Lely bedenkt en ontwerpt nagenoeg alles zelf. Ze waren jarenlang na Akzo (of DSM, 1 van die 2) het bedrijf dat het meeste patenten per jaar aanvroeg. Innovatief een pareltjequote:Op maandag 29 augustus 2011 19:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zo'n melkrobot is meer een job voor mechanische ontwerpers? Zo'n apparaat is veelal samengesteld d.m.v. koopdelen (motor sturingen, sensoren etc.), ik zou er een PC of iets dergelijks ingooien als procescontroller. Op dat moment is het geen embedded software meer, de 'echte' embedded delen zitten hem dan in de koopdelen. Mogelijk dat Lely sommige delen zelf ontwerpt of in eigen beheer bij externe bedrijven laat ontwikkelen. Over het algemeen hebben dit soort bedrijven niet alle expertise in huis om zo'n complex product te ontwerpen
Ik hoor wel eens hele andere verhalenquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Lely bedenkt en ontwerpt nagenoeg alles zelf.
Patentenquote:Ze waren jarenlang na Akzo (of DSM, 1 van die 2) het bedrijf dat het meeste patenten per jaar aanvroeg.
Tja... in elke bedrijfstak is wel ergens iemand de marktleider, zelfs in de productie van paper clipsquote:Innovatief een pareltjeen niet voor niets wereldmarktleider op gebied van automatisch melken. Omzet en winst ver-20 voudigd de afgelopen 10 jaar en de CEO blijft stijgen in de quote-500 lijst. Hij nadert de fam. Brenninkmeijer
Patenten onzin? Het octrooibureau maakte dikke winst. Veel concurrenten betaalden forse knaken om een idee te mogen gebruiken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik hoor wel eens hele andere verhalen
Patenten![]()
Ik heb er genoeg gelezen om door te hebben dat de hele patentenwinkel niets anders is als de 'technische tak' van de administratieve maffia. De meeste patenten zijn klinkklare onzin, slechts zelden kom ik een echt innovatief concept tegen. Patenten hebben vooral het doel om de concurrentie de wind uit de zeilen te halen en d.m.v. juridische middelen de concurrentie aan te gaan.
Alle koeien-boeren wereldwijd. Van Nederland tot Israel en van Canada tot Japan. Alleen die kut Yanks doen wat moeilijk omdat ze graag een eigen fabrikant willen die die machines in de VS wegzet. Maarja, die hebben ze niet, of eentje die een robot heeft die 1000 x zo instabiel is als die van Lely of DeLaval. Het komt daar ook al op gang nu, mega bedrijven die er gelijk 10 of 15 aanschaffen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat ik me wel afvraag is wat de grootste afzetmarkt voor dit soort machines is?
Dat komt omdat het juridisch zo geregeld is, heeft niets gebrek aan creativiteit van anderen te maken. Het allerergste zijn nog wel de software patenten, deze zijn vaak zo triviaal dat ze het papier of de ruimte op de harde schijf het niet waard zijn. Helaas is er een elite in de wereld die het zo graag wil houden om hun belangen en bron van inkomsten veilig te stellen. Zo zie je dat het gezonde verstand en een systeem dat ooit opgezet is om innovatie te stimuleren volledig verkracht is en misbruikt wordt. De innovatie is vermoord om de elite te dienen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:27 schreef PierreBetfair het volgende:
Patenten onzin? Het octrooibureau maakte dikke winst. Veel concurrenten betaalden forse knaken om een idee te mogen gebruiken.
Ik vang wel eens iets op, misschien zijn het oude koeien, wie weetquote:Hoezo hoor je andere verhalen over het zelf bedenken en ontwerpen van produkten? Dan ben ik toch benieuwd wie jou dat heeft wijsgemaakt
Altijd goed voor het budget om het lab te vullen met nieuwe goodiesquote:
Wel even goed naar buiten kijken.... met het uitzicht moet je het de komende 10 jaar doenquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:33 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ga donderdag naar een ander appartement kijkenwat denk je daar van?
Yep, in Z Amerika staat er bijvoorbeeld geen een. Maar een stalknecht kan bijvoorbeeld niet bepalen of de melk goed of slecht is die zo'n koe geeft. De Robot separeert de melk automatisch wanneer er een te grote afwijking in kleur of geleidbaarheid wordt geconstateerd. Dat zie ik zo'n Argentijnse stalknecht nog niet voor elkaar krijgen met het blote oog.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar het zijn dus vooral rijke landen waar die robots naar toe gaan? Want zodra het arbeidsloon wat lager ligt kan de stalknecht die dingen wel onder de koe hangen lijkt mij.
Gewoon proevenquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:49 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Yep, in Z Amerika staat er bijvoorbeeld geen een. Maar een stalknecht kan bijvoorbeeld niet bepalen of de melk goed of slecht is die zo'n koe geeft. De Robot separeert de melk automatisch wanneer er een te grote afwijking in kleur of geleidbaarheid wordt geconstateerd. Dat zie ik zo'n Argentijnse stalknecht nog niet voor elkaar krijgen met het blote oog.
^^ Helaas klopt dit wel. Leuk voorbeeld: 10 jaar geleden kreeg een Ozzie een patent op het wiel: http://www.newscientist.c(...)ed-in-australia.htmlquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat het juridisch zo geregeld is, heeft niets gebrek aan creativiteit van anderen te maken. Het allerergste zijn nog wel de software patenten, deze zijn vaak zo triviaal dat ze het papier of de ruimte op de harde schijf het niet waard zijn. Helaas is er een elite in de wereld die het zo graag wil houden om hun belangen en bron van inkomsten veilig te stellen. Zo zie je dat het gezonde verstand en een systeem dat ooit opgezet is om innovatie te stimuleren volledig verkracht is en misbruikt wordt. De innovatie is vermoord om de elite te dienen.
De enige 'techneut' die ik ooit een positieve opmerking over patenten heb horen maken werkte voor het octrooibureauquote:Op maandag 29 augustus 2011 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Helaas klopt dit wel. Leuk voorbeeld: 10 jaar geleden kreeg een Ozzie een patent op het wiel: http://www.newscientist.c(...)ed-in-australia.html
Staat tegenover dat de enige 'techneut' die ik ooit een positieve opmerking over huurhuizen heb horen maken jouw alter ego is.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
De enige 'techneut' die ik ooit een positieve opmerking over patenten heb horen maken werkte voor het octrooibureau![]()
En zo zijn we weer terug bij de huizenmarkt die nog altijd langzaam naar een bodem zakt. Bedrijfswinsten worden gebruikt om schulden af te bouwen en overheden bezuinigen, de economie zal dus nog wel een tijdje rustig blijven. Tot straks de door het goedkope geld veroorzaakte inflatie de prijzen weer op zal stuwen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Staat tegenover dat de enige 'techneut' die ik ooit een positieve opmerking over huurhuizen heb horen maken jouw alter ego is.
Dat was dan ook de bedoeling.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:34 schreef lutser.com het volgende:
En zo zijn we weer terug bij de huizenmarkt
En beter nog, mijn hypotheekschuld laat verdampen.quote:Tot straks de door het goedkope geld veroorzaakte inflatie de prijzen weer op zal stuwen.
Wie heeft het over gered moeten worden? Zelfs zonder inflatie is er bij mij niks aan de hand.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[i]"De ‘oplossing’ waar veel scheefleners op hopen, inflatie, werkt alleen als die inflatie precies goed is: niet te weinig, want dan duurt het te lang voordat ze gered worden.
Dan kun je zeer zeker ook de huur niet meer betalen, aangezien die altijd licht naijlt op de inflatie. (al hebben velen dat blijkbaar nog niet in de gaten)quote:En niet teveel, want dan stijgen de overige kosten zo hard dat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen (al hebben velen dat blijkbaar nog niet in de gaten)."
Afkomstig van: welingelichtekringen.nlquote:In België worden juist meer woningen verkocht dan ooit
Geplaatst op: zondag 28 augustus 2011
Door: Emmeke Smit
Categorie: Economie
Bron: De Morgen
De woningen vliegen als warme broodjes over de toonbank. In heel België, vooral in de steden. Van januari tot en met juni van dit jaar zijn er in België 56.200 hypotheekleningen verstrekt. Dat zijn er 3.500 meer dan in dezelfde periode vorig jaar en 15.000 meer dan in de eerste helft van 2009. "In de laatste tien jaar was het op de woonmarkt nog nooit zo druk als nu", zegt John Romain van adviesbureau Immotheker in De Zondag.
Ook de nieuwbouw scoort met 17.700 hypotheekleningen beter dan de vier vorige jaren. Met 58.600 hypotheekleningen voor verbouwingen zit België nu al aan een plus van meer dan 20.000 in vergelijking met vorig jaar.
"Toch is het interessant om eens rustig rond te kijken op de woonmarkt. Spaarboekjes brengen niets op, integendeel, met de inflatie inbegrepen maak je eigenlijk verlies. Dus een huis is beter."
Bron: de morgen
Dan zou je moeten gokken op het feit dat je een relatie krijgt en daarom een groter huis zou moeten nemen. Zit nu nl te kijken naar 50-70m2 appartementen (kan prima leven met een relatie op 70m2 gok ik).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:42 schreef Terrorizer het volgende:
Koop iig een huis waar je de komende 20-30 jaar wilt blijven wonen.
Is maar een tip.
Dat is natuurlijk zo. Huren bied meer flexibiliteit en vrijheid. Kopen heeft ook zijn voordelen.... Ik heb sterk voorkeur naar kopen, maar zou kunnen inzien dat dit misschien niet de meest handige tijden zijn om te kopen (of ik kan het mishebben).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:45 schreef Scorpie het volgende:
Een huis kopen of huren blijft een persoonlijke keuze.
Dat ligt er maar net aan. De een zegt dat je nog 3 jaar moet wachten en je een huis bij een pak cornflakes krijgt, de ander zegt dat je nu gewoon om je heen moet kijken en weer een derde zegt dat het nu gouden tijden zijn om te kopen. Tja. Ik heb een huis gekocht om lekker in te wonen zonder zorgen, een ander ziet het als speculatieobject, een derde ziet alle huiseigenaren als leentokkies. Veel sentimenten in dit topic iigquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:51 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Huren bied meer flexibiliteit en vrijheid. Kopen heeft ook zijn voordelen.... Ik heb sterk voorkeur naar kopen, maar zou kunnen inzien dat dit misschien niet de meest handige tijden zijn om te kopen (of ik kan het mishebben).
Zolang de huizenprijzen dalen kun je financieel gezien beter nog even wachten. Probleem is dat niemand zeker weet hoe lang de huizenprijzen nog zullen dalen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:51 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Huren bied meer flexibiliteit en vrijheid. Kopen heeft ook zijn voordelen.... Ik heb sterk voorkeur naar kopen, maar zou kunnen inzien dat dit misschien niet de meest handige tijden zijn om te kopen (of ik kan het mishebben).
Ok, dus als de prijzen de komende maand 1% dalen en de rente 1% stijgt kan ik volgens jou beter een maand wachten met het kopen van een huis?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:10 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Zolang de huizenprijzen dalen kun je financieel gezien beter nog even wachten. Probleem is dat niemand zeker weet hoe lang de huizenprijzen nog zullen dalen.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, dus als de prijzen de komende maand 1% dalen en de rente 1% stijgt kan ik volgens jou beter een maand wachten met het kopen van een huis?
Hangt af van de hoeveelheid geld die je hebt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, dus als de prijzen de komende maand 1% dalen en de rente 1% stijgt kan ik volgens jou beter een maand wachten met het kopen van een huis?
Dus je eerste advies was wat kort door de bocht, kortzichtig qua termijn en niet toereikend.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:19 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Hangt af van de hoeveelheid geld die je hebt.
Hangt af van je verdiencapaciteit.
Hangt af van de rente ontwikkeling in de toekomst.
Hangt af van de financieringstermijn.
etc...
Mijn advies om te wachten met kopen zolang de huizenprijzen dalen is uiteraard een zeer simplistische. Gebaseerd op een verwachting dat de hypotheekrente voorlopig niet veel zal stijgen en de huizenprijzen nog licht zullen dalen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je eerste advies was wat kort door de bocht, kortzichtig qua termijn en niet toereikend.
Precies. Dus beweringen alsquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:19 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Hangt af van de hoeveelheid geld die je hebt.
Hangt af van je verdiencapaciteit.
Hangt af van de rente ontwikkeling in de toekomst.
Hangt af van de financieringstermijn.
etc...
kunnen zijn op zijn best incompleet en op zijn slechts volslagen onzin.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:10 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Zolang de huizenprijzen dalen kun je financieel gezien beter nog even wachten.
Jij wacht liever af tot hij in je voet landt?quote:
Of je loopt weg. Tenzij je eraan vast zit...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij wacht liever af tot hij in je voet landt?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)onder-de-hamer.dhtmlquote:Volgende maand worden twee huizen van oud-voetballer Winston Bogarde geveild. Het gaat om zijn miljoenenvilla aan de Osdorperweg in Amsterdam en om een penthouse aan de Maria Austriastraat. De panden gaan onder de hamer omdat de 40-jarige Bogarde niet aan zijn financiële verplichtingen zou kunnen voldoen.
Bogarde heeft de woningen al jaren te koop staan, maar niemand heeft tot nu toe een serieus bod op de panden willen doen, dat schrijft De Telegraaf. Daarom staan de onderkomens nu op de agenda van de regioveiling op Schiphol op vrijdag 16 september.
Voor de villa betaalde Bogarde twaalf jaar geleden iets meer dan één miljoen euro. In 2007 vroeg hij er 3,5 miljoen voor terug. Het pand staat nu te koop voor 2,95 miljoen, maar tevergeefs. De oud-voetballer zou viermaal een hypotheek hebben opgenomen bij Van Lanschot Bankiers voor een totaal van 2,81 miljoen euro.
Eerder dit jaar bracht de hypotheekverstrekker om die reden het penthouse van Bogarde in de Rotterdamse wolkenkrabber De Hoge Erasmus naar de veiling.
Volgens de makelaar van Bogarde is de villa aan de Osdorperweg 'het grootste huis van Amsterdam'. Het huis beschikt onder andere over een gigantische feestkelder van 300 vierkante meter, een wijnkelder, zwembad, dubbele garage en een whirlpool.
Nou ik hou het op 2,1 miljoen euroquote:Op woensdag 31 augustus 2011 01:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Zoals al eens hier eerder beschreven gaat het kapitale huis van Winston Bogarde nu naar de veiling, het staat al jaaaren op Funda en het wil maar niet vlotten
Het staat nu nog voor 2,95 miljoen euro in de verkoop, misschien wel aardig als wij allemaal een gokje doen over de opbrengst van dit pand volgende maand?![]()
Zelf gok ik op 1,5 miljoen euro
Link naar huis:
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-47028317-osdorperweg-510/
Verhaal rondom de veiling van 16 September:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)onder-de-hamer.dhtml
Deze neger buigt voor niemand #2quote:Op woensdag 31 augustus 2011 04:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die gaat nog een keer boek schrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |