Dan zou je moeten gokken op het feit dat je een relatie krijgt en daarom een groter huis zou moeten nemen. Zit nu nl te kijken naar 50-70m2 appartementen (kan prima leven met een relatie op 70m2 gok ik).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:42 schreef Terrorizer het volgende:
Koop iig een huis waar je de komende 20-30 jaar wilt blijven wonen.
Is maar een tip.
Dat is natuurlijk zo. Huren bied meer flexibiliteit en vrijheid. Kopen heeft ook zijn voordelen.... Ik heb sterk voorkeur naar kopen, maar zou kunnen inzien dat dit misschien niet de meest handige tijden zijn om te kopen (of ik kan het mishebben).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:45 schreef Scorpie het volgende:
Een huis kopen of huren blijft een persoonlijke keuze.
Dat ligt er maar net aan. De een zegt dat je nog 3 jaar moet wachten en je een huis bij een pak cornflakes krijgt, de ander zegt dat je nu gewoon om je heen moet kijken en weer een derde zegt dat het nu gouden tijden zijn om te kopen. Tja. Ik heb een huis gekocht om lekker in te wonen zonder zorgen, een ander ziet het als speculatieobject, een derde ziet alle huiseigenaren als leentokkies. Veel sentimenten in dit topic iigquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:51 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Huren bied meer flexibiliteit en vrijheid. Kopen heeft ook zijn voordelen.... Ik heb sterk voorkeur naar kopen, maar zou kunnen inzien dat dit misschien niet de meest handige tijden zijn om te kopen (of ik kan het mishebben).
Zolang de huizenprijzen dalen kun je financieel gezien beter nog even wachten. Probleem is dat niemand zeker weet hoe lang de huizenprijzen nog zullen dalen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:51 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Huren bied meer flexibiliteit en vrijheid. Kopen heeft ook zijn voordelen.... Ik heb sterk voorkeur naar kopen, maar zou kunnen inzien dat dit misschien niet de meest handige tijden zijn om te kopen (of ik kan het mishebben).
Ok, dus als de prijzen de komende maand 1% dalen en de rente 1% stijgt kan ik volgens jou beter een maand wachten met het kopen van een huis?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:10 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Zolang de huizenprijzen dalen kun je financieel gezien beter nog even wachten. Probleem is dat niemand zeker weet hoe lang de huizenprijzen nog zullen dalen.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, dus als de prijzen de komende maand 1% dalen en de rente 1% stijgt kan ik volgens jou beter een maand wachten met het kopen van een huis?
Hangt af van de hoeveelheid geld die je hebt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, dus als de prijzen de komende maand 1% dalen en de rente 1% stijgt kan ik volgens jou beter een maand wachten met het kopen van een huis?
Dus je eerste advies was wat kort door de bocht, kortzichtig qua termijn en niet toereikend.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:19 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Hangt af van de hoeveelheid geld die je hebt.
Hangt af van je verdiencapaciteit.
Hangt af van de rente ontwikkeling in de toekomst.
Hangt af van de financieringstermijn.
etc...
Mijn advies om te wachten met kopen zolang de huizenprijzen dalen is uiteraard een zeer simplistische. Gebaseerd op een verwachting dat de hypotheekrente voorlopig niet veel zal stijgen en de huizenprijzen nog licht zullen dalen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je eerste advies was wat kort door de bocht, kortzichtig qua termijn en niet toereikend.
Precies. Dus beweringen alsquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:19 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Hangt af van de hoeveelheid geld die je hebt.
Hangt af van je verdiencapaciteit.
Hangt af van de rente ontwikkeling in de toekomst.
Hangt af van de financieringstermijn.
etc...
kunnen zijn op zijn best incompleet en op zijn slechts volslagen onzin.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:10 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Zolang de huizenprijzen dalen kun je financieel gezien beter nog even wachten.
Jij wacht liever af tot hij in je voet landt?quote:
Of je loopt weg. Tenzij je eraan vast zit...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij wacht liever af tot hij in je voet landt?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)onder-de-hamer.dhtmlquote:Volgende maand worden twee huizen van oud-voetballer Winston Bogarde geveild. Het gaat om zijn miljoenenvilla aan de Osdorperweg in Amsterdam en om een penthouse aan de Maria Austriastraat. De panden gaan onder de hamer omdat de 40-jarige Bogarde niet aan zijn financiële verplichtingen zou kunnen voldoen.
Bogarde heeft de woningen al jaren te koop staan, maar niemand heeft tot nu toe een serieus bod op de panden willen doen, dat schrijft De Telegraaf. Daarom staan de onderkomens nu op de agenda van de regioveiling op Schiphol op vrijdag 16 september.
Voor de villa betaalde Bogarde twaalf jaar geleden iets meer dan één miljoen euro. In 2007 vroeg hij er 3,5 miljoen voor terug. Het pand staat nu te koop voor 2,95 miljoen, maar tevergeefs. De oud-voetballer zou viermaal een hypotheek hebben opgenomen bij Van Lanschot Bankiers voor een totaal van 2,81 miljoen euro.
Eerder dit jaar bracht de hypotheekverstrekker om die reden het penthouse van Bogarde in de Rotterdamse wolkenkrabber De Hoge Erasmus naar de veiling.
Volgens de makelaar van Bogarde is de villa aan de Osdorperweg 'het grootste huis van Amsterdam'. Het huis beschikt onder andere over een gigantische feestkelder van 300 vierkante meter, een wijnkelder, zwembad, dubbele garage en een whirlpool.
Nou ik hou het op 2,1 miljoen euroquote:Op woensdag 31 augustus 2011 01:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Zoals al eens hier eerder beschreven gaat het kapitale huis van Winston Bogarde nu naar de veiling, het staat al jaaaren op Funda en het wil maar niet vlotten
Het staat nu nog voor 2,95 miljoen euro in de verkoop, misschien wel aardig als wij allemaal een gokje doen over de opbrengst van dit pand volgende maand?![]()
Zelf gok ik op 1,5 miljoen euro
Link naar huis:
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-47028317-osdorperweg-510/
Verhaal rondom de veiling van 16 September:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)onder-de-hamer.dhtml
Deze neger buigt voor niemand #2quote:Op woensdag 31 augustus 2011 04:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die gaat nog een keer boek schrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |