquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
de neus van de auto stond in het midden van de drempelmarkeringen, van drempelstreep tot begin ronding kruising is 5 meter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |