Dat eerste weet ik niet. De gitaar kostte minder dan 260 US dollar. Wel kun je je afvragen hoe Dekker zo zeker wist dat ze zich de gitaar kon veroorloven. Zijn er echt zoveel mafketels die voortdurend voor haar vakantie in de buidel tasten?quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:05 schreef spuitje het volgende:
Als Laura die gitaar niet had gekocht had ze misschien het tripje naar NZ kunnen maken. Begrijp niet goed waarom anderen nu weer voor de kosten op moeten draaien.
Ik neem aan dat haar vader haar administratie bijhoudt, hij is immers het landteam. Ze zal wel eerst met hem overlegd hebben. Of ze de trip van dat geld had kunnen betalen weet ik ook niet, maar het had in ieder geval een slok op een borrel gescheeld.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat eerste weet ik niet. De gitaar kostte minder dan 260 US dollar. Wel kun je je afvragen hoe Dekker zo zeker wist dat ze zich de gitaar kon veroorloven. Zijn er echt zoveel mafketels die voortdurend voor haar vakantie in de buidel tasten?
Dat belasteren van Nieuw Zeeland om mensen (donateurs, sponsors, een heel continent) onder druk te zetten, vind ik beneden alle peil. Maar zo is wel in een klap duidelijk hoe 'integer' meneer Mercer is. Dekker mag blij zijn met deze keuze van haar papa.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat haar vader haar administratie bijhoudt, hij is immers het landteam. Ze zal wel eerst met hem overlegd hebben. Of ze de trip van dat geld had kunnen betalen weet ik ook niet, maar het had in ieder geval een slok op een borrel gescheeld.
Maar ik denk dat het daar niet eens om gaat: Mercer en de Dekkers vinden dat Laura alles maar moet krijgen. Omdat ze zo byzonder is. Of zo iets. En nu lukt dat even niet en gaat meneer Mercer negatieve berichten over NZ de wereld ingooien.
Het is trouwens niet de eerste keer dat Laura keihard wordt afgewezen. Op de HISWA voelde Sir Robin Knox-Johnston absoluut niets voor een ontmoeting met Laura. Deze zeilberoemdheid heeft helemaal niets op met jonge mensen die dit soort pogingen ondernemen.
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nog maar eens: NZ worstelt momenteel met een aantal problemen als gevolg van de aardbevingen. Veel doden, nog veel meer gewonden en een enorme materiele schade. Het is een land in rouw.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat belasteren van Nieuw Zeeland om mensen (donateurs, sponsors, een heel continent) onder druk te zetten, vind ik beneden alle peil. Maar zo is wel in een klap duidelijk hoe 'integer' meneer Mercer is. Dekker mag blij zijn met deze keuze van haar papa.
Leuk leesvoerquote:Op zondag 21 augustus 2011 18:06 schreef wich het volgende:
Hier de avonturen van de Diario (1991-1995), in de laatste aflevering (die online te vinden is) maakt Laura haar debuut.
Uit het vorige topic:quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Leuk leesvoerEn het staat er niet, maar uit het laatste artikel leid ik af dat Babs en Dick die verblijfsvergunning nooit hebben gekregen. En uit twee artikelen eerder wordt duidelijk dat het niet meevalt als buitenlander een baan in NZ te krijgen.
quote:MrFoureyes
Through the looking glass Het ergste wat de Dekkers kan gebeuren is als de aandacht verflauwt en dat is nu gebeurd. Er is - begrijpelijk - weinig interesse voor een meisje op vakantie.
Die aankondiging dat Laura van plan is zich in Nieuw Zeeland te vestigen lijkt me juist de snelste manier om te zorgen dat geen enkele overheidsdienst zich nog met haar bemoeit, zeker gezien de restricties op immigratie daar. En nee, je komt er niet met de stelling dat je op Nieuw Zeelands grondgebied bent geboren en "dus" automatisch recht hebt om je daar te vestigen. Vrijwel elk land heeft die route afgesneden, juist om te voorkomen dat zwangere (bv.) middenklasse Filipijnse vrouwen even vakantie vieren in NZ, een kind ter wereld brengen dat direct een verblijfsstatus voor het leven heeft en op grond daarvan dan waarschijnlijk zelf ook een status krijgen om voor dat kind te zorgen. In Groot Britannie was dat, toen Hong Kong nog een kroonkolonie was, precies hetzelfde. Als Laura een status zou krijgen, zouden haar ouders ook een status kunnen aanvragen omdat ze zorgplicht voor haar hebben.
Pikant detail daarbij is dat de Dekkers indertijd inderdaad hebben geprobeerd om zich in NZ te vestigen, maar zijn afgewezen omdat ze geen beroep hadden waaraan in NZ een tekort is. Kinderclowns en klusjesmannen hadden ze dus genoeg, en het lijkt me dat hetzelfde nu geldt voor zeilers. In antwoord op een andere vraag eerder hier: kan iemand van 15 zelfstandig besluiten zich in een ander land te vestigen? Nee dus - iemand van 15 is minderjarig en handelingsonbekwaam. Die aanvraag moet worden ingediend door haar ouders. Ik probeer het me voor te stellen, zo'n loket, waar vader Dekker zich dan meldt met Laura: ik kom mijn dochter even afgeven.
Ik weet nog een route: als het waar is wat vader meldt, namelijk dat Jeugdzorg in directe opdracht van Balkenende het leven van Laura zuur maakte, en dat de media in opdracht van de regering leugens verspreiden, dan wordt Laura dus vervolgd door de Nederlandse overheid en heeft zij, op grond van wie zij is, gevaar te duchten van die overheid. Dat levert een grond op voor een asielaanvraag - ze wordt dan politiek vluchteling. Misschien kan de trouwe huisadvocaat een asielaanvraag indienen - en dan maar meteen in Nieuw Zeeland, lijkt me.
Vind ik ook!quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:29 schreef HyperViper het volgende:
Goed bezig deze meid. Lekker varen, beetje relaxen. Heel erg juist wat zij doet.
Wat leer je nou op de middelbare school man? Zeer weinig, dan ben je te druk met dames en uitgaan en gewoon doen wat je wil. Ik vermoed dat ze meer nuttige dingen leert op die boot dan in de klaslokalen. Maar doet ze ook niets aan studie op die boot dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vind ik ook!
Serieus.. mijn kritiek behelst niet de onderneming op zich.
(Hoewel het niet afmaken van de middelbare school niet erg verstandig is, maar goed.)
Schijnt van niet.. Waarom zou ze ook. Ze heeft geen leerplicht meer.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:55 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat leer je nou op de middelbare school man? Zeer weinig, dan ben je te druk met dames en uitgaan en gewoon doen wat je wil. Ik vermoed dat ze meer nuttige dingen leert op die boot dan in de klaslokalen. Maar doet ze ook niets aan studie op die boot dan?
Blijkbaar niet meer. Lees even het artikel in Trouw in het vorige topic, daar staat o.a.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:55 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat leer je nou op de middelbare school man? Zeer weinig, dan ben je te druk met dames en uitgaan en gewoon doen wat je wil. Ik vermoed dat ze meer nuttige dingen leert op die boot dan in de klaslokalen. Maar doet ze ook niets aan studie op die boot dan?
Laura zelf hoor je al weken, zoniet maanden, meer over studie. Maar papa vindt het niet erg gelukkig. Hij heeft zelf zijn opleiding ook niet afgemaakt en het desondanks enorm ver geschopt in deze wereld!quote:"Wij vertellen nooit iets over de leerprestaties van onze leerlingen, vanwege de privacy", zegt Jeanine Nieuwenhuis van de Wereldschool. Ze voegt eraan toe: "Laura is via ons begonnen, maar heeft halverwege dit jaar besloten om op een andere manier verder te gaan."Nee, over die 'andere manier' kan Nieuwenhuis dus niks zeggen, maar over Laura's leeromgeving wel. "Dat is een uitzonderlijke situatie. Onze leerlingen zijn heel verschillend: ze komen uit zendingsgezinnen in de jungle, of zitten op een internationale school en volgen via ons het vak Nederlands." Maar altijd zijn er ouders in de buurt, die hun kind coachen, motiveren, helpen bij hun planning.
Dat is ook wel het sneue aan deze hele onderneming van zijn dochter: vooralsnog volgt ze vader in zijn voetsporen, maar ze gaat er waarschijnlijk geen stap verder mee komen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:06 schreef spuitje het volgende:
Laura zelf hoor je al weken, zoniet maanden, meer over studie. Maar papa vindt het niet erg gelukkig. Hij heeft zelf zijn opleiding ook niet afgemaakt en het desondanks enorm ver geschopt in deze wereld!
Haquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Flauw en amateuristisch, maar ach maak het uit
[ afbeelding ]
En als je in jou ogen heel oud bent mag je geen mening meer hebben?quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:19 schreef HyperViper het volgende:
Grappig dat het vooral hele oude vrouwen zijn die het meisje sneu noemen. Dat terwijl ze al maanden dagelijks in dit topic afgeven op haar terwijl zij op een zeilboot zit te genieten. Heel typisch.
Ik zeg nergens dat je geen mening mag hebben. Ik stel slechts dat het typisch is om als volwassen vrouw in een topic als deze elke dag af te geven op zo'n meisje omdat je het niet kan verkroppen dat het land haar steunt. En dan haar sneu noemen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
En als je in jou ogen heel oud bent mag je geen mening meer hebben?
laura mag wat mij betreft nog jaren genieten van haar boot en het zeilen, maar laat ze er lekker zelf voor gaan werken. Iemand inhuren die min of meer eist van het land waar ze toevallig is geboren dat ze maar even dokken voor een tripje naar dat land gaat mij net even een stapje te ver. Maar ik zal daarin vast een uitzondering zijn, haar fans zullen van mening zijn dat NZ maar over de brug moet komen. Want laten we eerlijk zijn: hoevaak hebben de Nieuw-Zeelanders de kans kennis te maken met een uitzonderlijk talent als Laura?
Welk land steunt haar? Bedrijven en particulieren schenken haar geld en goederen en dat is fijn voor haar, want anders had ze haar trip allang moeten stoppen. Maar voor zover ik weet is er nog geen enkel land geweest dat haar steunt!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je geen mening mag hebben. Ik stel slechts dat het typisch is om als volwassen vrouw in een topic als deze elke dag af te geven op zo'n meisje omdat je het niet kan verkroppen dat het land haar steunt. En dan haar sneu noemen.Als je werkelijk met belastingcenten aankomt als argument waarom zij niet zou mogen gaan heb ik echt met je te doen. Maar we weten beide dat het daar niet werkelijk om gaat. Wat een afgunst hier.
Dat kan alleen maar van 50+ers afkomen die totaal gefaald hebben in hun eigen leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |